۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

غرب ستیزی ممنوع: در صورت حمله نظامی به ایران، همانند ژاپن بعد از جنگ دوم جهانی باید با غرب روابط استراتژیک برقرار کنیم!

لینک کوتاه برای تبلیغ: http://bit.ly/gharb

همه مشکلات و بدبختی های 50 سال اخیر کشور ما در کج فهمی و بدفهمی از تغییرات دنیای بین الملل بوده که در نهایت با انقلاب سال 57 در ایران منتهی شده به در افتادن با بیش از 50 کشور قدرتمند و صاحب نام جهان با نام دنیای غرب! و تا این کج فهمی را دور نریزیم و رابطه خوب و دوستانه با دنیای غرب نظیر مردم کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و مالزی بر نداریم روز بروز وضعیت کشور ما با بی بهره بودن از امکانات تکنولوژیکی، دانشگاهی و بازارهای فروش جامعه جهانی وخیم تر و بدتر و کثیف تر خواهد شد. پرسش من این است: مردم کشورهای شرقی سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن چه کار کرده اند که بدون غرب ستیزی و در افتادن با کشورهای غربی، به کشورهای زیبا، آباد و پر از دانش و تکنولوژی و فناوری روز تبدیل شده اند، اما در عوض ما غرب ستیزان نظیر کره شمالی و ونزوئلا و کوبا و ایران هنوز به هارت و پورت کردن و مزخرف گفتن درباره زشتی رابطه با غرب مشغولیم و کشورهای خود را عملا به ویرانه و خرابه ای تبدیل کرده ایم! .... ما هم دقیقا باید سیاست مردم کره جنوبی وژاپن و سنگاپور و مالزی را سرلوحه راه پیش روی خود قرار دهیم و با تمام قوا و سیاست خردمندانه، به جامعه کشورهای قدرتمند بپیوندیم .... سخن در این باره بسیار زیاد است ... ارتش سبز با قدرت تمام در مقابل یاوه گویان غرب ستیز که ما را بیهوده و بی جهت از دنیای جامعه جهانی به دور کرده اند می ایستد! .... شما هم به ما بپیوندید!
ناقوس جنگ از هر طرف به گوش می رسد! جمهوری اسلامی کشور ما را به چین و روسیه فروخته است و مدام در راستای منافع چین و روسیه با دنیای غرب در حال دست به یقه شدن است و هر روز گوشه ای را انگولک می کند و هیاهو و جنجال برپا می سازد تا مقدمات سریع تر حمله به ایران را فراهم سازد!
امیدوارم که جنگی صورت نگیرد و این حکومت با حرکتی مردمی از بین برود، اما اگر جنگی با غرب در گرفت (که آرزوی این حکومت هم برای بقا همین می باشد)، ما باید بعد از برکناری جمهوری اسلامی دست از غرب ستیزی و بد و بیراه گفتن به کشورهای غربی برداریم و بلافاصله با دنیای غرب همانند ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، روابط استراتژیک و اساسی برقرار نماییم و با استفاده از تکنولوژی و دانش غربی کشور خود را با سرعت هرچه تمام تر از نو و مدرن بسازیم.

در غیر این صورت دو راه داریم:
2- برویم در دامن چین و روسیه، مانند همینی که الان در سال 2012 هستیم و کشورمان را پر از کالاهای آشغال و بی کیفیت این دو کشور مزخرف نماییم و هر روز هم قراردادی ننگین تر از ترکمانچای با اینها امضا کنیم تا کشورمان را راحت تر چپاول نمایند!
3- بشویم مثل کره شمالی تک و تنها و کاملا ایزوله و مستقل! غوز بالای غوز!

که چون راه چهارمی نیست باید حساسیت ها را کنار بگذاریم و جنگ را به پای حماقت جمهوری اسلامی بنویسیم و همان نزدیکی با غرب را برای آبادانی هرچه بیشتر کشور خودمان انتخاب کنیم.

ما خودمان یک بار تجربه سازندگی نیروی غرب در ایران زمان پهلوی را داشته ایم. همه کارخانجات و صنعت و کشاورزی و پزشکی و ارتش و دانشگاه های امروزی ما حاصل این دوران بوده است. به جرات اگر 10 سال دیگر آمریکایی ها و اروپایی ها در دوران حکومت پهلوی در کشور ما کار می کردند و ادامه می دادند و شاه برای آنها خط و نشان نمی کشید و توی دهان ملتش نمی زد و صداها را با ساواک خفه نمی کرد، که منجر به انقلاب شوم و سیاه 57 شود، ما صنعتی ترین کشور جهان در آسیا بعد از ژاپن می بودیم!

از خواب تاریخ بیدار شویم و واقعیت امروز را دریابیم که از دست نرود ...
صد البته تکنولوژی غربی در این 33 سال صدها برابر پیشرفت کرده و ما در طی تنها 4 سال می توانیم تمام مملکت را شخم زده و با نیرو و دانش و مهندسی غربی از نو و مدرن بسازیم یا بهینه سازی کنیم.

همین کشور های عربی حاشیه خلیج فارس که 33 سال پیش که ما انواع کارخانجات صنعتی و ارتش قدرتمند و بیمارستان مجهز و دانشگاه صنعتی را با دانش و تکنولوژی ساخت غرب داشتیم اینها هیچ امکاناتی نداشتند، اما در طی 33 سال گذشته همه قوای خود را در بهبود روابط با غرب بکار بردند و اکنون شما به کشورهای عربی امارات، قطر و کویت بروید و ببینید چگونه با نیرو و تکنولوژی کشورهای غربی هر کدام لاس وگاسی برای خودشان شده اند!

افسوس که با خیانت نویسندگان مریض فکر، سیاستمداران احمق و کج فهم، در کشور ما بر طبل غرب ستیزی کوفته شد و ما را در عوض تا خرخره در لجنزار کثیف روسیه و چین مادران کمونیست فرو بردند!

شما فقط به سیر تحولات تکنولوژیکی لپ تاپ و موبایل در 5 سال گذشته توجه کنید تا پی به این نکته ببرید که چرا ما نباید یک روز و حتی یک دقیقه هم در نزدیکی به غرب بعد از آزادی ایران تردید کنیم!

پرسش اصلی این است:
آیا ما ایرانیان در قرن بیست و یکم، به تکنولوژی پیشرفته غربی نیاز نداریم؟! آیا ما هواپیمای نظامی و مسافربری پیشرفته، کشتی های مدرن اقیانوس پیما، متروی پیشرفته در کشورمان نمی خواهیم؟ آیا اینترنت پر سرعت، لپ تاپ و تبلت، کامپیوترهای پر سرعت، علوم و فن آوری های روز و مدرن، تجهیزات مخابراتی پیشرفته، تجهیزات آزمایشگاهی فیزیک و شیمی مدرن، دستگاه های تشخیص پزشکی بیماری ها، داروهای ضد سرطان، تبادل استاد و دانشجو با بهترین دانشگاه های جهان، مسافرت بدون ویزا به کشورهای مهم جهان و ... نمی خواهیم که مدام با غربی های صاحب این دستاوردهای مدرن در حال جنگ و دعوا هستیم؟!

به تصاویر زیر بنگرید!
این یک غول پرنده به نام ایرباس A380 محصول کشور فرانسه است که اینک مدرن ترین هواپیمای مسافری جهان در سال 2012 می باشد. پرسش این است آیا ما ایرانیان به چنین تسهیلاتی برای زندگی در قرن بیست و یکم نیاز نداریم؟!

خدمه: دو نفر: یک خلبان و یک کمک خلبان.
تعداد مسافران: A۳۸۰-۸۰۰ حداقل ۵۵۵ نفر در سه کلاس یا ۸۴۰ نفر در یک کلاس.
قیمت تخمینی: ۲۹۶ تا ۳۱۶ میلیون دلار (برای سال ۲۰۰۶)
 
 
 
 
 
خودمان که توانایی ساخت این پرنده غول پیکر پر عظمت را نداریم، و باید از کشورهای غربی خریداری کنیم. البته منظور از رابطه خوب داشتن با غرب، صرفا خرید کننده بودن از کشورهای غربی ممتاز نیست، بلکه ما کالاهای خیلی پیچیده که ساختن آنها در حد و قواره حتی ژاپن و کره جنوبی هم نیست را از آنها خریداری می کنیم و تمرکز ارتقای صنعت خودمان را هم می گذاریم برای غنی کردن صنایعی چون خودروسازی، الکترونیک و کامپیوتر، نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی، نانوتکنولوژی، صنایع شیمیایی و شوینده، داروسازی، پتروشیمی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و ... که توانایی اجرایی آنها را در اختیار داریم و محصولات آن را با استفاده از بازارهای فروش غرب به دنیای آزاد تجارت عرضه می کنیم. اما در وسایل پیشرفته تر ما نیاز به خریداری این وسایل از غربی ها داریم و تا روابط خوب با آنها نداشته باشیم دیوانه نیستند که این ابزارها را در اختیار کشوری بگذارند که مدام در حال دشنام دادن به آنها هست!

به تصاویر زیر بنگرید!
این تصاویر متعلق به بزرگترین کشتی کروز تفریحی اقیانوس پیمای جهان ساخت فنلاند است که انسان حیرت می کند از این همه عظمت صنعت بکار گرفته شده در ساخت این کشتی غول پیکر!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پرسش اصلی دیگر این است که غربی ها این همه تکنولوژی و دانش پیشرفته و فوق مدرن دارند چرا ما نباید از آنها کمک بگیریم؟ چرا یاد گرفته ایم که مدام با آنها در بیافتیم؟ بر اساس کدام منطق ما نباید با غربی ها رابطه داشته باشیم؟!
چرا مثل کشورهای شرقی کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن، مالزی، امارات، قطر و ... نباشیم که بهترین روابط را با کشورهای غربی دارند و کشور خودشان را هم طلا گرفته اند و بدون اینکه استعمار شوند یا زیر سلطه قرار بگیرند هر کدامشان اکنون وزنه ای قدرتمند در معادلات جهانی هستند!
کمی فکر کنید!
راه در جهان فقط یک دندگی و مزخرف گفتن و شعار دادن نیست!

به هوش باشیم و اشتباه استراتژیک انجام ندهیم!
من خیلی نگرانم! که اگر در دوران جمهوری اسلامی جنگی بین ما و دنیای غرب در بگیرد، بعد از آن باز هم ما مردمی غرب ستیز تر باشیم! و روز از نو و بدبختی از نو!
اگر خدای ناکرده جنگی بین جمهوری اسلامی و دنیای غرب در بگیرد باید آنرا بگذاریمش پای حماقت خود جمهوری اسلامی و بعد از جنگ، باید به هر طریق ممکن مانند ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، به سمت روابط کاملا دوستانه با دنیای غرب برویم و با دانش و تکنولوژی غرب کشور خودمان را بسازیم!
واقعیت این است که در دنیای امروز هیچ کشوری نتوانسته است بدون نیروی تکنولوژی و دانش غرب پیشرفته شود!
شما یک کشور نمی توانید نام ببرید که سرش به تنش بیارزد اما با آمریکا و اروپا و استرالیا و کانادا دوست صمیمی نباشد! حتی چین هم که صادر کننده درجه اول کالاهای ارزان در دنیاست تنها مونتاژکننده کالاهای غربیست و خود نمی تواند تکنولوژی های روز را با سرعتی که غربی ها تولید می کنند، به وجود آورد. اما کره جنوبی و ژاپن و تا حدی هم هندوستان، سنگاپور و مالزی خود توانستند تولید کننده فناوری هم بشوند و رقیب درجه یک کشورهای غربی هم شده اند بدون اینکه کشورهای غربی از این پیشرفت ها ناراضی شوند و بخواهند آنها را به زمین بزنند! (از آن دست توهماتی که در کشور ما ساخته می شود که غربی ها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم! مزخرف محض!)

دانشگاه تولید کننده مهندسان و دکتر های متخصص است، پایه های اساسی یک کشور را هم مهندسان می سازند، و امروزه بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های جهان در آمریکا، کانادا و اروپا هست که ما باید به سرعت پس از آزادی ایران هم دانشجویان نخبه ایرانی را بورسیه کرده و مدام به این کشورها بفرستیم، و هم اینکه شعبه های دانشگاه های معروف آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و سوئد را در کشور خود راه اندازی کنیم تا دانشجویان زیاد تری از این دانشگاه های مدرن فارغ التحصیل شوند و در نهایت به خدمت دانشگاه های بومی خودمان در بیایند! سیاستی که کشور مالزی در پیش گرفته و بسیاری از دانشگاه های معتبر آمریکا و اروپا در این کشور شعبه دارند و نیروی مهندس و دکتر مالزی را تربیت کرده اند.

پرسش های متداول:
1- آیا کشورهای غربی چپاولگرند؟!
ببینید دوست عزیز، 50 سال پیش، 60 سال پیش، شاید این حرف در دنیای آن زمان که همه چیز سیاه یا سفید بود درست می بود اما دنیای امروز کاملا متفاوت است و همه چیز جهانی شده است، و شما با نگاه به کشورهای کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، هندوستان، امارات، قطر، کویت، ترکیه و ... در می یابید که این اندیشه کاملا مهمل است اما از آنجاییکه سیاستمداران ما هنوز متعلق به دوران 50-60 سال پیش هستند و با دنیای مدرن جدید خو نگرفته اند همچنان تبلیغ می کنند که اگر به سمت دنیای غرب برویم آنها ما را چپاول می کنند در صورتیکه همین سیاست مداران عقب افتاده در کشور ما باعث چپاول و تاراج منابع کشور خودمان شده اند! بنابراین اینکه بگوییم غربی ها می خواهند ما را زیر سلطه ببرند کاملا مزخرف و دروغ بی شرمانه ای است.

2- آیا کشورهای غربی می خواهند نفت ما را بدزدند؟!
این هم مزخرف دیگریست که سیاست مداران کهنه اندیش متعلق به دهه 60 و 70 میلادی تبلیغ آن را می کنند. آنها فسیل های متوهمی هستند که باید سیفون را بر روی آنها کشید! نفت هیچ کشوری امروز در دنیا به تاراج نمی رود. غربی ها از هر کشوری که نفت ببرند دارند پولش را به موقع می پردازند! این توهم محض است که بگوییم آمریکا یا اروپا به ما حمله می کند که نفت ما را ببرد! آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا و کشورهای ژاپن و کره جنوبی بزرگترین خریداران نفت در جهان هستند و پول کلان هم دارند و پول نفتی را که خریده اند همیشه به موقع می پردازند اما این کشور چین و تاحدودی هم هندوستان است که نفت ما را می برد و معلوم نیست پول آن را می دهند یا خیر!
کشورهای غربی همیشه خریداران خوش معامله بوده اند و پول فروشندگان نفت خود را به درستی و به موقع پرداخت کرده اند. این توهم را باید به دور انداخت.

3- کشورهای پاکستان، عربستان، عراق و افغانستان هم الان با آمریکا و اروپا رابطه دارند، چرا وضعشان خوب نیست؟!
ببینید دوست گرامی رابطه با غرب شرط لازم برای پیشرفت هر کشوریست، چون بازارهای فروش گسترده و بسیار زیادی دارند و اقتصاد هر کشوری که با غربی ها رابطه دارد کاملا شکوفا می شود، اما این شرط کافی نیست! ملتی که دنبال اجرای شریعت و حد و دستورات مذهبی و دست و پا قطع کردن و شلاق زدن و گردن زدن و اعدام و سنگسار و این قبیل زندگی قرون وسطایی باشد، و اصلا اندیشه مدرن و صنعتی شدن در مردم آنها محلی از اعراب نداشته باشد را چگونه می خواهیم مدرن کنیم؟! اصلا به آمریکا و اروپا چه ربطی دارد که آنها صنعتی بشوند یا نه! مردم هر کشور هستند که باید بخواهند! مثل مردم کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور! مردم ژاپن اگر تمام کشورشان را زلزله 22 ریشتر هم شخم بزند و نابود کند، باز 4 سال دیگر بزرگترین تولید کننده محصولات صوتی و تصویری و الکترونیک و کامپیوتر و اتوموبیل در دنیا هستند! اما مردم عربستان و عراق و تا حدی هم پاکستان و افغانستان را اگر 1400 سال دیگر هم بگذرد و اندیشه و خواسته های خود را تغییر ندهند همینی که الان هستند می باشند! پس رابطه خوب با غرب شرط لازم است اما کافی نیست. بال دوم حرکت این ماشین توسعه و پیشرفت و صنعت خود مردم کشورها هستند.

4- آیا غربی ها دشمن دین و مذهب ما هستند!؟
این یکی واقعا از بزرگترین دروغ های آشکار ساخت جامعه آخوندی می باشد. آخوندها یاد گرفته اند که برای زور چپاندن خودشان به مردم، ابتدا یک لولوی بزرگ و ترسناک درست کنند (درست مثل شیطان در مذهب که کسی نمی داند چیست و همه هم از آن می ترسند و فرار می کنند!)، تا بعد مردم از ترس آن لولو به آغوش ظاهرا امن آخوند و مذهب دوان دوان بیایند! اما در حقیقت همه صفاتی که برای شیطان یا لولوی ترسناک قائل هستند، خود آخوندها دارند و انجام می دهند و همه چیز را بی سر و صدا به تاراج می برند.
خیر غربی ها به دین و مذهب شما اصلا کاری ندارند. نگاهی ساده به کشور عربستان، عراق، افغانستان و پاکستان به این پرسش پاسخ می دهد که آیا غربی ها کاری به مذهب آنها دارند یا خیر!؟ همچنین تمام مهاجرین مسلمانی که به کشورهای غربی وارد شده اند از کلیه آزادی های مذهبی برخوردارند. البته به غیر از مواردی که به امنیت اجتماعی کشورشان ضربه وارد کند. مانند منع پوشیدن برقع و روپوش روی صورت زنان، که راست کار بمب گذاران یا دزدها برای شناخته نشدن می باشد. در همه موارد دیگر مسلمانان از آزادی هایی به مراتب بیشتر از کشورهای خاورمیانه برخوردارند. مثلا مسلمانان سنی در تهران خودمان یک مسجد هم ندارند، اما در تمام پایتخت ها و شهرهای مهم کشورهای اروپایی و آمریکایی مساجد شیعه و سنی وجود دارند و در کمال آرامش هم سرویس می دهند. اما کشورهای کور خاورمیانه همه جا به مسیحیان هموطن خودشان حمله می کنند و کلیساها را خراب می کنند. این است فرق توحش با تمدن مدرن. این ما خاور میانه ای ها هستیم که دشمن مذهب غربی ها هستیم، وگرنه غربی ها دشمن مذهب ما نیستند و بهترین مساجد را شما در آمریکا و اروپا پیدا خواهید کرد! اما آیا بهترین کلیساها در عربستان و عراق و افغانستان و پاکستان یافت می شوند؟!

5- آیا رابطه با غرب به استقلال ما ضربه می زند؟!
این واژه استقلال در کشور ما غلط معنی شده است. کشور ایران مانند هندوستان هیچ گاه مستعمره کشور خارجی نبوده است که بخواهد بعد از آن اعلام استقلال کند! و اگر هم آن را به معنی مستقل بودن به کار ببرید، که فقط یک کشور مستقل در دنیا وجود دارد و آن هم کره شمالی است که همه چیز را خودشان به تنهایی تهیه می کنند! آیا می خواهید خدای ناکرده کره شمالی شویم؟!
امروزه هیچ کشوری در دنیا نیست که همه کارها را خودش انجام دهد. نگاهی به گوشی آیفون ساخت شرکت اپل آمریکا بیاندازید، پشت آن نوشته شده ساخت کارخانجات اپل در چین! هر کالایی که شما پیدا کنید ساخت مشترک چند کشور می باشد. امروزه همه کشورها به هم وابسته هستند و اگر یک کشور آسیب ببیند، ده ها کشور از این جریان ضربه خواهند خورد. ما هم باید وارد جریان این کشورهای وابسته به هم شویم و قدرت های خود را به آنها بدهیم و قدرت های آنها را هم برای خود بگیریم و با این بده و بستان ها پیشرفت کنیم و باعث پیشرفت دیگران هم بشویم.

6- آیا ورود بیگانگان به حریم کشور ما خطرناک نیست؟!
ما در سیاره زمین فقط یک بشر دو پا داریم که قدرت فکر کردن دارد و آن هم انسان است، ما بقی مرزبندی ها را قدیمی ها به دلیل نداشتن شناخت کافی از دنیا و وسعت آن اختراع کردند و این ارثیه شوم تا به امروز به ما رسیده است و بشریت در حال گذار این مشکل می باشد که هیچ انسانی برای انسان دیگر بیگانه نیست و همه کشورهای اروپایی و آمریکایی امروز در حال پذیرفتن مهاجران مختلف از سرزمین های گوناگون هستند تا جامعه چند فرهنگی به وجود آورند. شما به هر کشور خارجی پیشرفته مدرن بروید انواع انسان ها از سرزمین های مختلف را در آن پیدا می کنید! الا چند کشور مزخرف خاور میانه ای که هنوز سودای برتری نژادی و زبانی و این مزخرفات مادرزادی دعوای روز آنها می باشد.
برای حل این معضل پیشنهاد می شود واژه بیگانه را فقط به موجودات فرازمینی اطلاق کنیم. بیگانه از نظر انسان قرن بیست و یکم کسی است که از سیاره دیگری آمده باشد که تازه آنجا هم باید ببینیم که آن بیگانه احتمالی آیا خوش مرام است یا اهل دوز و کلک! تا برای نحوه رفتار متقابل با آنها به توافق برسیم. بنابراین ما چیزی به نام انسان بیگانه در فرهنگ زندگی قرن بیست و یکم کم کم با یکی شدن بشریت نخواهیم داشت. ذهن ها را برای پذیرفتن شرایط دنیای مدرن جدید آماده کنید.

7- اگر کشورهای غربی ما را چپاول کردند و ثروتهای ما را بالا کشیدند تکلیف چیست!؟
در دنیای مدرن ارتباطات-اطلاعات امروز، آنجاییکه همه مردم جهان در حال یکی شدن هستند، این اتفاق غیر قابل تصور است که بیافتد! اما اگر یک در میلیارد چنین چیزی اتفاق افتاد، راه حل غلبه بر آن در داخل کشور است! ما باید یقه سیاست مدار داخل کشور را که چنین تاراج سرمایه ملی به بار آورده را بگیریم! به هیچ وجه نباید با کشورهای خارجی در بیافتیم! سیاست مدار داخل کشور کارش این نیست که بخورد و بخوابد و مصاحبه کند! وظیفه او این است که با سیاست خوب و درست با کشورهای خارجی، منافع ملی مردم ما را دنبال کند، و جایی که به منافع ملی ضرر زد ما باید سیاست مدار خودمان را تنبیه کنیم و او را با سیاست مدار کار درست تری عوض کنیم و به میدان سیاست بفرستیم نه اینکه در خیابان بریزیم و بر ضد کشورهای خارجی شعار و مرگ بر و .... سر دهیم! همیشه در این مواقع از خودتان بپرسید چرا فلان کشور خارجی به مردم سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن و مالزی کاری ندارد و حق آنها را نمی خورد! آنجاست که متوجه می شوید مشکل از داخل است که بی کفایت ها در خانه سیاست لانه کرده اند و مشغول باد دادن سرمایه های ملی هستند. پس باید به این درجه از عقل و شعور برسیم که اگر هم کشوری ما را چپاول می کند عیب از ماست که سیاست مدار داخلی قلابی بر سر کار داریم! وگرنه چرا مردم ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی چنین تاراج نمی شوند!؟

8- آیا غرب ستیزی ممنوع به معنای غربزدگی است؟!
خیر! نگاهی به کشورهای ژاپن و کره جنوبی و سنگاپور و مالزی به شما خواهد فهماند که می توان تمام سنت ها و فرهنگ های شرقی خود را داشت اما بهترین روابط را با کشورهای غربی هم برقرار کرد. 

9- حرف دیگری هم هست که بحث نشده باشد؟
بله یک مورد خیلی مهم هست. و آن هم شخصیت بشر دوستانه مردم اروپا و آمریکا می باشد، در مقابل شخصیت خشک و بی روح و سرد مردم چین و روسیه. ببینید امروزه مردم اروپایی و آمریکایی مثل صد سال پیش خواستار استعمار کشورهای دیگر به هیچ وجه نیستند! همه دنبال آزادی اند! و از آزادی کشورهای دیگر خوشحال می شوند و سیاست مداران کشورشان را هم خودشان تعییین می کنند و اگر معلوم شود فلان سیاست مدار به فلان دیکتاتور کمک کرده باشد بر علیه آن سیاست مدار موضع می گیرند. اما در چین و روسیه اینگونه نیست مردم آنها هنوز مثل مردم 100 سال پیش اروپا و آمریکا هستند، و مدرن و خونگرم نشده اند. اما مردم اروپا و آمریکا تغییر کرده اند، دولت هایشان هم مدام تغییر می کند، اما سیاست مداران کشور ما همان فسیل های متوهم  بهمن 57 خودمان هستند! چینی ها و روس ها هم همین طور.
شما این کلیپ زیر را ببینید که یک کودک چینی در وسط خیابانی در چین چندین بار ماشین به عمد از روی بدنش رد می شود، 18 نفر عابر پیاده چینی هم این کودک را می بینند و مطلقا به کمک این کودک نمی شتابند تا بالاخره یک کارگر خارجی این کودک را می بیند که خونین در خیابان افتاده و به کمکش می شتابد:


این مردم چین انگار بویی از انسانیت نبرده اند و زندگی شان کاملا عاری از احساسات بشری است. اینها که با مردم کشور خود اینگونه بی رحمند چه بر سر کشورهای دیگر که زیر دستشان است خواهند آورد!
ولی مردم اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا و نیوزیلند امروز مهاجر پذیر ترین مردم جهان هستند و آغوش های خود را به روی مردم درمانده و مهاجر کشورهای دیگر باز کرده و از آنها پذیرایی می کنند. خودتان را به خواب نزنید. میلیونها ایرانی در اروپا و آمریکا در حال حاضر مهاجر شده و یا کسب و کار راه انداخته اند یا از دولت های غربی حقوق بیکاری می گیرند! اما یک پناهنده یا مهاجر ایرانی در چین و روسیه پیدا نمی شود! چرا؟!
به هر حال در بین مردم اروپا و آمریکا و استرالیا اصول انسانی روز به روز در حال پیشرفت می باشد، و ما هم باید با سیاست کاملا درست به کاروان آنها بپیوندیم و تا می توانیم از انسان نما ها که ظاهری انسانی دارند اما تهی از احساسات و عواطف بشر دوستانه هستند دوری بگزینیم.

********

نداشتن شناخت کافی از غرب، ترسیدن از دنیای غرب، غرب ستیزی و در نهایت در به در دنبال مصرف کالای غربی بودن! مشکل پنجاه سال اخیر ما بوده است که در انقلاب نوین قرن بیست و یکمی ما ایرانیان باید برای همیشه حل شده و از بین برود و ما هم مثل همه کشورهای مدرن، به جامعه جهانی بپیونیدم و پیکره واحدی از آن شویم و باعث آزار و اذیت این کاروان جهانی پیشرفت و ترقی نباشیم و منافع ملی خودمان را دنبال نماییم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آمریکا به عراق حمله نظامی کرد. ایران هم با بمب گذاری هایی که تا به امروز کرده و دامن زدن به ناآرامی توی منطقه باز نتونسته جلوی حرکت رو به جلوی این کشور رو بگیره. مسلما عراق الان دچار یک سری مشکلات در ساختار سیاسی و اجتماعی اش هست که کسی منکرش نیست ولی اگه وزنه سنگین دخالت های ایران از پای این نظام برداشته بشه قدم های خیلی بهتری توی رشد می تونه برداره. این تنها یک مثال از دخالت نظامی آمریکا و سایر کشور های غربی به یک کشوره که باید توجه کرد که اون کشور نه استقلالش رو از دست داده و نه چاه های نفتش در حال به تاراج رفتنه. غرب برای زندگی راحتش به کشورهای درب و داغون کمتری احتیاج داره.ایران فعلی هم یکی جز کشورهای بالای لیسته. به امید روزی که وزنه های سنگین و گرون چین و روسیه از پای کشورمون برداشته بشه و بتونیم سبک تر و سریعتر به سمت یک کشور مترقی و متمدن قدم برداریم. تشکر از نوشته خوب و مفید شما.