۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

تنها راه مبارزه با نژادپرستی در ایران، ممنوعیت اعلام ملیت و دین مجرمان خارجی در رسانه های عمومی همچون کشور سوئد است!

اگر نفرت ایرانیان از عرب های عربستان باز می گردد به قتل و غارت انجام شده توسط آنها در ایران 1400 سال پیش، و اگر نفرت ایرانیان از ترک ها بر می گردد به دوران عثمانی و حملات بی رحمانه آنها به تبریز و دیگر نقاط ایران، اما در مورد افغان ها این قضیه بر می گردد به جنایت هایی چون قتل و قاچاق مواد مخدر و تجاوز جنسی که بارها از آنها در ایران دیده شده است.

اما اینکه در یک جمعیت 4 میلیونی از افغان ها در ایران، قرار باشد یک ده هزارم آنها در سال یعنی، 400 نفر به کار قتل و تجاوز مشغول باشند تا شما هر روز تیتر درشت روزنامه ها را در مورد جنایت های افغان ها در ایران مشاهده کنید، دلیل نمی شود که آن 3 میلیون و نهصد و نود و نه هزار و ششصد نفر باقیمانده از افغان ها، سالیانه مورد نفرت ما ایرانیان قرار بگیرند!

چون امروزه تبعات نژادپرستی و برچسب نژاد پرست خوردن برای مردم یک کشور بزرگترین ننگ محسوب می شود و ما به شدت باید سعی کنیم در دنیای امروز مردمان نژادپرست معرفی نشویم!

اگر در این زمینه ها خودمان عُرضه انجام کار مدیریتی نداریم، باید از کشورهای برتر اروپایی الگو برداری کنیم و کشور سوئد یکی از این کشورهاست که این مشکل را به راحتی حل کرده است!

آنطور که من از دوستان خود که در کشور سوئد زندگی می کنند شنیده ام، سوئد دختران بسیار زیبایی دارد و زمانیکه سیل مهاجرین از کشورهای آفریقایی و عربی و پاکستان و افغانستان و ایران در کشور سوئد بالا رفت آمار تجاوز جنسی به دختران سوئدی توسط مهاجرین خارجی هم بالا رفت و این موضوع داشت تبدیل به یک نفرت عمومی از کلیه مهاجرین به سوئد می شد و اینجا بود که دولت با فهم و شعور سوئد، قانونی را وضع کرد که رسانه ها و پلیس این کشور به هیچ وجه حق ندارند که هویت و ملیت و دین یک مجرم در سوئد را بر ملا کنند، تا مبادا نفرت از یک مجرم تبدیل به نفرت جامعه سوئد از کل مهاجرینی بشود که از کشور آن مجرم به سوئد مهاجرت کرده اند!

اما شما روزنامه های ایران را که بخوانید پُر است از اخبار اعدام قاچاقچیان، قاتلان و متجاوزان جنسی افغان! خب این می شود که نفرت عمومی نسبت به کل افغان ها بالا می رود، بعد قوانین ضد بشری ورود ممنوع برای افغان ها در یک جایی مانند کوه صفه در اصفهان به هنگام 13 به در سال 1391 وضع می شود و همه دنیا هِر هِر به ریش ما می خندند که ایرانی ها نژاد پرستند! 

و این وسط، ما هم آن تعداد مجرم افغانی که مردم ما را کشته یا تجاوز جنسی کرده اند را داریم، و هم برچسب نژاد پرست نیز خورده ایم!

شاهین در یک وبلاگ که سخن از کمپین ما همه افغان هستیم، و در حمایت از افغان هایی که در روز سیزده به در سال 1391 از ورود به پارک صفه در اصفهان محروم شده اند تشکیل شده بود چنین می نویسد:
وقتی 3 تا افغان به عمت تجاوز کردن کمپین از یادت میره. بهتره قبل از تشکیل کمپین به جرایمی که افاغنه تو این چند سال مرتکب شدن یک نگاهی بندازی. اکثرشون مجردن و غریب و دور از خانواده ها شون و پایبندی به هیچ اصل اخلاقی هم ندارن.
و این نشان می دهد که چقدر دیدها نسبت به افغان ها منفی شده است و همه آن به خاطر این است که جرمهای خارجی ها با ذکر ملیت آنها در رسانه های ایران بازتاب می یابد!
بالاخره ما باید بپذیریم که آیا می خواهیم همچنان یک کشور عقب مانده جهان سومی باشیم یا اینکه می خواهیم کشوری مدرن و صنعتی شویم؟!
اگر گزینه دوم را انتخاب می کنید، پس راه حل آن است که دولت سوئد در پیش گرفت! واقعیت این است که جلوی تجاوز را نمی توان گرفت! خود ما هم  کلی ایرانی متجاوز جنسی و قاتل و قاچاقچی مواد مخدر در کشورهای خارجی داریم! پس بیاییم جلوی ترویج نژادپرستی را که برای کشور ما بسیار بدتر است، مانند کشور سوئد با وضع قوانین مدرن بگیریم!

گروه های حقوق بشر و جمعیت های مختلف، فشار بیاورید به دولت و مجلس، تا قانون منع انتشار هویت و ملیت و دین قاتلان و متجاوزین در رسانه ها را به تصویب برسانند تا از این به بعد ملیت و دین مجرمین به هیچ وجه در رسانه های کشور مطرح و فاش نشود! بدین ترتیب 99 درصد جماعت افغان و عراقی و ... که در ایران بی گناه هستند و محترم می باشند، به آرامی زندگی می کنند، همان طور که ایرانیان در سوئد زندگی آرامی دارند!
 
آیا تا بحال اندیشیده اید که این همه ایرانی در کشور سوئد زندگی می کنند، چرا هیچ وقت اخبار منفی از جرم های عمومی آنها نمی شنوید؟!
خب پاسخش در این نیست که ایرانی های سوئد اهل ارتکاب جرم و جنایت نیستند، بلکه پاسخش در این است که اخیرا دولت و پلیس سوئد اخبار ملیت و دین مربوط به متجاوزان و مجرمان را به رسانه ها نمی دهد تا مبادا دیگر ایرانیان مقیم سوئد هدف انتقام گیری شهروندان سوئد واقع شوند و بتوانند زندگی خود را به آرامی در سوئد دنبال کنند.

نحوه پوشش خبری رسانه های حرفه ای سوئد از اخبار تجاوز، برگرفته از رادیو فارسی سوئد:
محاکمه به اتهام تجاوز گروهی
٨ مرد به اتهام تجاوز گروهی به یک زن در یکی از خانه های مسکونی متعلق به اداره کل امور مهاجرت در کمون Eksjö در ماه دسامبر، محاکمه خواهند شد. در کیفرخواست، اقدام این مردان بسیار خشونت آمیز معرفی شده است. مجازاتی که برای آنها پیش بینی می شود بین ۴ تا ١٠ سال زندان است. دادستان پرونده درخواست کرده است که ٧ تن از این مردان در صورت محکوم شدن، از سوئد اخراج شوند.

نحوه پوشش خبری رسانه های ناشی ایران از اخبار تجاوز:
50 روز تجاوز جنسی افغانی‌ ها به دختر بی‌ پناه ایرانی
مادر این دختر می‌گوید‌: «بچه‌ام‌ را نابود كرده‌اند. در مدت‌ 50 روز هر شب‌ و هر ساعت‌ او را به‌ یك‌ نفر می‌دادند و پول‌ می‌گرفتند، همه‌ آنها افغانی‌ بودند».
آفتاب: يک‌ دختر 17 ساله‌ ايراني‌ که‌ 50 روز قبل‌ توسط‌ دو مرد افغاني‌ در خيابان‌ افسريه‌ تهران‌ ربوده‌ شده‌ بود. از سوی‌ تعداد زیادی‌ از کارگران‌ افغانی‌ وحشیانه‌ مورد تجاوز قرار گرفت‌ و سپس‌ این‌ دختر ستمدیده‌ و بی‌پناه‌ را در مدت‌ 50 روز به‌ دیگر مردان‌ افغانی‌ اجاره‌ می‌دادند.
و اینگونه است که سوئد، سوئد است و ایران متاسفانه آن ایرانی که ما می خواهیم نیست!

درباره رفتار مدرن سوئد در مقابل مجرمان بیشتر بدانید:
روزنامه ها و رسانه های دسته جمعی سوئدی در بیان هویت و در واقع ملیت افراد بزهکار یا جنایتکار از یک سیاست گذاری دولتی و سیاسی مشترکی پیروی می کنند. در هیچکدام از خبرهای سوئد شما نمی توانید مستقیما متوجه بشوید که ملیت اصلی فرد جنایتکار یا بزهکار چه بوده است! این موضوع بیشتر به این خاطر است که دولت از مردم می خواهد که جامعه چند ملیتی و چند فرهنگی را بپذیرند تا بدین شکل انجام عمل جرم و جنایت بیشتر از خود فرد متخلف و مجرم و ملیت وی نکوهیده و ملامت شود. اما در صورتی که ملیت فرد مجرم یا بزهکار آشکار شود، آنگاه توجه عموم مردم به سمت جبهه ای خاص معطوف می شود و در نتیجه مردم از دولت می خواهند که روند مهاجرت این عده از ملیت ها را متوقف کند و یا آنها را به کشور اصلی شان اخراج کند. بازتاب چنين رفتاري است که امروز جامعه سوئد را به صورت الگويي از آرامش و خالي از بسياري تشنجات اجتماعي، در صدر جوامع مدني قرار مي دهد. منبع

هیچ نظری موجود نیست: