۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

به جنبش نیکوکاری مدرن "هر دانش آموز ایرانی؛ یک لپ تاپ یا تبلت" بپیوندید! پیش به سوی مدرن سازی همه جانبه ایران!

تنها راه برون رفت از مشکلات اساسی و بسیار حاد کشور ما تجهیز همه مردم روستاها و شهرهای سراسر ایران به تجهیزات مدرن آموزشی می باشد تا دانش های نوین و مدرن را به سراسر ایران بکشانیم و یک جهش بسیار بزرگ علمی و آموزشی و صنعتی مدرن در ایران به راه بیاندازیم تا همه کثافت ها و خرابی ها و خرافات ها را با خود بشورد و برای همیشه از بین ببرد! ای روشنفکران، ای میهن پرستان و ای ثروتمندان .... لطفا گیج نزنید! به جای غُر غُر کردن و خلایق هرچه لایق گفتن و بد و بیراه بار مردم کشور خود کردن و در نهایت مهاجرت کردن و فرار کردن، تمام توان و هستی خود را بر این بگذارید که ابزارهای مدرن سازی آموزشی نظیر لپ تاپ یا تبلت یا آلترابوک ها را به سراسر ایران ببریم!
تبلتEee Pad Transformer Prime TF201 ساخت کمپانی ایسوس که همزمان قابلیت اتصال به کیبرد و تبدیل شدن به لپ تاپ را نیز دارد. این وسیله بسیار ارزشمند مناسب ترین ابزار مدرن سازی همه جانبه ایران است که باید در دسترس همه دانش آموزان ایران زمین قرار بگیرد!


تکنولوژی های مدرن آموزشی مهمترین ابزارهای قدرتمند سازی و پیشرفته کردن ایران جدید است که در نهایت به دو هدف بزرگ دست پیدا می کند:
1- رهایی از خرافات داخلی و نکبت مذاهب و جایگزینی رفتارها و عادت های قدیمی و کهنه با رفتارها و دانش های نوین
2- قدرتمند شدن و ثروتمندتر شهروندان و در نهایت صنعتی شدن ایران برای مقابله با تهدیدات خارجی کشورهای متخاصم عربی و روسیه! (تنها راه جلوگیری از دست اندازی کشورهای متخاصم عربی و همچنین روسیه به ایران، صنعتی شدن و قدرتمند شدن ایران است که چشم های پر طمع را به ایران، برای همیشه از بین می برد! امروز به واسطه صنعتی شدن ژاپن و کره جنوبی و فرانسه و آلمان است که احدی دیگر جرات چپ نگاه کردن به این کشورها را ندارد! اما بالعکس تمام کشورهای غیر صنعتی که مردمی ثروتمند ندارند، تو سری خور هستند و مدام تحت سلطه یا چپاول کشورهای همسایه یا دولت های ابرقدرت هستند!)

بسیاری از ما ایرانیان به دنبال راه حلی برای غلبه بر مشکلات می گردیم، اما خودمان به دست خودمان همیشه منفی پراکنی می کنیم که این مملکت را دیگر نمی شود درست کرد و مردم ما لیاقتشان همین است و از این دست مزخرفات کثیف که در نهایت منجر به فرار گروهی مغزها و نخبگان و ثروتمندان می شود!

اما ما فراموش کرده ایم که راه حل غلبه بر همه مشکلات را داریم! و آن هم مدرن سازی همه جانبه تجهیزات آموزشی در دسترس مردم است که نسل جدید آینده را از هم اکنون درست و سالم و مدرن تربیت می کند!

این نسل فعلی عمدتا خرافاتی و بوگندو و تو سری خور و چندش آور پا به سن گذاشته است و خواه نا خواه از بین می روند، و اگر ما اکنون اقدام فوری و عملی برای تربیت مدرن نسل جدید 3 تا 15 سال کشورمان با تجهیز آنها به ابزارهای مدرن آموزشی نکنیم، فردای این نسل جدید پا گذاشته به ایران هم مانند نسل خرافاتی و چندش آور قبلی، سیاه و تیره گون خواهد بود و گناه این غفلت بزرگ در تربیت و آموزش مدرن آنها بر عهده ما تحصیل کردگان یا ثروتمندانی هست که بیکار و بی هدف گوشه ای نشسته ایم و گام عملی در مدرن سازی آموزشی ایران بر نداشتیم!

  • چگونه جنبش "هر دانش آموز ایرانی؛ یک لپ تاپ یا تبلت" را به سراسر روستاها و شهرهای ایران بکشانیم؟! 
هر دانش آموز ایرانی باید یک تبلت یا لپ تاپ داشته باشد!

:0:- به گسترش شغل ها و کسب و کارهایی که منجر به ورود بالای انواع تبلت ها و لپ تاپ ها و آلترابوک ها به ایران می شود کمک کنید! همچنین خریدن و همراه داشتن لپ تاپ را به مُد روز تبدیل بکنید تا روز به روز مردم بیشتری این ابزار مدرن سازی آموزشی را تهیه کرده و نزد خود داشته باشند! همچنین اخبار تولید و عرضه تبلت ها و لپ تاپ های جدید را مدام در وبلاگ ها و رسانه های صوتی و تصویری خود تحت پوشش قوی قرار دهید!

 :1:- سیستم هدیه دادن نزد اقوام و دوستان خود را بهینه سازی کنید. بدین ترتیب که در بین اقوام و دوستان خود فرهنگ سازی کنید که مثلا به جای طلا یا جواهرات یا پول نقد، سعی کنند معادل آن تبلت یا لپ تاپ به اقوام یا دوستان خود هدیه بدهند! ابتدا هم از خودتان شروع کنید و زمانی که خواستید به کسی هدیه بدهید آنرا هدیه ای از جنس تبلت، لپتاپ یا آلترابوک انتخاب نمایید.

:2:- اگر شما یا خانواده شما ثروتی را می خواهد به امور خیریه اختصاص بدهد این ثروت را بروید بسته به  مقدار آن، یک یا چند دستگاه کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت یا آلترابوک بخرید و به بچه های مدرسه یک روستا هدیه رایگان بدهید! عکس یادگاری از این عمل مدرن خود بگیرید و همه جا پخش کنید تا مشوق دیگران هم بشود!

:3:- اگر خودتان ثروتی برای انجام کار خیریه مدرن ندارید، باز هم به جای غُرغر کردن و آسوده خوابیدن، به دنبال ثروتمندان متوسط (افرادی که بالای 100 میلیون تومان پس انداز دارند) در اطراف خود باشید، آنها را پیدا کنید و با آنها بحث و جدال کنید و مجبورشان کنید بخش اندکی از ثروت خود را (مثلا 2 میلیون تومان، 5 میلیون یا 10 میلیون تومان ....) خرج خریدن لپ تاپ یا تبلت برای بچه های مدرسه یک روستا بکنند و با هم بروید و این لپ تاپ ها را به بچه های روستای مورد نظرتان هدیه بدهید و عکس یادگاری از این عمل مدرن خود بگیرید و همه جا پخش کنید تا مشوق دیگران هم بشود!

:4:- به دنبال کلان ثروتمندان (مثلا افرادی با پس انداز بالای 1 میلیارد تومان)  باشید و آنها را مجاب کنید صدها میلیون تومان یا ده ها میلیارد تومان از پولهای کلان خود را صرف مجهز کردن ده ها یا صدها مدرسه در روستاها و شهرهای کوچک ایران بکنند!
خواهش می کنم قبل از اینکه احیانا بخواهید به این گفته بخندید یا مسخره کنید، به این دو خبر توجه فرمایید:
جواد موفقيان، مرد ايراني مقيم ونكوور پانزده ميليون دلار دیگر به مركز پزشكي دانشگاه بريتيش كلمبيا در كانادا اهدا كرد! ونكوور سان نوشته است جواد موفقيان از زمان تاسيس بنياد خيريه خود در سال ٢٠٠٣ تاكنون، ١٩ ميليون دلار به دانشگاه بريتيش كلمبيا، ٩̷٥ ميليون دلار به مركز پژوهشي دانشگاه سايمون فريزر اين استان، ٦̷٥ ميليون دلار به بيمارستان كودكان،٤ ميليون دلار براي ساخت مهد كودك در اين بيمارستان در طي سال جاري، ٢ ميليون دلار براي ساخت بخش جديدي در بيمارستان ونكوور، ٣٠٠ هزار دلار به بيمارستان «لاين گيترز» در اين استان و ٧٥٠ هزار دلار به «مركز رشد كودكان سوري» اين استان اهدا كرده است.

دکتر فریبرز مسیح دانش آموخته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا در یک کمک بی سابقه مبلغ 24 میلیون دلار را به این دانشگاه در راستای گسترش آموزش جهانی اهدا نمود!

پس می بینید ما کلان ثروتمندان ایرانی، هم در داخل کشور و هم در خارج ایران خیلی زیاد داریم ولی متاسفانه هیچ کدام در راستای مجهز کردن مردم عامه و عادی کشور خودمان به ابزارهای مدرن زندگی امروزی قدم بر نمیدارند و کمک های خود را به بخش های دیگر اعطا می کنند.

این عمل کاملا قابل اصلاح است! فقط تلاش همه جانبه من و شما را می طلبد. با ارتباط گرفتن با این افراد که امروزه به راحتی از طریق اینترنت (فیس بوک، موتور جستجوی گوگل) هم قابل ردیابی هستند، می توانید آنها را مجاب کنید که نیم نگاهی هم سوی مدارس روستایی و شهری کشور خودمان بکنند و تجهیز الکترونیکی صدها و هزاران نفر از شاگردان مدارس روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ ایران را به ابزارهای نوین آموزشی نظیر تبلت یا لپ تاپ بر عهده بگیرند!
امروزه با مبلغی حدود 135 دلار می شود یک تبلت با تمامی امکانات لازم برای وصل شدن به اینترنت و مطالعه دانش های نوین خریداری کرد. بگزارید حساب کنیم ببینیم 24 میلیون دلار چند عدد تبلت 135 دلاری می شود خرید؟!
24000000/135=177،777
با این حساب یکصد و هفتاد و هفت هزار تبلت میشد برای دانش آموزان ایرانی با این پول اهدایی خریداری کرد! در ضمن قیمت جهانی تبلت ها روز به روز در حال ارزان شدن می باشد!
شما اگر حتی دو سال تمام وقت بگذارید و با ثروتمندان بحث و جدال بکنید و بعد از دو سال موفق شوید تنها یک نفر از آنها را هم به پای چنین معامله خیرخواهانه ای در وطن خویش بکشانید تمامی وظیفه خود را به ایران آینده مدرن انجام داده اید! پس در این راه هیچ وقت دست از کوشش بر ندارید و هرکجا ردی از ثروتمندی پیدا کردید او را با صحبت های روشنگرانه و پویای خود به این سمت مدرن برای خیرخواهی هدایت کنید.
لینک کوتاه برای تبلیغ آسان این مطلب مهم در شبکه های اجتماعی:

به جای غُر غُر کردن و بد و بیراه گفتن به زمین و زمان، شما هم به ما بپیوندید!
ما می توانیم؛ اگر مدرن سازی صنعت آموزشی در ایران را همچون تهیه نان شب در دستور کار قرار دهیم!
دنیای امروز کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه به سمت تجهیز هر چه بهتر دانش آموزان مدارس خود به تبلت  یا لپ تاپ گام بر می دارد:

هندوستان:
هند اعلام کرده است که از سال 2011 یک مینی لپ تاپ ارزان را برای استفاده در مدارس و دانشگاهها راهی بازار خواهد کرد که مهمترین ویژگی آن قیمت بسیار پایین این محصول است. این لوح رایانه که ظاهری شبیه به "آی- بوک" اپل دارد تنها هزار و 500 روپیه (حدود 35 دلار) قیمت دارد و می تواند برای کاهش شکاف فناوری میان غنی و فقیر در هند به یک رویای زیبا تبدیل شود. این لپ تاپ می تواند برای میلیونها دانش آموز یکی از جوانترین کشورهای دنیا به عنوان ابزاری کارآمد مورد استفاده قرار گیرد. این لپ تاپ را مبتکران موسسه تکنولوژی هند با همکاری موسسه علوم هند توسعه داده اند. در تصویر زیر "کاپیل سیبال" وزیر توسعه منابع انسانی هندوستان را مشاهده می کنید که در یک کنفرانس خبری اعلام کرد تا سال آینده 1 میلیون دستگاه از این محصول تولید و در مرحله اول به دانشجویان 22 هزار کالج عرضه خواهد شد! سپس قول داد با پایین آوردن قیمت این دستگاه به 10 دلار راه را برای عرضه میلیونی این دستگاه به سراسر روستاها و شهرهای هندوستان باز خواهد کرد!
 
 بنگلادش:
کشور بنگلادش با 162 میلیون نفر جمعیت، امروز یکی از ارزان ترین لپ تاپ جهان را تولید می کند با قیمت 130 دلار با این امید که تا سال 2020 همه مردم فقیر خود را در سراسر کشور به این ابزار انتقال دانش های نوین مسلح کند!
بنگلادش موفق به تولید لپ تاپی شده که مقامات این کشور آن را یکی از ارزانترین لپ تاپهای جهان می دانند. به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، نخست وزیر بنگلادش "شیخ هاسینا" روز گذشته در پایتخت این کشور لپ تاپ "دوئل" را رونمایی کرد. این اولین لپ تاپی است که در کشور بنگلادش تولید می شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، چهار مدل از این لپ تاپ توسط شرکت TSS در بنگلادش تولید خواهد شد که اصلی ترین مدل آن قیمتی برابر 130 دلار خواهد داشت. همچنین سیستم عامل این لپ تاپ اندروید است. به گفته مدیر عامل شرکت TSS تولید این لپ تاپ قدمی بزرگ در راستای ایجاد بنگلادشی دیجیتال به شمار می رود، زمانی که روستاها بتوانند با پرداخت هزینه ای کم به لپ تاپ دسترسی پیدا کنند، در این صورت می توانند به اینترنت وصل شده و از فواید بی شمار آن استفاده کنند. بر اساس گزارش بی بی سی، دولت بنگلادش برنامه ای بلند پروازانه را برای سال ۲۰۲۱ ارائه کرده است که بر اساس آن کل بنگلادش باید تا سال ۲۰۲۱ به صورت دیجیتال با یکدیگر ارتباط داشته باشند. سال گذشته هندیها نیز مینی لپ تاپی عرضه کردند که قیمت آن ۳۵ دلار اعلام شده بود. با این همه از آنجایی که محصول بنگلادشی ها یک لپ تاپ کامل است، شاید بتوان آن را به عنوان ارزانترین لپ تاپ جهان معرفی کرد.
آمریکا:
آینده تکنولوژیکی و پیشرفته در 10 سال آینده، تنها و تنها برای کشورهایی است که مردم بیشتری از کشورشان به لپ تاپ و اینترنت دسترسی داشته باشند!
شرکت اپل اعلام کرد کیف های سنگین و پراز کتاب درسی به تاریخ خواهند پیوست. این شرکت بزرگ آمریکایی فعال در زمینه رایانه از برنامه جدیدی پرده برداشت که براساس آن دانش آموزان می توانند تبلت های این شرکت یعنی “آی پد” را جایگزین کیف و کتاب های درسی خود کنند. براساس این برنامه، دانش آموزان برای رفتن به مدرسه تنها نیاز دارند آی پد خود را به همراه داشته باشند و دیگر نیازی به حمل کیف پر از کتاب درستی ندارند.
 امارات متحده عربی:
 شیخ دوبی اعلام کرد که از مهرماه سال 2012 به هر دانش آموز در دوبی یک تبلت رایگان داده خواهد شد! هزنیه اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیون دلار برآورد می گردد.

رونمایی از Studybook شرکت اینتل، تبلتی ویژه دانش آموزان:
شرکت آمریکایی اینتل در سال 2012 استدی بوک را معرفی کرد، تبلتی که قرار است با قیمت ارزان در اختیار دانش آموزان سراسر دنیا قرار گیرد و توسط سازندگان سخت افزار محلی در هر منطقه ای عرضه گردد. در مراسم رونمایی این تبلت، اینتل از شرکت های سراسر دنیا دعوت کرد تا با برند خودشان به عرضه نرم افزارهای مناسب آموزشی بر روی این تبلت برای دانش آموزان کشورشان بپردازند.
قرار است تبلت های عرضه شده در هرکشور با زبان همان کشور و برخی خصوصیات نرم افزاری مربوط به آن منطقه عرضه گردند، تا دانش آموزان به راحتی بتوانند از آنها استفاده کنند و با تکنولوژی جدید احساس انس و آشنایی کنند. سخت افزار این تبلت که توسط اینتل طراحی و توسعه داده شده، از نوعی پلاستیک مستحکم، ضد آب و گرد و غبار ساخته شده که با محافظی در اطراف صفحه نمایش می تواند بسیاری از ضربات و شوک های ناگهانی را جذب کند. چیزی که برای دانش آموزان جوان یکی از ضروریات است! این تبلت همچنین در برابر سقوط، حداقل تا ارتفاع ۷۰ سانتی متری کاملا مقاوم است.
از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش ۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، پردازنده اتم با قابلیت اجرای اندروید و ویندوز سون، وزن ۵۲۵ گرمی و پورت های USB2‪.‬0 و HDMI اشاره کرد. این تبلت دارای ورودی کارت حافظه MicroSD بوده و یک گیگابایت رم دارد. حجم حافظه داخلی آن هم ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. علاوه بر این امکان استفاده از سیم کارت را هم روی آن خواهید داشت.
شرکت هایی که می خواهند با اینتل در این طرح همکاری کنند، باید به قیمت تمام شده تبلت پس از اضافه کردن ملحقات سخت و نرم افزاری، توجه ویژه ای داشته باشند. اینتل امیدوار است که بتواند قیمت عرضه نهایی برای مدل های معمولی این تبلت را زیر ۲۰۰ دلار نگه دارد، تا برای استفاده در مدارس مقرون به صرفه و مناسب باشد.
البته قبل از این دولت هند هم در پروژه ای برای تولید تبلت ارزان قیمت به همکاری با DataWind کانادایی پرداخته بود که نتیجه آن تبلت های بسیار ارزان ۳۵ و ۶۰ دلاری بود. هرچند که تبلت Aakash زیبایی و سرعت تبلت های موجود در بازار را ندارد، اما به خوبی از عهده انجام کارها آموزشی ضروری دانش آموزان هندی بر می آید. منبع خبر

روشنفکران و نخبگانی که وقت خود را بیهوده تلف می کنند که به باورها و عقاید و رفتارهای نسل گذشته و حال ایران بد و بیراه بگویند، و ندای خلایق هرچه لایق بر آنها سر دهند، تربیت نسل آینده را از دست خواهند داد! بنابراین بدی های نسل های گذشته و حال را رها کنید و چاره ای به حال تربیت مدرن و آموزش و تجهیز هرچه بهتر نسل آینده با علوم و تجهیزات روز بکنید، جوانانی که باید در سن 15 سالگی همگی به دانش های نوین آگاهی و تسلط کامل داشته باشند بدون اینکه محدوده جغرافیایی زندگی آنها جای خاصی در ایران باشد! برای رسیدن به کشوری پیشرفته در دنیای امروز، باید در روستاها، شهرهای کوچک و نهایتا شهرهای بزرگ، همه نوجوانان به جدیدترین فناوری ها و تکنولوژی های آموزشی و ارتباطی مجهز شوند! و این شدنی است. ما باید به یاری همدیگر این کار بزرگ را انجام بدهیم!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ایده های شما عالی است و مطمئن باشید که تاثیر خود را خواهد گذاشت