۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

بررسي چند روش ساده و عملي اطلاع رساني عمومي در سطح جامعه

روش هاي زيادي براي رساندن يک پيام به کل جامعه وجود دارد. اين اطلاع رساني عمومي بايد طوري انجام شود که همه نوع مخاطبي را در جامعه بتواند جذب کند و اميد را هم در دل همگان زنده نگه دارد. در زير به برخي از اين روش هاي ساده اطلاع رساني عمومي اشاره مي شود که انجام آن از عهده هر کسي بر مي آيد. پس در انجام آنها کوتاهي نکنيد. تاريخ انقضاي اين روش ها تا زمان رسيدن به آزاديست و تا آن هنگام هرگاه که شما تصميم به اجراي اين شيوه از مبارزه را براي مقابله با ديکتاتور و ديکتاتوري بگيريد ارزشمند است و جاي تقدير و تشکر فراوان از شما هموطن آگاه و خردمند را دارد. اما توجه داشته باشيد که زمان طلاست. هر چه زودتر، بهتر. پاينده باشيد.

«مبارزه بدون خشونت» اثر کاريکاتوريست آزادي خواه "مانا نيستاني"

  • ساخت الگو براي ديوار نويسي با اسپري هاي رنگ سبز
بدون شک زيبايي در امر تبليغات بسيار تاثير گذار است. در اينجا يک روش معمول براي ديوار نويسي، که همراه با سرعت و زيبايي بيشتري است آموزش داده مي شود.

وسايل لازم:
1- کاغذ
2- ماژيک
3- قيچي
4- تيغ موکت بري
5- يک يا چند فيلم راديولژي مستعمل متناسب با طول و عرض شعار مورد نظر.
6- اسپري سبز رنگ

روش کار:
1- اگر خط زيبايي نداريد، ابتدا شعار خود را با خطوط نستعليق يا کتابي در کامپيوتر، با فونت هاي درشت، نوشته و روي يک يا چند برگ کاغذ پرينت بگيريد.
2- اطراف اضافي نوشته خود را توسط يک قيچي يا تيغ موکت بري ببريد.
3- نوشته مربوطه را روي يک فيلم راديولوژي مستعمل چسبانده و محدوده آن را با ماژيک رنگي مشخص کنيد.
4- حال با تيغ موکت بري "بخش داخلي نوشته" را از فيلم راديولوژي حذف کنيد. دقت کنيد که در حروف بلند "کمر بند ارتباطي" بين دو سمت يک حرف ايجاد کنيد تا هنگام قرار دادن روي ديوار حرف از شکل استاندارد خود خارج نشوند. مثلا در وسط حرف "ب کشيده" به عرض دو ميليمتر از فيلم راديولوژي را نگه ميداريم. و از دوسمت آن بقيه سطح فيلم را با تيغ حذف مي کنيم.
5- در گام آخر، شابلون تهيه شده را بر روي سطح مورد نظر گذاشته و با اسپري نمودن تدريجي رنگ سبز، کار نوشتن را انجام دهيد. رنگ سبز بايد در هر مرحله از کار بسيار اندک و جزئي پاشيده شود تا زيادي رنگ، سبب ريزش و بهم ريختگي نوشته شما به ويژه در سطوح عمودي نگردد.

اکنون اولين الگوي خود را با اين مضمون تهيه کنيد:
راي من کو؟


قوانين ديوارنويسي
هدف: اميدوار ماندن و جذب نیروهای مردمی بیشتر برای جنبش

برای رسیدن به این هدف باید:
- شعار تند و فحش خصوصاً ننويسيد.
- با رنگ سبز، جملات منفي ننويسيد.
- روي ديوار مردم و اموالشان چيزي ننويسيد.
- روی سنگ ساختمان‌ها ننويسيد، جاهايي که نمي‌شه رنگ کرد.
- جاهاي تابلو ترجيحاً ننويسيد.
- مراقب باشيد دست‌هاتون رنگي نشه که شناسايي نشويد.

چرا شعار مثبت مي‌نويسيم؟
نظر يکي از بچه‌ها، من که خوشم اومد:
مي‌گويند روزي مادر ترزا را به يک راهپيمايي بر ضد جنگ دعوت مي‌کنند اما او نمي‌پذيرد. وقتي علت را جويا مي‌شوند، مي‌گويد: «شما عنوان راهپيمايي خود را به راهپيمايي براي صلح عوض کنيد، من شرکت مي‌کنم. چرا شما تلاش مي‌کنيد براي نفي بَدي؟ زيرا بَدي نياز به نفي ندارد. براي صلح و هر چه خوبي تبليغ کنيد. وقتي فرهنگ صلح رايج شد خود به خود جنگ از بين مي‌رود.» وقتي مثبت مي نويسيم، يعني اين که هدفي بلند مدت داريم. مثبت شعار دادن، مثبت انديشي به همراه مي‌آورد. تاريکي به خودي خود وجود ندارد، وقتي نور نباشد تاريکي است. وقتي مثبت شعار مي‌دهيم، يعني بر جامعه نور مي‌تابانيم.
شعار مثبت، منطق و محبت همراه دارد. اما منفي خشونت و کينه. طرف ما هرچه قدر هم که سنگدل باشد، با محبت و شعارهاي مثبت نرم مي‌شود، به انديشه فرو مي‌رود.
تمام دیوارهای شهر باید "سیما" و "روزنامه" جنبش سبز شوند. شعار "مرگ بر ولایت وقیح" باید دیوارهای شهرهایمان را آزین کند. اگر رژیم بخواهد جلوی شعار نویسی دیواری سراسری را بگیرد مجبور خواهد بود هزاران نفر از نیروهایی خود را که برای سرکوب در جاهای دیگر احتیاج دارد به این کار بسیج کند. و ازآن جا که تظاهرات در همه جا هست و باید باشد آقایان مجبور خواهند که انتخاب کنند. و بدینسان دیوارها رسماً رونامه های مردم خواهند شد و ورشکستگی و تحقیر رژیم در هر کوچه و پس کوچه ای به نمایش در خواهد آمد.
دو بسيجي در حال پاک کردن شعارهاي نوشته شده توسط مردم بر روي ديوار:
به دنبال هر شعاري روي ديوار،
يک بسيجي با سانديس مي دود!!!

و اين يعني پراکنده کردن نيروهاي رژيم در سراسر ايران
و کاستن از قواي سرکوبگر آنها

  • ديوار نويسي هوشمند
اين روش از ديوار نويسي کار واقعا تحسين برانگيزي به حساب مي آيد و تاثير بيشتري در مخاطبان ايجاد مي کند و لبخند رضايت را بر لبان شهروندان جاري مي کند. در اين روش کافيست با دستکاري در جمله هايي که قبلا بر روي ديوارها براي تبليغ يا ارشاد نقش بسته شده اند، جملات جديدي را خلق کنيد:

خطر ريزش نظام!

به همين راحتي شما هم مي توانيد با نگاشتن چند کلمه کوتاه به جمع ديوار نويسان هوشمند بپيونديد!

"...اين روزها، معترضان روي اسکناس ها شعارهاي ضد حکومتي مي نويسند، و شب ها رنگ سبز بر سطح خيابان مي پاشند و شعارهاي سبز بر روي ديوارها مي نويسند و از آنجا که ماموران دولتي فروش اين رنگ را زير نظر دارند، معترضان با مخلوط کردن رنگ هاي آبي و زرد، رنگ سبز مي سازند..."
هفته نامه اکونوميست چاپ لندن شماره ۱۱ ژوئيه 2009

  • پخش اعلاميه‌هاي جمع و جور
چجوری؟

- بچسبانيم (با سوزن، نوار چسب):‌ به نانوايي، تلفن عمومي، تابلو اعلانات مجمتع مسکوني، دانشگاه، اداره، پشت صندلي، شيشه، ايستگاه اتوبوس

- قرار بدهيم جايي: پيشخوان تلفن عمومي، نيمکت پارک، صندلي تاکسي، اتوبوس، مترو، خودپرداز ATM (حتما مراقب باشيد محلي را که بر روي آمواظب کار مي کنيد مجهز به دوربين مدار بسته نباشد تا گير نيافتيد)

- بدهيم به کسي: تو اتوبوس پخش کنيم تا دست به دست خوانده شود، با مترو (به آدم‌هاي مطمئن بدهيد)

اعلاميه هاي جمع و جور اعتراضي دانشجويان مشهد به اعتراف گيري از ابطحي
عکس ها از تابلو اعلانات دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد، 11 مرداد 1388

  • تهيه‌ اعلاميه جمع و جور و خلاصه
کسي حال ندارد بيانيه‌ طولاني را بخواند، در ضمن يادش هم نمي‌ماند. پس نکات مهم يک بيانيه را در مي‌آوريم، تيتر وار، نه لزوماً عين متن، و سپس در سطح گسترده پخش مي کنيم. يادتون باشه:

کم گوي و گزيده گويْ چون دُر، تا زِ اندک تو جهان شود پُر

با نرم افزار Word، يک جدول ۲ ستونه و ۳ سطري درست مي‌کنيم، در سايز ورق A4 . نکات مهم را توي يکي از خانه‌هاي جدول مي‌نويسيم با تيتر مناسب. خوب که شد، اون را توي بقيه خانه‌هاي جدول کپي مي‌کنيم. پرينت مي‌گيريم، مثلا در 40 صفحه.
با خط کش، خانه‌ها را مي‌بريم. از هر برگه، ۶ تا اعلاميه‌ ۱۰ سانتي در مي‌آيد. خيلي مي‌شه....
چقدر قشنگه که آدم چهارتا کلمه.... چهارتا سطر بنويسه و يک دنيا حرف توش بزاره ....

روزنامه تک برگي نداي سبز
روزنامه تک برگي "نداي سبز" را از اينجا دريافت کنيد و بر روي کاغذ پرينت کنيد و به دست آنهايي که از اخبار جديد بي اطلاع هستند برسانيد:
  • كاربرد روبان
توي منزل روبان‌ها را به تکه‌هاي بيست سانتي ببريم، بگذاريم توي کيف. چندتايي هم توي جيب. هرجا راه دست بود، فوري يک گره..... تمام.
گاهي به بهانه پيدا کردن چيزي توي کيف، مي‌شه کيف را تکيه داد به نرده يا جايي و از اون زير روبان را بست. ساده است. روز و شب، مرد و زن هم، پير و بچه‌ هم نداره، و البته زيبا.

  • کاربرد مُهر
ايده‌ فوق العاده از يه همراه سبز- دمش گرم:
از يک مهرساز تو يک جاي شلوغ، دور از منزلتان، يا يک مهرساز آشناي مطمئن، بخواهيد يک مُهر جوهر سر خود که شعار سبزي روي آن حک شده براتون بسازه. احتمالا مُهرهاي کوچکي را ديديد که مُهرسازها مي‌سازند و انتهاي خودکار نصب مي‌شوند.
توي ادارات، يا هر جايي که منتظريد، کافي خيلي راحت مهر را بزنيد روي ديوار، زير اعلاميه‌هاي تابلوي اعلانات. بروشور و روزنامه‌ها و مخصوصا اسکناس يا هر جايي که ديوار خلوتي است يا کاغدي هست را مُهر کنيد. موارد استفاده‌اش زياده.

شعارهاي کوتاه براي مُهر:
- رئيس جمهور منتخب ما: ميرحسين موسوي
- سبزها زنده اند، ايران سبز
- سبز، رنگ اميد
- سبز سبزم ريشه دارم، من درختي استوارم
- راي سبز من، نام سياه تو نبود
- خامنه اي باش تا نفرين دوزخ از تو چه سازد!
- ايران ارث پدرتان نيست!
- ايران
و...
فقط جملات مثبت بنويسيد.

  • کاربرد خودکار
- بر روي اسکناس: کلمه جمهوري را با رنگ سياه (نه سبز) خط بزنيد و به جاش بنويسيد حکومت.
با رنگ سبز هم يک جمله مناسب بنويسيد (راي من کو؟ يا سبز‌ها زنده‌اند يا رايمو پس مي گيرم يا خامنه اي ممنونم که کودتا کردي! و ...)
براي اسکناس نويسي اينجا را مطالعه نماييد:
http://arteshesabz.blogspot.com/2009/08/blog-post_6240.html


- روي اطلاعيه‌هاي نصب شده: معمولاً ديوار دانشگاه‌ها، ادارات، مجمتمع‌هاي مسکوني پر از اطلاعيه هست که ميشه بي دردسر روي آنها انواع شعارها را نوشت. ترجيحا با خودکار سبز بنويسيد.

  • کاربرد ماژيک ضد آب
بي‌دردسره. بدون صدا. سريع. حتي توي شلوغي روز هم ميشه روي يک باجه تلفن نوشت، روي شيشه، ايستگاه اتوبوس، خودپرداز بانک، اطلاعيه‌هاي قبلاً نصب شده و ...


  • کاربرد اسپري براي ديوارنويسي
يک کيف براي حمل اسپري نياز هست. به سمت منزل قدم‌زنان حرکت کنيد، حوالي ۹-۱۰ شب که هم تاريک باشه و هم نه چندان خلوت و ساکت که موجب ترس بشه. ميشه بدون توقف، علامت 7 را نوشت يا يک خط سبز کشيد. پل عابر پياده، به دليل داشتن تبليغات امن‌‌تره. پشت کيوسک تلفن، صندوق پستي، جعبه‌ مخابرات، .... که معمولاً هم شُرّه مي‌کنه خصوصاً هر چي نزديک‌تر بگيريد اسپري را. فقط نصف شب اصلا براي اين کار خوب نيست، مگر دو سه نفري که مراقب همديگر باشيد.


نکات امنيتي ديوارنويسي با اسپري
- به ترستان احترام بگذاريد. اگر موردي به نظر‌تان ترسناکه، پس حتماً هست. ازش پرهيز کنيد. البته ترس نه زيادش خوبه و نه كمش.
- طمع نکنيد. يکي بسه، جلوتر هم جا هست (اينو هي بگيد به خودتون) قانع باشيد.
- در شب‌ها و زمان‌هاي غير قابل پيش‌بيني شعار بنويسيد.
- از شعار نوشتن در ۲ شب متوالي پشت سر هم در يک محله جداً خودداري کنيد.
- اگر شعارتان را پاک کردند لجبازي نکنيد. اگر قسمتي را پاک کردند، دوباره نرويد کاملش کنيد. شايد مي‌خواهند با اين کار شناسايي تان کنند.
- به‌طور متناوب در محله‌هاي مختلف شعار بنويسيد. سعي‌کنيد محله‌هايي که انتخاب مي‌کنيد نزديک‌به محل زندگي شما نباشد.
- اگر در ساعات پاياني شب شعار مي‌نويسيد دقت کنيد خيابان هايي که در آنها گذر مي‌کنيد همچنين چهار راه‌هايي که از آنها عبور مي‌کنيد بهتر است که تکراري نباشند. براي جابجا شدن هر راهي را فقط يک بار طي کنيد. سر بيشتر چهار راه‌ها دوربين‌هاي کنترل هست. مراقب اين دوربين ها هم باشيد.
- فقط به ماشين پليس حساس نباشيد، ممکنه مامورين حکومتي در درون يک پرايد باشند.
- دوستان مواظب باشيد جاهايي که شعار مي‌نويسيد بخصوص جاهايي که ديد بيشتري داره، ممکنه با دوربين تحت کنترل باشه. دوربين را هم جاهايي ممکنه بگذارند که فهميدنش براي من و شما خيلي سخت يا بهتره بگم غيرممکن هست. پس براي مخفي کردن صورت و هويت تان پيش‌بيني هاي لازم را بکنيد (مثلا عينک دودي داشته باشيد، کلاه ورزشي، يا حتي کمي ريش هم داشته باشيد بد نيست!)
- نيمه شب‌ها خيلي خطرناکه چون در صورت تعقيب خيابان‌ها خلوت هست و مامورين به سرعت مي‌توانند دنبالتان کنند.
- اگر موتور خوبي داريد، و دو نفر هستيد، ساعت‌هاي اوليه شب، با کلاه ايمني که صورتتان را پوشيده و غير قابل شناسايي باشه اقدام کنيد. در ضمن پلاک موتورسيکلت را بهتره که با گِل طوري‌ که تابلو نباشه بپوشانيد. همين که مثل دولت کودتا کثيف باشه و قابل خواندن نباشه کافيه!
- وقتي چند نفر هستيد از صحبت کردن، پِچ ‌پِچ کردن خودداري کنيد. اسم يکديگر را صدا نکنيد. سعي کنيد براي ارتباط برقرار کردن با هم از علامت و اشاره استفاده کنيد.
- بهتره جاهايي که مي‌خواهيد شعار بنويسيد را قبلا مرور کنيد. از قبل ديوارها و مکان‌هاي مناسب را به خاطر بسپاريد که موقع عمليات بدانيد هدف بعدي‌تان کجاست. بهتره چند روز قبل از شعارنويسي مکان‌هايي را که بصورت گذرا از آنجا رد مي شويد بررسي کنيد که به محيط عملياتي آشنا باشيد.
- کارمندان نظافت شهرداري را دست کم نگيريد. خودم ديدم که عوامل اطلاعاتي در لباس کارمندان شهرداري به کنترل محله ها و مناطق مختلف مي‌پردازند.
- از انداختن اسپري يا هر وسيله ديگري که شعار مي‌نويسيد در مکان هاي عمومي خودداري کنيد (اسپري رها شده همراه با اثر انگشت قابل شناسايي هست.)
- لزوما نبايست جاهاي پر رفت و آمد يا مکان هاي در ديد عموم را مورد لطف قرار بدين! مثلا سنگ روي کوه ها، ديوار کنار جاده هاي بين شهري و روستايي، مناطق روستايي دورافتاده، کوچه هاي خلوت، باغ هاي اطراف شهر، ديواره درون جوي آب ها، قسمت پايين تير چراغ برق هاي خيابان و کوچه و ... همه و همه مي توانند مورد لطف اسپري سبز شما واقع شوند.

  • ساخت گلوله رنگي (کوکتل مولوتف سبز) و روش کاربرد آن
گوي رنگي را مي‌کوبيد به يک ديوار بزرگ، هر چه بالاتر بهتر (پاک کردنش سخت باشه). سريع‌تر از نوشتنه. حسنش هم اينه که چيزي دستتون نيست بعد از پرتاب.

انواع گلوله رنگي:

- مدل تخم‌مرغي: تخم مرغ را با وسيله اي نوک تيز سوراخ مي‌کنيم و محتويات آنرا خارج مي‌کنيم. داخلش را با رنگ سبز پر مي‌کنيم و قسمت سوراخ را با چسب مي بنديم و به سمت هدفمان پرتاب مي کنيم. همه جا مي شود از اين روش بهره برد.
- مدل لامپي: انتهاي لامپ حبابي را در آورده، سوراخ مي‌کنيد، حباب را با رنگ سبز پر مي‌کنيد. ته لامپ را با لنت سر جايش مي‌بنديد. فقط از مدل لامپي در خيابان ها و پياده رو ها و جاهاي پر رفت و آمد استفاده نکنيد تا خورده شيشه هاي آن موجب جراحت کف پاي عابرين نشود.

نقش گلوله تخم مرغ رنگي (کوکتل مولوتف سبز) در جنبش سبز!
دستور ساخت بمب رنگي (کوکتل مولوتف سبز) با تخم‌مرغ.

ابزارهاي مورد نياز:
- تخم‌مرغ (البته تخم اردک يا غاز به دليل محکم تر بودن جداره آن و احتمال شکستگي کمترش در حين حمل و نقل توصيه مي شود)،
- رنگ (ترجيحا رنگ روغني که به راحتي با آب پاک نشود)،
- چسب چوب براي چسبندگي بيشتر (نسبت ۱ به ۳ يا ۱ به ۴)،
- ميخ بزرگ يا درفش يا تير دارت يا ...،
- سرنگ يا قيف کوچک،
- چسب نواري.

طريقه ساخت:
۱. با ضربات آرام و پشت سر هم يک سوراخ بزرگ براي تخليه و يک سوراخ کوچک براي هواگيري در دو سر تخم‌مرغ (غاز يا اردک) درست مي‌کنيم.

۲. تخم‌مرغ را کاملا خالي مي‌کنيم.

۳. تخم مرغ خالي شده را با آب شستشو مي‌دهيم.

۴. سوراخ کوچک را کاملا مي‌بنديم؛ بهتر است قبل از چسب زدن، يک تکه دستمال کاغذي اندازه‌ سوراخ در آن فرو کنيم. بعد روي آن را چسب نواري بزنيم.

۵. تخم‌مرغ را با مخلوط رنگ (رنگ روغن) و چسب مايع کاملا پُر مي‌کنيم.

۶. سوراخ بزرگ را هم با فرو کردن يک تکه دستمال کاغذي و زدن چسب نواري روي آن خوب مي‌بنديم.
حالا بايد دنبال هدف بگرديم!

يک گلوله تخم مرغي آماده‌ پرتاب در دست سبز دختری مهربان

توجه داشته باشيد:
- بايد محکم بزنيد به هدف که خوب بترکه.
- از مثلا ۲-۳ متري ميشه (چسب چوب اجازه نميده که رنگ به شما بپاشه).
- بيلبورد، ديوار، شيشه ماشين هاي ضد شورش و خود نیروهای گاردی ... از جاها و اشخاص مناسب برای هدف گیری هستند:

نکته امنيتي: براي امنيت بيشتر در تمام مراحل ساخت تا پرتاب تخم مرغ رنگي به هدف، مي توانيد از دستکش استفاده کنيد تا جايي اثر انگشتي از شما باقي نماند.

  • پيک سبز راهکاري ساده جهت پخش اخبار در سطح شهر به وسيله بادکنک!
اگر يک بادکنک يا يک کيسه زباله را با گاز شهري پرباد کنيد و سر آن را محکم ببنديد و رها کنيد، مشاهده مي کنيد که اين بادکنک يا کيسه پلاستيکي به حرکت در آمده و رو به بالا مي رود. اکنون اگر با يک نخ کوتاه، يک کاغذ کوچک 10×10 سانتي را به بادکنک يا کيسه پلاستيکي آويزان کنيد، اين کاغذ هم همراه با بادکنک شما به پرواز در آمده و حرکت مي کند. پس مي توانيد به راحتي بر روي اين کاغذ کوچک متصل به بادکنک اعلاميه ها و مطالب جديد را خيلي مختصر و مفيد پرينت بگيريد و اين پيک هاي سبز را شب ها روانه آسمان کنيد تا در جاي جاي سرزمين سبزمان فرود آيند.
مطمئنا اينگونه مي توانيد خوانندگان مختلفي را در سطح شهر خود پيدا کنيد:

نکات مهم:

1- مراقب باشيد اثر انگشتانتان بر روي کاغذ ها به جا نماند. حتما هنگام باد کردن بادکنک ها و پرينت گرفتن کاغذ ها و مونتاژ آنها از دستکش استفاده کنيد.

2- کاغذ شما به همراه نخ متصل به بادکنک بايد خيلي سبک باشد تا بادکنک به راحتي بالا رود. حتي مي توانيد از دو بادکنک کنار هم استفاده کنيد.

3- شبها هنگام تاريکي هوا فرصت خوبي براي هوا کردن اين پيک هاي سبز مي باشد چون محل سکونت شما از طريق مسير حرکت اين بادکنک ها شناسايي نمي شود.

4- حتما بر روي کاغذ متصل به بادکنک جمله بامسمايي نيز به کار ببريد تا شخص يابنده پيک شما پس از خواندن آن، آنرا به دوستان ديگر خود نيز نشان دهد.

  • سبز کردن آب نماها
مدل کشکی:
- يک قوطی «رنگِ پلاستیک» (نه «رنگِ روغن») بخرید. رنگ روغن نخريد چون توي آب حل نميشه.
- بریزیدش توي يک ظرف و بگذاریدش جلوی آفتاب تا خشک بشه (وجه تسمیه‌ی این روش).
- بعد از خشک شدنش، تیکه تیکه اش کنید. هر چند تاش را لای يک تیکه روزنامه قرار بديد که جیب شما رنگی نشه.
حالا هر جا فواره اي بود توش پرتاب کنيد تا آبش رنگي بشه.

مشهد 7 آبان 88 هنگام عبور ا.ن
مدل پودری:
- پودر رنگ معدنی (نه «... آلی») بخرید. اگر پودر رنگ آلی بگیرید اصلا توی آب حل نمیشه. از همه بهتر پودر رنگ هایی هست که توی آب به سرعت حل میشه و مثل جوهر عمل میکنه.
- پودر رنگ معدني را توی يک تیکه روزنامه قرارش بدين.
- يک تیکه سنگ هم بذارین توش تا سنگين بشه و ته آب بره،
حالا هر جا فواره اي بود توش پرتاب کنيد تا رنگي بشه.

چطوری بندازیم توی آب:
- از کنارش رد بشین و یواشکی بندازینش توي آب.
- از راه دور پرتاب کنید. از بالای ساختمان.

چند نکته:
- بهتره همون دفعه اول کار را تمام کنید، نرید هی پر رنگ ‌ترش کنید.
- تو نایلون در بسته نذاریدش چون قراره باز بشه توي آب.
- حتما مواظب ماهی‌ کوچولوها باشید و توي جاهايي که حوضش ماهي داره به هيچ وجه اين کار را نکنيد.


  • نکاتي در مورد تهيه رنگ سبز
- رنگ پلاستيک و رنگ روغني را از مغازه‌ رنگ‌فروشي تهيه کنيد.
- رنگ سبز= ترکيب زرد+آبي. يعني آبي و زرد هم ميشه خريد به جاي سبز.
- رقيق کردن و افزايش حجم:
# رنگ روغن را با «تينر فوري» رقيق کنيد که سريع خشک بشه. اگر از «تينر روغني» استفاده کنيد چندين ساعت طول مي‌کشه تا خشک بشه، ممکنه مردم رنگي شوند، رنگ هم چرک بشه، يا روي اون خاک بريزند، خيسه بچسبه بهش.
# رنگ پلاستيک با آب رقيق ميشه ولي با آب هم به راحتي شسته ميشه. اما اگر با چسب چوب مخلوط کنيد، بعد از خشک شدن به سختي پاک ميشه.
"...با انتقال اخبار بصورت روزمره، موضوع مبارزات مردمي، موضوع واحدي براي گفتگوي همسايه ها و تشريک مساعي ايشان ميشود. با گفتگوي بيشتر و آشنايي با ذهنيت يکديگر، نزديکي لازم بوجود ميآيد. ديوار نويسي هاي شبانه در محل، احساس مبارزه ي مشترک را در تمامي افراد محل بوجود مي آورد و قبل از اينکه خود بدانيد، موضوعي پيش پا افتاده، ايشان را متحدانه در مقابل مأمورين و مسئولين حکومتي قرار مي دهد. اما، از نقش آگاه گرايانه ي شبنامه ها غافل نشويد. ثبات آگاهي سياسي به مراتب پايدارتر از احساسات جريحه دار شده است. ترکيب آگاهي و احساس، به عمل مبارزاتي ختم مي شود."
توصيه هاي سبز يک وبلاگ نويس مبارز

اين وبلاگ را براي دريافت آموزش هاي بيشتر حتما مطالعه کنيد:


آن کس که بداند و بداند که بداند،

بر هر گذري پرچم سبزي بنشاند!

۱ نظر:

mojtaba mostafavi گفت...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.