۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

آکسیون کلام؛ راهکاری برای گسترش دموکراسی خواهی در سراسر جامعه

کسانی که می‌خواهند بدانند دموکراسی چیست٬ باید کمتر در کتابخانه با ارسطو سر و کله بزنند و بیشتر در اتوبوس و مترو وقت بگذرانند.
آكسيون* كلام: هرجا هستیم با اطرافیانمان بحث كنيم. بر خود وظيفه بدانيم هر جا كه فرصتي شد سر بحثهاي سياسي و اجتماعي را باز كنيم و در حد بضاعت به اطلاع رساني و تبادل دانسته ها بپردازيم. علاوه بر این نکته ای که در آکسیون کلام بسیار مورد اهمیت است این است که تمام نکات منفی و نا امیدی های طرف مقابل را باید در یک گفتگوی سازنده بتوانیم به نکات مثبت و امید تبدیل کنیم. جامعه ما به شدت دچار منفی بافی و تئوری توطئه بافیست. مثلا این کلمات را بسیار شنیده اید: نمی گذارند تغییری به وجود آید، این رژیم رفتنی نیست، عزم جهانی برای از بین رفتن اینها وجود ندارد و صحبت های منفی و تئوری های توطئه بافی این چنینی.
در آکسیون کلام همانطور که در تصویر بالا می بینید نقطه ضعف های منفی طرف مقابل باید با نکات مثبت شما پر شده و همچنین نقطه ضعف های منفی شخص شما هم باید در تعامل و گفتگو با شخص دیگری پر شود و بدین ترتیب پازل سبز آگاهی بخشی و امید در جامعه تکمیل می گردد.
یادم هست دو سال پیش که با شخص اندیشمندی گفتگو می کردم، آدم منفی بافی بودم که به تغییر در جامعه باور نداشتم. ولی او به من گفت که راه تغییر از طریق پشتیبانی از اصلاحات درون این رژیم می گذرد و از آنجایی که استدلال های قوی برای ادعای خود بیان می کرد آن روز آن را پذیرفتم و چه زیبا امروز آن تعبیر اتفاق افتاده است و در حال حاضر من شخصی با روحیه مثبت و امید بسیار بالا به تحقق آزادی در کشورم در آینده نزدیک هستم و این امید را به ده ها نفر از اطرافیان منفی خودم تزریق کرده ام.
در محافل خصوصی، میهمانی ها، محل کار، کلاس درس و ... به طرق مختلف اطرافیانتان را وادار به صحبت کردن بکنید و چنانچه دارای نقاط ابهام در ذهنشان هستند آنها را بر طرف کنید و صد البته برای موفقیت در این کار باید کمی هم مطالعه کنید و سطح دانش خود را بالا ببرید.

* آکسيون به معني اخص کلمه، يعني بعنوان يک مبارزه اعتراضي بالفعل و در جريان می باشد. هر آکسيوني متاثر از شرايط عيني جامعه آنروز و تلقي خاصي از تناسب قواي موجود شکل می گيرد.

هیچ نظری موجود نیست: