۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

راهنمای سفر کم خرج و مسافرت ارزان قیمت به خارج از کشور؛ با کمترین هزینه ممکن در کشورهای خارجی توریست شوید!

توجه کنید منظور از تشویق شما به انجام مسافرت خارج از کشور، یافتن انگیزه ای برای مهاجرت دائم شما نمی باشد! حواستان باشد که ما با تدوین این راهنمای کم خرج مسافرت به دنبال فرستادن شما به کشورهای پیشرفته دنیا هستیم تا با تعامل با مردم کشورهای پیشرفته، الگوهای بهتری برای زندگی به دست بیاورید و سپس به کشور خود برگشته و آن الگوهای بهتر را در زندگی خود و اطرافیانتان پیاده سازی نمایید تا با یافته های جدید به یاری یکدیگر ایرانی مدرن و صنعتی ایجاد کنیم! (همواره خوبی ها و خلاقیت ها و نکات مثبت ملل دیگر را جذب کنید و بدیها و نکات منفی را سر جایش رها کرده و با خود به همراه نیاورید!) مراقب باشید هنگام مسافرت به خارج، هوای وطن فروشی و مهاجرت دائم به سر شما نزند که هرآنچه بدبختی نصیب ایران ما در طول تاریخ شده است از آن جهت بوده است که نخبگان ما، این سرزمین را ترک کرده اند و فروخته اند و به کشور دیگری رفته اند. وطن فروشی و مهاجرت دائم کثیف ترین شغل ممکن در تمامی تاریخ بوده است. چرا که اگر یک نسل استقامت می کرد تمامی نسل های بعد آن سرزمین طعم میوه شیرین آنرا می چشید! مثل مردم سوئد و نروژ. و در سرزمین ما این اتفاق تا بحال نیافتاده است که نسلی استقامت کند تا سختی ها از بین برود و آسان ها پدیدار شود، ولی ما این کار را اینبار با هم خواهیم کرد.
آنچه در این مجموعه می خوانید:
- چرا باید به مسافرت خارج از کشور برویم و دیگران را هم به این کار ترغیب نماییم؟!
- مسافرت کوله به دوشی
- جنبش اخلاقی Leave No Trace
- هاستل چیست؟ (صرفه جویی مهم در هزینه اسکان شما)
- چگونه یک هاستل شیک با قیمت فوق العاده مناسب در یک کشور خارجی رزرو کنیم؟
- کارت اشتراک سالیانه هاستل جهت تخفیف گرفتن در قیمت هاستل در سراسر دنیا
- معرفی گزینه های کاملا رایگان برای اقامت در سفر به کشورهای خارجی! (بی نظیر)
- کوچ سرفینگ (Couch Surfing) بزرگترین شبکه اینترنتی مهمان‌نوازی رایگان
- یافتن راهنماهای سفر قبل از اقدام به مسافرت کردن به شهری از کشورهای دنیا
- مسافرت ارزان قیمت با خطوط هوایی معتبر و مطمئن در سراسر جهان
- در فرودگاه مراقب قاچاقچیان مواد مخدر باشید تا شما هم ناخواسته قاچاقچی نشوید! (اخطار مهم)
- به چه کشورهایی باید سفر کنیم!؟
- آداب و رسوم دیسکو و نایت کلاب رفتن در خارج از کشور
- چگونه با یک نفر خانم/آقا در یک نایت کلاب دوست شویم؟!
- بدون کاندوم هرگز با کسی در حین سفر سکس نکنید!
- روش استفاده از توالت فرنگی در مکان های عمومی!
- یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق سایت یوتیوب

چگونه تعطیلات خود را به فرصتی بزرگ برای تحقق جمهوری ایرانی تبدیل کنیم؟!

بدون شک اگر به کشورهای خارجی پیشرفته یا در حال توسعه سفر نکنید و مدام در خانه خود بنشینید و تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی گوش کنید و کتابهای قدیمی را مطالعه کنید کم کم شما هم مثل خامنه ای و احمدی نژاد و احمد خاتمی و دیگر پوچ مغزان دنباله روی جمهوری اسلامی به این توهم می رسید که دنیا اندازه یک هندوانه ای است که شما می توانید با چاقوی خود آن را به دو نیم کرده و مدیریت کنید! همچنین اگر مرد هستید و مردم کشورهای دیگر و نوع زندگی آنها را نبینید فکر می کنید که زنان کالا یا ملک شخصی شما محسوب شده و هر کاری که دوست دارید می توانید به حکم مذهب یا عرف جامعه با آنها بکنید! همچنین اگر زن هستید و مردم کشورهای دیگر و نوع زندگی آنها را ندیده اید فکر می کنید که داشتن رابطه های احساسی با دیگران معادل هرزگیست یا باکرگی قبل از ازدواج مهمترین دارایی شماست و انواع و اقسام چنین توهمات جهان سومی که همه و همه محصول سیر و سفر نکردن در دنیای مدرن امروزی و گوش فرا دادن به موهومات ساخت بشر در قرن های گذشته است!

امروز در کشور ما شمار قتل هایی که از آنها به عنوان قتل ناموسی یاد می شود سر به فلک کشیده است. پدر دختر خود را می کشد به ظن اینکه شاید با پسری تلفنی در ارتباط بوده است! تفکر کثیف تر و نجس تر از این تفکر سراغ دارید؟! آیا وقت آن نرسیده است که این تفکرات مریض و عقب مانده را به درون چاه توالت ریخته و سیفون را بر روی آنها بکشیم؟!
امروزه، روزی در ایران ما نیست که در روزنامه و اینترنت نخوانید دو مرد بر سر تصاحب یک زن با چاقو به جان یکدیگر در خیابان افتاده اند و یکدیگر را در ملا عام میدرند!
روزی در ایران ما نیست که نشنوید پسری عاشق دختری شده باشد و دختر به او نه گفته باشد و پسر به صورت او اسید پاشیده یا با چاقو آن دختر را در خیابان تکه پاره کرده باشد!
روزی نیست که خبر از تجاوز گروهی عده ای مرد به یک یا چند زن نشنوید!
به باور من همه این چرک ها و عفونت ها حاصل نرفتن مردم ما به خارج از حصارهای امنیتی جمهوری اهریمنی اسلامی و نداشتن تجربه زندگی در دنیای باز و مدرن امروز است. ما باید به هر طریق ممکن، مدرنیته را با همه اشکال آن وارد سرزمین ایران بکنیم و تابوهای قدیمی را شکسته و روش های جدید جایگزین آن نماییم. و برای این منظور نیاز به الگوهای رفتاری داریم که مهمترین بخش تامیین کننده این الگوهای جدید برای زندگی را می توان از کشورهایی که عملکرد خوب داشته اند و مدرن و پیشرفته هستند بیاموزیم.
سه ماه تعطیلات تابستان و دو هفته تعطیلات نوروز فرصت یگانه ایست برای اینکه با کمترین هزینه در کشورهای مختلف برای خود در گردش و مسافرت باشید! به دوستان خود بگویید!

راه های بن بست سیر و سیاحت در باورهای مذهبی و الگو گرفتن از زندگی گذشتگان را پیمودیم حاصلش شد کشت و کشتار و تجاوز و نفرت پراکنی و کثافت  کاری محض، آبروی خودمان و کشورمان را هم با این کارها در بین ملل دیگر بردیم، حالا بیایید راه های باز زندگی در دنیای امروز را با هم امتحان کنیم و به جامعه جهانی کشورهای پیشرفته و مدرن بپیوندیم!

باید این حصارهای کثیف اسلامی و مذهبی و متعلق به دوران گذشته را با هر قیمت و هزینه ای که می شود شکست و از آنها عبور کرد. باید این تابوها و تفکرات غلط و کثیف جامعه امروزمان را هر جور شده در هم بشکنیم و طرح نو و مدرن تری در اندازیم! و بر این باورم که ما می توانیم!

امروز مردم ایران با دیده نفرت بیشتری به پسر و دختری که در خیابان یکدیگر را می بوسند نگاه می کنند تا به یک قاتل که با چاقو به جان فرد دیگری در خیابان افتاده است! و این رویه قابل اصلاح است. فقط باید دست از کار و تلاش برای تغییر نکشیم و بیشتر و بیشتر برای تغییر فرهنگ مردم کشور خودمان کارهای اساسی و زیر بنایی کنیم.

و این فرهنگ زندگی کثیف که بیشتر هم حاصل تعلیمات مذهبی قرون وسطاییست کاملا قابل تعویض با یک رویه سالم و بسیار مدرن امروزی می باشد. باید دست به دست هم بدهیم و همه تابوهای سکسی، مذهبی، فرهنگی و ... را بشکنیم و به دور بریزیم و به جای آن باورها و رفتارهای مورد نیاز برای زندگی مدرن امروزی را جایگرین کنیم. کافیست هر کس به نوبه خود با ایده های جالب در این راه گام بردارد. ما از تهیه راهنما برای مسافرت ارزان قیمت مردم کشورمان به خارج از کشور شروع می کنیم و در این راهنما راهکارهایی عرضه می کنیم که مردم ما بتوانند با مبلغ بسیار کمی به جای مسافرت داخل کشور به مسافرت خارج از کشور بروند و ایده های جدید برای زندگی بهتر و مدرن تر را از ملل پیشرفته کسب کنند. شما می توانید به عنوان مثال گام در راه برداشتن تابوهای سکسی بین زنان و مردان بردارید! خیلی کارهای دیگر است که باید انجام بدهیم. مهم این است که بیکار ننشینیم ابتدا تفکرات خودمان را مدرن تر و امروزی تر کنیم و سپس در این روزهای سرنوشت ساز آینده بهتر و مدرن تری را از هم اکنون در ذهن های مردم بسازیم.
حكومت‌ به‌ مانند لباسي‌ براي‌ جامعه‌ است‌. وقتي‌ جامعه‌ با بالا رفتن آگاهي ها رشد كرد اين‌ لباس‌ تنگ‌ مي‌شود و وقتي‌ تنگ‌ شد دريده‌ مي‌شود. مگر اينكه‌ لباس‌ نوسازي‌ شود. و از آنجايي كه حاكمان فعلي نمي توانند از مسير جهل و خرافه دور شوند لذا در مقابل اين خودآگاهي ها دريده مي شوند.
عماد الدین باقی
شهر محل سکونت شما تنها شهر ایران و همچنین ایران تنها کشور قابل سکونت در دنیا نیست. راز زندگی موفق در دنیای مدرن و جدید امروز داشتن شناخت کافی از دنیا و وسعت آن و تفاوت های نژادی و فرهنگی و مذهبی مردمان آن است.

در غیر اینصورت شما تبدیل به موجود حال به هم زن و چندش آوری می شوید که به غیر از خود و جماعت اندکی از اطرافیانتان به تمامی ممالک دیگر دنیا و همچنین مخالفان فکری، سیاسی یا عقیدتی خودتان حمله می کنید و به آنها "مرگ بر" می گویید یا برایشان جوک می سازید یا برچسب هرزگی، کافر بودن، دشمن! و امثال اینها به آنها می زنید! ... این هم شد زندگی؟!

در سفر به کشورهای خارجی زمینه های خودبرتر بینی نژادی یا مذهبی را در درون خود خفه کنید!
 از زاويه خودبرتربينی نژادی يا مذهبی به دنيا و مردم دنيا و پديده های درون آن منگريد!
نژادپرستی قومی و مذهبی ممنوع!
ما ایرانیان دو مشکل بزرگ داریم. بسیاری از مردم ما نژاد خود را مایه فخر و برتری می دانند و با آن با نیمی از مردم دنیا دست به گریبانند و آنها را تحقیر می کنند یا برایشان جوک می سازند و ...، بسیاری دیگر از ما ایرانیان هم مذهب خود را برترین می دانیم و با آن به هر جنبده ای روی زمین فخر می فروشیم و با او دست به گریبانیم و به دیگران مرگ بر و کافر و نجس و ... می گوییم! از شما خواهش می کنم اگر جزو این دسته از افراد هستید، به دوران ناصرالدین شاه قاجار برگردید و این دنیای مدرن امروز که در ان بشریت به سوی یکی شذن گام بر میدارد را رها کنید! به عنوان مثال یکی از بحث های جنجالی روزنامه های کشور مالزی این بود که چرا برخی از مردم ایران که به کشور آنها مسافرت می کنند، مالزیایی ها را میمون خطاب می کنند! انصافا کثیف تر از اینکه کسی بگوید من به دلایل نژادی یا مذهبی از بقیه مردم جهان برترم، تفکر در دنیا وجود ندارد. چنین معجون متعفنی از خودبرتربینی نژادی یا مذهبی، همان بهتر که در جهان مدرن نباشد. حیف دنیای رنگارنگ متمدن هزار فرهنگ که آلوده به قدم های چنین انسانهای خودخواه خشک مغز پوسیده فکر باشد.

ما نسل جدید ایرانیان بدون اینکه خود را برتر از دیگران بدانیم، با همه مردم سیاه و سفید و زرد و سرخ جهان یکی هستیم و باید با همه دنیا سر دوستی و مهربانی و عطوفت  داشته باشیم. بدی ها را هم رها کرده و خوبی ها را جذب کنیم. با این طرز تفکر آماده توریست شدن در دنیا می شویم!

نگران نباشید! رویه های غلط برای زندگی، کاملا قابل اصلاح است! و این اصلاح پذیری در گام نخست با ارتباط گرفتن مردم کشورمان با دنیای مدرن خارج از کشور عملی می شود.
مهمترین عاملی که امروزه مانع مسافرت ایرانیان به خارج از کشور می شود این است که آنها فکر می کنند مسافرت به خارج از کشور بسیار گران است! در صورتیکه به هیچ وجه این پندار درست نمی باشد و ما در اینجا به شما یاد می دهیم که چگونه با هزینه بسیار اندک به مسافرت خارج از کشور بروید و از آن لذت تمام ببرید! طوریکه این هزینه مسافرت به خارج حتی از مسافرت به یک شهر داخلی در کشور خودمان هم برای شما ارزان تر در بیاید!

در ادامه خواهید دید که چه اشتباه بزرگی تا بحال کرده اید که در خانه نشسته اید و به جایش دور دنیا را با هزینه بسیار اندک نگشته اید!
دوستان، همکاران، اقوام و به خصوص عروس و داماد های جوان در فامیل خود را با مطالعه این راهنما تشویق به انجام سفرهای خارجی به کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه در دنیا بکنید! آنقدر به آنها بگویید و پیگیر باشید تا بالاخره به یک کشور خارجی پیشرفته سفر کنند.



مسافرت ارزان قیمت به نقاط توریستی جهان و برقراری ارتباط با مردم دیگر این کره سبز آبی
مسافرت کوله به دوشی!
کوله به دوشی (Backpacking) واژه ای است که به طور تاریخی برای بیان شکلی از مسافرت بین المللی مستقل و بسیار كم هزینه استفاده شده است. واژه هایی مانند مسافرت مستقل و یا مسافرت کم خرج (Budget Travel) اغلب به جای کوله به دوشی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. عواملی که به طور سنتی کوله به دوشی را از سایر انواع گردشگری جدا می کنند شامل موارد زیرند که البته محدود به آنها نمی شوند:

1- استفاده از وسایل نقلیه عمومی به عنوان وسیله سفر درون شهرها یا بین شهرهای یک کشور، یا استفاده از سرویس های هوایی ایمن و ارزان برای مسافرت بین کشورهای دور، یا استفاده از قطار یا اتوبوس به عنوان روش اصلی حمل و نقل، در هر صورت شما همیشه باید روش های حمل و نقل عمومی را به روش های فردی ترجیح دهید تا اثر زیست محیطی مخرب کمتری را جهت مسافرت خود در روی کره زمین بر جای بگزارید.
2- ترجیح به استفاده از هاستل (مهمانخانه ارزان قیمت - Hostel) به جای استفاده از هتل های متداول جهت کاهش هزینه های سکونت به کمتر از یک دهم اقامت در یک هتل معمولی (هزینه سفر شما با این تدبیر بسیار بسیار ارزان خواهد شد علاوه بر اینکه بسیار هم به شما خوش خواهد گذشت! در ادامه توضیح بیشتر خواهیم داد)
3- طولانی تر بودن سفر نسبت به تعطیلات معمولی جهت زندگی با مردم یک کشور برای یافتن نقاط ضعف یا قوت زندگی آنها، به جای عبوری رد شدن از کنار آنها در یک مسافرت با تور مسافرتی-گردشگری گران قیمت که باعث تبادل فرهنگی میان ملت ها می شود!
4- استفاده از کوله پشتی یا چمدان کوچک چرخ دار برای حمل وسایل شخصی
5- اشتیاق برای ملاقات و آشنایی با محلی ها و آشنایی با نحوه زندگی آنها، نوع غذا خوردنشان، نوع موسیقی و هنرهای محلی آنها در کنار دیدن جاذبه های گردشگری.

تعریف یک کوله به دوش با حضور مسافران از نواحی و فرهنگ های مختلف، تکامل یافته است و به همین ترتیب تکامل خواهد یافت که این امر مانع از تعریفي سفت و سخت و جامع برای کوله به دوشي مي شود.

تحقیقات نشان می دهد که:
کوله به دوش ها یک گروه ناهمگون از جهت تنوع منطق و معانی مرتبط با تجربه های سفرشان را تشکیل می دهند (مثلا می توانید اولین قرار سفر کوله به دوشی خود را با دوستان فیس بوک یا یاهو مسنجر خود، یا همکاران اداره یا خویشاوندان یا همسایگان خود تنظیم نمایید!). آنها همچنین تعهدی مشترک به یک شکل نهادینه نشده از سفر را از خود بروز می دهند که هسته مرکزی هویت فردی آنها به عنوان یک کوله به دوش را تشکیل می دهد.
کوله به دوشی به عنوان یک سبک زندگی و به عنوان یک پیشه در سال های بعد از 2000 و به خاطر ظهور خطوط هوایی ارزان قیمت، مهمانخانه های فوق العاده ارزان و شیک (هاستل ها) و اقامتگاه های ارزان قیمت در جای جای نقاط دنیا، و ارتباطات دیجیتال و منابعی که طراحی، اجرا، و تداوم یک سفر دراز مدت کوله به دوشی را آسان تر از قبل کرده اند، به طور چشمگیری رشد داشته است.
یکی از مرام های اصلی کوله به دوشی حس اجتماع و اجتماعی بودن است. این مرام ممكن است در هنگام اقامت در یک خوابگاه يا مهمانخانه با تلويزيون و آشپزخانه مشترک و يا هم مسیر شدن با سایر مسافران، خریدن بلیط قطار یا اتوبوس و .... باشد، اما چیزی که مهم است تجربه مشترک و دسته جمعی است. و همین باعث می شود که من بیشتر توان خود را برای تشویق ایرانیان به رفتن مسافرت کوله به دوشی در خارج از کشور، به جای مسافرت با ماشین در داخل کشور قرار دهم. چرا که اگر این فرهنگ مسافرت به خارج در کشور ما نهادینه شود در اثر برخورد با مردم کشورهای آزاد دنیا نسل جدیدی از ایرانیان بسیار دلنشین و صمیمی و زیر بار دیکتاتور یا خفت مذهبی نرو ساخته خواهد شد!

کوله به دوش ها اغلب اطلاعات خود را با يكديگر مبادله مي كنند تا علاوه بر افزودن دانش خود در پول نيز صرفه جويي كنند. اطلاعات یک کوله به دوش می تواند حتي از چیزی که در آخرین کتاب های راهنمای گردشگری برای مقاصد مختلف نوشته شده است بروز تر و کاراتر باشد.
احساس دست یافتن به واقعیت نیز در کوله به دوشی از اهمیت برابری با اجتماعی بودن برخوردار است. کوله به دوشی علاوه بر مرخصی و تعطیلات رفتن، بیشتر ابزاری است برای تحصیل و یادگیری خِرد از دیگر مردم جهان.

کوله به دوش ها می خواهند تا مقصد سفر "واقعی" را تجربه کنند تا اینکه از بسته های گردشگری تهیه شده توسط گردشگری تجاری استفاده کنند. همچنین احساس حرکت پنهانی در پشت صحنه و مشاهده زندگی حقیقی با درگیری بیشتر با افراد محلی نیز در میان کوله به دوش ها وجود دارد. احترام به محیط زیست و کثیف نکردن آن هم به شدت در میان این افراد رعایت می شود و جزو باورهای اخلاقی و مرامی وجودی آنها می باشد.

جنبش اخلاقی Leave No Trace
اغلب کوله به دوش ها عمدا تلاش می کنند تا اثری از خود بر روی زمینی که در حال سفر بر روی آن هستند نگذارند. این رفتار شامل عبور حتی الامکان از مسیرهای از قبل عبور شده (پاخور ها)، عدم جابجایی اجزاء طبیعت، و عدم به جای گذاری زباله یا هر چیز غیر طبیعی در طبیعت می شود. جنبش اخلاقی Leave No Trace یک مجموعه رهنمود برای کوله به دوشی با اثر گذاری کم در طبیعت ارائه می دهد: "چیزی جز ردپا به جا نگذارید. چیزی جز عکس نگیرید. چیزی را جز زمان نکُشید. چیزی را جز خاطرات برای خود نگه ندارید".
امروزه بسياري از نهادها و گروههاي مختلفي كه به نوعي با طبيعت در ارتباط نزديك هستند،‌ روش های LEAVE NO TRACE را به اجرا مي گذارند.

"اگر شما قادر بوده ايد زباله اي را بر پشت خود حمل كرده و به طبيعت ببريد، پس آنقدر هم توان داريد كه آن را با خود باز گردانيد!"
 
يا:
 
"محل استقرار خود در طبيعت را طوري ترك نماييد كه وقتي پس از چند روز به آن نقطه نظر افكنده شد، مشكل بتوان گفت كه شخص يا اشخاصي در آن نقطه مستقر بوده اند."
 
و این تعلیمات همان چيزي است كه از آن بعنوان سياست "كمترين اثرگذاري بر محيط هاي طبيعي" ياد مي گردد. اين روش ها و سياست ها، اگر در جامعه نهادينه شوند، كمك واقعا بزرگي به حفظ آنچه كه از منابع طبيعي ارزشمند ما باقي مانده است مي كنند.  مخصوصا برای روز "سیزده بدر" می توان این افکار را مدام تبلیغ کرد تا در بین جامعه ایرانی رهنمودهای این جنبش جایگاه خود را پیدا کند!
با این طرز فکر مدرن، شما و دوستانتان هم کوله به دوش شوید و به نقاط توریستی دنیا در کشورهای فقط پیشرفته یا در حال توسعه سفر کنید و از نزدیک با نحوه زندگی و طرز تفکر مردم ملل مختلف آشنا شوید و ذهن خود را هر روز بیشتر از دیروز به واسطه معاشرت با مردم مختلف باز تر و باز تر کنید.

اگر وبلاگ نویس هستید مردم ما را بیشتر با اندیشه های زندگی اجتماعی نوین نظیر Leave No Trace آشنا کنید. در سایتهای فارسی اطلاعات خیلی کمی برای این موضوعات جدید و بسیار مهم وجود دارد. در صورتیکه در هر کشور پیشرفته ای ارگانهای خصوصی زیادی به تولید محتوا در این زمینه اختصاص دارند و مردمشان را با این طرز تفکرهای جدید و روشهای نوین زندگی آشنا می کنند. برای این منظور از این سه لینک برای یافتن اطلاعات بیشتر استفاده نمایید: لینک اول، لینک دوم، لینک سوم. و در وبلاگ خود برگردان فارسی نمایید مطمئن باشید روزی خواننده های مشتاق خود را که نسل جدید ایرانیان آزاد اندیش هستند پیدا خواهد کرد!

اکنون بزرگترین عاملی که مردم ما را از رفتن به خارج صرف نظر می کند این است که آنها فکر می کنند که هزینه سفر خارجی خیلی گران است! ارتش سبز به شما نشان خواهد داد که این یک باور غلط به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است و نشان می دهیم که چگونه یک سفر خارجی از یک سفر مثلا از تهران به شهرهای دیگر ایران، بسیار بسیار ارزان تر تمام خواهد شد!

در یک سفر خارجی بیشترین پول شما صرف هتل و نیز تور مسافرتی خواهد شد. در این بخش به شما یاد می دهیم که چگونه با کمترین هزینه ممکن یک محل سکونت ارزان قیمت و بسیار شیک با همه وسایل زندگی برای خود در هر کشور یا شهری از جهان که قصد مسافرت دارید دست و پا کنید! بدون اینکه بخواهید از تورهای مسافرتی گران قیمت استفاده کنید!


هاستل چیست؟ و چگونه یک هاستل شیک و ارزان قیمت را برای مسافرت رزرو نماییم؟!
هاستل یا هوستل محل خواب ارزان قیمتی است که تخت های یک اتاق را به شما اجاره می دهد و در واقع یک اتاق بین چند نفر مشترکا بهره برداری می شود. تعداد تخت ها در هر اتاق از ۲ الی ۸ تخت متغیر است. هاستل ها هیچ چیزی از امکانات هتل ها کم ندارند و تنها چیزی که قیمت آنها را پایین می آورد استفاده کردن همزمان چند نفر از یک اتاق می باشد. البته تا آنجایی که تجربه نشان داده است خیلی به ندرت پیش می آید که تمام اتاق های یک هاستل پر از مسافر باشند، در 80 درصد اوقات شما تنهایی یا با یک یا دو نفر دیگر در آن اتاق اسکان خواهید داشت.
هاستل ها بر خلاف هتل ها دارای امکانات پخت و پز در آشپزخانه بوده و همه نوع وسیله طبخ مانند اجاق گاز، فر خوراک پزی، مایکروویو، توستر نان، قابلمه، ماهیتابه، بشقاب، قاشق و چنگال و لیوان و غیره در آنها برای آشپزی و غذا خوردن مهیاست. بنابراین اگر شما در هاستل زندگی کنید لازم نیست دیگر پول هنگفت غذا خوردن در هتل یا رستوران را هم در حین سفر بپردازید! خودتان برای خودتان آشپزی می کنید! بدین ترتیب کلی در هزینه سفر شما صرفه جویی خواهد شد! هم در هزینه اقامت شما و هم در هزینه خورد و خوراک شما! عالی نیست؟!
سه ماه تعطیلات تابستان و دو هفته تعطیلات نوروز فرصت یگانه ایست برای اینکه با کمترین هزینه در کشورهای مختلف برای خود در گردش و مسافرت باشید! به دوستان خود نیز بگویید!
در کل استفاده از توالت و حمام و آشپزخانه در هاستل ها مشترک می باشد علاوه بر اینکه این مکان ها هم کاملا تمییز هستند و مدام توسط صاحب هاستل نظافت می شوند.

قیمت یک شب استرحت در هاستل های اروپایی برای هر نفر بین 10 تا 15 دلار متغیر است و برای کشورهای آسیایی یا آمریکای لاتین به شبی 5 دلار هم می رسد! این در مقایسه با هتل های شبی 100 تا 150 دلار واقعا به صرفه است، همچنین در هتل شما امکان پخت و پز ندارید و مجبورید از غذاهای بیرون نیز استفاده کنید که آن هم هزینه شما را باز بالا می برد. ولی در هاستل شما می توانید مواد اولیه ارزان را از سوپرمارکت ها تهیه کرده و با استفاده از قابلمه و ظروفی که در آشپزخانه هاستل ها مهیا می باشد، خودتان در هاستل غذای مورد علاقه خود را بپزید و حتی باقیمانده آنرا برای فردا در یخچال هاستل نگهداری نمایید!

هاستل های معتبر دارای اتحادیه بین المللی به آدرس اینترنتی www.hihostels.com هستند و به مسافران و جهانگردانی که خواهان اقامت ارزان قیمت هستند در سراسر شهرهای کشورهای مختلف جهان سرویس می دهند. زندگی در هاستل از این منظر قابل توجه است که شما به راحتی با افرادی از کشورهای دیگر هم اتاق می شوید و می توانید دوستان بسیار زیادی را در کشورهای دیگر پیدا کنید و حتی قرار سفر بعدی را برای کشور آنها تنظیم کنید! (هم اتاقی های هاستل خود را پس از آشنایی در فیس بوک یا دیگر شبکه اجتماعی محبوب پیدا کنید و به لیست دوستانتان بیافزایید) چون اکثر توریستهای جوان دنیا به این محلها می آیند و ارتباط مستقیم و نزدیکی باهم دارند امکان پیدا کردن دوستان صمیمی و نزدیکی از همه دنیا برای شما فراهم میشود و از آنجایی که همه توریست هستند می توانید در بعضی از قسمتهای سفر با آنها همسفر بشوید و با تقسیم کردن هزینه ها باز هم در پول مصرفی خود در حین سفر صرفه جویی عمده نمایید.

به عنوان نمونه در مرکز شهر کوالالامپور پایتخت مالزی یک تخت از اتاق 4 نفره یک هاستل با محیط دوستانه خیلی خوب را همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید می توان با شبی چهار دلار گرفت! درست شنیدید! شبی 4 دلار!

البته قیمت های Private مربوط به اتاق هایی می شود که خصوصی فقط برای خود شماست و کس دیگری در آن نیست و گزینه بهتری برای متاهل ها است و طبیعتا اندکی گران تر می شود! صد البته قیمت اتاق های private خصوصی در هاستل ها نیز گزینه های ارزانی نسبت به قیمت اتاق در هتل های گران هستند! ادر ضمن همه اتاق های موجود در هاستل هایی که از سه سایت معروف آدرس داده شده در اینجا پیدا می کنید (چه خصوصی، چه عمومی) کیفیت و زیبایی ظاهر لازم را دارند و دارای استاندارد لازم برای زندگی مسافرتی هستند!:

لازم به یادآوری است که در حین سفر اگر با کسی سکس می کنید حتما از کاندوم مرغوب و استاندارد و گران قیمت استفاده کنید و از خوردن یا لیسیدن آلت جنسی شریک خود تا زمانی که از سلامتی کامل شریک جنسی خود از طریق آزمایش بیماری های خطرناک ایدز و هپاتیت در مراکز بهداشتی معتبر اطلاع حاصل نکرده اید شدیدا پرهیز نمایید!


- نمونه تصاویری از اتاق های عمومی (dorms, share) هاستل ها در شهرهای مختلف جهان:
یک هاستل در لندن
یک هاستل شیک در استرالیا

- نمونه تصاویر اتاق های خصوصی (Private) در هاستل ها که شخص دیگری جز شما در آن اسکان پیدا نمی کند و طبیعتا اندکی گران تر هستند:
 اتاق خصوصی در یک هاستل در شهر کوالالامپور مالزی شبی 12 دلار

 اتاق خصوصی سه تخت خوابه در یک هاستل در شهر هانوی ویتنام با شبی 11 دلار!

 اتاق خصوصی در یک هاستل در شهر پاریس فرانسه شبی 30 دلار!


- تصاویری از آشپزخانه مجهز چند هاستل در نقاط مختلف جهان، شما غذای خودتان را نیز خودتان درهاستل ها می پزید و صرف جویی هنگفتی در نپرداختن پول های کلان به رستوران ها برای غذا خوردن در حین سفر خارجی خواهید کرد:





چگونه یک هاستل شیک با قیمت فوق العاده مناسب در یک کشور خارجی رزرو کنیم؟
از طریق اینترنت به راحتی می توانید یک هاستل در هر شهر از هر کشوری که بخواهید پیدا کنید و سپس با تلفن زدن به آن، اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید و برای این کار نیاز به پرداخت پول از طریق کارت اعتباری بین المللی ویزا کارت یا مسترکارت نمی باشد و همین بزرگترین مزیت آن برای ما ایرانیان ساکن در دوران جمهوری اسلامی است که تحریم بانکی بین المللی هستیم.

مشخصات تمام هاستل های دنیا در یکی از این سه سایت زیر موجود است:
به یکی از این سایت ها بروید (بهتر است هر سه سایت را چک کنید تا گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید) و نام شهر  مورد نظر خود را به انگلیسی و با املای صحیح در کادر جستجوی شهرهای آن تایپ می کنید و جستجو می کنید. دقت کنید حتما نام شهری که قرار است در آن باشید را در کادر جستجو با املای صحیح انگلیسی آن شهر وارد کنید (نام کشور خالی را وارد نکنید، فقط نام شهر با املای درست انگلیسی آن)، انواع هاستل های موجود در آن شهر برای شما با تصویری از اتاق های آن و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک آن برای شما نیز موجود است.
ابتدا در هر یک از 3 سایت های معرفی شده نام شهر مورد نظری را که می خواهید در آن اقامت کنید را به انگلیسی جستجو کنید سپس با دقت به عکس های آن هاستل و قیمت آنها به ازای هر شب توجه کنید و با توجه به کیفیت تخت ها و تمییزی اتاق های آن و همچنین قیمت مناسب آن، هاستل دلخواه و مناسب خود را انتخاب نمایید.
سپس شماره تلفن آنرا از سایت برداشته و با آن تماس تلفنی می گیرید (دانستن اندکی مکالمه به زبان انگلیسی الزامیست، اگر خودتان تسلط به مکالمه زبان انگلیسی معمولی ندارید از دوست خود که به زبان انگلیسی تسلط دارد برای رزرو تلفنی نام خود کمک بگیرید). با مدیریت هاستل تماس تلفنی گرفته و زمان ورود خود به شهر مورد نظرتان را اعلام کنید. مسئول هاستل از طریق تلفن اقدام به رزرو نام شما می کند و یک شماره اتاق به شما می دهد. اگر هم شماره تلفن هاستل را در این سایت ها پیدا نکردید، اسم هاستل و نام شهر آن را در گوگل سرچ کنید تا شماره تلفن آن هاستل را به راحتی در سایت های دیگر پیدا کنید!

اغلب صاحبان هاستل شبها را در آن سپری نمی کنند و هاستل کاملا در اختیار مهمانان آن است. بنابراین اگر دیر هنگام به شهر مورد نظر خود می رسید باید از مسئول هاستل بسته به نوع امکانات آن، محل قرار گرفتن کلید اتاق یا رمز عبور باز کردن درب اتاقی که رزرو کرده اید را از وی بپرسید تا موقع ورود به هاستل دچار مشکل پشت در ماندن نشوید.

به همین راحتی تنها با یک تلفن زدن محل سکونت بسیار ارزان قیمت شما برای سفر محیاست. بدون آنکه بخواهید پولهای هنگفت به هتل های گران قیمت یا تور مسافرتی بپردازید می توانید با پرداخت کمترین هزینه از هاستل خود که قبلا عکس های اتاق های آنرا هم در اینترنت دیده اید نهایت استفاده را ببرید.


کارت اشتراک سالیانه هاستل جهت تخفیف گرفتن در قیمت هاستل ها در سراسر دنیا:
اگر هاستل شما عضو اتحادیه بین المللی هاستل داران در سایت www.hihostels.com باشد، شما می توانید از هر یک از هاستل های زیر نظر این اتحادیه یک کارت فیزیکی عضویت دریافت کرده و از 4000 هاستل عضو این اتحادیه در سراسر دنیا از تخفیف قابل توجهی در قیمت هاستل ها برخوردار شوید. این کارت به ارزش تقریبی 24 دلار است و به نام شما صادر می شود و به شما تخفیفی بین 15 تا 20 درصد در قیمت هاستل های عضو این اتحادیه در سراسر دنیا ارائه می دهد. همچنین اگر بیشتر از 10 شب در یک هاستل قصد توقف دارید می توانید با صاحب هاستل صحبت کنید و یک تخفیف بیشتری هم برای اقامت طولانی مدت خود از وی دریافت کنید! اطلاعات بیشتر درباره کارت فیزیکی اشتراک سالیانه جهت تخفیف در قیمت هاستل را از اینجا دریافت کنید:


حتما بیاد داشته باشید تا خاطرات سفر به شهر مورد نظر خود، نقاط دیدنی آن، هتل ها و هاستل های ارزان و با کیفیت آن، فروشگاه های خرید خوبش، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس آن شهر و نکات مهم دیگر که خود شخصا در سفر تجربه کرده اید را در دفترچه کوچکی یادداشت کنید و سپس سر فرصت این خاطرات سفر و مکان های دیدنی آن شهر را در وبلاگ شخصی خود منتشر کنید تا برای افراد دیگری که می خواهند به آن شهر سفر کنند راهنمای سفر خوبی باشد و به آنها نیز دل و جرات سفر به آن شهر را بدهد!

معرفی دو روش کم هزینه دیگر برای اقامت در شهرهای کشورهای خارجی:
1- اسکان در کاروان
کانتینر یک کانکس چرخداری است که به ماشین یدک می شود و دارای امکانات و اندازه های متغیری است. در اروپا و آمریکا استفاده از کاروان برای مسافرت و حتی سکونت متداول است. در ایران استفاده از کاروان بندرت دیده می شود. در حالی که استفاده از کاروان در سفر می تواند هزینه سفر را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. گاهی امکانات یک کاروان می تواند در حد یک هتل سه ستاره باشد.
در زیر تصاویر یک کاروان را می توانید ببینید:

2- سکونت در کمپینگ ها در خارج کشور
کمپینگ ها دارای امکانات بیشتری هستند و معمولا دارای پارکینگ٬ برق٬ آب٬ سرویس بهداشتی٬ حمام٬ استخر٬ زمین بازی و ... می باشند. کمپینگ ها دارای درجه بندی (مثل هتل) ستاره ای هستند و می توانند از دو تا پنج ستاره باشند این مکان ها دارای ورودی هایی از ۳ تا ۱۰ یورو هستند که بستگی به اندازه ماشین و تعداد افراد و امکانات مورد استفاده دارد.




معرفی گزینه های کاملا رایگان برای اقامت در سفر به کشورهای خارجی!
ماه ها در شهرهای مختلف جهان در سفر باشید بدون اینکه پول هتل بدهید!
امروزه به لطف اینترنت باز هم هزینه اقامتی سفر خارجی شما کاملا می تواند کاهش پیدا کند و به صفر هم برسد! توسط سایت های مهمان نوازی اینترنتی گزینه های کاملا رایگان اقامت هم برای شما در حین سفر کاملا مهیاست و شما می توانید یک یا دو یا سه ماه کامل از تابستان یا دیگر ایام سال را به تنهایی یا با همسر و خانواده یا با دوستان، اقوام یا همکاران خود در سفر به چندین شهر و کشور خارجی باشید بدون اینکه بخواهید پول هتل یا هاستل برای اقامت خود بدهید!
تصورش هم سخته! درسته؟! ولی امروزه این کار شدنی هست! و همه این سالها شما به سفر خارجی نرفتید چون نمی دانستید و کسی به شما نگفته بود که چنین چیزهایی هم وجود دارد و به سادگی هرچه تمام امکانپذیر است!


بعد از استفاده از هاستل ها جهت کاهش هزینه های اقامتی در سفر گزینه کاملا رایگان نیز مثل خوابیدن در خانه دوستان اینترنتی که معمولا به این سرویس Couch Surfing گفته می شود نیز وجود دارد. در Couch Surfing شما پس از ثبت نام در سایت مربوطه و یافتن یک فرد ناشناس در کشور مقصد، مهمان خانه او می شوید و فرد میزبان یک Couch یا یک کاناپه یا مبل راحتی یا تخت خواب را برای خوابیدن در اختیار شما می گذارد و در مقابل بعضا شما نیز پس از سفرتان باید این آمادگی را داشته باشید که یک روز میزبان او یا دیگر مهمان ها در کشور خود شوید. شما می توانید قبل از میهمان شدن با فرد مورد نظر از طریق سایت مهمان نوازی اینترنتی صحبت کنید و تا حدودی نیز از سلیقه ها و علاقه های شخصی فرد مورد نظر اطلاع پیدا کنید. در اینجا انواع سایت های مهم و معتبر برای این کا را به شما معرفی می کنیم. تا از سفر خارجی خود که در آن پول هتل نمی دهید و آن پول را خرج دیگر تفریحات خود یا دراز تر کردن طول مدت سفر خود می کنید نهایت لذت را ببرید!:

می‌گویند آدم تا وقتی که جوان است و انرژی و وقت دارد، برای مسافرت کردن پول ندارد. در عوض آن موقعی که پول دارد و می‌تواند مسافرت کند، وقت آن را به زحمت پیدا می‌‌کند، زیرا در بهترین حالت احتمالا شغل تمام وقتی دارد که مرخصی گرفتن از آن چندان راحت نیست.
اما جوانان بیدی نیستند که از این بادها بلرزند و پول نداشتن برای خیلی‌ از آنها دلیلی برای سفر نکردن نیست. برای همین هم را‌ه‌های ارزان مسافرت را انتخاب می‌کنند؛ از سوار شدن بین‌راهی (اتو استاپ) گرفته تا خوابیدن در هاستل‌ های (خوابگاه) ارزان قیمت و شریک شدن اتاق‌ با چندین نفر دیگر که آنها هم جوانند و اهل سفر.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که سودای سفر داشته و در عوض پول ندارند، شاید اسم سایت "کوچ سرفینگ" (Couch Surfing) به گوشتان خورده باشد؛ به ویژه اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید. ویکی‌پدیای فارسی کوچ سرفینگ را "مهمان‌نوازی رایگان" تعبیر کرده است. شما با عضو شدن در این سایت و مشخص کردن محل سکونت‌ خود اعلام می‌کنید که حاضرید جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه‌تان آماده کنید.
سایت CouchSurfing.com یکی از معتبرترین و بزرگترین سایت های مربوط به یافتن اتاق های رایگان در سراسر جهان است که با عضویت در آن می توانید افرادی را که مایل به اجاره دادن رایگان اتاق منزلشان به شما هستند را پیدا نمایید.
دنیا کوچکتر از آن است که فکرش را بکنید!

کوچ سرفینگ (به انگلیسی: Couch Surfing) نام بزرگترین شبکه اینترنتی مهمان‌ نوازی رایگان است. ساز و کار این شبکه به این صورت است که پس از ایجاد حساب کاربری رایگان، می‌توان پیش از سفر به شهر یا کشوری دیگر با کاربران آن شهر یا کشور که عضو این سایت هستند تماس داشت و در صورت توافق دوجانبه از امکاناتی که طرف مقابل می‌تواند به رایگان برای شما تدارک ببیند، به راحتی بهره‌مند شد.
سه ماه تعطیلات تابستان و دو هفته تعطیلات نوروز فرصت یگانه ایست برای اینکه با کمترین هزینه، بدون پرداخت پول برای تور های مسافرتی، با مدیریت خودتان در کشورهای مختلف  در گردش و مسافرت باشید! به دوستان خود نیز یاد بدهید!
امکانات کاربر مقابل که به شما سرویس رایگان می دهد در این سایت بر یکی از 3 گونه زیر است:

- خدمات کامل (گزینه Yes یا Definitely): که شامل تدارک جا برای خواب و راهنمای گردش در شهر می‌شود.
- گردش (گزینه Coffee or Drink): که شامل راهنمای گردش در شهر می‌شود اما فراهم نمودن جا برای خواب را ندارد.
- سفر در حال حاضر (گزینه Traveling at the moment) که هیچ الزامی را برای کاربر در بر نمی‌گیرد.

البته در هنگام ایجاد حساب کاربری، هر کاربری باید خدماتی را نیز که می‌تواند به دیگر کاربران ارایه دهد را مشخص نماید. CouchSurfing که معنی کلمه به کلمه آن کاناپه گردی است یک شبکه اجتماعی است که بین مسافران و مردم محلی ارتباط برقرار می کند و از بیشتر از 230 کشور دنیا عضو دارد که تعداد اعضایش از دو میلیون نفر هم گذشته است. ارتباطی که باعث دوستی و تبادل فرهنگ‌ها و تجربه ها و قسمت کردن میهمان نوازی و آسان شدن مسافرت کردن در سراسر دنیا می شود.
سیستم اصلی این شبکه بر "Hosting" و "Surfing" می چرخد.
Surfing به معنای اقامت یک مسافر در منزل یک بومی به عنوان مهمان و به طور رایگان است، یعنی هر وقت یکی از شهر دیگر یا از یک کشور دیگر به شهر شما آمد با شما از طریق این سایت تماس می گیرد که آیا امکانش هست چند روزی را میهمان شما بشود یا خیر؟
Hosting به معنی میزبانی است و منظور از آن فرد بومی ای است که به مسافر اقامت می دهد، رایگان بودن این سیستم به این معنا نیست که میزبان باید برای مسافر پول خرج نماید بلکه به این معناست که میزبان قرار نیست به خاطر مکانی که در اختیار مسافرین قرار می دهد پولی از آنها بگیرد، و مسافر هم حق ندارد خرجی به گردن میزبان بیاندازد و نباید از سیستم سو استفاده کند. البته اگر میزبان خواست برای مسافرش کمی پول خرج کند مثلا غذایی یا نوشیدنی به مهمان بدهد فقط از روی مهمان نوازی خودش است نه از روی دایره وظایفی که از طریق عضو شدن در این سایت قبول کرده است.

میزبانان با میزبانی شان این امکان را دارند که بدون ترک کردن محل زندگی شان صرفا با Host کردن مسافران یا Surfer هایی که با نژاد ها، مذهب‌ها و سنت‌های مختلف از همه جای دنیا می آیند، چند روز با آنها زندگی کنند و علاوه بر اینکه با فرهنگشان آشنا می شوند، با تجربه‌های شخصیشان در حین سفر نیز آشنا می شوند و سرگرم هستند.
مسافران که در این شبکه به آنها Surfer گفته می شود علاوه بر کم شدن هزینه اقامت از هزینه کل سفرشان این امکان را دارند که چند روزی با میزبانشان که از یک فرهنگ دیگریست زندگی کنند و با عمق فرهنگ و زندگی و سنّت‌های کشور میزبان آشنا شوند و از اطلاعاتشان استفاده کنند، یعنی به معنای واقعی کلمه به همه زوایای جایی که مسافرت می کنند آشنا می شوند.

علاوه بر این در هر شهری اعضا، مهمانی هایی با عنوان Couch-surfing Gathering برای دور هم جمع شدن اعضای محلی و Surfer‌ها ترتیب می دهند که هم برای آشنایی بیشتر اعضای محلی با همه و هم برای گسترش روحیه کوچ سرفینگ می باشد.  بدین ترتیب مسافرت ارزان بدون نیاز به خرید تور مسافرتی گران را تجربه خواهید کرد.

بسیاری از کاربران سایت های مهمان نوازی اینترنتی از اینکه شما تنها منزلشان را به عنوان محل سکونت استفاده کنید که پول هتل ندهید بدشان می آید! آنها هدفشان از در اختیار گذاشتن منزلشان به شما در این است که با شما حرف بزنند، خوش و بش کنند و در نهایت از بودن با شما لذت ببرند! بنابراین اگر می خواهید قیافه اخمو بگیرید و با کسی حرف نزنید و یک چیزی هم طلبکار باشید، بروید هاستل ارزان قیمت اقامت کنید. این سایت ها برای برقراری روابط اجتماعی خونگرم بین ملت ها ساخته شده است.

حالا این سوال پیش می آید که چه طور این شبکه کار می کند و به این صورت پیش می رود و شما جرات می کنید کسی را که نمی شناسید و تا به حال ندیده اید را بیاورید درون خانه خودتان و اجازه بدهید چند روزی میهمان خانه شما بشود و اینکه چه طور شما جرات می کنید در یک کشور غریبه و فرهنگ نا آشنا بروید خانه یکی که نمی شناسیدش و شب آنجا بخوابید!؟
پاسخ بسیار ساده است. اولین چیزی که این سیستم را زنده نگاه داشته روحیه اعضاست، و دومین مورد گزارش های افراد برای یکدیگر است. کسانی که در این سایت قبلا همدیگر را در منازلشان ملاقات کرده اند، بعد از آشنایی توصیه نامه‌ها یا Reference هایی برای هم در پروفایلشان می نویسند، یعنی وقتی یکی می آید پیش شما یا شما می روید پیش کسی و مدتی در منزلش می مانید بعد از ترک منزلش نظرتان را در مورد آن شخص و میزان قابلیت اطمینان به وی را درون پروفایلش می نویسید، و می گویید که نظرتان نسبت به او مثبت بوده یا منفی و آیا مورد زننده و آزار دهنده ای از او دیده اید یا اینکه او سراسر خوبی و مهربانی و مهمان نوازی بوده است.
و بدین ترتیب همین نظرات می شود معیار انتخاب برای افراد بعدی که آیا به فردی اعتماد کنند یا خیر؟ مثلا اگر جایی دیدید که 10 نفر در نقاط مختلف جهان از مهمان نوازی و صداقت یک نفر در منزلش تعریف و تمجید کرده اند، و از آن شخص هیچ مورد منفی گزارش نشده است، بنابراین شما راحت می توانید به آن فرد به عنوان فردی سالم و به دور از رفتار زننده اعتماد کنید و شب را با خیال راحت در منزلش سپری کنید!
از سال 2004 که این شبکه تشکیل شده تا به حال بیشتر از 3 میلیون توصیه نامه رد و بدل شده که بیشتر از 99.6 درصدشان نظر مثبت بوده که نشان دهنده امنیت بالا و جذاب بودن شبکه برای اعضاست.
در این سایت هر کس یک پروفایل مخصوص به خودش را دارد که اطلاعات فردی اش، عکسهایش، علایقش، اطلاعاتی مربوط به منزلش یا همان طور که در سیستم گفته می شود Couch اش و توصیه هایی که برایش نوشته شده در آن قرار دارد، وقتی شما در این سایت از طریق جستجوی نام شهری که قصد مسافرت به آن را دارید، دنبال کسی می گردید که شبی را در منزلش بمانید ابتدا پروفایلش را نگاه می کنید و سوابقش را می سنجید که آیا قبلا مورد منفی داشته است یا خیر، سپس اگر از پروفایلش خوشتان آمد به او پیغام می دهید و درخواست اقامت در منزلش می کنید و اگر او هم از پرفایل شما که معرف شما و میزان مورد اعتماد بودنتان هست خوشش بیاید تقاضای شما را برای رفتن به منزلش قبول می نماید.

لازم به یادآوری است که در حین سفر اگر با کسی سکس می کنید حتما از کاندوم مرغوب و استاندارد و گران قیمت استفاده کنید و از خوردن یا لیسیدن آلت جنسی شریک خود تا زمانی که از سلامتی کامل شریک جنسی خود از طریق آزمایش بیماری های خطرناک ایدز و هپاتیت در مراکز بهداشتی معتبر اطلاع حاصل نکرده اید شدیدا پرهیز نمایید!
توجه داشته باشید که خودتان در این سایتهای میهمان نوازی رایگان که معرفی می شود، می توانید عضو شوید و یک اتاق از منزل خود را (چه در داخل ایران، چه در خارج از ایران) آراسته کنید و عکس های آنرا در پروفایل خود قرار دهید و آنرا بین علاقه مندان خارجی مقیم این سایت ها تبلیغ کنید. با در اختیار قرار دادن رایگان یک اتاق از منزلتان به آنها، برای مدتی سرگرم یک مهمان خارجی در منزل خود باشید و همچنین گردشگرانی را نیز از سراسر دنیا به ایران بکشانید! مراقب باشید که اگر کار خلافی از شما سر بزند، آنها در پروفایل شما مطالب منفی می نویسند و پس از آن دیگر هیچ کس به سراغ منزل شما نخواهد آمد! در ضمن اگر کار بدی از سوی شما سر بزند این شدیدا به وجهه کشورمان در دنیا لطمه خواهد زد. پس حسابی مراقب رفتار و اعمال خود در میزبانی رایگان از خارجی ها باشید که این روزها آبروی مردم یک کشور نزد ملل دیگر از همه چیز مهمتر و با ارزش تر می باشد. مخصوصا اگر در خارج از کشور دانشجو هستید می توانید محل سکونت خود را تبدیل به یک هتل برای دیگر جهانگردان کنید و از این طریق دوستان زیادی را پیدا کنید!
تصور کنید در شهری مانند پاریس یا بمبیی رسیده اید، به جای اینکه در تلاش برای یافتن تاکسی باشید، فردی پیشاپیش در انتظار شماست. تصور کنید به جای رفتن و غذا خوردن در رستورانی که کتاب راهنما پیشنهاد می کند، فردی از همان شهر رستوران های مورد علاقه خود را به شما معرفی کند. تصور کنید تجربه ماندن به عنوان میهمان شخصی دوست جدیدتان به جای خوابیدن در اتاق های غیر شخصی هتل را. سایت Bewelcome.org این کار را برای شما به رایگان میسر می کند. انواع گزینه ها برای یافتن میزان قابلیت اطمینان به یک فرد در این سایت مهیاست که با بررسی عملکرد قبلی افراد در این سایت و میزان رضایت دیگران از آنها، می توانید افراد بسیار مطمئن را از بین آنها گلچین کرده و درخواست اقامت رایگان خود در منزلشان را برای آنها بفرستید! بدین ترتیب مسافرت ارزان بدون نیاز به خرید تور مسافرتی را تجربه خواهید کرد.
سایت GlobalFreeLoaders.com یک جامعه مجازی آنلاین برای یافتن محل سکونت رایگان در سراسر دنیا می باشد که همچنین شما را در یافتن دوستان جدید یاری می دهد و در پول شما صرفه جویی زیادی می کند.
آيا شما از کسانی هستيد که علاقه مند به آشنايی با افرادی از فرهنگ های مختلف هستند؟ آيا از کمک کردن به ديگران احساس رضايت می کنيد؟ اگر پاسخ های شما به اين سوالات مثبت است، پس مطمئن باشيد به سايت مناسبی رجوع کرده ايد.
کلوپ مهمان نوازی (HospitalityClub) چيست؟
هدف اصلی اين سایت این است که بين افراد مختلف، بين مهمانان و ميزبانان، و مسافران و افراد بومی در 207 کشور دنیا ارتباط برقرار کند. بیش از 300 هزار عضو کلوپ مهمان نوازی در سراسر جهان، به يکديگر در هنگام مسافرت کمک می کنند. اين کمک ها می تواند از قبيل مهيا کردن جايی برای خوابيدن باشد و يا نشان دادن جاهای ديدنی شهر و يا ديگر کمک های لازم به مسافرين. عضويت در اين کلوپ مجانی است و هر کسی می تواند فقط با صرف يک دقيقه وقت عضو کلوب شود. اعضای کلوپ می توانند اطلاعاتی در مورد يکديگر کسب کنند، به يکديگر پيغام بفرستند و نظرات و تجاربشان را بر روی صفحه اينترنتی کلوب نصب کنند.
اين کلوب از طرف داوطلبانی حمايت می شود که همگی به يک ايده واحد معتقدند: با ايجاد ارتباط بين مسافران و افرادی که ساکن کشورهای مختلف هستند، می توانيم ميان فرهنگ های مختلف ارتباط و درک و شناخت متقابل به وجود آورده و صلح و دوستی را در سرتاسر جهان استحکام بخشيم.
به کلوب مهمان نوازی ملحق شويد و به یکی از بزرگترين سایت میهمان نوازی اينترنتی بپيونديد. آنگاه هر گاه که به نقاط مختلف جهان مسافرت کنيد با مردمی خوش برخورد ملاقات خواهيد کرد و می توانيد مجانی از محلی برای اقامت استفاده کنيد. هيچ نوع اجبار و الزامی وجود ندارد. مجبور نيستيد که از کسی در خانه تان پذيرايی کنيد. عضويت مجانی است و ما مشتاقيم که شما را در جمع بزرگ دوستانمان در این سایت داشته باشيم.
سایت Stay4free.com یک وبسایت جهانی برای تبادل اتاق رایگان بین افرادیست که در جستجوی یک اتاق رایگان یا به اشتراک گذاری یک اتاق برای کسانی که مایل به تبادل اتاق می باشند است که هزینه های سفر شما را بسیار کاهش می دهد. این وبسایت یکی دیگر از بهترین راه برای برقراری تماس بین مردم مختلف جهان در خانه های یکدیگر می باشد. در این سایت ثبت نام کنید و با جستجو کردن در آن میان آدرس های مختلف، افرادی را که می خواهند تبادل رایگان اتاق کنند یا شما را رایگان در خانه خود میزبانی کنند را به راحتی پیدا نمایید و قرارهای بعدی را با آنها بگذارید.
این سایت هم یک سایت معروف دیگر در زمینه تبادل رایگان مهمان نوازی در سفر است!

سایت Pasporta Servo یک شبکه است که برای افرادی که قادر به تکلم زبان بین المللی اسپرانتو هستند این امکان را می دهد که در خانه های خود در سراسر جهان از یکدیگر پذیرایی رایگان کنند. برای سرویس دادن یا سرویس گرفتن از این سایت باید به زبان اسپرانتو مسلط باشید. شبکه Pasporta Servo (خدمات گذرنامه‌ای) از جمله خدمات ویژه‌ای است که در جهان اسپرانتو وجود دارد، بدین معنی که اسپرانتودانان در سفر به کشورهای دیگر مورد پذیرایی کسانی که آمادگی خود را جهت پذیرش مهمان در کتابچه‌ای که هر سال منتشر می‌شود، ثبت نموده‌اند، قرار می‌گیرند و بدینسان هزینه‌های اقامت در هتل‌های گرانقیمت را متقبل نمی‌شوند، هم اکنون این شبکه در ۶۶ کشور جهان فعال است.

سایت kitchenparty.org به شما این امکان را میدهد که غذاهای مختلف را دور هم با افرادی از دیگر نقاط کره زمین بپزید و بخورید و دوستان جدید پیدا کنید! تنها کاری که لازم است بکنید این است که در سایت عضو شوید، پروفایل خود را تا می توانید با اطلاعات کامل از خود بسازید تا دیگران شما را به لیست دوستان خود درآورند، پارتی آشپزخانه ای را پیدا کنید و به آن بپیوندید، و در آخر نظر خود را هم بنویسید!



یافتن شریک همسفر برای مسافرت رفتن لذت بخش ترین کار در حین سفر!
اگر مایل هستید در سفر به یک کشور خارجی با یک نفر از کشور دیگری که قصد سفر به کشور مورد نظر شما را دارد همسفر شوید سایت های اینترنتی زیادی هستند که شما را در یافتن Partner (پارتنر، شریک - همراه) برای سفر یاری می دهند. بدین ترتیب می توانید همسفر دلخواه خود (زن یا مرد) را نیز در حین سفر به همراه داشته باشید.
همراه داشتن پارتنر در سفر علاوه بر اینکه در هزینه های شما می تواند صرفه جویی کند باعث می شود که شما با یک شخص از یک تفکر و فرهنگ دیگر هم آشنا شوید و همین می تواند ایده های بهتری را برای زندگی در ذهن شما پرورش دهد و سپس شما با تعریف کردن خاطراتتان با دیگران یا نوشتن آنها در وبلاگ خودتان این تفکرات و روشها و آداب و رسوم مردمان دیگر را اگر مثبت و سازنده هستند می توانید در بین دوستان و آشنایان خود ترویج و گسترش دهید.

به یاد داشته باشید در این گونه سفرها شما سفیر ایران هستید، کوچکترین رفتار زشت یا زننده شما باعث رفتن آبروی دیگر ایرانیان نزد ملل دیگر دنیا است. چون مسافران همیشه خاطرات سفر خود را یا در وبلاگشان می نویسند یا بارها برای دوستان خود تعریف می کنند. بنابراین سر زدن رفتار نامناسب از شما می تواند به چهره کشورمان و تک تک ایرانیان نزد ملل دیگر لطمه وارد کند. بنابراین در رفت و آمد و همزیستی با مردم سایر کشورها نهایت ادب و احترام را به کار ببرید که باعث سرفرازی نام ایران و ایرانیان شود.

در ضمن این را هم بگویم که بر ندارید تعارف بازی ایرانی بکنید و همه هزینه های شریک همسفر خارجی خود را پرداخت نمایید. توجه فرماتیید تعارف کردن فقط در کشور ما متاسفانه باب است و در خارج به هیچ وجه اینطور نیست. هر کسی هزینه خودش را می پردازد (حتی غذای رستوران، هزینه قهوه، هزینه هتل یا هاستل، هزینه تاکسی و اتوبوس و ... همه تقسیم می شوند و هر کس دونگ خودش را می پردازد) و اصلا با کسی در این رابطه رودربایستی نکنید! از الان بگویم! خداییش اگر کسی را حساب کنید ناراحت می شوم!

سایت travbuddy.com یکی از بهترین سایت ها برای یافتن پارتنر در حین سفر می باشد که بیش از 1 و نیم میلیون کاربر عضو دارد:
با عضویت رایگان در این سایت می توانید افرادی را که قصد مسافرت به شهرهای مختلف در روزهای آینده دارند را پیدا کرده و با آنها همسفر شوید. هر فرد عکسهایی از خودش به علاوه نام مسیرهایی که قبلا به آنها سفر کرده است را در پروفایلش ثبت کرده است که شما با مشاهده آنها می توانید با مرور این اطلاعات تصمیم بگیرید که آیا با فرد مورد نظرتان همسفر شوید یا خیر. همچنین در کادر جستجوی Find People Traveling To در این سایت می توانید اسم شهر یا کشوری که در آن سکونت دارید را به انگلیسی وارد کنید و جستجو کنید تا افرادی را که قصد مسافرت به شهر شما دارند را پیدا کنید و با آنها قرار ملاقات بگذارید و دوست شوید و از ملاقات یکدیگر لذت ببرید!
در تصویر زیر مسافران خانمی که قصد مسافرت به کشور قبرس را دارند مشاهده می کنید:
چنانچه در تصویر زیر هم مشاهده می کنید در این نتیجه جستجو اگر بخش Locals را هم کلیک کنید محلی های ساکن قبرس را که می توانند در این کشور شما را همراه کنند پیدا خواهید کرد:
بنابراین شما هم می توانید به عنوان یک محلی ساکن کشوری که در آن سکونت دارید عضو این سایت شوید و دیگر مسافران را که به شهر شما می آیند همراهی نمایید. همچنین اگر قصد سفر به شهری را دارید می توانید در اینجا پارتنر (شریک، همراه) خود را بیابید و قبل از اقدام به مسافرت ابتدا قرارهای لازم را با او بگذارید و بعد به مسافرت خود به آن شهر بروید.
هم اکنون در این سایت خیلی ها تصمیم به مسافرت به ایران دارند و شما می توانید آنها را در کشور خود پذیرایی نمایید. در این گونه معاشرت ها از آنجایی که توریست ها خاطرات خود را در وبلاگ ها می نویسند و بارها برای اطرافیان تعریف می کنند همیشه با کلاس و بسیار صمیمی و خوش برخورد و مهربان حضور داشته باشید تا آبروی کشورمان را در این گونه رفت و آمدها به خطر نیاندازیم که امروزه مهمترین دارایی یک ملت نزد ملل دیگر آبرویش است!
لازم به یادآوری است که در حین سفر اگر با کسی سکس می کنید حتما از کاندوم مرغوب و استاندارد و گران قیمت استفاده کنید و از خوردن یا لیسیدن آلت جنسی شریک خود تا زمانی که از سلامتی کامل شریک جنسی خود از طریق آزمایش بیماری های خطرناک ایدز و هپاتیت در مراکز بهداشتی معتبر اطلاع حاصل نکرده اید شدیدا پرهیز نمایید!

سایت معتبر دیگر در زمینه یافتن پارتنر برای سفر findmeetgo.com می باشد:
در این سایت نیز می توانید به دنبال یافتن پارتنر همراه برای سفر به یک کشور دیگر باشید و همچنین می توانید افرادی را که قصد آمدن به شهر محل سکونت شما دارند را پیدا کرده و در طی مدت اقامتی که در شهر شما دارند با آنها دوست و همراه شوید.

سایت TravelGirls.com هم مخصوص دوستیابی برای کسانی هست که در حین سفر می باشند و می توانند با یکدیگر Match شده و در سفر همراه هم باشند.

سایت های مفید دیگر:
http://www.tours4fun.com/travel-companions

«« بازگشت به بالای صفحه
 
Hitchhiking گزینه رایگان برای حمل و نقل در حین مسافرت در خارج از کشور!
هیچ هایکینگ در اصل به معنای سرجاده‌ ايستادن‌ و با انگشت شست‌ جهت‌ خود را نشان‌ دادن‌ برای سواری‌ مفتي می باشد!
Hitchhiking در اروپا کار عجیبی نیست. جوانان اروپایی تابستان که درس و زندگی تعطیل می‌شود، شال و کلاه می‌کنند و با یک اسکیت و یک کوله پشتی بدون هیچ هزینه‌ای شروع می‌کنند به اروپا گردی. پول هیچ چیزی نمی‌دهند. حتی غذا را هم در کمپ‌هایی تهیه می‌کنند که در جاده‌ها هست و با قیمت کمتری آن را در اختیارشان می‌گذارند. این روش مسافرت در ایران و آسیا زیاد شناخته شده نیست ولی در اروپا و آمریکا کاملا مرسوم است و طرفداران بسیاری دارد.

hitchhiking یا مسافرت مجانی (با انگشت شست مسیر را نشان دادن، توقف خودرو برای سوار شدن در مسیر، ایستادن کنار جاده برای مسافرت مفتی و . . .) با استفاده از فرد مسافر انجام میشود به صورتی که کنار جاده می ایستد و با مدل های مختلف خودرو را متوقف میکند و سوار میشود برای یک مسافرت مجانی٬ ممکن مسافرت کوتاه باشد و یا ممکن است طولانی باشد!
بسیاری از افراد مختلف این کار را انجام میدهند ولی همه موفق نیستند و همه نمیتوانند این کار را انجام دهند٬ شما باید نشان بدهید که میخواهید سوار ماشین بشوید و باید ژست بگیرید. خوب حالا این ژست چند روش دارد! توی شمال آمریکا یک ژست معمولی هست که ماشینی که عبور میکنه را انگشست شصت را بالا میگیرند و ماشین هم می ایسته و اون مسافر را سوار میکنه! در بخش های دیگر جهان این روش شایع هست که بصورت معمولی می ایستند و انگشت شست را به سمت مقصد اشاره میکنند و همزمان اون یکی دست را به سمت پایین تکان میدهند! البته این نوع فرهنگ تا حدودی نشان میدهد که hitchhiking در کشورها و نقاط مختلف با هم کمی فرق دارد. بهتر است اسم شهری که می خواهید به آن بروید را هم روی یک کاغذ درشت بنویسید که اگر مسیر راننده به آن شهر میخورد برای شما توقف کند!
توجه کنید در برخی کشورها هیچ هایکینگ ممنوع می باشد و شما علامت هیچ هایکینگ ممنوع را اگر در جاده ای مشاهده کردید بدانید این عمل ممنوع می باشد و ممکن است جریمه شوید! علامت ممنوعیت هیچ هایکینگ:

 در این آدرس شما می توانید وضعیت کشورهای مختلف را برای هیچ هایکینگ مشاهده کنید که آیا این عمل در آن کشور قانونی است یا خیر، آیا مردم آن کشور با این عمل آشنا هستند یا خیر:
 برای یافتن اطلاعات بیشتر به زبان انگلیسی این آدرسها را مشاهده کنید:


یافتن راهنماهای سفر قبل از اقدام به مسافرت کردن به شهری از کشورهای دنیا
یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از مسافرت انجام دهید این است که در اینترنت جستجو کنید و نظرات و توصیه های دیگر افرادی که به آن شهر قبلا سفر کرده اند را بخوانید تا با دید بازتری به شهر مورد نظر خود سفر کنید و از قبل بدانید که فرضا بهترین هتلها، ارزان ترین مهمانخانه ها، بهترین مراکز خرید، بهترین رستوران ها، بهترین مراکز گردشی و تفریحی و سینماهای آن کجا هستند. با این حساب زمانی که به شهر مورد نظر رسیدید کلی از وقت شما صرف گشتن و پیدا کردن این مکان ها نخواهد شد و شما یکراست به محل هایی که از قبل آنها را نشان کرده اید خواهید رفت. در ضمن با این کار نیازی نیست پول خرید تور مسافرتی گران قیمت بدهید، خودتان همه برنامه های سفر توریستی را پیاده می کنید. در ادامه چند سایت مخصوص این کار معرفی خواهیم کرد:

بزرگترین گردهمایی های مجازی توریست های دنیا:
سایت توریست مجازی (virtualtourist.com) یکی از بزرگترین و معروفترین سایت هایی است که توریست های حرفه ای جهان خاطرات سفر، عکس ها و توصیه های مسافرتی خود را که در قالب تجربه شخصی آنها به آن مکان بوده است در این سایت گرد هم می آورند. اگر قصد سفر به شهری در یک کشور خارجی دارید توصیه می شود به جای خرید تورهای مسافرتی گران قیمت، در این سایت عضو شوید و نام شهر مورد نظر خود را به انگلیسی در آن جستجو کنید و خاطرات سفر دیگران در این شهر را مطالعه کنید تا از قبل بدانید که در آن شهر کجا بهترین ها و ارزان ترین ها را می توانید پیدا نمایید و چه مکان هایی در آن شهر ارزش بازدید را دارند، بهترین هتل های آن شهر کجاست و نظر استفاده کنندگان درباره آن هتل و خدماتش چه بوده است و صدها مورد کاربردی دیگر نظیر این.

سایت travbuddy.com هم که قبلا برای یافتن پارتنر در سفر معرفی شده بود نیز چنین قابلیتی را دارد که اطلاعات مفید از توریست های حرفه ای درباره مکان های دیدنی دنیا را در اختیار شما قرار دهد.

ویکی تراول:
این سایت هم حاوی اطلاعات مهم از تمامی شهرهای موجود در جهان به زبان انگلیسی می باشد که قبل از سفر می توانید مکان های دیدنی یک شهر را در آن پیدا کنید تا در حین سفر به آن شهر بدانید به کجاها باید حتما بروید!


مسافرت ارزان قیمت با خطوط هوایی معتبر و مطمئن در سراسر جهان
امروزه خطوط هوایی بسیار ارزانی نظیر رایان ایر در اروپا و ایر اشیای مالزی در آسیا خدمات پرواز هوایی ارزان قیمت و مطمئن با کیفیت خوب را عرضه می کنند که شما می توانید با استفاده از آنها هزینه های سفر خود را بسیار بسیار کاهش دهید طوریکه هزینه پرواز بین کشورها برای شما از هزینه اتوبوس بین شهری هم کمتر شود! این خطوط با قرار دادن برخی محدودیت ها نظیر ممنوعیت حمل چمدان سنگین، رایگان نبودن غذا، رایگان نبودن استفاده از توالت، استفاده از فرودگاه های کوچکتر اطراف شهرها هزینه های سفر را نسبت به خطوط گران قیمت هوایی بسیار کاهش می دهند به طوریکه مثلا هزینه سفر به یک کشور اروپایی در داخل اروپا به عدد بین 50 تا 100 دلار می رسد که بسیار ارزان تر از بلیط اتوبوس بین شهری می باشد!

لیست خطوط هواپیمایی بسیار ارزان قیمت در همه کشورهای دنیا را از اینجا پیدا کنید:
به عنوان مثال هواپیمایی آسیا ایر AirAsia مالزی که از کشورهای عموما نزدیک به مالزی با قیمت ارزان به این کشور پرواز می کنند مانند استرالیا، چین، کامبوج، هنگ کنگ، هند، اندونزی، لائوس، ماکائو، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ویتنام و  با قیمت نسبتا بالاتری به بریتانیا و ایران هم پرواز دارد، گزینه مناسبی برای ایرانیان جهت سیاحت در شرق آسیا می باشد. بنابراین شما با پرواز از تهران به کوالالامپور می توانید بقیه نقاط شرق آسیا را با این خط هوایی ارزان و ایمن مسافرت نمایید. هواپیمایی آسیا ایر AirAsia وبسایت: www.airasia.com

شرکت هوایی رایان ایر ارزان ترین شرکت هواپیمایی مخصوص مسافرت بسیار ارزان بین کشورهای اروپایی!
اگر وارد یک کشور اروپایی شدید و ویزای شنگن دارید به راحتی با مبالغ بسیار بسیار پایین می توانید با هواپیمایی بسیار ارزان  (گاها بین 50 تا 100 دلار) و در عین حال بسیار ایمن رایان ایر مسافرت کنید. برای تهیه بلیط باید وارد وبسایت این شرکت شوید. و اگر کارت اعتباری ندارید از دوستان آشنایان یا شرکت های هواپیمایی داخل کشور که کارت اعتباری دارند بخواهید برای شما نسبت به خرید بلیط اقدام نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت ارزان و ایمن هواپیمایی این وبلاگ را مشاهده نمایید:

سایتهای معتبر دیگر برای یافتن پروازهای ارزان قیمت:
http://www.dohop.com
http://www.momondo.com
پرواز دور دنیا با بلیط های RTW با هزینه بسیار ارزان:
پرواز های Round-the-World  که به اختصار RTW نامیده می شوند مخصوص سفر به دور دنیا می باشند طوریکه شما مثلا با پرواز به  چند کشور مختلف جهان بسته به دلخواه خود می توانید دور دنیا را بگردید! در این روش مثلا هزینه کل بلیط شما برای پرواز به کشورهای:
London - Dubai or Delhi - Bangkok surface Siem Reap (Angkor Wat) - Singapore - Borneo - Australia - New Zealand - The Cook Islands - USA - UK  
چیزی در حدود 1300 یورو می شود! شما با این مبلغ کم مثلا از لندن شروع به پرواز می کنید و پس از مسافرت به 10 شهر دیگر جهان دوباره به لندن باز خواهید گشت! و اینگونه به 10 کشور مختلف جهان مسافرت کرده اید! در صورتی که بخواهید تک تک بلیط هر کدام از این شهرها را بخرید باید برای هر شهر دست کم 800 تا 1000 یورو بپردازید! بنابراین در صورتی که تصمیم دارید سفر دور دنیا انجام دهید بلیط های RTW بهترین گزینه ارزان برای شماست تا در پول خود صرفه جویی بالا نمایید.
در سفر به دور جهان از طریق Round the world flights توجه داشته باشید اگر یک پرواز را از دست بدهید و دیر به فرودگاه برسید احتمالا همه پروازهای دیگر را هم از دست خواهید داد!
بنابراین سعی کنید سه ساعت قبل از هر پرواز به فرودگاه بروید و کارهای خروج از آن کشور نظیر پرداخت مالیات خروج (برخی کشورها مبلغ کمی به عنوان مالیات خروج دریافت می کنند)، تحویل چمدان، و غیره را انجام دهید که از پرواز خود جا نمانید! در ضمن توجه داشته باشید ساعت پرواز بر روی بلیط ها مربوط به ساعت محلی هست که از فرودگاه آن پرواز می کنید! نه ساعت کشوری که در آن زندگی می کنید! بنابراین به محض ورود به کشور جدید ساعت خود را با ساعت رسمی آن کشور تنظیم کنید تا ساعت پرواز درج شده بر روی بلیط را به وقت محلی آن کشور محاسبه نمایید و از سفر خود جا نمانید!
برای اطلاعات بیشتر در مورد پروازهای RTW این لینک ها را به زبان انگلیسی مطالعه نمایید:
برای خرید آنلاین بلیط های ارزان قیمت RTW این سایت ها پیشنهاد می شود:

 «« بازگشت به بالای صفحه 
  
در فرودگاه ها مراقب قاچاقچیان مواد مخدر باشید تا شما هم ناخواسته قاچاقچی نشوید!

توجه فرمایید! توجه فرمایید! ناخواسته در دام قاچاقچیان نیافتید:
در صورتیکه در فرودگاه خانم یا آقایی آمد و از شما خواهش کرد تا چمدان یا ساک یا کیف او را در بارهای خود قرار دهید، چون او ظرفیت بارش تکمیل شده، به هیچ وجه چنین درخواستی را قبول نکنید که ممکن است ناخواسته قاچاقچی مواد مخدر شوید و در فرودگاه مقصد دستگیر شده و به اعدام محکوم شوید! هم اکنون ایرانیان زیادی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مالزی و اندونزی در صف اعدام قرار دارند فقط به خاطر اینکه مثلا یک خانم زیبا رو به آنها گفته میشه چمدان من را هم شما ببرید؟! من ظرفیت بارهام تکمیل شده! و بدین ترتیب فرد ساده لوح گول می خورد قربانی مواد مخدر می شود. و به این سادگی قاچاقچیان چمدانهای خودشان را با نام دیگران رد و بدل می کنند تا از گزند دستگیر شدن در امان بمانند! در فرودگاه ها همیشه مراقب این موارد باشید و سریع گول احساسات ایرانی خود را نخورید که برای شما گران تمام می شود! نه گفتن به خواسته های شوم دیگران را از هم اکنون یاد بگیرید!
آنچه در این میان بیشتر جلب توجه می‌کند این است که قاچاقچیان برای اجرای نقشه‌های خود حتی حاضرند افراد بی‌گناهی را قربانی کنند. برخی از آنها با حضور در فرودگاه‌های مورد نظرشان و شناسایی مسافرانی که قصد عزیمت به کشورهایی  نظیر کشورهای حاشیه خلیج فارس یا جنوب شرق آسیا را دارند، با این بهانه که بارشان سنگین‌تر از حد مجاز است، از طعمه‌شان که بار کمتری دارد، می‌خواهند یکی از ساک‌های آنها را برایشان به آن سوی گیت حمل کند. حال آنکه قاچاقچیان از قبل در داخل این ساک که معمولا ساکی کوچک یا حتی کیف لپ‌تاپ است، محموله مواد مخدر را جاسازی کرده‌اند و اگر در هنگام بازرسی، محموله کشف نشد، پس از گذر از گیت امنیتی ساک را از طعمه‌شان پس می‌گیرند و اگر هم محموله کشف شد، آن وقت این مسافر از همه جا بی‌خبر است که به‌عنوان قاچاقچی دستگیر خواهد شد!
برخی قاچاقچیان نیز بعد از شناسایی مسافران، با این بهانه که فردی در فرودگاه کشور مقصد منتظر بسته ارسالی آنهاست، از مسافران می‌خواهند که در ازای دریافت مبلغی نسبت به انتقال بسته آنها اقدام کنند. حال آنکه از قبل در بسته مورد نظر مواد ‌مخدر جاسازی کرده‌اند و با این شگرد قصد انتقال محموله خود را دارند. بنابراین به مسافران توصیه می‌شود به هیچ عنوان بار و محموله اضافی از افراد ناشناس دریافت نکنند، چرا که درصورت دستگیر شدن در کشورهای مقصد، مجازات سختی -حتی اعدام- در انتظار آنها خواهد بود و این در حالی است که برای این افراد، از دست پلیس، وزارت امورخارجه و دولت  ایران هیچ کاری ساخته نیست؛ چرا که از آنها مواد‌ مخدر کشف شده و باید طبق مقررات کشور مورد نظر با این افراد برخورد شود.


به چه کشورهایی باید سفر کنیم!؟

فقط کشورهای پیشرفته و یا در حال پیشرفت! واقعیت این است که سفر به کشورهایی چون عربستان یا عراق تنها برای ما باعث بدبختی و فلاکت بوده و هست! نه تنها چیزی جدید و سازنده از آنها یاد نمی گیریم بلکه گمراه تر هم می شویم! مردمی مذهب زده و خرافاتی با تفکراتی قرون وسطایی که تنها هنرشان این بوده است که با شمشیر عقاید خود را بر دیگران تحمیل کرده اند و به آن افتخار می کنند! هر زمانی هم که شده و توانسته اند به کشور ما حمله کرده اند و سیخی به ما زده اند و جویهای خون به راه انداخته اند. اما سالانه میلیونها ایرانی به این دو کشور عقب مانده ذهنی و روانی می روند و میلیاردها دلار پول بی زبان را به جیب آنها می ریزند تا بهتر و بهتر گردن های مردم بیگناه را قطع یا بدنهای بیگناهان را تکه پاره کنند یا بشریت را گمراه کنند.

اما در عوض ما نسل جدید ایرانیان تمام تمرکز خود را می گذاریم برای مسافرت رفتن به کشورهای پیشرفته یا نقاطی که مردم از کشورهای پیشرفته در آنجا گرد هم می آیند تا جاذب خلاقیت ها، مرام ها و نکته های خوب و مثبت برای زندگی بهتر در کشور خودمان باشیم و در عین حال بدی ها و موارد منفی را ازشان عبور کنیم و با خود همراه نیاوریم.

کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه دنیا از شرق به غرب:
ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس، آلمان، فرانسه، اطریش، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک، اسپانیا، پرتقال، بلژیک، آمریکا، کانادا، برزیل.

اگر هم مشکل ویزا گرفتن برای سفر به آمریکا و کانادا و اروپا را در حال حاضر داریم، درهای کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن و امثال این کشورها بر روی ما باز است و به راحتی می توانیم ویزای ورود به این کشورها را دریافت کنیم.

کار دیگری که می توان انجام داد و من شدیدا آن را توصیه می کنیم این است که به گره های توریستی دنیا نظیر جزیره مالدیو در اقیانوس هند یا جزیره بالی در اندونزی که مقصد اصلی میلیونها توریست از سراسر جهان است مسافرت کنید و در آنجا می توانید انواع و اقسام مردم از کشورهای مختلف را ملاقات نمایید و با آنها رابطه دوستی برقرار کنید. گره های توریستی معروف دنیا که مملو از توریست هست نقاط بسیار خوبی برای مسافرت کوله به دوشی و غیره هستند. از طرفی هم ویزا گرفتن برای سفر به گره های توریستی معروف جهان بسیار بسیار آسان است و به عنوان مثال در حال حاضر ایرانیان بدون نیاز به ویزا می توانند به لنکاوی در مالزی، جزیره بالی در اندونزی، آنتالیا در ترکیه یا جزیره مالدیو در اقیانوس هند سفر کنند و با میلیونها توریست موجود در این گره های توریستی ملاقات کنند! لیست کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آنها مسافرت کنند در اینجا موجود است که برخی از آنها نظیر مالزی، اندونزی یا مالدیو پربازدید ترین گره های توریستی در جهان را دارا هستند که می توانید آنها را برای مقصد سفر خود شکار نمایید. بقیه گره های توریستی معروف را خودتان بگردید و پیدا کنید!

تجربه سفر دیگران به شهری مثل پاریس به من آموخته است که به هیچ وجه تا زبان فرانسوی بلد نباشم نمی توانم در خیابان های شهر پاریس با محلی ها ارتباط خوبی برقرار کنم چون آنها نسبت به زبان خودشان حساسیت بالایی در کشورشان دارند و حتی جواب توریست هایی که به انگلیسی از آنها آدرسی را می پرسند به سختی می دهند، اما شما در یک سرزمین دیگر که گره توریستی محسوب می شود به راحتی می توانید با فرانسوی هایی که به آنجا آمده اند به زبان انگلیسی صحبت کنید چون دیگر درون سرزمین خودشان نیستند و با مجبورند با زبان بین المللی صحبت کنند!
دسته دوم کشورهایی هم مانند کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن، برزیل و ... هستند که به راحتی می توانید با ارائه درخواست به سفارتخانه های آنها در تهران، ویزای ورود به آن کشورها را دریافت نمایید. بنابراین راههای زیادی برای مسافرت شما به دور دنیا باز است و آنطور نیست که همه درها بسته باشد. روزی هم که ما از شر جمهوری اسلامی راحت شویم و با همه کشورهای دنیا رابطه خوب و صمیمی برقرار کنیم ما هم می توانیم بدون ویزا مانند مردم کشور فنلاند، آمریکا، سوئد و ... به 130 کشور جهان مسافرت کنیم.
به امید آن روز.

لیست کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آنجا مسافرت کنند (مربوط به سال 1390 خورشیدی)
بر اساس تحقیقی که توسط هنلی اند پارتنرز (به انگلیسی: Henley & Partners) انجام شده، ایرانیان فقط می‌توانند به ۳۴ کشور جهان بدون روادید (ویزا) سفر کنند که از ۸۹ کشوری که در این تحقیق قرار دارند ایران در رده ۸۷ می‌باشد. کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون روادید تنها با همراه داشتن پاسپورت (گذرنامه)  به آنها سفر کنند عبارتند از:

قاره آفریقا
کیپ ورد:
کومور: 24 ساعت
جیبوتی: 1 ماه
کنیا: 90 روز
ماداگاسکار: 90 روز
موزامبیک: 30 روز
سیشل: 1 ماه
تانزانیا: 3 ماه
توگو: 7 روز
اوگاندا: 3 ماه
قاره آمریکا
بولیوی: 60 روز
کستاریکا: 30 روز
دومینیکا: 21 روز
اکوادور: 90 روز
گویان: 1 ماه
هائیتی: 3 ماه
نیکاراگوئه: 90 روز
ونزوئلا: 15 روز

قاره آسیا:
ارمنستان: 120 روز
آذربایجان: 30 روز
بنگلادش: 90 روز
اندونزی: 30 روز
لائوس: 30 روز
ماکائو: 30 روز
مالدیو: 30 روز
مالزی: 1 ماه
نپال: 90 روز
عمان: 30 روز با شرایط خاص
سری لانکا: 30 روز
تیمور شرق: 30 روز
قاره اروپا
گرجستان: 90 روز
کوزوو: 3 ماه
ترکیه: 3 ماه

قاره اقیانوسیه
جزایر کوک: 31 روز
ایالات فدرال میکرونزی: 30 روز
نیووی: 30 روز
پالائو: 30 روز
ساموآ: 60 روز
تووالو: 1 ماه

با اندکی جستجو به انگلیسی در نام این کشورها از طریق اینترنت می توانید گره های توریستی مهم در این کشورها را پیدا کنید و هر فرصتی که دست داد با دوستان خود به آنجا سفر کنید.
البته فراموش نکنید هنوز هم با این همه تحریم شما می توانید از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از طریق سفارتخانه های آنها در تهران درخواست ویزا نمایید و به کشور مطبوع آنها سفر نمایید.


آداب و رسوم دیسکو و نایت کلاب رفتن در خارج از کشور:

باشگاه شبانه (nightclub - night club یا discothèque یا club یا disco) مکانی برای رقصیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و سرگرم شدن در جایگاه موسیقی است که جزو کسب در آمدهای بعد از تاریک شدن هوا به حساب می‌آید. مشخصه‌هایی که معمولاً در تمام باشگاه شبانه می‌توان آن‌ها را یافت شامل بار نوشیدن مشروبات با سطحی باز برای رقصیدن و جایگاه ویژه ای برای DJ می باشد که کار دی‌جی در آنجا میکس و بازپخش موسیقی‌های ضبط شده مخصوص رقص می باشد.
واقعیت این است که یک سری آداب و نکات ریز برای کلاب رفتن هست که باعث می شود این تجربه برایتان لذت بخش باشد و سعی می کنیم با کمی توضیحات برایتان بگوییم:

- در کلاب ها محدودیت لباس پوشیدن برای خانمها به هیچ عنوان وجود ندارد اما برای آقایان، تقریبا همه دیسکو ها و کلاب ها محدودیت هایی دارند. آقایان برای اینکه با این صحنه مواجه نشوید که یک ربع توی صف ورود بایستید و صدای اوبس اوبس بترکون داخل دیسکو هم همچنین شما را به ورج و وورجه در آورده باشد، آنوقت یک غول گردن کلفت بهتون بگه که شما اجازه نداری بری تو و هیچ رقمه هم نتونی دورش بزنی! برای نایت کلاب رفتن به هیچ وجه صندل، تیشرت و شلوارک نپوشید. بهترین تیپ برای آقایون که مطمئن باشند همه نایت کلابها، دیسکوها و کازینو های دنیا راهشون میدن، شلوار مردانه، پیراهن یقه دار مردانه و کفش کتانی می باشد. (پوشیدن صندل ممنوع می باشد!).

- فرق پاب یا بار را با دیسکو یا نایت کلاب هم بدانید: اگر می خواهید بروید فقط مشروب بخورید و برقصید، پا نشید برید یک جایی مثل Three Monkeys بعد غر بزنید که چقدر بیحال بود، آقا/خانوم رفتی Pub یا Bar به جای دیسکو، حواست نیست! اونجا ملت میرن دور هم باشن، یک آبجویی بزنند و شامی بخورند و بعدش هم یا با Jackpot خودشون را مشغول کنند یا بیلیارد بزنند و البته آهنگ هم پخش میشه و اگه بخواهند یک نمه برقصند هم جواب میده. الان خیلی ها میگویند این برنامه هم بد نیست ها!؟ چرا دیسکو؟... اتفاقا "بار" یا "پاب" کلی هم حال میده ولی اگر میخواهید انرژی جنبشی خود را با رقصیدن رها کنید، تنها این کار باید در کلاب شبانه بکنید!

- همراه داشتن کارت شناسایی عکس دار و تاریخ تولد دار هم برای ورود به کلاب ها گاها ضروریست چون ورود افراد زیر 18 سال ممنوع است و اگر قیافه شما طوری به نظر برسد که 18 سال هستید از ورود شما به درون کلوب جلوگیری به عمل می آید. منتها اگر کارت شناسایی یا پول و کلید با خودتان داخل کلاب می برید مراقب باشید موقع بالا پایین پریدن در کلاب هنگام رقص از جیب شما بیرون نپرد!

- اکثر کلاب های دنیا رایگان هستند اما مخصوصا شب های آخر هفته بیشتر دیسکوهایی که سرشون به تنشون می ارزه ورودی دارند که از 5 دلار را ما دادیم تا 40 دلار ... ما هر کشوری که رفتیم حتما یکی دو شب دیسکوهاش را تست زدیم، همه جا بابت پول ورودی حداقل یک Free drink هم می دهند.

- اگر ورودی کلاب مورد نظر شما پولی هست، وقتی وارد کلاب می شوید حواستان باشد که روی دست شما مُهر کلاب را بزنند که اگر خواستید لحظه ای به بیرون کلاب برای هواخوری بروید، بتوانید دوباره راحت به درون کلاب برگردید.

- کل درآمد کلاب ها از طریق فروش نوشیدنی هست که قیمت نسبتا بالایی هم دارد. مراقب باشید اگر می خواهید نزد Bartender کلاب ها نوشیدنی سفارش بدهید حتما باید ایستاده عملیات سفارش دادن و خوردن نوشیدنی را کنار بار انجام بدهید.
یک بارتِندِر در حال سرو نوشیدنی الکلی در یک دیسکوی شبانه

- اینکه چی بنوشید به خودتون ربط داره، شاید توی بار یا پاب یا رستوران که می روید، بهتر باشه که کوکتل هاشون را امتحان کنید. (کوکتل به انگلیسی: Cocktail یک نوشیدنی میکس شده الکلی از نوع تقطیری است که معمولا دارای شکر، آب، آب میوه و یا مواد تلخ است. این لفظ معمولا به تمام نوشیدنی‌های مرکب که دارای الکل هستند اطلاق می‌شود. به کوکتل‌ها معمولا یخ، عسل، شیر و گیاهان مختلف نیز افزوده می‌شود.) اما توی شلوغی دیسکو تجربه نشان داده که چند تا چیز با توجه به سلیقتون بیشتر جواب میده، پیش بار تِندِر (Bartender کسی است که نوشیدنی های الکلی را در بارها یا پاب ها یا دیسکو ها معمولا با عملیات نمایشی جالب سرو می کند، عکس بالا را ببینید) که می روید معمولا یک سری شیر آب جلوشونه که آبجوهای اوزی درونش هست. کافیست اسمش را بگویید و بهش اشاره کنید، احتمالا هیچکدوم را تا قبل از آمدن به اینجا امتحان نکرده اید پس لازمه که به نوبت همه را تست کنید تا دستتون بیاد که کدوم را بیشتر دوست دارید. یا می توانید از بارتِندِر به انگلیسی بپرسید Tell me a good mixed drink for tonight یا What is a good alcohol mixed drink for tonight یا این پرسش را بکنید May I have a special drink for tonight تا خودش نوشیدنی میکس مخصوص امشب که از همه بهتر است را به شما معرفی کند. یا مثلا One Carlton Please را که بگویید یعنی یک لیوان آبجوی تگری از نوع Carlton، تحویل شما خواهد شد. بقیه متاعی که در این مکان ها به فروش می رسد را هم اگر اهلش باشید حتما می دانید که چیه ...

- در خوردن نوشیدنی های الکلی به هیچ وجه زیاده روی نکنید که برای سلامتی بسیار مضر است. همان طور که خوردن چهار کیلو خیار در یک شب شما را راهی بیمارستان خواهد کرد، نوشیدن بیش از حد الکل هم شما را روانه بیمارستان خواهد کرد. اما خوردن یک یا دو عدد خیار هیچ کسی را ضرری وارد نمی شود! پس به هیچ وجه در نوشیدن الکل زیاده روی نکنید و به فکر سلامتی خود باشید و شب اطرافیانتان را هم به لجن نکشید!

- رانندگی هم احتمالا توجیه باشید که بعد از خوردن نوشیدنی های الکل دار نباید بکنید، مگر اینکه یک از خود گذشته توی جمع شما باشه که حاضر باشه مشروب نخوره و رانندگی کنه، و واقعا همچین رفقایی را باید طلا گرفت!

- یک مورد منفی از مردان ایرانی که بارها در دیسکوها مشاهده شده است این بوده که اگر مردی با دوست دختر یا خواهر یا همسر یا دختر آنها در دیسکو شروع به رقصیدن کرده با او زد و خورد راه انداخته است! این مورد بسیار دیده شده! اینجا بازگو می کنیم که در دنیای باز و پیشرفته امروز این بحث ها کاملا حل شده است و هیچ اشکالی ندارد که مردی غریبه با همسر یا دوست دختر یا دختر یا خواهر شما در دیسکو برقصد. عرف این است که اگر خانمی از رقصیدن با یک مرد در دیسکو خوشش نیامد زیاد به او نزدیک نمی شود و آن شخص هم پس از اندکی قِر آمدن راهش را کج می کند و به سراغ کس دیگری می رود! بنابراین از آنجایی که بسیاری از افراد در دیسکو ها مست هستند مراقب رفتار خود باشید که مبادا روزی مایه شرم دیگر ایرانیان شوید! این موارد پیش پا افتاده هیچ نیازی به نشان دادن واکنش کثیف گذشتگان ما به این مسائل با نام غیرت یا ناموس ندارد!
یک خاطره: یک روز در یک کلاب خارجی با یک خانمی می رقصیدم و پس از نیم ساعت آن خانم شوهرش را آورد و به من معرفی کرد و به شوهرش گفت این دوست جدید من هست و من بسیار متعجب شده بودم از این همه رفتار انسانی مدرن.

- اگر تمایلات همجنس گرایانه ندارید، همواره مراقب علامت پرچم رنگین کمان (Rainbow) در ورودی کلاب ها باشید، چون ورود شما به درون آنها یعنی اینکه هم جنس گرا هستید و همه با این دید به شما درون کلاب نگاه می کنند! پرچم رنگین کمان، از نشانه‌های همجنس‌گرایان است. هم‌چنین در کشورهای غربی، رستوران‌ها، بارها، کافه‌ها و یا مغازه‌هایی که گروه زیادی از همجنس‌گرایان از مشتریان‌شان هستند، از این نماد برای جلب مشتریان همجنس‌گرا استفاده می‌کنند:
- ساعت هشت و نه شب هم کسی دیسکو نمی رود! برنامه های کلاب ها عموما ساعت 11 شب به بعد شروع می شود، و تا ساعت 3 تا 4 نیمه شب هم ادامه دارد.
 


چگونه با یک نفر خانم/آقا در یک نایت کلاب دوست شویم؟!
ابتدا باید خدمت شما عرض کنم که هدف از این پست کمک به شما برای یافتن یک دوست در نایت کلاب ها است نه یک روسپی یا فاحشه! نویسنده این مطلب ترویج فاحشه بازی یا فاحشه گری را به عنوان تبعیض و ظلم و ستم بر علیه بشریت می پندارد! بنابراین به خودتان بیاموزید که برای نیازهای عاطفی خود دوست (دختر، پسر) پیدا کنید و به هیچ وجه برای رفع نیازهای جنسی خود به کسی پول نپردازید! کلا این مرام را در زندگی خود رعایت کنید!
 متاسفانه امروز تنها جایی که پاسپورت ایرانی را بسیار قبول دارند، در فاحشه خانه های مالزی و تایلند و دوبی و اندونزی است! این را چون در کشورهای زیادی به چشم خود دیده ام که تا فاحشه ها می فهمند ما ایرانی هستیم دورمان حلقه می زنند خدمت شما عرض می کنم! چون فاحشه ها می دانند ایرانی ها مشتری خوبی هستند و پول خوبی برای خرید سکس می دهند! و من بر علیه این رفتار کثیف ما ایرانیان اقدام به نوشتن این مطلب می کنم. پس اگر شما هم عادت به خرید سکس داشته اید، آنرا ترک کرده و بیایید دنیای سالمی از رفاقت و دوستی با دیگر انسان ها را تجربه کنیم و از فاحشه گری و روسپی بازی دوری جوییم.

اگر در کشوری که خرید سکس غیرقانونی است و فاحشه گری ممنوع است (همچون سوئد) به نایت کلاب می روید، همه افرادی که به آنجا می آیند گزینه مناسب برای شما جهت دوستی می باشند چون اصلا فاحشه ندارند. اما اگر به کشورهایی چون امارات، مالزی، اندونزی یا تایلند می روید کلاب های آنها پر از فاحشه است و باید مراقب باشید که شما را وسوسه نکنند! هنر این است که با آدم ها دوست شوید و رابطه بگیرید، نه آنکه با پول دادن خرید سکس کنید!
حالم به هم می خورد از این رفتار شایع در بین ما ایرانیان! امیدوارم با تلاش همدیگر این بیماری شایع را با روش های درست درمان نماییم.

خب برویم سراغ اصل موضوع!

دوست یابی در نایت کلاب ها برای خانم ها بسیار ساده است کافیست یک لباس جذاب با آرایش موی دوست داشتنی و اندکی رقص نرم داشته باشید تا بتوانید نظر مردی جذاب را به خودتان جلب کنید!

اما برای مردها ممکن است یافتن یک خانم برای دوستی کمی سخت تر باشد.


در اینجا چند توصیه برای آقایان می کنم:
1- بارها دیده شده است مردان ایرانی در دیسکو ها به سبک داخل ایران شماره تلفن به دخترها می دهند! این بزرگترین اشتباه است و در دنیای مدرن امروزی کسی برای بار اول چنین کاری را نمی کند. این اشتباه استراتژیک مهم را هیچ گاه در هیچ کجا مرتکب نشوید.
2- لزومی ندارد لباس های شیک و اتو کرده به سبک مهمانی های رسمی بپوشید! فقط کافیست مرتب و خوشبو باشید! بوی عرق بدن خود را با استفاده از ژل هایی که عرق را خشک می کنند از بین ببرید. ادکلن ملایمی هم به سر و صورت و سینه خود بمالید. دهان خود را کاملا مسواک کنید و از آدامس ها یا قرص های کوچک خوشبو کننده دهان قبل از رقصیدن استفاده کنید که هیچ چیز آزار دهنده تر از آن نیست که خانمی به سمت شما برای بوسیدنتان بیاید و دهان شما بوی بد بدهد یا بوی عرق حاصل از فعالیت شما ناراحتش کند! خلاصه این مورد را حتما مد نظر داشته باشید.
3- سعی کنید یک عنصر جذاب حتما به همراه خود داشته باشید. مثلا یک دستبندی که در نور برق بزند یا یک هدبند پارچه ای، یا یک کلاه با حال یا یک سبیل مصنوعی یا یک عینک فانتزی یا هر چیز جذاب دیگری. این موارد فانتزی و جذاب خیلی مهم هستند.
4- همیشه بخندید و اتوماتیک در هر صحنه ای لبخند را بر روی لبان خود داشته باشید. خندان بودن شما کهربای دلهای دیگران است! و خودبخود آنها را به سمت شما جذب می کند. گوشه گیر هم نباشید. هیچ کس به یک فرد گوشه گیر توجه نمی کند. همیشه در وسط میدان باشید. بخندید، برقصید، موسیقی که در حال پخش است را با صدای بلند تکرار و همراهی کنید، در موقعیت مناسب جوک باحال نیز تعریف کنید و کلا جذاب و بشاش و سرزنده ظاهر شوید طوریکه دیگران فکر کنند شما رهبر یک گروه هستید!
5- دعوت به نوشیدنی. طرف مقابل خود را به نوشیدنی دعوت کنید. توجه کنید منظور نوشیدنی است که درون لیوان رسمی بزرگ یا متوسط سرو شده است. گذاشتن یک قوطی نوشیدنی مقابل طرف مقابل بزرگترین خطای استراتژیک شماست! از آن بپرهیزید.
6- در حین رقصیدن هم می توانید نوشیدنی خود را در لیوان بزرگی که دو سوراخ برای نی در دو طرف آن تعبیه شده است سفارش بدهید. بدین ترتیب زمانی که در حال رقصیدن نی اول در دهان شماست، می توانید نوشیدنی را از طرف دیگر نی دوم به خانم مورد نظر خود تعارف کنید و اینگونه عشق آغاز می شود!
7- اگر دختر مورد نظر شما با گروه دوستانش است خود را به همه دوستان او معرفی کنید و خوش و بش کنید. اگر شما با گروه دوستانتان هستید آنها را به آن دختر معرفی کنید و دست بدهید.
8- موقع رقصیدن خوب به چشمانش نگاه کنید. نگاه مستقیم. خیلی تاثیر بالایی دارد! امتحان کنید!
9- اگر دختری با مردی در حال رقصیدن است در کار آنها دخالت نکنید و مزاحمش نشوید. بگذارید اگر او به شما علاقه مند است خودش به طرف شما بیاید.

در پایان این بخش یک راهکار جالب دیگر برای بازار گرمی خودتان این است که با خود در بیشتر ابن جاها چند عدد شکلات خوشمزه همراه داشته باشید. نیم آنرا در دهان خود بگذارید و در حالیکه نصفه دیگر آن از دهانتان بیرون است آنرا به پارتنر خود تعارف کنید تا با دهانش آنرا از دهان شما جدا کند! بعدها این روش خیلی کار شما را در برقراری ارتباطات پیشرفته آسان تر می کند!
از من گفتن بود.
موفق باشید!


بدون کاندوم مرغوب هرگز در حین سفر با کسی سکس نکنید!
همانطور که می دانید برقرای رابطه جنسی تقریبا در 80 درصد کشورهای معروف دنیا آزاد است و مانند ایران یک تابو محسوب نمی شود. بنابراین خیلی پیش می آید که شما از شخصی خوشتان بیاید یا شخصی از شما خوشش بیاید و بعد از صرف یک قهوه با وی بخواهید رابطه جنسی با او برقرار کنید. لذا اگر چنین موردی برای شما اتفاق افتاد حتما بهتر از هر کس دیگری می دانید که نباید به هیچ عنوان بدون استفاده از کاندوم مرغوب و گران قیمت با شریک جنسی جدید خود رابطه سکسی برقرار کنید و از رفتارهای پر خطر (نظیر خوردن لب، خوردن آلت جنسی زن و مرد، عملیات جنسی بدون کاندوم) در حین سکس باید بپرهیزید. اگر قصد انجام رابطه جنسی بدون کاندوم با شریکتان را هم دارید در هر شهر و کشوری که در جهان هستید به یک مرکز درمانی و بهداشتی معتبر که مطمئن هستید از کیت های غیر چینی تشخیص بیماری ها استفاده می کنند (کیت های تشخیص بیماری ها ساخت آلمان و آمریکا بهترین در دنیا هستند) بروید و با پرداخت هزینه ای بسیار اندک هم از خود و هم از شریک جنسی تازه خود تست آزمایشی بیماری های خطرناک نظیر ایدز و هپاتیت به عمل بیاورید و سپس پس از دریافت جواب آزمایش سالم، با خیال راحت به معاشقه خود بپردازید. همه اینها شدنیست و هیچ رودربایستی با کسی در این زمینه نداشته باشید تا همیشه به سلامت در سفر باشید و از مواهب آن لذت ببرید. (توجه داشته باشید در ایران عمده کیت های آزمایشی تشخیص بیماری ها ساخت کشور مزخرف چین می باشد و همه جواب ها را غلط نشان می دهند! بسیار بسیار در زمینه استفاده نکردن از کیت های غیر چینی وسواس به خرج دهید، و کشور سازنده کیت های مرکز درمانی را که اقدام به گرفتن جواب آزمایش از آنها می کنید را حتما جویا شوید!



روش استفاده از توالت فرنگی در مکان های عمومی!
شاید یکی دیگر از دلایل نیامدن توریست به کشور ما مشکل آنها با توالت های سنتی ما باشد و همین طور شاید نرفتن زیاد ما به خارج از کشور به دلیل آشنایی نداشتن با توالت فرنگی باشد! در صورتیکه در این زمینه تقصیر از ماست که توالت های سنتی استفاده می کنیم! اصل توالت همانی است که با باسن خود روی آن بنشینید نه آنکه با پا ساعت ها روی توالت بنشینید و انواع کمردرد ها و زانو دردها را در دراز مدت برای خود به ارمغان بیاورید. بنابراین از هم اکنون سعی کنید شما هم از توالت فرنگی در منزل خود استفاده کنید تا یواش یواش بین خانواده های ایرانی هم جا بیافتد!

برای شما که ممکن است تا بحال از توالت فرنگی استفاده نکرده باشید باید بگویم که این کار نه تنها ترسی ندارد و اصلا چندش آور نیست بلکه چیزی هست که روزانه نزدیک به 5 میلیارد نفر انسان در سراسر جهان باسن خود را به راحتی بر روی آن می گذارند و با آرامش کامل کار خود را می کنند! وسپس باسن خود را به جای آب با دستمال کاغذی تمییز می کنند. بنابراین شما اولین نفری نیستید که قرار است این کار را بکند! پس با ما همراه شوید!
 
در اینجا چند نکته را برای استفاده از توالت فرنگی در مکان های عمومی یاد آوری می کنم که مد نظر قرار دهید:
1- ابتدا با دستمال کاغذی موجود دور کاسه توالت فرنگی عمومی که قرار است روی آن بنشینید بکشید! (برای آنهایی که کمی وسواس دارند! اگر وسواس ندارید که راحت بر روی آن بنشینید و به مرحله بعد بروید!)
2- قبل از اینکه کار خود را شروع کنید یکبار سیفون توالت عمومی را بکشید تا محتویات آب قبلی را با خود ببرد. چون ممکن است دفعات اول موقع دفع مدفوع و افتادن آن، آب درون چاله به بالا برگردد.
3- برای جلوگیری از برگشت آب درون چاله توالت فرنگی به بالا کافیست یک برگه دستمال نرم درون آن بیاندازید و سپس مشغول کار شوید بدین ترتیب موقع دفع مدفوع احتمال برگشت آب به بالا کمتر خواهد شد!
4- اگر مرد هستید موقع نشستن، آلت مردانه خود را با دست به درون توالت خم کنید تا نوک آلت شما با توالت عمومی برخورد نداشته باشد.
5- پس از اتمام کارتان، توالت فرنگی را برای نفر بعد از شما تمییز کنید و سیفون را بکشید. (کاش این کار را هم می شد همیشه به همین راحتی با گروه های سیاسی ورشکسته و حکومت های کثیف هم انجام داد!)
6- باسن خود را با دستمال تمییز کنید. این کار با دو یا سه بار تمییز کردن کاملا موضع شما را شفاف و پاک می کند و اصلا نیازی نیست که با خودتان کشتی بگیرید!
7- به هیچ وجه برای توالت فرنگی رفتن وسواس نداشته باشید! این کاریست که روزانه میلیاردها انسان در حال انجام آن هستند و شما اولین نفری نیستید که قرار است این کار را جور دیگری انجام بدهید!
8- در منزل خود هم یک توالت فرنگی نصب کنید و فرهنگ استفاده از آن را بین اقوام و دوستان خود نیز تبلیغ کنید و جا بیاندازید!



 بیایید برای برداشتن اولین گام در مدرنیته، فرهنگ استفاده از توالت فرنگی را به ایران خود بیاوریم!

  • یادگیری زبان انگلیسی مهمترین اولویت زندگی شما و دوستانتان باید باشد!
یادگیری زبان انگلیسی از نان شب هم واجب تر است. چرا که صد سال آینده، سده یکی شدن بشریت است و برای اینکه از قافله جهانی عقب نمانیم باید بتوانیم با زبان بین المللی با همه مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم. واقعیت این است که یادگیری زبان انگلیسی دردسر زیادی ندارد اما همه ما فکر می کنیم کار سختی است! چون برای یادگیری انگلیسی لازم نیست شما در مرحله اول سختی زیادی بکشید. تجربه نشان داده است که یادگیری ابتدایی ترین مکالمات روزمره برای افراد مبتدی تنها کمتر از 3 ماه نیاز به رفتن به کلاس یا تمرین در خانه دارد.
بنابراین همین امروز بلند شوید و به نزدیکترین کلاس زبان انگلیسی در اطراف منزل خود بروید و در کلاس های مکالمه انگلیسی شرکت کنید و مکالمه روزمره انگلیسی را از همین الان یاد بگیرید که همه جای دنیا به درد شما می خورد و کمک بزرگی به شما خواهد کرد. اگر پسر مجرد هستید این حرف من را زمانی متوجه می شوید که در یک کلاب خارجی با یک دختر زیبا رو آشنا می شوید و حتی یک کلمه هم نمی توانید با او انگلیسی حرف بزنید و او بدین سبب شما را ترک می کند! آنوقت متوجه می شوید من چه می گویم! اگر دختر مجرد هم هستید باز همین طور!

علاوه بر این اینترنت هم به شما کمک می کند که سریعا زبان بیاموزید. سایت های وب 2 آموزش زبان خارجه در اینترنت فعال هستند که مثلا زبان انگلیسی را توسط محلی های کشورهای انگلیسی زبان به شما می آموزند. شما در این سایت ها عضو می شوید و پارتنر یا شریکی برای خود پیدا می کنید و این شریک آموزشی گام به گام با چت کردن ویدئویی یا صوتی یا نوشتاری به شما زبان خارجی را یاد می دهد که در نوع خود کمک بزرگی برای یادگیری زبان باشد. در ادامه این سایت ها را معرفی می کنیم.

- سایت Speaking24.com
 سایت speaking24.com یک سایت پارتنر یاب آموزشی بسیار عالی است که به راحتی هرچه تمام به شما اجازه می دهد پارتنر خود را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. آموزش دهنده های این سایت از طریق مسنجرهای اسکایپ، یاهو مسنجر، MSN مسنجر و ICQ مسنجر در دسترس هستند. مثلا اگر یاهو مسنجر شما آنلاین است، بر روی آیکون یاهو مسنجر شخصی که در این سایت اعلام آمادگی برای آموزش کرده است کلیک کنید تا بتوانید از طریق یاهو مسنجر با یکدیگر چت صوتی یا تصویری یا نوشتاری بکنید تا زبان انگلیسی را از دهان شخصی که زبان مادری اش انگلیسی می باشد یا تسلط بالایی به آن دارد بیاموزید! البته بیشتر آموزش دهنده ها در این سایت از مسنجر Skype استفاده می کنند که شما نیز باید برای برقراری ارتباط با آنها اقدام به دانلود و نصب برنامه اسکایپ و همچنین ثبت نام در سایت اسکایپ جهت دریافت شناسه برای عضویت در این مسنجر اقدام نمایید. در این سایت می توانید یک هم صحبت پیدا کنید که هم سطح خودتون باشه، می توانید از بین گزینه های موجود، افراد مبتدی، متوسطه و یا پیشرفته را در بخش Level انتخاب کنید. در بخش Goal هم هدف خود را تعیین کنید و با وارد کردن یک نام مستعار Nick و همچنین نام شناسه خود در یکی از مسنجرهای ذکر شده، در لیست منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرد. همچنین با مشاهده اهداف دیگران زیر نام مستعارشان، می توانید با آنهایی که هدفشان تدریس است مستقیما ارتباط برقرار کنید و زبان انگلیسی بیاموزید. این سایت رایگان هست و نیازی به پرداخت پول نیست. فقط کافیه حرف بزنید و زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.


- سایت livemocha:
در سایت livemocha.com واقعا همه فاصله های فیزیکی در آن حذف شده است و افراد به طور مستقیم به یکدیگر زبان مادری خود را آموزش می دهند. این سایت که از بیشتر زبانهای دنیا پشتیبانی می کند به شما کمک میکند از پایه هر زبانی را که دوست دارید توسط افراد محلی که به آن زبان تسلط کامل دارند بیاموزید حتی برگردان و ترجمه همه دروس در همه زبانها به فارسی نیز در این سایت امکان پذیر می باشد.
شما به راحتی میتوانید برای یادگیری هر زبان خارجی شریک (Partner) خود را انتخاب کنید و با تمامی امکانات خاص خود سایت مانند ویدئوی وب کم و صدا و چت نوشتاری و گفتاری در این امر سرعت بیشتری داشته باشید.
ابتدا در سایت http://www.livemocha.com ثبت نام نمائید و بعد از اتمام ثبت نام گزینه هایی را جهت ادامه ی فعالیت خود در این سایت، در پیش رو دارید که از جمله ی این اختیارات به صورت خلاصه عبارتند از: ثبت نام و شرکت در تمریناتی که به نوعی شما را در یک کلاس مجازی شرکت می دهد، پیدا کردن شریک هایی در این سایت و افزودن یکدیگر به عنوان دوست، چت کردن با هر کدام از اعضای سایت که تمایل داشته باشید.
نحوه ثبت نام:
ابتدا در فیلد ثبت نام در سمت راست صفحه زبان مادری خودتون رو انتخاب می کنید (my native language). در پایین (I would like to learn) زبانی را که می خواهید یاد بگیرید را انتخاب می کنید. آدرس email و رمز ورود را هم که وارد می کنید سپس دکمه sign up را می زنید. حالا از شما خواسته می شود تا از طریق ایمیلتون لینک فعالسازی را کلیک کنید. اینجا وارد مرحله دوم ثبت نام می شوید که شامل تعیین جنسیت، سال تولد، کشور، دلیل علاقه به یادگیری زبان مورد نظر و همینطور اضافه کردن عکس خودتان است البته اگر دلتون خواست. دکمه continue را بزنید. در صفحه جدید get started را بزنید. اینجاست که وارد صفحه درسها می شوید. فقط لازم به ذکر است که بعد از تکمیل فرم ثبت نام، ایمیلی به شما ارسال می شود که باید با مراجعه به ایمیل خودتان، عضویت خودتان را تکمیل کنید.

مراحل تکمیل ثبت نام: در طول این سه مرحله بسیار ساده، از شما دعوت می شود که در یکی از کلاس ها ثبت نام کنید (با توجه به اینکه در کلاس ها شما نیاز به مشاهده ی فایل های چند رسانه ای دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که خط اینترنت پرسرعت adsl برای خود تهیه کنید و سپس در این کلاس ها شرکت کنید، با کلیک کردن بر روی skip از این مراحل عبور کنید) همچنین در یکی دیگر از مراحل ثبت نام از شما خواسته می شود که یک نفر از سایر اعضای سایت را به عنوان دوست خودتان انتخاب کنید که با توجه به اینکه هنوز در سایت تازه وارد هستید، به شما پیشنهاد می کنم از این مرحله نیز به مانند مرحله ی قبلی عبور کنید.

امکانات سایت:
ثبت نام در کلاس های مجازی: درسهایی که برای شما در نظر گرفته شده را می توانید با توجه به سطحی که انتخاب کرده اید شروع کنید. تمرینات را انجام می دهید نمره می گیرید حتی از برنامه زمان بندی شده استفاده می کنید حتی می توانید برای سطح نیز در کلاس های مجازی شرکت کنید.

پیدا کردن شرکای مناسب برای یادگیری و همکاری: با توجه به اینکه شما می توانید ببینید که چه افرادی در سایت آنلاین هستند و نیز می توانید بدانید که هر کدام از اعضا به چه زبانی صحبت می کنند، در چه زبان هایی مهارت دارند و نیز برای یادگیری چه زبانی به این سایت آمده اند، می توانید با هر عضوی که تمایل دارید، چت کنید و نیز آن ها را به عنوان “friend” به جمع دوستان خود اضافه کنید.

تمرین کنید: در سایت livemocha.com، می توانید بعد از Login کردن و مراجعه به صفحه ی Home به لینک های پائین صفحه مراجعه کرده و با شرکت در تمریناتی که برای فراگیران زبان های مختلف، قرار داده شده است، مهارت های خود را تقویت کنید. و یا از لینک های بالای صفحه، به لینک Practice مراجعه کنید.

به دیگران کمک کنید تا زبان مادری (Native) شما را بیاموزند: بعد از ورود به سایت (پس از Login شدن) می توانید با مراجعه ی به یکی از لینک های بالای صفحه به نام Share ، درباره ی یکی از مهارت های چهار گانه ی زبانی (صحبت کردن، شنیدن، نوشتن، خواندن) مقاله ای آموزشی در مورد یادگیری زبان مادری خودتان بنویسید و از این طریق مقاله ی خودتان را در اختیار دیگران قرار بدهید تا بتوانند زبان مادری شما را بهتر یاد بگیرند.

شیریش، مؤسس وب‌سایت livemocha.com، داستان جالبی درباره‌ی دلیل راه‌اندازی Livemocha می‌گوید: شیریش همراه با خانواده‌اش به اسپانیا سفر کرده بوده‌اند، با اینکه فرزندان او سال‌ها عمر خود را در کلاس‌های درسی گذرانده بودند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند با مردم اسپانیایی که برخورد می‌کردند مکالمه کنند! از همین جا بود که این ایده متولد شد: اتصال مردم سراسر جهان به هم برای اینکه به یکدیگر در آموختن زبان‌های جدید کمک کنند.

سایت جالبی است، در آن ثبت نام کنید و بعد از اینکه سطح (Level) خود را تعیین می‌کنید، می‌توانید از امکانات مختلف سایت استفاده نمایید.
- زبان مادری و زبان مقصد خود را مشخص کنید تا لیستی از کسانی که مانند شما هستند و یا برعکس آن صادق است را مشاهده کنید و آن‌ها را به لیست دوستانتان اضافه کنید.
- سایت، برای شما برنامه روزانه در نظر می‌گیرد که این برنامه شامل Speaking ،Listening ،Learning و ... می‌شود.
- هرگز احساس نمی‌کنید که به جایی رسیده‌اید که سایت برای شما حرفی برای گفتن ندارد!
- اگر در حین آموزش کلمات (Vocabulary) کلماتی را ایراد داشتید، می‌توانید به Flash Card خود اضافه کنید تا هر بار آن‌ها را مرور کنید.
- می‌توانید در ترجمه لغات شرکت کنید و برای آیندگان یک ترجمه به جای بگذارید، هر عکسی را که دیدید، در پایین آن ترجمه‌اش را به زبان دلخواه خود بنویسید. دیگران هنگام مشاهده آن عکس این ترجمه را خواهند دید.
- آمادگی آزمون تافل هم جزئی از برنامه سایت است.
خوب، یک کورس آموزشی را انتخاب کنید و شروع کنید، مطمئم لذت می‌برید.

معرفی سایت های معتبر آموزشی زبان خارجی جهت یافتن پارتنر برای یادگیری زبان:
با عضویت در این سایتها می توانید از سراسر دنیا برای خود یک شریک یا پارتنر پیدا کنید و به کمک او زبان خارجی دلخواه خود را بیاموزید یا زبان مادری خود را به مشتاقان در نقاط دیگر جهان آموزش دهید.

- وب سایت English Central برترین سایت آموزشی برای زبان انگلیسی
سایت EnglishCentral.com دارای سه بخش Watch و Learn و Speak می باشد که توسط آنها به راحتی می توانید در کمتر از 2 ماه با روزی یک ساعت وقت زبان انگلیسی خود را کاملا تقویت کنید و به سطح قابل قبول برسانید.
حتما بسیاری از شما علاقه دارید با تماشای فیلم به زبان انگلیسی و استفاده از زیرنویس های آن و تمرین چندباره آن مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. بدیهی است که این روش واقعا اثربخش بوده و هر روز توسط افراد بیشتری به کار گرفته می شود. با دیدن یک فیلم، هم می توانید به کاربرد صحیح عبارت پی ببرید و هم احساسی که با آن عبارت همراه است را درک کنید. از طرفی، مهارت شنیدن و حرف زدن در شما تقویت می شود و دیگر دچار مشکل فارسی فکر کردن در حین انگلیسی حرف زدن نخواهید شد.
در ضمن معانی لغات را هم در متن خواهید فهمید و نیازی نیست به فرهنگ لغت مراجعه کنید. در کنار دیدن فیلم باید سعی کنید عبارت ها را تلفظ کنید. برای این کار هم ممکن است لازم باشد یک عبارت را چندین بار بشوید و برای همین باید فیلم را متوقف کرده و به عقب باز گردانید و دوباره پخش کنید که اگر لازم باشد این کارها را برای چند بار انجام دهید احتمالا کلافه خواهید شد.

در سایت English Central در بخش Watch تعداد بیشماری کلیپ های با کیفیت صوتی و تصویری مناسب جمع آوری شده است که شما با عضویت در این سایت در قالب یک سیستم آموزشی رقابتی می توانید مهارت خود در زبان انگلیسی را بالا ببرید.
پس از عضویت در این سایت می توانید یک کلیپ را برای تماشا انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Pause video after each line فیلم در حال پخش پس از گفته شدن هر جمله pause خواهد شد و فرصت دارید تا تنها با کلیک بر روی یک دکمه جمله را دوباره بشنوید و یا حتی با کلیک بر روی دکمه دیگری آنرا آهسته تر بشنوید.

این سایت در بخش Speak مجهز به سیستم تشخیص درستی تلفظ است. و همین امکان است که آنرا از هر سیستم آموزشی دیگر جدا می کند. شما می توانید هر جمله را خودتان تلفظ کنید و هر چه تلفظ شما صحیح تر باشد امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. با هر بار تلفظ فیلم توسط شما، امتیازی خواهید گرفت که این امتیاز در پروفایل شما ثبت می گردد و با این کار در یک رقابت جهانی میان تمام اعضاء شرکت داده خواهید شد. همچنین پس از اینکه کلماتی را در قالب جمله ای که ارائه داده تلفظ می کنید این امکان را دارد که صدای شما را برای کلماتی که غلط تلفظ کرده اید با حالت درست تلفظ کلمه مقایسه کند که واقعا امکان بی نظیری است!
پس از دیدن فیلم و تلفظ کردن عبارات می توانید فیلم را در حالت Quiz تماشا کنید، در این حالت از هر عبارت چند کلمه در زیر نویس نوشته نمی شوند ولی تلفظ می شوند و شما باید کل عبارت را به صورت صحیح تلفظ کنید و دوباره برای این کار هم امتیاز خواهید گرفت.
این سایت از سرمایه گذاری Google نیز بهره مند است و می توانید مطمئن باشید که سرویس خوبی از آن دریافت می کنید. علاوه بر آن برای عضویت و استفاده از آن نیازی به پرداخت پول ندارید.


- یادگیری زبان انگلیسی توسط سایت یوتیوب:
در سایت Youtube که معرف حضور همگان هست، کانال های ویدئویی وجود دارد که معلم های برجسته زبان انگلیسی اقدام به آموزش مهارتهای Speaking و Listening و Writing زبان انگلیسی می کنند. در ادامه چند کانال برتر یوتیوب برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم که با مشاهده ویدئوهای درون این کانال ها بتوانید حرف زدن روزمره انگلیسی خود را تقویت کنید.
یکی از بهترین کانال ها برای یادگیری زبان در یوتیوب، کانال آلکس هست. این معلم بسیار خوب و روان و بدون لهجه خاصی زبان انگلیسی را آموزش می دهد:
کانال های دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی در یوتیوب:


- تقویت زبان انگلیسی از طریق گوش دادن رادیوهای آنلاین اینترنتی:
رادیو های اینترنتی شبکه های خبری نظیر بی بی سی انگلیسی، صدای آمریکای انگلیسی، یورونیوز، سی ان ان و ... ابزارهای  قدرتمندی هستند که باعث تقویت زبان شما می شوند. اگر چند ماه، هر روز آنها را گوش بدهید، گوش شما در شنیدن و به خاطر سپردن کلمات و جملات انگلیسی خبره می شود. از طرفی این شبکه ها معمولا چندین بار یک خبر را تکرار می کنند و بدین سبب گوش شما خیلی راحت می تواند جملات مهم را به خاطر بسپارد.

- تقویت زبان انگلیسی از طریق گوش دادن پادکست MP3:
با گوش کردن روزانه پادکست های ام.پی.تری در دستگاه آی پد یا واکمن خود، که برای مبتدیان توسط موسسات معروف آموزش زبان انگلیسی تهیه شده اند، در مدت چند ماه به راحتی می توانید جملات کاربردی در زبان انگلیسی را ملکه ذهن خود کنید.
بهترین سایت ها برای دانلود پادکست های آموزش زبان انگلیسی عبارتند از:
********

و اما نکته آخری که می خواهم بگویم این هست که واقعا درسته که میگن بسیار سفر باید تا پخته شود خامی، واقعا سفر سازنده است نه سفری که صرفا دیدن باشه، سفری مثبت هست که همراه با ارتباط تنگاتنگ با مردم اون کشور یا توریستهای دیگری باشه که از کشورهای دیگه به اونجا اومدن که هر روز چنین سفری میتواند به اندازه چند واحد درسی در دانشگاه آموزنده و جالب باشد.
نشنیده ها و ندیده هایی از مردم دنیا را شنیدن و دیدن، اونوقته که احساس پرنده ای را پیدا می کنی که از قفس رها شده باشه! و گاهی ممکنه بسیاری از باورهای امروزت به راحتی به چالش کشیده بشه و چه بسیار افقهای تازه ای که به روی شما باز می شه، اون وقته که تشنه تر می شوید که حقیقت را پیدا کنید، اونوقته که رفتارهای ناپسند اجتماعی مردم کشور خودمان را به جنگش میرید که درستش کنید! اونوقته که درک می کنید دنیا دیدن بهتر از دنیا شنیدنه!
اولین سفر کوله به دوشی را با دوستانتان خود در فیس بوک، گوگل پلاس، توئیتر، فرندفید یا یاهومسنجر برنامه ریزی کنید!
کلمات کلیدی:
جهانگردی ارزان و ماجراجویانه، سفر ارزان خارج از کشور، تور سفر به استانبول، تور مسافرتی به تایلند، تور مسافرت به مالزی، اطلاعات سفر به گرجستان، تور سفر به سنگاپور، راهنمای گردشگری به هند، راهنمای تراول به دوبی، تور مسافرت به ترکیه، تور قونیه، تور آنتالیا، راهنمای سفر به اروپا، راهنمای سفر به آمریکا و کانادا، مسافرت به برزیل، تور آفریقای جنوبی، انگستان، سوئد، سوئیس، آلمان، تور فرانسه، پاریس، نروژ، پرتغال، هلند، آمستردام، کویت، تور امارات، قطر، ژاپن، کره جنوبی، چین، شهر ممنوعه، تور روسیه، تور تاجیکستان، تور اندونزی، هندوستان، تور ارزان جزیره بالی، تور مالدیو، تور جزایر قناری، اسپانیا، انگلستان، تور لندن، بوداپست، اطریش، مجارستان، جمهوری چک، لیتوانی، تور جهانگردی، دور دنیا در 80 روز، مسافرت به کره جنوبی، سئول، آژانس مسافرتی، تور گردشگری، تور ارزان قیمت، تور سفر نوروزی، تور نوروزی، خلیج فارس، تونس، آفریقا، مراکش، سفر به مصر، اهرام ثلاثه مصر، سفر به لاس وگاس، لس آنجلس، کالیفرنیا، مکزیک، آرژانتین، پرو، سفر به لبنان، بیروت، گردش در استرالیا، بیابان گردی، صحرا نوردی، گردش در کویر، مسافرت نوروزی، مسافرت در تابستان، تعطیلات نوروز، تعطیلات کریسمس، سفر با کشتی، دریانوردی، کشتی کروز، قایق سواری، موج نوردی، تفریح در ساحل دریا، استخر، والیبال ساحلی، تعطیلات عید، شبه جزیره، مجمع الجزایر، جزایر لختی ها، جزیره لختیها، جزایر هاوایی، بریتیش کلمبیا، دفتر خدمات مسافرتی، مسافرت ماجراجویانه، چگونه توریست شویم؟، دوستیابی اینترنتی، پیدا کردن دوست، راهنمای سکس در سفر، یادگیری زبان انگلیسی، مکالمه زبان انگلیسی، آزمون تافل، امتحان آیلتس، IELTS ،TOFEL

وبلاگ های برتر در زمینه اطلاعات مفید برای مسافرت به خارج از کشور:

۲۶ نظر:

ناشناس گفت...

بابا ایوالله! عالی بود! دست مریزاد! دمت گرم! خیلی کامل و پربار بود! مرسی

ناشناس گفت...

حرف نداشت!!!!

ناشناس گفت...

يعني موندم چطوري ازت تشكر كنم خيلي باهالي دمت گرم 1 ماچ آبدار طلبت تا حالا مطالبي به مفيدي مطالبت تو اين اينترنت نديده بودم كه بدرد ما ستم ديدگان بخورد. هميشه سبز باشي گلم به اميد پيروزي

"ارتش سبز" گفت...

قابل شما را نداشت!
فقط یادتون باشه هوای وطن فروشی به سرتون نزنه و برگردین ایران خودمون را آباد و آگاه و پیشرفته کنیم.
در ضمن کمک کنید این مطلب بیشتر دیده بشه! لینکش را همه جا پخش کنید! این حداقل کمک به من میتونه باشه که چندین روز وقت گذاشتم تا این راهنما آماده بشه!

ایرانی گفت...

دوست عزیز واقعن به دانش و دلسوزیت حسودیم میشه ! از بالاترین باهات اشنا شدم و با اینکه اونجا عضو نیستم اما کامنت هات رو همیشه دنبال میکنم ، این رو بدون هرچقدر اونجا منفی بارونت کردن من بیشتر به حرفات علاقه مند شدم :))
با اجازه ات این نوشته رو چندجا با تغییر در متن و اگر مشکلی نباشه بدون ذکر منبع پخش میکنم ، دلیلش هم اینه که امروزه اکثرا از مطالبی که بُعد سیاسی داره ترس دارن و بازش هم نمیکنن !
و البته جاهایی که مشکل نباشه حتما وبلاگ خوبت رو معرفی میکنم
خلاصه جوری از متن استفاده میکنم که مخاطب جذب بشه
بازهم ممنون رفیق به کارت ادامه بده ...

ناشناس گفت...

واقعا عالی بود . بسیار لذت بردم . ممنونم

"ارتش سبز" گفت...

دوست ایرانی،
ممنون که این مطالب را پخش می کنی،
فقط من این مطالب را مدام آپدیت می کنم یا بهشون اضافه میکنم یا اینکه مطلب را تغییر میدم، البته الان وضعیت مطالب خیلی خوب شده. منتها هنوز بخش هاییش کار داره. خلاصه اینکه باز هم سر بزن!
امیدوارم کمک کنید لینک بلاگ من هم بیشتر پخش بشه! تا مطالب بلاگ دیده بشه.
تشکر از محبت شما

ناشناس گفت...

خیلی عالی بود ممنون

ناشناس گفت...

خیلی آگاهی بخش بود امیدوارم روزی ایران ما هم به سطح کشورهای پیشرفته برسه .از شما ممنونم

ناشناس گفت...

انتشار این مطلب کار باارزش و مفیدی بود. من به سهم خودم این مطلب را کپی میکنم و با ذکر منبع به دوستانم ارسال میکنم. همچنین ان را در فیس بوک میگذارم. پرتوان و پیروز باشید.

راه سبز شهیدان ازادی گفت...

دمت گرم خيلي وبلاگ با حالي داري من كه كلي لذت بردم پاينده ايران

ناشناس گفت...

مطلب بسیار بسیار مفیدی بود و به من بسیار کمک کرد.

اما دوست عزیزم ، نکته ای که می خواستم بگویم و تجربۀ خودم است اینکه تنها با سفر توریستی عادت ها و تابو های ذهنی خیلی از ما ایرانی ها عوض نمی شود. بسیاری از ایرانیان را دیده ام که مسافرت های زیادی هم رفته اند اما هنوز همان باورها و عادات قبلی را حفظ کرده اند. به نظرم تنها راه درمان اقامت در یک کشور و با مردم آن کشور زندگی کردن است. کار کردن در یک کشور دیگر و با مردم در ارتباط موثر بودن کمک موثری به تغییر باورهای شخصی است . مسافرت خالی و توریستی تاثیر زیادی ندارد گرچه بی تاثیر هم نیست و از هیچی بهتر است .

"ارتش سبز" گفت...

دوست گرامی ناشناس، بیل کلینتون یک حرف خیلی قشنگ میزنه و اون هم اینه که:
"این که نمی‌توانیم برای همه‌کس همه‌کار بکنیم، دلیلِ آن نمی‌شود که هیچ کاری برای هیچ کسی نکنیم!"

من هم با شما کاملا موافقم! و برای همین شد این راهنما را طوری آماده کنیم که مردم ما صرفا برای دیدن مکان های تفریحی به خارج نروند، برای همین نحوه ارتباط گیری با مردم خارج و زندگی کردن با آنها در حین مسافرت را محور بحث در این راهنما قرار دادیم!

تاکید ما هم بر اصلاح روشهای توریستی است، بدین صورت که توریست های ما بروند و با مردم دیگر جهان ارتباط مستقیم بگیرند و در بین آنها زندگی کنند!

و همه تغییرات به مرور زمان اتفاق می افتد!
بالاخره باید از یک جایی شروع کرد تا به جاهای بهتر رسید!
نمی توان دست روی دست گذاشت و وضعیت اسفناک فعلی را تماشا کرد!

جمعیت کشور ما 75 میلیون نفر است و در مقایسه با کشور یک میلیارد و دویست میلیون نفری هندوستان که بالغ بر 500 میلیون فقیر مطلق دارد، اصلا قابل مقایسه نیستیم و با یک عزم و اراده ملی، با معرفی آلترناتیوهای مدرن گوناگون جهت مدرن سازی ایران جدید، می توانیم جامعه خود را به روز و مدرن و صنعتی و کاملا استاندارد کنیم!

فقط باید به شدت کارهای اساسی و نوین برای تربیت نسل جدید و مدرن ایرانیان بکنیم!

به باور من:
دسترسی همه افراد جامعه شهری و روستایی به کامپیوتر و اینترنت و آشنایی کامل جوانان با علوم فیزیک کوانتوم و نجوم و در نهایت مسافرت سالانه جوانان به خارج از کشور آلترناتیوهای مدرن سازی جامعه جدید ایران است! و باید با بالاترین توان ممکن در اشاعه آنها کوشید!

ناشناس گفت...

خیلی خیلی بابت این مطلب پربار ازت ممنونم و با همه حرف‌هایی که زدی موافقم...به امید روزی که ایران آباد شود.
امیدوارم همیشه و همه جا موفق باشی...

ناشناس گفت...

سلام
متن جالبي بود، ممنون.
هاستل امنيت داره!؟
اگر يکم هم در مورد نوشيدني هاي مختلف توضيح بدين ممنون ميشم. من اصلا نميدونم مشروب با الکل فرق داره يا نه! هر کدام چه ويژگي هايي داره؟ کدام اعتياد آورده و ... .
يک سوال ديگه هم داشتم براي تغيير نام و يا دين بايد چکار کرد؟ از داخل ايران امکانپذيره؟ اسمم را عوض کنم براي مدارک تحصيلي، کارت پايان خدمت و ... چه مشکلي پيش مياد.
بازهم ممنون
وبلاگتون عاليه

ناشناس گفت...

درود
مطالب شما خیلی بیشتر از اون چیزی که اول به نظر میاد، مفید هستند
سپاس بی پایان

ناشناس گفت...

واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم برای همین ، حرفی نمیزنم چون بسیار برام مفید بود اما یه خواهش غمناک و اون اینکه همجنسگراها همه جا فراموش میشن - ای کاش در مورد مراکز همجنسگراها و یافتن دوستان راهنمایی کنید-مثلا همین سایتهایی که گفتید اتاق رایگان اجاره میدهند آیا هویت جنسی صاحبخانه نیز مشخصه؟ و ضمنا اینکه گفتید نظراتشون رو در پروفایل ما مینویسند خوب راهی نیست که اینکار نشه؟چون اگه کسی در نظرش بفهمونه که من همجنسگرا هستم شاید برای اون عادی باشه اما برای من که در ایران زندگی میکنم یه مصیبته و کلا همه نوشته هاتون رو با دید همجنسگرایانه هم تجدید نظر و اصلاح کنید(البته اگه ممکنه ، وگرنه همین هم که نوشتید برای ما بی نظیره و بسیار سپاس) - بسیار ممنون

ناشناس گفت...

سلام
دسستون درد نکنه
واقعا وبلاگ پرباری بود
مطالبتون واقعا حرف نداشت
پس ...
پیش به سوی ایرانی سبز

"ارتش سبز" گفت...

حقیقتش من در مورد همجنسگرایی اطلاعات زیادی ندارم. نمیتونم هر مطلبی را که می نویسم جوانب همجنس گرایی را در نظر بگیرم، اما شما توی پروفایلتون در این سایت ها اسم حقیقی به کار نبرید! همچنین شما لازم نیست که هر کس را که به منزلتون دعوت کردید یا به منزل هر کسی که رفتید حتما به قصد جنسی بهش نگاه کنید! مسائل انسانی به مسائل جنسی ربط نداره. موضوعات جنسی را هم با پارتنرتون حل کنید! خیلی ساده

ناشناس گفت...

سميرا از مسکو
سلام، ببين من نمي دونم، ولي کلا" خيلي باحالي، خيلي،
من چي بگم آخه، خيلي متين از همه چي گفتي
آقا يا خانم من چه جوري ازت تشکر کنم

ناشناس گفت...

خیلی عالی بود واقعا تشکر. اما تمام این سایتهای مربوط به یافتن همراه سفر
، پولی هستند و کاری از ایران نمیتونیم انجام بدیم.راه دیگه ای هست؟
ممنون مجدد

ناشناس گفت...

آقا دمتون گرم خيلي عالي بود ... بي نظير بود ... به همه رفقام اينو توصيه كردم

مسعود آورد گفت...

فوق العاده بود
کلمه به کلمه این پست رو خوندم و به دوستام هم پیشنهاد کردم که این پست رو بخونن
ممنون به خاطر وقت و انرژی که برای تایپ کردن این پست گذاشتی...

مرتضی گفت...

راستش همیشه ایرونیا رو آدمای تنگ نظری دیدم و اینکه یه نفر اینطوری اطلاعاتشو در اختیار دیگران میذاره برام جالب بود.
حس وطن پرستیت هم قابل تحسینه.

ممنون بابت وقت وانرژی ای که گذاشتی.

حمید -تهران گفت...

درود بر همگان
سپاس فراوان به دوست عزیزم که بدون تعارف مفید ترین مطالب اجتماعی موجود در اینترنت رو به زبان پارسی عنوان کردند.

ناشناس گفت...

دمتون گرم خیلی کارتون عالی بود