۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

چیزهایی که با زلزله 9 ریشتری هم نمی لرزند!

بقایای یک کشتی بر روی سقف یک خانه در جریان زلزله 9 ریشتری ژاپن که با سونامی وحشتناکی همراه بود و عمق فاجعه در ژاپن را نشان می دهد!

وقتی طوفان کاترینا به شهر نیواورلئان در آمریکا رسید و سدها شکست، مردم آمریکا آن آمریکای دیگر را کشف کردند. آمریکایی که هالیوود درباره اش فیلمی نمی سازد و به تمییزی شهر زیبای بورلی هیلز نیست!
مردم آمریکا در آن هنگام دیدند که آدمهایی که مامور حفظ نظم و قانون هستند خودشان در حال بار زدن اجناس فروشگاهها هستند! پلیس نمی توانست جلوی غارت را بگیرد چون کم نبودند ماموران پلیسی که به غارت مشغول بودند!

واقعیت آمریکا ربطی به تصویری که از خودش داشت نداشت. یادم است همکار تگزاسیم بعد از دیدن مردمی که روی سقف خانه هایشان گیر افتاده بودند گفت: We look like developing world!
کشف جالبی بود.

حالا یک زلزله 9 ریشتری ژاپن را لرزانده است. شدت و قدرت زلزله آنقدر زیاد بوده است که باعث شده است سرعت گردش زمین به دور خودش تغییر کند و سونامی آن تا آن طرف اقیانوس آرام و سواحل کالیفرنیا نیز برود.
راکتورهای اتمی فوکوشیما می توانند چرنوبیل و هیروشیمای دیگری خلق کنند. و مردم ژاپن در حال …. بله درست میشنوید در حال زندگی کردن هستند!

گزارشگر رادیوی ان پی آر با زن میانسال ژاپنی صحبت می کرد که با آرامش در حال جدا کردن کاغذ و پلاستیک در میان زباله های پناهگاهش بود تا برای بازیافت بفرستند! معلمی به خبرنگار گفت که عمری به تدریس در شهر مشغول بوده است و حالا نگران دانش آموزان سابقش هست که در میان گمشدگان هستند.

دنیا در حال تحسین آرامش و متانت مردم ژاپن است. و همه دارند می پرسند چرا ژاپنی ها مغازه ها را غارت نمی کنند؟! جَک کافتری در وبلاگش این سوال را پرسیده است. و جوابها جالب هستند!

گرگ از آرکانزاس، ناتاشا از ونکور، کن از نیوجرسی و بیز از پنسلوانیا و خیلیهای دیگر فقط یک جواب دارند: حس غرور ملی و شرافت فردی.
بدین ترتیب ژاپنی ها چنان بنای عظیم و مستحکمی از فرهنگ و شعور و انسانیت ساخته اند که با هیچ زلزله ای ویران نمی شود! خوب است ملتی بتواند به مردم جهان نشان دهد که چیزهایی دارد که در هیچ زلزله ای نمی لرزند حتی اگر زلزله 9 ریشتر باشد.

منبع نویسنده: ناشناس

تصاویری تحسین برانگیز از نظم و انضباط ژاپنی ها پس از زلزله 9 ریشتری!
در هیچ کجای این تصاویر مردم ژاپن برای دریافت کمک هجوم نبرده و ازدحام نکرده اند!
نتیجه اخلاقی:
نتیجه اخلاقی عکس های بالا را را با مشاهده ویدئوی زیر که از واریز یارانه های نقدی به حساب مردم در یکی از بانک های کشورمان گرفته شده است دریافت خواهید کرد:


بدون شرح!

در این ویدئوی عبرت آموز اگر شخصی نداند فکر میکند که این مردم از قحطی فرار کرده اند که دارند اینگونه زور می زنند و از روی همدیگر رد می شوند! جای بسی تاسف دارد!
اما در کنار تاسف خوردن از دیدن چنین صحنه هایی باید به فکر آموزش مردم هم بود! این فرهنگ غلط در بین ما ایرانیان را تنها می شود با آموزش دادن همگانی مردم شهرها و روستاهای سراسر کشور درست کرد و به مردم یاد داد که چجوری حتی در شرایط وخیم هم میشه توی صف ایستاد و از روی سر و کول همدیگر رد نشد!
ژاپن بزرگترین الگو برای ما جهت این فرهنگسازی هست!
بیاید در اولین گام در تکثیر این متون بکوشیم!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

این اسپم (عکس خامنه ای) چی بود این وسط؟

لول

"ارتش سبز" گفت...

خواستم تلنگری هم به مشکلات خودمون زده باشم!