۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

معرفی شرکت هایی که در مدرن سازی ایران می کوشند: شرکت های پیشرو در استفاده از انرژی خورشیدی جهت مدرن سازی ایران

ایران باید به یک کشور مدرن و صنعتی و زیبا تبدیل شود! ارتش سبز در این بخش به معرفی شرکت ها و افراد ایرانی که در مدرن سازی داخل ایران می کوشند می پردازد! شرکت ها و افرادی  که مجموعه فعالیت های تجاری آنها باعث مدرن سازی و نوسازی و زیباسازی داخل ایران می شود از این به بعد توسط ارتش سبز تبلیغ می شوند! شما هم به یاری شرکت هایی که معرفی می کنیم بشتابید و در وبلاگ های خود این شرکت ها را معرفی نمایید و از آنها پشتیبانی نمایید و درباره آنها در بلاگ خود مطلب بنویسید و به وب سایت آنها لینک بدهید و به آنها کمک کنید تا در کار خود موفق شوند، تا با یاری هم کسانی را که با هزاران مشکل در داخل ایران گام در مدرن سازی و زیباسازی و نوسازی عملی آن برداشته اند را پشتیبانی کنیم تا میهن ما، ایران، به مرور زمان با انجام مدرن سازی های اساسی، کشوری مدرن و زیبا گردد!
ای ایرانیان بیهوده و علاف زندگی نکنید! برخیزید و گوشه ای از کار برای مدرن سازی ایران را بگیرید! دنیای امروز دنیای تکنولوژی و فن آوری هایی است که بشر 1400 سال پیش در خواب خویش هم نمی دیده است چنین روزگاری را! حال ما را چه شده است که دنیای فن آوری و دانش های نوین را رها کرده و سر در کتاب های قدیمی و پر از نفرت و تعصب هزاران ساله کرده ایم و از کشور خود یک ویرانه ساخته ایم!
شما تنها کافیست یک سفر به کشوری نه چندان درجه 1 چون مالزی یا سنگاپور بروید تا متوجه بشوید چرا ایران ما در حال حاضر یک خرابه ای بیش نیست و از قافله تمدن نوین جهانی بدور مانده و فاقد استاندارهای لازم برای عرض اندام در مقابل کشورهای پیشرفته است! 

بیدار باشید و هوشیار که راه رهایی ایران ما از دست خرافات و جهل و نادانی و در نهایت صنعت کثیف آخوندیسم، همانا مدرن سازی همه جانبه ایران با پیشرفته ترین ابزارهای ساخت دست بشر امروز می باشد!

در این مطلب ارتش سبز به سراغ معرفی شرکت هایی می رود که در زمینه استفاده از انرژی های خورشیدی در داخل ایران فعال هستند!

شاید بپرسید انرژی خورشیدی چه ربطی به از بین رفتن جهل و نادانی در کشور ما دارد؟!
به باور ارتش سبز، هر چیزی و هر عنصری که بویی از تمدن و مدرنیته و نوآوری و تکنولوژی مدرن بدهد و در بین مردم استفاده از آن ترویج گردد نهایتا منجر به از بین رفتن باورهای کهنه و قدیمی می گردد! کشور ما باید پر از سمبل های مدرن زندگی امروز گردد و در همه جا بوی نویی و مدرنیت احساس گردد.

استفاده از انرژی خورشیدی سه مزیت عمده دارد:
1- استفاده از پنل های خورشیدی در ساختمان ها جهت گرم کردن آب یا روشنایی باعث زیبایی نمای ساختمان ها می شود که با زیبایی نمای ساختمان ها، زیبایی شهرها هم بیشتر می شود و باعث می گردد تا چهره شهرهای ایران از این حالت کسالت بار و افسرده کننده بیرون آید!
2- انرژی خورشیدی انرژی نسل آینده است و ما نباید در این زمینه از کشورهای دیگر عقب بمانیم! تا وقت باقیست باید فرهنگ استفاده از انرژی های پاک نظیر انرژی خورشیدی را در بین مردم خود جا اندازیم وگرنه فردا دیر است!
3- کاهش شدید آلودگی هوا مهمترین عامل روی آوردن به سمت انرژی خورشیدی است و ما که شهرهای بزرگمان غرق در دود و آلودگی هستند را با ترویج استفاده از انرژی های پاک نجات خواهیم داد.
  • چگونه استفاده از انرژی خورشیدی را در بین مردم جا بیاندازیم؟!
خیلی ساده است! غالب مردم ما زندگی تجملاتی را دوست دارند و با هم بر سر تجملات رقابت می کنند! کافیست شما گام اول را بردارید! و هم این امروز بروید و یک آبگرمکن خورشیدی بخرید و بر پشت بام یا نمای خارجی منزل خود جایی که در دید عموم باشد نصب کنید! بعد کافیست به استفاده از انرژی پاک در منزل خود، افتخار نمایید! اینجاست که دیگران هم برای رو کم کنی شما می روند و یک آبگرمکن خورشیدی پیشرفته تر را برای خود سفارش می دهند و این موج مدرن سازی در جامعه شروع به حرکت می کند!
از طرفی انرژی خورشیدی تنها در ابتدا برای خرید لوازم آن نیاز به پرداخت هزینه دارد، اما بعد از آن شما به رایگان از انرژی خورشید استفاده می کنید و نیازی به پرداخت هزینه های سرسام آور قبض برق و گاز و خرید سوخت نفت و غیره نخواهید داشت و بدین ترتیب جا انداختن این رویه مدرن کاملا 100 درصد برای شما واطرافیانتان مقرون به صرفه است و با راه انداختن این موج علاوه بر مدرن سازی ظاهر شهرهای ایران، به دیگر شهروندان هم در نپرداختن هزینه های برق و گاز و نفت و ... کمک کرده اید و صرفه جویی اقتصادی بالایی را نیز برای آنها به ارمغان آورده اید!
پس در خرید وسایلی که با پنل های خورشیدی کار می کنند درنگ نکرده و از هم اکنون در خریدن و استفاده از این ابزارهای مدرن از یکدیگر سبقت بگیرید و استفاده از آنها را همه جا تبلیغ نمایید!
 
تعدادی از شرکت های پیشرو در زمینه عرضه وسایلی که با انرژی خورشیدی کار می کنند: 
5- ایران سولار
6- ویرا انرژی 
7- البرز سولار 
8- سولارین 
9- مادیران 
10- گلدیران
در شبکه های اجتماعی که عضو هستید مدتی از وقت روزانه خود را به معرفی وب سایت این شرکت ها جهت آشنایی بیشتر مردم با شرکت های پیشرو در ارائه ابزارهای نوین جهت مدرن سازی ایران نمایید!

پرسش 1:
آیا آبگرمکن های خورشیدی واقعا می توانند آب گرم مصرفی مورد نیاز یک واحد آپارتمان 120 متری را برای 4 نفر تامین نماید؟ و آیا در هنگامی که هوا ابری باشد یا در شب ها هم می توان از آبگرمکن خورشیدی با اطمینان استفاده کرد و کلاً چقدر می توان به آبگرمکن خورشیدی اطمینان کرد؟
پاسخ:
اینکه در سالیان گذشته به دلیل ارزانی بهای گاز توجهی به استفاده گسترده از آبگرمکن خورشیدی نشده، دلیل عدم اطمینان یا عدم کارایی انها نیست، خصوصا که با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، مناطق وسیعی از کشور از شدت تابش بسیار بالایی برخوردار است و در شرایط حاضر انتخاب آبگرمکن خورشیدی می تواند گزینه مناسبی برای تامین آبگرم مصرفی در ساختمان ها باشد و بعنوان مثال در کشور همسایه (ترکیه) روی بام تمامی ساختمانها آبگرمکن های خورشیدی فراوانی جهت استفاده واحدها نصب گردیده است.
آبگرمکن خورشیدی از موثرترین روش های استفاده عمومی و آسان از انرژی خورشید برای تامین آبگرم مصرفی در بخش های خانگی و صنعتی است بطوریکه دمای آب گرم تولیدی در آنها تا حدود 90 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و این آب گرم در مخزن ذخیره نصب شده (و عایق کاری شده) در بالای آبگرمکن خورشیدی ذخیره شده و در مواقعی که هوا ابری است و یا در شب ها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه برای شرایط جوی نامساعد معمولا به انتخاب مشتری سیستم کمکی (اعم از کویل برقی در داخل منبع ذخیره و یا آبگرمکن گازی) در نظر گرفته می شود، ولی در سایر مواقع آبگرمکن خورشیدی بدون مصرف برق و گاز وظیفه تامین آبگرم مصرفی را بعهده دارد.
نصب و استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بسیار ساده، آسان، بی خطر و با توجه به شدت تابش نور خورشید در موقعیت جغرافیایی ایران کاملا اقتصادی است.
بطور کلی جذب انرژی خورشید در آبگرمکن های خورشیدی یا با استفاده از صفحات جاذب و یا با استفاده از لوله های شیشه ای انجام میگردد.
در آبگرمکن های خورشیدی تحت فشار، آب درون تیوپ ها جاری نیست. بنابراین علاوه بر اینکه امکان رسوب املاح آب در تیوپ ها از بین خواهد رفت، ضمنا چنانچه یکی از وکیوم تیوپ ها بنا به هر دلیلی بشکند آب گرم داخل مخزن هدر نخواهد رفت و سیستم بکار خود ادامه خواهد داد.
البته روند تغییر در عادتهای قدیمی مردم در جوامع مختلف متفاوت است، ولی با توجه به پویایی اندیشه و تطابق پذیری مردم ایران و جهش بهای گاز مصرفی به نظر می رسد استفاده از آبگرمکن های خورشیدی نیز در کشور به سرعت افزایش یابد. 
پرسش 2:
حداکثر زمان گرم ماندن آب در مخزن ذخیره آبگرمکن خورشیدی چقدر است؟
پاسخ:
چنانچه مخزن ذخیره در آبگرمکن های خورشیدی دارای عایق پلی اورتان به ضخامت 5.5 سانتی متر دور تا دور مخزن باشد، مخزن می تواند دمای آبگرم خود را تا حدود 3 شبانه روز (72 ساعت) حفظ نماید.
پرسش 3:
آیا واقعا در صورت نصب آبگرمکن خورشیدی برای تامین آبگرم ساختمان، در زمستان ها هم می توان به کارایی آنها مطمئن بود؟
پاسخ:
در فصول سرد سال اصولا تمامی انواع آبگرمکن های خورشیدی نیاز به سیستم گرمایش کمکی (یا بک آپ) دارند. برای سیستم گرمایش کمکی در مجتمع های مسکونی معمولا از سیستم حرارت مرکزی استفاده می شود ولی چنانچه لازم باشد در ساختمانهایی که فاقد سیستم حرارت مرکزی هستند برای هر یک از واحد ها سیستم گرمایش کمکی آبگرمکن خورشیدی در نظر گرفته می شود به این منظور می توان از گرمایش پکیج دیواری یا زمینی آن واحد و یا مستقلا از هیتر برقی ترموستاتیکی نصب شده روی خود ابگرمکن خورشیدی برای هر واحد استفاده نمود.
اما همانطور که در کشورهای با آب و هوای سردتر از ایران (مانند ترکیه) استفاده از آبگرمکن خورشیدی امری رایج و عادی است، نمی توان بدلیل کمی شدت تابش خورشید در برخی از روزهای سال استفاده از آنرا نادیده گرفت.
باید توجه داشت که حتی در این روزهای کم تابش و سرد نیز آبگرمکن های خورشیدی استاندارد قادر هستند دمای آب مصرفی را به تنهایی تا حدود 42 درجه سانتیگراد گرم نمایند که برای شستشو، خصوصا در ساختمانهای اداری دمای مناسبی است.
پرسش 4:
با توجه به گرانتر بودن قیمت ابگرمکن خورشیدی نسبت به آبگرمکن گازی، آیا در صورت استفاده از آبگرمکن خورشیدی صرفه جویی در مصرف گاز ساختمان آنقدر هست که انجام چنین هزینه ای از نظر اقتصادی توجیه داشته باشد؟
پاسخ:
همانطور که در بالا توضیح داده شد حتی در کشور هایی با عرضهای جغرافیایی بالاتر از ایران که دارای آب و هوای خنک تری هستند نیز بدلیل اقتصادی بودن استفاده از آبگرمکن خورشیدی، روی بام تمامی ساختمانها پر از آبگرمکن خورشیدی است (مانند ترکیه) و بطور کلی یک آبگرمکن خورشیدی خوب حداکثر در مدت دو سال با کاهش هزینه گاز مصرفی، قیمت اولیه را مستهلک می کند.
پرسش 5:
آیا برای خرید آبگرمکن خورشیدی بجز قیمت باید هزینه های دیگری مانند هزینه پایه، حمل، نصب و ... در نظر گرفته شود؟
پاسخ:
خریدار نباید هیچ وجهی بابت پایه یا منبع آبگرمکن خورشیدی بپردازد ولی هزینه های حمل، نصب و ایاب و ذهاب نصاب مربوطه بعهده خریدار است. منبع: شرکت دما تجهیز

هیچ نظری موجود نیست: