۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

دنیای کثیف مستکبرین و مدینه فاضله جمهوری اسلامی!

استعفای نخست وزیر ژاپن به دلیل عمل نکردن به وعده اش!

یوکیو هاتویاما، نخست وزیر ژاپن، استعفا داده است. او چهارشنبه دوم ژوئن (۱۲ خرداد) دلیل این تصمیم را عمل نکردن به وعده اش برای برچیدن پایگاه هوایی آمریکا در جزیره اوکیناوا اعلام کرد.
آقای هاتویاما از سوی حزب خود (حزب دموکرات) تحت فشار بود که پیش از آغاز انتخابات پارلمانی ماه ژوئیه از قدرت کناره گیری کند. انتخابات برای تعیین نمایندگان مجلس اعلای پارلمان ژاپن در نیمه ماه ژوئیه برگزار خواهد شد.
ناظران می گویند خروج حزب سوسیال دموکرات از دولت وی، به موقعیت سیاسی آقای هاتویاما که محبوبیتش در میان مردم افت کرده است، بیشتر ضربه وارد کرد. حزب سوسیال دموکرات ژاپن یکشنبه (۳۰ مه) اعلام کرد که به دلیل اختلاف با او درباره سرنوشت پایگاه هوایی آمریکا از دولت خارج می شود. بسیاری از مردم ژاپن مخالف ادامه استقرار این پایگاه در کشورشان هستند.
منبع: بی بی سی

استعفای غیرمنتظره رئیس‌جمهور آلمان به دلیل یک اظهار نظر ساده!

هورست کوهلر، رئيس‌جمهور آلمان، روز دوشنبه (۳۱ مه) در اقدامی ناگهانی از مقام خود استعفا داد. رئیس‌جمهور، از سوء‌تفاهم هائی که اظهارت وی درباره دلیل استقرار ارتش آلمان در افغانستان بر انگیخته بود، ابراز تاسف کرد.
رئيس‌جمهور آلمان استعفای خود را نیمروز دوشنبه اعلام کرد. هورست کوهلر، انتقادهائی را که اظهارات وی درباره دلیل ماموریت‌های خارجی ارتش آلمان برانگیخته است، دلیل استعفای خود شمرد.
رئیس‌جمهور آلمان، چند روز پیش، پس از دیدار با نظامیان آلمانی مستقر در افغانستان، هنگام بازگشت به برلین، در هواپیما به خبرنگار یک شبکه رادیوئی گفت که استقرار نیروهای آلمان در خارج، می‌تواند در خدمت حفظ منافع اقتصادی آلمان نیز باشد. این سخنان انتقاد بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آلمان را در پی داشت.
رئیس‌جمهور آلمان بعدا کوشید توضیح بدهد که منظور وی ماموریت آلمان در افغانستان نبوده، بلکه به ماموریت سربازان آلمانی برای مقابله با دزدان دریائی اشاره داشته است. اما این توضیحات نیز نتوانست از شدت انتقادها بکاهد.
آقای کوهلر در متن استعفای خود از این که اظهاراتش سبب سوءتفاهم در موضوع بسیار مهم ماموریت ارتش آلمان در افغانستان شده، ابراز تاسف کرد. خبرگزاری آلمان نوشت: «رئیس‌جمهور هنگام خواندن متن استعفای خود، که در حضور همسرش انجام شد، اشک بر چشمان داشت و با صدائی متاثر و بریده سخن می‌گفت.»
استعفای رئیس‌جمهور، همزمان به آگاهی آنگلا مرکل صدراعظم، گیدو وستروله، قائم مقام صدراعظم و وزیر امورخارجه، و "آندرآس فوسکوله" رئیس دادگاه محافظ قانون اساسی نیز رسید.

رئیس جمهور سابق کره جنوبی به دلیل شرمساری از دریافت رشوه خودکشی کرد!

آقای روه (رئیس جمهور سابق کره جنوبی)، 62 ساله، صبح شنبه در اثر سقوط از کوهی در نزدیکی خانه اش درگذشت. سخنگوی آقای روه گفت که او یک یادداشت کوتاه خودکشی به جا گذاشته است. لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی گفت که این خبر واقعا غیرقابل باور و عمیقا غم انگیز است.
آقای روه ماه گذشته در ارتباط با این ادعاها که خانواده اش در فاصله سال های 2003 تا 2008 - در دوران ریاست جمهوری وی - شش میلیون دلار رشوه دریافت کرده بودند عذرخواهی کرد اما به هیچ تخلفی اقرار نکرد.
وی که از خانواده ای کشاورز می آمد با شعار دولت پاکیزه و تلاش برای آشتی با کره شمالی به قدرت رسید. پیکر آقای روه روز شنبه توسط کاروانی از شهر بوسان در جنوب این کشور به گیمها زادگاه وی منتقل شد تا آنجا دفن شود.
آقای روه در یک یادداشت کوتاه برای خانواده اش زندگی خود را "سخت" توصیف کرد و از اینکه باعث "رنج خیلی ها" شده است عذرخواهی کرد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ وی نوشت: "خیلی ناراحت نباشید. آیا زندگی و مرگ همه بخشی از طبیعت نیست؟ برایم افسوس نخورید."
"خواهش می کنم پیکرم را بسوزانید. لطفا سنگ قبری کوچک در نزدیکی خانه بگذارید. مدت درازی در این باره فکر کرده ام."
محققان هنوز درحال بررسی صحنه حادثه هستند اما جان سادوورت خبرنگار بی بی سی در سئول می گوید کمتر ابهامی باقی است که آقای روه، که یکی از سرشناس ترین سیاستمداران کشورش بود، با دستان خود جانش را گرفته است.
منبع: بی بی سی
پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۳ دولت رو موهیون با مشکلاتی مواجه شد. متهم شدن به بی کفایتی، ادعای پرداخت حق سکوت به مخالفان، اختلافات شدید بارسانه‌ها و اصطکاک دیپلماتیک با ژاپن و ایالات متحده آمریکا، از جمله این مشکلات بود. او همچنین نتوانست به وعده‌های انتخاباتی‌اش از جمله انتقال پایتخت و تشکیل ائتلاف ملی با مخالفان جامه عمل بپوشاند.

نخست وزیر ژاپن بدلیل عمل نکردن به یکی‌ از وعده‌هایش و رئیس جمهور آلمان به خاطر یک اظهار نظر استعفا میدهند و این طرف، احمدی نژاد (ا.ن) نه تنها به هیچکدام از وعده هایش عمل نمیکند، بلکه خامنه ای به عنوان شخص اول مملکت هم ازو پشتیبانی میکند و به به و چه چه برایش به راه میندازد.
بدین ترتیب جمهوری اسلامی بهشت دروغگویان، متقلبان، دزدان و قاتلانیست که بر روی زمین فساد میکنند و به ریش ملت می خندند:

هیچ نظری موجود نیست: