۱۳۹۰ آبان ۱۹, پنجشنبه

چرا تا آنجا که می توانیم باید به آمریکا نزدیک شده و روابط عالی با آن داشته باشیم اما از روسیه و چین به شدت پرهیز کرده و دور شویم!؟

لینک کوتاه برای تبلیغ: http://bit.ly/gharb 
 
در کنار این مطلب، نوشته دیگر این وبلاگ پیرامون غرب ستیزی ممنوع را در اینجا مطالعه فرمایید!

ای مذهبی دو آتشه، ای بسیجی، ای کمونیست، ای چپی، ای تو کسی که آمریکا را نادانسته روز و شب دشنام می دهی، و در عوض کشور ما را تا خرخره در باتلاق روسیه و چین فرو بردی، در این پست از وبلاگ ارتش سبز به شما می آموزیم که چرا باید کشور ما هم مثل ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور به هر طریقی که شده، حتی اگر با آمریکا درگیر جنگ خانمانسوز هم بشویم، در نهایت باید با آمریکا روابط استراتژیک سیاسی و اقتصادی بسیار نزدیک برقرار کنیم و تا آنجا که میتوانیم با شدت هرچه تمام از روسیه و چین دوری کنیم! لازم نیست غرور و احساسات بیجا رگ گردن شما را سرخ کند. کافیست دو کلمه حرف حساب را از ادامه این مطلب بخوانید!

ابتدا توجه شما را به این دو خبر  مهم که در یک روز منتشر شده اند جلب می کنم:
موتورهای اصلی دورترین فضاپیمای ناسا خاموش شد/ ذخیره انرژی برای 10 سال
ناسا به فضاپیمای 34 ساله خود دستور داده است برای ذخیره سازی و حفظ انرژی خود در آستانه خروج از سامانه خورشیدی موتورهای کمکی اش را روشن کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ویه جر 2 به همراه فضاپیمای همراهش ویه جر 1 که از تمامی سیاره های موجود در سامانه خورشیدی عبور کرده اند و اکنون در فاصله 14 میلیارد کیلومتری و در منطقه ای به نام "هلیوشیت" در خارج از سامانه خورشیدی قرار دارند، جایی که بادهای خورشیدی برخاسته از خورشید با اجرام بین ستاره ای درگیر است.
دانشمندان شبکه اعماق فضای ناسا در تاریخ 4 نوامبر 2011 دستوری به ویه جر 2 ارسال کردند تا موتورهای اصلی خود را خاموش کرده و موتورهای پشتیبان را روشن کند. ناسا روز 7 نوابر سیگنالی را مبنی بر تایید این فرمان دریافت کرد. این تغییر می تواند به واسطه خاموش کردن گرمکنی که خطوط سوخت رسان موتورهای اصلی را گرم نگه می دارند، در حدود 12 وات انرژی را ذخیره کند. با استفاده از چنین انرژی ویه جر 2 می تواند برای یک دهه دیگر به فعالیت خود ادامه دهد.
بر اساس گزارش پاپ ساینس، کاوشگرهای ویه جر در سال 1977 و طی ماموریتی برای مطالعه بر روی مشتری و زحل به فضا پرتاب شدند و پس از آن توانستند به اورانوس و نپتون نیز سفر کنند. ویه جر 1 اکنون دورافتاده ترین جسم دست ساز بشر در فضا است و این دو فضاپیما اولین هایی خواهند بود که به مطالعه فضای بین ستاره ای خواهند پرداخت.
منبع: خبرگزاری مهر

حالا این خبر مضحک را بخوانید:
کاوشگر روسی در مسیر قمر مریخ از راه بازماند کاوشگر روسی که برای جمع آوری سنگ و خاک از سطح فوبوس، از اقمار مریخ، به فضا پرتاب شده بود قادر به ادامه ماموریت خود نبوده است.
روز چهارشنبه، ۱۸ آبان (۹ نوامبر)، منابع روسی گزارش کردند که کاوشگر فوبوس - گرونت، که پیشتر با موفقیت به فضا پرتاب شده بود، دقایقی بعد به دلیل روشن نشدن موتور تعیین کننده مسیر حرکت آن به سوی مقصد، از راه باز مانده است.
سخنگوی سازمان فضایی روسیه گفته است که این سفینه در حال حاضر در مدار زمین قرار گرفته و مهندسان می کوشند این مشکل فنی را مرتفع کرده و این کاوشگر را بار دیگر در مسیر صحیح قرار دهند.
مهندسان برای تعمیر سفینه تنها سه روز فرصت دارند زیرا پس از آن، باطری های سفیه خالی می شود و کاوشگر برای همیشه در مدار زمین به حال خود باقی خواهد ماند.
پرتاب کاوشگر فوبوس - گرونت جاه طلبانه ترین برنامه فضایی روسیه در سال های اخیر توصیف شده و قرار بود این کاوشگر پس از نشستن بر سطح یکی از قمرهای مریخ به نام فوبوس، نمونه هایی از سنگ و خاک این قمر را برای آزمایش به زمین بفرستد.
درازای فوبوس به حدود بیست و هفت کیلومتر می رسد و برخی کارشناسان گفته اند که احتمال دارد که فوبوس در واقع سیارکی باشد که در مدار مریخ به اصطلاح "به دام افتاده است" و موفقیت کاوشگر روسی می توانست اطلاعات ارزشمندی را در زمینه منشا این قمر در اختیار دانشمندان قرار دهد.
انتظار می رفت که این کاوشگر سی و سه ماه بعد نمونه های جمع آوری شده را به زمین بفرستد.
برنامه پرتاب فوبوس - گرونت از این نظر هم اهمیت داشته است که موشک حامل آن، همراه با کاوشگر روسی، نخستین ماهواره ساخت چین به نام ینگتو-۱ را هم به مدار مریخ می برد. موشک حامل کاوشگر و ماهواره چینی دقایقی بعد از نیمه شب به وقت محلی (حدود ساعت ۸ و پانزده دقیقه بعد از ظهر به وقت گرینویچ) از پایگاه بایکنور در قزاقستان به فضا پرتاب شد و حدود یازده دقیقه بعد در مدار کره زمین از حرکت در مسیر خود باز ماند.
رئیس سازمان فضایی روسیه گفته است که ظاهرا سیستم موتورهای هدایت کننده سفینه از کار افتاده و قادر به قرار دادن سفینه در مسیر به مقصد مریخ نیست.
طرحهای شکست خورده
به گفته کارشناسان، اگر عامل از کار افتادگی موتور هدایت کننده سفینه، بروز مشکل نرم افزاری باشد، مهندسان می توانند آن را اصلاح کنند تا ماموریت حرکت به مارس ادامه یابد اما اگر اشکال جنبه سخت افزاری داشته باشد، امکان تعمیر تجهیزات وجود نخواهد داشت. مقامات روسی امید داشتند که موفقیت ماموریت فوبوس - گرونت سرانجام طلسم برنامه های اعزام سفینه به مریخ را بشکند.
از دهه ۱۹۶۰ تا کنون، روسیه در مجموع شانزده سفینه را راهی مریخ کرده است اما هیچیک از آنها به مقصد نرسید و در جدیدترین مورد در سال ۱۹۹۶، این ماموریت در مرحله پرتاب ناکام ماند.
در صورتی که مشکل ادامه سفر جدیدترین مریخ نورد روسی مرتفع شود، این کاوشگر ماه سپتامبر سال آینده - حدود یازده ماه دیگر - به مریخ می رسد.
در آن زمان، پس از رها کردن ماهواره چینی در مدار مریخ، سفینه اصلی بر سطح فوبوس خواهد نشست.
کاوشگر فوبوس - گرونت نسبتا بزرگ است و در مرحله حرکت به سوی مقصد، وزن مجموعه موشک، کاوشگر، ماهواره چینی و سوخت مورد نیاز به بیش از یازده تن می رسد.
پس از نشستن کاوشگر بر سطح فوبوس، بازوهای این کاوشگر برای برداشتن نمونه باز می شود.
پژوهشگران گفته اند که قمر فوبوس، که شکل آن تقریبا به یک سیب زمینی شباهت دارد، یک پدیده جالب فضایی است و اگرچه سفینه های عبوری به بررسی آن پرداخته اند، اما هنوز اسرار زیادی در مورد آن وجود دارد.
فوبوس یکی از دو قمر مریخ با تراکم بسیار کم است و خلاء هایی در داخل آن وجود دارد.
برخی از پزوهشگران معتقدند که فوبوس قطعه ای از مریخ بود که کوتاه مدتی پس از تشکیل این سیاره، از آن جدا شد در حالیکه برخی دیگر آن را سیارکی دانسته اند که هنگام گذر از کنار مریخ، در مدار آن قرار گرفت. منبع: بی بی سی

بله مشاهده میکنی که 34 سال پیش که مردم ما مشغول آماده کردن مقدمات رصد عکس امام در کره ماه بودند، کشور آمریکا فضاپیمای ویجر را به فضا پرتاب میکند و اکنون پس از 34 سال که از منظومه شمسی هم خارج شده کنترل آن را در اختیار دارد و به اجزای آن فرمان می دهد، اما دو کشور چین و روسیه با هم 34 سال بعد از این ماجرا، از هوا کردن یک کاوشگر ساده به فضا باز می مانند و نمی توانند چنین حرکتی را با هم انجام بدهند!

این در حالیست که بهترین متخصصین و امکانات را هر کشور پیشرفته ای در بخش هوا فضا دارد، حال وقتی چین و روسیه در این  بخش های کلیدی اینقدر مشکل دارند ببین اوضاع مهندسی آنها در بخش های غیر کلیدی دیگر که چنین متخصصین و امکاناتی را ندارد چه افتضاح بازاری است!

آنوقت نیک که می نگریم می بینیم که دور تا دور ما را تا خرخره اجناس مزخرف و پوسیده و آشغال چینی و روسی پر کرده و  از همه مهمتر این کامیون های چینی وهواپیماهای روسی هستند که مدام در حال بازی با جان و مال مردمان کشور ما می باشند! سیستم مخابرات و مترو و بسیاری از بخش های کلیدی کشور ما را هم که توسط چین به گند کشیده شده و نیروگاه های هسته ای هم که معلوم نیست در آینده با تکنولوژی روسی چه بر سر ما شبیه چرنوبیل خواهند آورد! سیستم نظامی و دفاع هوایی کشورمان هم که با جنگنده های آبپاش روسی و موشک های پدافندی مزخرف روس ها معلوم هست در جنگ های احتمالی چگونه به راحتی کشور ما را در معرض آسیب شدید مانند یوگوسلاوی سابق قرار خواهند داد!

خلاصه کلام اینکه، من نمیدانم در آینده ما بر اثر ارثیه شوم خمینی و پیروانش در درگیر شدن بیهوده و بی مورد با ابرقدرتهای جهان، با کشور آمریکا جنگی خواهیم داشت یا خیر، در هر صورت و به هر طریق ممکن ما باید روابط گسترده و استراتژیک سطح بالا با این کشور مهم و پیشرو در زمینه علوم و فناوری و تکنولوژی داشته باشیم!

البته شما شاید منفی بین باشید و زود بگویید عراق، عربستان و پاکستان و ... هم با آمریکا روابط دارند چرا از انها حرفی نمی زنید؟ من به شما می گویم که این مردم یک کشور هستند که آینده خود را می سازند! الگوی من برای پیشرفت کشورمان، مردم کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور می باشند! آنها چکار کردند؟ ما هم باید همان کار و سیاست را انجام بدهیم! آنها چه راهی رفتند؟ ما هم باید همان راه را برویم!

ژاپن حتی مورد حمله اتمی آمریکا در جنگ جهانی قرار گرفت ولی به هیچ وجه بعد از آن راه بیراهه نرفت و با سیاست عاقلانه و به دور از احساسات پوچ نه تنها خود را مثل کره شمالی به باتلاق چین و روسیه نیانداخت، بلکه کاری کرد که اکنون قوی ترین کشور ثروتمند جهان است و دارای بالاترین سطح دانش و تکنولوژی در دنیاست! کره جنوبی و سنگاپور هم مثال های دیگری از خواستن ملت ها برای پیشرفت و آبادانی و مدرن شدن در دنیای امروز هستند و سیاست هر سه این کشورها را باید الگو قرار بدهیم، کشورهای مدرنی که بهترین روابط استراتژیک را با غول اقتصادی و فناوری دنیا یعنی آمریکا دارند!

پس به جای شعار دادن پوچ بر علیه آمریکا، شما هم بیا راه صحیح سیاست دوستی و بهره گیری از امکانات بی حد و حصر آمریکا را مانند سیاستمداران ژاپن و کره جنوبی و سنگاپور یاد بگیر و کمتر گوش خود را به دنبال حرفهای توخالی بگیر یا  چشم خود را کمتر به دنبال رفتارهای مردم کشورهای صد من یک غاز نظیر همسایگان عقب مانده ذهنی ما یعنی عربستان و عراق و پاکستان بیانداز!

اینقدر هم با جان و مال مردم کشور خودت بازی نکن!

دنیای آینده دنیای فناوری های مدرن و پیشرفته است و هر کس که آنرا نداشته باشد و به دست نیاورد عقب افتاده و تو سری خور است! و تجربه این را به خوبی نشان داده است که کار ساخت تکنولوژی های برتر مختص آمریکا و متحدانش است! حتی اگر در آینده در سیستم جمهوری اسلامی با آمریکا جنگی هم بکنیم باید بهترین روابط را بعد این جنگ با آن کشور پیاده سازی کنیم! چون این جنگ هم حاصل بی تدبیری و خریت حاکمان جمهوری اسلامی است! نمی شود تا ابد با قدر ترین کشور پیشروی جهان سر جنگ و دشمنی داشت!  دودش بر اثر استفاده از قراضه های چینی و روسی در چشم خودمان می رود! به این دور تباهی و سیاه در یک نقطه باید برای همیشه پایان داد!

علاوه بر این ایالات متحده آمریکا کشوریست که سیاست های آن مدام در حال تغییر است چون مردمانش بالاخره کنترل اوضاع سیاست و سیاست مدارانشان را برعهده دارند و آنها را بالا و پایین می کنند، اما چین و روسیه مردمشان هیچ سهمی از قدرت عملا نداشته و نخواهند هم داشت! هر توجیه دیگری برای من بیاورید، شما را به سه کشور سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن ارجاع می دهم!
غرب ستیزی ممنوع!
عرض دیگری نیست!

در کنار این مطلب، نوشته دیگر این وبلاگ پیرامون غرب ستیزی ممنوع را در اینجا مطالعه فرمایید!

هیچ نظری موجود نیست: