۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

نه اصفهان نصف جهان است و نه آذربایجان کل جهان! به جای توهم زدن و هندوانه زیر بغل خودمان گذاشتن فکری به حال شاخص های فلاکتمان بکنیم!

چند روز پیش دست نشانده های مجلس شورای اسلامی، با هم دعوایی را شروع کردند حول این محور که اگر اصفهان نصف جهان است آذربایجان کل جهان است! شنیده ها حاکیست دانشمندان آلمانی و فرانسوی و آمریکایی و ژاپنی سیر دل به این حرفها خندیده اند! کدام اصفهان نصف جهان است؟! کدام آذربایجان کل جهان است!؟ بزرگترین دستاورد این دو شهر برای دنیا هوا کردن مناره و گلدسته های بزرگ شبیه آلت مردانه و سینه زنانه بوده است! اگر غیر از این است در مجموع دو نفر دانشمند برجسته که اختراعی برای راحتی و آسایش بشریت کرده اند و از اصفهان و آذربایجان برخاسته اند را نام ببرید تا ما هم از گمراهی بیرون بیاییم!
آیا بهتر نیست به جای بادمجان چیدن دور قاب و هندوانه گذاشتن زیر بغلمان نگاهی هم به شلوارهای خشتک پاره و سراسر قهوره ای و زرد رنگ پایمان نماییم؟!
آیا بهتر نیست به جای این مسخره بازی ها و توهم زدن ها که آذربایجان فلان است و اصفهان بهمان است به فکر احیای دانشگاه گندی شاپور که به دست عمر ملعون و سپاه اسلامِ غارتگر ویران شد بکنیم؟! دانشگاهی که روزی تبعیدی های اروپای دوران کلیسا که با علم و دانش سر ناسازگاری داشت را در خود جای داده بود، اما به دست عُمَر و سپاه اسلام ویران گشت؟! آری تنها با تربیت دانشمندان مدرن و پیشگام شدن در فناوری ها و دانش های نوین است که می توان به آذربایجان و اصفهان فخر فروخت در غیر اینصورت هوا کردن چند تا مناره و گلدسته برای جهانیان اهمیتی نداشته و ندارد و نخواهد داشت!
پیشنهاد اختصاص 100 میلیارد تومان برای ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان با وجود اینکه به تصویب مجلس نرسید باعث درگیری لفظی نمایندگان اصفهانی و خوزستانی شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان در نوبت صبح روز سه شنبه در بررسی بندهای هزینه ای با پیشنهاد نیره اخوان نماینده اصفهان مبنی بر بازگشت لایحه دولت در یکی از بندها مواجه شدند.
این بند تصریح می کرد که صد میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان اختصاص یابد. نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با این پیشنهاد گفته بود اگر اصفهان نصف جهان است آذربایجان کل جهان است. وی در سخنان خود خاطرنشان کرده بود این امکان می تواند در اختیار استانهای دیگر هم قرار گیرد و چرا باید اصفهان به عنوان محل ساخت این اجلاس قرار گیرد و این مبلغ در آنجا هزینه شود.

هیچ نظری موجود نیست: