۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

گرانی گوشت بهترین فرصت برای دعوت مردم به گیاه خواری و در نهایت مدرن تر شدن کشور ما ایران است!

واقعیت و شواهد نشان می دهد که انسان موجودی گیاه خوار و دانه خوار است اما به گزارش حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه بزرگ، انسان بر اثر تعالیم اهریمن، به سمت کشتن حیوانات و خوردن گوشت آنها روی آورده است و از مسیر اصلی زندگی خویش منحرف شده است. در واقع انسان های غیر گیاه خوار چو نیک بنگرید جسد خوار هستند! گوشتی که شما درون یخچال منزل خود نگهداری می کنید در حقیقت لاشه و جسد حیوانات است و یخچال و در نهایت بدن شما قبرهای حیوانات می باشد!

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش!

امروزه گرایش عمده مردم در کشورهای مدرن و پیشرفته جهان به سمت گیاه خواری و پرهیز جدی از جسدخواری حیوانات است. گیاه خواری همچنین راه عبور از افکار قدیمی و کهنه و رها شدن از دنیای دست و پاگیر قرون وسطایی است و رمز ورود به دنیای مدرن می باشد.

فعالان انجمن های گیاه خواری و کلیه سبز اندیشان ایران، از آجرهایی که این روزها با گرانی کالاها به سوی ما پرتاب می شوند باید نهایت استفاده را بکنیم و بنای محکم جدیدی بسازیم و آن سوق دادن مردم خود به سمت گیاه خواری است که هم بسیار ارزان تر است و هم سلامتی و شادابی افراد جامعه را تضمین می کند و هم یکی از پایه های اصلی مدرن شدن جامعه در دنیای امروز است.
 
ذهن ها در مقابل تغییرات جدی و بزرگ مقاومت می کنند، اما اگر ما در این راه سمج باشیم و پشتکار به خرج دهیم و مدام تبلیغ کنیم و راه کار نشان بدهیم، پیروزی از آنِ ما مدرن اندیشان است و مقاومت ذهن ها در هم می شکند و زمانی فرا می رسد که بالای 60 درصد مردم ما گیاه خوار می شوند و جسدخواران تبدیل به اقلیت می شوند و ما هم به باشگاه کشورهای مدرن گیاه خوار می پیوندیم.

چرا باید گیاهخواری را برای حفظ محیط زیست در سرلوحه زندگی مان قرار دهیم؟!
1- برخی به اشتباه فکر می کنند که گیاهخواری صرفا یک رژیم غذایی هست. این یک باور اشتباه است. گیاهخواری پدیده ای به مراتب فراتر از یک رژیم غذایی می باشد. یکی از جوانب مهم گیاهخواری، ارتباط آن با مقوله حفاظت از محیط زیست هست.
مصرف گوشت و محصولات حیوانی مساوی است با دامداری صنعتی. و دامداری صنعتی، بزرگ ترین عامل ایجاد آلودگی زیستی در سطح کره زمین می باشد. به عنوان مثال 600 دامداری موجود در منطقه Valley در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به تنهایی بیش از یک شهر با جمعیت 21 میلیونی، مواد زائد و مدفوع تولید می کنند. این میزان، بیش از جمعیت شهرهای لندن، نیویورک و شیکاگو با هم است!

2- باید بدانید که برای تولید یک کیلوگرم گوشت که به تنهایی غذای یک یا دو نفر می باشد، 16 کیلو گرم غلات و پروتئین گیاهی برای دام ها مصرف می شود تا پرورش یابند، در حالیکه این مقدار غلات و پروتئین گیاهی می توانست بیش از 20 نفر انسان گیاهخوار را سیر کند!
بیش از 1 میلیارد انسان از گرسنگی حاد رنج می برند در حالیکه حبوبات و غلاتی که هم اکنون برای تغذیه دام ها استفاده می شوند برای سیر کردن بیش از 2 میلیارد انسان کافی است! هیچ می دانید برای تولید یک کیلوگرم گوشت؛ 16 کیلو گرم گندم مصرف می شود، در حالیکه این مقدار گندم می توانست بیش از 20 نفر را سیر کند!  

چگونه گیاه خواری را تبلیغ کنیم؟!
0- همه جا در استاتوس یاهو مسنجر، در فیس بوک و دیگر شبکه های مجازی بین دوستان خود اعلام کنید که: «من گیاه خوارم، لطفا از تعارف کردن جسد حیوانات به من برای خوردن خودداری نمایید!» بدین ترتیب دیگران را هم به فکر فرو می برید!
1- سر سفره های عمومی، با صدای بلند به همگان اعلان کنید: با اجازه شما من گیاه خوارم و فقط به خوردن برنج و ماست و کوکو سبزی و سالاد و ... (غذاهای غیر گوشتی موجود در سفره را نام ببرید) اکتفا می کنم! به گیاه خوار بودن خود شدیدا افتخار کنید!
2- همه جا از اینکه گیاه خوار هستید به عنوان یک مُد روز آنرا مدام به رخ دیگران بکشید و به اصطلاح پُز دهید، و متعاقب آن اطرافیان را هم به گیاهخواری و پرهیز از جسدخواری حیوانات دعوت نمایید.
3- میهمانی های گیاه خواری برگزار کنید! واقعیت این است که ما در رژیم غذایی ایرانی غذاهای بسیار لذیذی داریم که از گوشت حیوانات در طبخ آنها استفاده نمی شود، سبزپارتی (گرین پاتری) بگیرید و غذاهای لذیذ بدون استفاده از جسد حیوانات را دور هم مزمزه نمایید. وای دهنم آب افتاد!
4- اگر رستوران دارید منوی غذاهای گیاه خواران را هم در کنار غذاهای گوشتی با قیمت ارزان تر ارائه نمایید.
5- به عنوان ایجاد یک شغل جدید، افتتاح رستوران مخصوص گیاه خواران بهترین پیشنهاد برای درآمدزایی می باشد که به گسترش فرهنگ گیاه خواری به جای جسد خواری کمک شایانی می کند.
6- به رستوران ها بروید و با صدای بلند اعلام کنید لطفا منوی غذای گیاه خواری! و اگر گفتند نداریم بگویید من گیاه خوارم و محل رستوران را ترک کنید. زمانیکه چندین نفر این کار را تکرار کنند صاحبان رستوران ها هم به فکر جذب مشتری افتاده و منوی غذاهای گیاه خواری را به لیست منوهای خود اضافه می کنند!
7- با گیاه خواران ازدواج کنید! شرط ازدواج با خواستگار خود را گیاه خواری اعلام نمایید. بدین ترتیب اگر او علاقه مند به شما باشد یک نفر را برای همیشه از جسدخواری حیوانات نجات داده اید!
8- تی شرت هایی با طرح های در حمایت از گیاهخواری و زیر سوال بردن گوشتخواری بر تن کنید.
9- برنامه های تلویزیونی نظیر "بفرمایید شام" که تبلیغ گوشتخواری می کنند را تحریم کنید و با تلفن زدن به سازندگان آن اعتراض نمایید.


  • دلایل گیاه خوار بودن انسان
چند دلیل زیر مقداری از دلایل بسیار زیادی است که ثابت می کند انسان بطور حتم جزو گیاهخواران می باشد و اشتباها از روی حرص، شهوت و یا شاید هم بخاطر اجبار در دورانی که یخبندان سطح کره زمین را پوشانده بود به این تغذیه غلط روی کرد و تا بکلی دست از این عادت مضرش بر ندارد روی سلامت و آرامش را نخواهد دید. آنچه مسلم است در طبیعت هر چیز در جای خاص خودش قرار دارد. یک گیاه برای مرداب درست شده و دیگری برای بیابان. ساختمان دهان یک جانور برای چریدن است و دیگری برای دریدن. انسان موجودی نیست که ساختمان بدنش چیزی مقایر با قوانین طبیعت باشد. او نیز زاده طبیعت است و وابستگی نزدیکی به طبیعت دارد. بهترین دلیل گیاهخوار بودن ذات انسان هم در این است که انسان بدون استفاده از ابزار مثل چاقو و نیزه و تفنگ و تیر و کمان نمی تواند مانند حیوانات درنده گوشتخوار تنها با اتکا به دندان ها و دست های خود حیوانات را شکار کرده و بدرد و بخورد! در ضمن انسان مانند حیوانات گوشتخوار نمی تواند گوشت هر حیوانی را که می بیند بخورد، گوشت الاغ، میمون یا کفتار را هیچ انسانی نمی خورد ولی حیوانات گوشتخوار با این گوشتها تعارف نمی کنند و با ولع تمام می خورند!
انسان برای شکار حیوانات به ابزار نیاز دارد چون اساسا گیاهخوار است! و ساختمان بدنش برای گوشتخواری و شکار حیوانات طراحی نشده است. هر گاه او را روی هم رفته با سایر جانوران مقایسه کنیم می بینیم نه شبیه است به جانوران درنده و نه به حیوانات چرنده. بلکه ساختمان بدن او بسیار نزدیک است به ساختمان میمونهای میوه خوار!

پاسخ بسیار زیبای یکی از کاربران سایت بالاترین به پرسش یک منتقد گیاهخواری با این عنوان که "حیوانات برای خورده شدن توسط انسان آفریده شده اند!":
هیچ هم چنین نیست! حیوانات برای زندگی کردن بوجود آمده اند. آنچه شما "حکم طبیعت" می نامید، فقط برای حیوانات صدق می کند نه برای انسان. انسان اگر می خواهد به "حکم طبیعت" به گوشتخوارگی بپردازد، آنوقت باید مانند همۀ گوشتخواران دیگر به "حکم طبیعت" بدون کمک گرفتن از هیچ ابزاری مانند تله، تفنگ، چاقو، تیر و کمان و غیره بدنبال حیوان دویده او را با توسل به قوای بدنی اش شکار نموده، گردنش را با چنگ دندان پاره نموده و گوشتش را خام خام میل نماید! حکم طبیعت یعنی این! آیا شما حاضرید اینگونه گوشتخوارگی کنید؟ می بینید که "طبیعت" آنطوری که انسانها حیوانات را پرورش میدهند و بعد در کشتارگاهها به قتل می رسانند، گوشت آنها را فریزری می کنند! و بعد کباب می کنند، اصلاً نیاندیشیده است. به عبارتی دیگر طبیعت به حیوانات گوشتخوار ابزار شکار و خوردن گوشت هم عطا نموده، مانند چنگ و دندان تیز و قدرتمند. انسان باید به زعم شما با اعضای بدنی جدیدی نظیر دشنه و ساطور و فریزر و کباب پز زاده شود تا بتواند از پس شکار و خوردن حیوانات برآید!

دلیل اول گیاه خوار بودن انسان
در طبیعت آن دسته از پستانداران که آب را هنگام نوشیدن لیس می زنند مثل گربه، ببر، خرس و گرگ، گوشتخوار هستند و هر کدام که آب را می مکند یا هورت می کشند مانند گاو، فیل و انسان گیاهخوار می باشند. جالب نیست؟! آبا تا بحال به ابن مورد فکر کرده اید؟!

دلیل دوم گیاه خوار بودن انسان
انسان و بقیه گیاهخواران قادرند آرواره پائین خود را بدون تکان دادن سر علاوه بر بالا و پائین به طرفین نیز تکان دهند در حالیکه درندگان از حرکات جنبی فکین که جهت آسیاب کردن دانه به گیاهخواران داده شده عاجز می باشند. یکبار به سیستم آرواره های خود دقت کنید متوجه می شوید!

دلیل سوم گیاه خوار بودن انسان
آرواره جانوران گوشتخوار دارای دندانهای شمشیری شکل هست که به دو دندان نیش بزرگ برای پاره کردن مجهز است این آرواره ها بسیار پر قدرت و خرد کننده می باشند، اما در گیاهخواران دندانها صاف و مسطح هستند و دندانهای کلبی همسطح بقیه دندانهاست، آرواره ها ضعیف هستند و برای فشارهای شدید طراحی نشده اند. نوع دندانهای انسان او را جزو لاینفک گروه گیاهخواران قرار می دهد. (این تفاوت حتی در مینای دندانها هم مشاهده می شود).

دلیل چهارم گیاه خوار بودن انسان
در ساختمان بدن گوشتخواران بعلت قابلیت فساد پذیری سریع گوشت طول روده ها کوتاه است تا حیوان بتواند هر چه زودتر آنرا دفع نماید. زیرا غذاهای گوشتی پس از هضم در روده محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتری های مواد آلی از هم پاشیده و فاسد شده بوجود می آورد. گیاهخواران منجمله انسان دارای روده های درازی می باشند برای اینکه مواد غذایی به آهستگی مواد مغذی را پس می دهند، و از اینجاست که تفاوت غذای یک گوشتخوار با گیاهخوار مشهود می گردد (از این دلیل محکم تر برای اثبات گیاهخوار بودن انسان؟!). تبدیل و هضم غذای گیاهخواران به وسیله انفعالات تخمیری با همراهی دسته های مختلف میکروبهای گیاهی انجام می گیرد. با این تفاوت که آن دسته از میکروبها که برای گوشتخواران مناسب است برای گیاهخواران مناسب نیست. حتی اگر بدن برای تعدیل آن کوشش کند. این ثابت می کند گوشت یک غذای اشتباه و مضر برای گیاهخواران می باشد.

دلیل پنجم گیاه خوار بودن انسان
معده انسان و عضلات آن بسیار ظریف و حساس است و به هیچ وجه قادر به هضم کامل غذاهای گوشتی نیست در حالیکه معده خشن گوشتخواران با عضلات پولادینش کار اصلی هضم را انجام می دهد. این اساسی ترین دلیل برای هضم نکردن غذا، یبوست و دل درد در آدمهائیست که از گوشت برای خوراک استفاده می کنند.

دلیل ششم گیاه خوار بودن انسان
ترشح غده های معده و لوزالمعده انسان و بقیه حیوانات گیاهخوار به بافتهای گوشت بسیار کم اثر است و نمی توانند قادر باشد مانند ترشحات غدد یک درنده، گوشت (و همچنین استخوان حیوانات) را نرم و حل کنند.

دلیل هفتم گیاه خوار بودن انسان
گوشت دارای ازت زیادی است که دفع آن از عهده کبد جانوران گیاهخوار ساخته نیست و همین علت اصلی امراضی چون نقرس و ناراحتی های کبدیست که بکرات نزد افراد گوشتخوار دیده می شود، بوی بد دهان و بعضی از انواع سردردها و سرگیجه ها نیز زائیده همین سبب است.

دلیل هشتم گیاه خوار بودن انسان
انسان قادر نیست مانند حیوانات گوشتخوار از جسد حیوانات بطور کامل و طبیعی استفاده کند. وقتی شیر، روباه یا هر حیوان دیگری طعمه اش را شکار می کند فقط گوشت های ران و سر و سینه آنرا نمی خورد بلکه گوشت، پوست و استخوان را با هم می بلعد و با این کارش تعادلی از نقطه نظر احتیاجات گوناگون بدن به مواد مختلف غذایی بر قرار می کند.

دلیل نهم گیاه خوار بودن انسان
چاک دهان گوشتخواران بسیار عریض است بطوریکه می توانند هنگام بلعیدن آنرا بحد زیادی بازنمایند، چاک کوچک دهان انسان دلیل محکم دیگری بر میوه خوار بودن اوست. (وقتش رسیده است بیشتر فکر کنید! انسان گیاه خوار است!)

دلیل دهم گیاه خوار بودن انسان
چربی های موجود در گوشت حیوانات به زحمت از بدن گیاه خواران دفع می گردد و اغلب بصورت پیه در ناحیه های شکم، ران، باسن و غبغب مردم گوشتخوار ذخیره می شود، همین چربیهاست که در جدار داخلی رگها جمع شده و حرکت خون را نامنظم می سازد. سکته های قلبی حاصل این تغذیه اشتباه و شکم پرستانه است. مصرف چربی های گیاهی مثل روغن زیتون، آفتابگردان و غیره هیچوقت دیده نشده که عارضه ای ایجاد کند.

دلیل یازدهم گیاه خوار بودن انسان
حیوانات گوشتخوار می توانند به سرعت بدوند و شکار خود را در حال گریز بگیرند اما انسان چون میوه خوار است، قادر به این کار نیست و در عوض به راحتی دانه از گیاهان بر می چیند یا از درختان بالا میرود و برای خوراکش میوه می کند.

دلیل دوازدهم گیاه خوار بودن انسان
چشم گوشتخواران بر خلاف چشم انسان و دیگر جانوران گیاهخوار که نامتغییر می باشد قادر است در تاریکی ببیند و مردمکش کوچک و بزرگ شود.

دلیل سیزدهم گیاه خوار بودن انسان
پروتئین حاصله از گوشت برای جذب شدن، معده انسان را به یک کار طاقت فرسا وا می دارد در حالیکه پروتئین های نوع گیاهی راحت تر جذب شده و بدن انسان و دیگر حیوانات گیاهخوار آنها را آسان تر قبول می کند.

دلیل چهاردهم گیاه خوار بودن انسان
حیوانات گوشتخوار می توانند بوی جانوران دیگر را از خیلی دور استشمام کنند. انسان اصلاً قادر به این کار نیست.

دلیل پانزدهم گیاه خوار بودن انسان
تمام گوشتخواران قادرند برای بچنگ آوردن شکار، خود را اگر لازم باشد، ساعتها (بی حرکت) پنهان کنند و بطور غریزی حیله های گوناگونی را برای فریب دادن طعمه می دانند، انسان نه می تواند چند دقیقه جائی بند شود و نه قادر است در جائیکه هموار نیست راه برود.

دلیل شانزدهم گیاه خوار بودن انسان
طبع انسان چون میوه خوار است، همانگونه که گوشتخواران از دیدن اجساد خون آلود اشتهایشان تحریک می شود او نیز از دیدن، بوئیدن و چشیدن میوه ها و سبزیجات لذت می برد و خوشش می آید و در مقابل از دیدن اجساد خون آلود و دل و روده در آمده حالش بهم می خورد و غمگین و ناراحت می شود. (در ضمن گیاهخواران و از جمله انسان بسیار علاقه مند اند که میوه ها را به صورت خام بخورند، این در حالیست که خوردن گوشت خام برای انسان تهوع آور و غیر قابل قبول می باشد. انسان به صورت طبیعی از کشتن و خون ریزی گریزان است.)

دلیل هفدهم گیاه خوار بودن انسان
میوه جات و سبزیجات خام از خاصیت شدید شفا بخشی و دفع میکروب برخوردارند که برای سلامت انسان بسیار ضروریست. برعکس میوه ها و سبزیجات، گوشت اکثر اوقات ناقل ویروس ها و میکروب های خطرناک است، بخصوص انواع و اقسام کرمها معمولاً از راه گوشت به انسان منتقل شده در جدار روده می چسبند و شخص گوشتخوار را مبتلا به کم خونی، زردی، رنگ پریدگی، لاغری، ضعف بنیه، پر خوابی و بی حوصلگی می کنند. هر چند پختن تا حدودی این کرمها را از بین می برد ولی تصور از بین بردن تمام این موجودات خطرناک از راه پختن یک راه اساسی نیست زیرا که خیلی از آنها می توانند درجه حرارتهای بسیار شدید را نیز تحمل کنند و تازه آنهایی که از بین می روند مواد زائد سمی خود را همچنان باقی می گذارند و آن اکثریتی که از بین نمی روند در بدن بسرعت رشد کرده و زندگی را بر شخص گوشتخوار تنگ می گردانند. اگر شما نیز گوشتخوار هستید چه بسا که مبتلا به این کرمها، ویروسها و انگلها بوده، ولی خودتان از آن خبر نداشته باشید.

دلیل هجدهم گیاه خوار بودن انسان
بزاق انسان و دیگر گیاهخواران جهت آماده کردن مواد نشاسته ای برای هضم در دهان، دارای آمیلاز است، اما بزاق دهان گوشتخواران فاقد این ماده می باشد.

دلیل نوزدهم گیاه خوار بودن انسان
قسمت های مختلف گوشت بطور وحشتناکی از اسید ئوریک (اوره) برخوردار است مثلا یک کیلو گوشت گوساله دارای 30 گرین و یک کیلو جگر بیش از 40 گرین اسید ئوریک دارد، در وضعی که تمام اسید ئوریکی که بدن خود می سازد و دفع می کند در روز از طریق کلیه ها فقط 6 گرین می باشد و اضافه بر این مقدار کاری دشوار برای کلیه ها بوجود آورده شخص را به امراض گوناگون سخت که ناشی از تراکم اسیدئوریک در بدن باشد مبتلا می سازد. این بیماری ها تا وقتی مریض به خوردن گوشت ادامه می دهد هرگز دیده نشده که علاج قطعی داشته باشد.

دلیل بیستم گیاه خوار بودن انسان
چرندگان و پرندگان گیاهخوار همدیگر را می شناسند و به مهربانی در کنار یکدیگر می توانند زندگی کنند، مرغ و خروسها لابلای دست و پای گاو گوسفند بدون آنکه ترسی به خود راه بدهند می لولند و دنبال دانه می گردند، اما همینکه گرگ یا روباهی نزدیک شود به طور غریزی از آنجا می گریزند این حالت در انسان هم دیده شده که از حیوانات درنده فرار کند.

دلیل بیست و یکم گیاه خوار بودن انسان
دست های انسان که به گروه گیاهخواران تعلق دارد برای دریدن ساخته نشده است انگشتان دست او نشان میوه خوار بودن اوست، والا می بایست از پنجه هائی برنده و تیز بر خوردار باشد.

دلیل بیست و دوم گیاه خوار بودن انسان
کنترل حرارت بدن به دو طریق انجام می گیرد. یکی با عرق کردن و دیگری با آویختن زبان از دهان و تنفس های سریع. کلیه گیاهخواران از طریق اول با استفاده از مجراهای موجود در روی پوست خود و تمامی گوشتخواران به طریق دوم با در آوردن زبان و تنفس سریع اینکار را انجام می دهند مثل سگ و گرگ. عرق کردن در گیاهخواران باعث دفع طبیعی سموم احتمالی موجود در گیاهانی که گیاهخوار خورده خواهد شد و چنانچه انسانی از خوراک گوشتی استفاده کرده باشد چون میزان سموم و مواد زائد از میزان طبیعی بالاتر می رود، عرق تن او بد بو و متعفن خواهد گردید.

دلیل بیست و سوم گیاه خوار بودن انسان
گوشتخواران تقریباً ده برابر گیاهخواران جوهر نمک (اسید هیدروکلوریک) در بدن خود تولید می کنند که بیشتر در هضم قسمتهای استخوانی گوشت بکار گرفته می شود. و با توجه به میزان جوهر نمک در بدن آدمی هرگز نمی شود او را یک گوشتخوار به حساب آورد.

دلیل بیست و چهارم گیاه خوار بودن انسان
انسان می تواند در رژیم غذایی خود گوشت را به سادگی حذف کند و در این راستا ادعا می شود که رو به سلامت بیشتر هم خواهد گذاشت، ولی او هیچگاه نمی تواند غذای طبیعی خود را که گیاهان می باشد حذف کند و به زندگی ادامه دهد. این در حالیست که گوشتخواران می توانند بدون خوردن گیاه زندگی کنند و سالم باقی بمانند.


تنها با آجیل می‌توان تا آخر عمر سالم زنده ماند!
به گزارش ایمنا این پژوهشگران از دانشگاه کالیفرنیا اخیرا نتایج پژوهشی درباره آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، پسته، فندق، بادام زمینی و تخمه آفتابگردان را منتشر کرده‌اند که طی آن مشخص شده تنها با خوردن این آجیل‌ها می‌توان تا آخر عمر سالم زنده ماند.
طی این تحقیق همچنین مشخص شده است که آجیل‌ها یکی از بهترین دوستان آقایان است زیرا که از بهترین مواد خوراکی برای پیشگیری علیه بیماری سرطان پروستات به شمار می‌آیند.
افزون بر این، آجیل‌ها منبع غنی ویتامین E هستند که برای پیشگیری از ابتلا به دیگر سرطانها هم بسیار مفید است.
گردو یکی از این آجیل ها خود به تنهایی ارزش غذایی برابر ماهی دارد و به دلیل داشتن روغن بسیار مفید امگا ۳ برای قلب انسان بسیار مفید است.
خوردن بیش از حد آجیل چاق می‌کند؟
پیش از این‌ها این گونه گفته می‌شد که در خوردن آجیل باید احتیاط کرد و افراط در آن باعث چاقی می‌شود.
باید گفت کاملا درست است که افراط در هر چیزی به نفع سلامت بدن نیست اما خوردن زیاد آجیل هر مشکلی ایجاد کند، موجب چاقی نمی‌شود. مقدار واقعی چربی آجیل، به طور کامل توسط روده جذب نمی‌شود و نیز به خاطر داشتن مقدار فراوان فیبر، حالت اشباع سریع صورت می‌گیرد و در نتیجه فرد کمتر دچار پرخوری می‌شود.
آجیل، سرشار از مواد مغذی است و دارای مقادیر فراوانی فیبر رژیمی می‌باشد. این مواد غذایی، دارای مقادیر فراوانی چربی اشباع نشده و مقدار کمی چربی اشباع شده هستند. آن‌ها همچنین دارای اسید فولیک، مس، منیزیم و ویتامین E هم هستند.
با خوردن حدود ۵۰ گرم آجیل در روز کلسترول بد خون، هشت تا دوازده درصد و ابتلا به سکته قلبی، تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی، کاهش پیشرفت دیابت نوع ۲‌، کاهش پیشرفت جنون و زوال عقل و نیز کاهش احتمال تشکیل سنگ صفرا، از جمله خواص مصرف آجیل هستند.

پیوندهای مفید گیاهخواری:

هیچ نظری موجود نیست: