۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

دور دوم مقابله ایرانیان با تولید و پخش جوک های توهین آمیز قومی

آدرس کوتاه "کمپین نه گفتن به توهین های نژادی- قومی و ملیتی"
برای تکثیر انبوه: http://bit.ly/etehad

هموطن عزیزم نساختن جوک برای اقوام ایرانی و ملل دیگر،
نشانه شخصیت شماست!

چندی پیش اقدام فرهنگی بی نظیری در سطح وبلاگ های فارسی پدیدار گشت که کمک بزرگی به از بین رفتن یک رویه زشت اجتماعی در بین ما ایرانیان داشت. و آن چیزی نبود جز تحریم کردن ساخت و پخش انواع جوک هایی که به اقوام ایرانی یا ملل دیگر دنیا توهین می کرد.
امروز با گشتی ساده در فیس بوک و برخی وبلاگ های دیگر می توان دید که این رویه هنوز به طور کامل از بین نرفته است. هنوز هستند افراد هرزه خندی که حاضرند برای 10 ثانیه خندیدن، فرهنگ و تمدن و یکپارچگی کشور ایران را بر باد دهند!
در فاز دوم مقابله با این افراد بی عار و درد نیاز به اقدام عملی برای مقابله با این کار مخرب آنها در توهین به اقوام ایرانی و ملل دیگر هستیم.
و آن چیزی نیست جز قطع رابطه دوستی و آشنایی خود با کسانی که برای شما از طریق اس ام اس، یاهو مسنجر، ایمیل، فیس بوک یا در مهمانی ها و محافل خصوصی جک های توهین آمیز قومی بیان می کنند!

واقعیت این است که چنین افراد بی عار و دردی جز تلف کردن وقت شما و در نهایت ویرانی ایران، سود دیگری برای شما ندارند. افرادی که حاضرند برای لحظه ای خندیدن به یک گروه از ایرانیان دیگر که شناسنامه و پاسپورت ایرانی دارند توهین کنند همان بهتر که در لیست دوستان شما نباشند و در تنهایی خویش و در مقابل آیینه به مسخره کردن دیگران بپردازند!

بیایید دور دوم مقابله با تولید و پخش جوک های توهین آمیز قومی را با شدت و جدییت بیشتری پیگیری کنیم:
انقلاب سبز ایران نیاز به جدی بودن بیش از حد ما دارد تا جامعه را بتوان با این جدییت وادار به پذیرش فرهنگ جدیدی کرد که در آن به عنوان مثال افراد به هیچ گروه و قومی که پاسپورت و شناسنامه ایرانی دارند توهین نکند. دیگر گذشت آن زمانی که ما به مسائل کوچک این چنینی واکنش نشان نمی دادیم و ساده از کنار آنها می گذشتیم. چرا که مشکلات همیشه قطره قطره جمع می گردد و وانگهی دریا می شود و حیثیت و فرهنگ و تمدن ما را از بین می برد.

برای این منظور:

1- ابتدا این پیام را توسط اس ام اس، مسنجر، ایمیل، فیس بوک و ... برای همه دوستان خود ارسال کنید:

دوستان! برای تحکیم پیوند بین اقوام مختلف کشور عزیزمان ایران، لطفا برای من از ارسال هرگونه جوک، پیام کوتاه یا حکایتی که در آن به قومی از اقوام ایرانی یا شهروند شهری از شهرهای ایران توهین شده است خودداری نمایید. به هیچ وجه حاضر به دیدن یا شنیدن این جوک ها نیستم و آنها را تحمل نخواهم کرد. متشکرم
2- و اگر دوستی باز برای شما اقدام به ارسال این محتویات سخیف و توهین آمیز کرد رابطه دوستی خود را با این فرد هرزه خند بی جنبه و بی نزاکت قطع کنید و او را از لیست دوستان خود خارج کنید.

هم اکنون نیازمند یاری شما دوست عزیز برای راه اندازی این موج بزرگ اتحاد، جهت ساختن یک فرهنگ سبز جدید در ایران سبز آباد و آزاد آینده هستیم ...

۲ نظر:

نگار گفت...

یک پیشنهاد هم من دارم.
به شبکه های ماهواره ای که ارتباط مستقیم دارند زنگ بزنید و این مورد را از هموطنانمون خواهش کنید که جک های قومی را تحریم کنند.
برنامه پارازیت صدای آمریکا هم خوبه.
ایمیلشون اینه:
parazit@voanews.com
بهشون ایمیل بزنید و بگید به تناوب این موضوع را در تلویزیونشون گوشزد کنند.
تلویزیون های دیگه را هم خودتون زنگ بزنید و هر از گاهی یاد آوری کنید.
تا این دندان لق بی فرهنگی را برای همیشه بکنیم و دور بیاندازیم!

"ارتش سبز" گفت...

پیشنهاد بسیار عالیست.
اما در کل زمانی یک فرهنگ جدید ترویج میشه که به صورت موج پیام کوتاه در موبایل ها و مسنجر ها دست به دست منتقل بشه.
امیدوارم دوستان به نیروی پنهان درون مسنجرها و موبایل هاشون برای تغییر پی ببرند و برای ساختن یک فرهنگ بهتر، بیشتر تلاش کنند.