۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

من برای کشورم چه کاری می توانم انجام دهم؟ حتی اگر توان حضور در تجمعات و تظاهرات را ندارم

در اين شرايط حساس و سخت حتي اگر توان حضور در تجمعات و تظاهرات را ندارم، مي توانم کارهايي را براي آزادي کشورم انجام دهم. مي توانم با انجام همه يا برخي از کارهاي زير حداقل به هم وطنان زنداني خودم کمک کنم:

1- مي توانم ديگر از طريق همراه اول و ايرانسل پيام کوتاه ارسال نکنم، يا استفاده از آن را به حداقل ممکن برسانم.

در جريان مبارزه‌ي منفي، هر اقدامي که مي‌کنيم بايد هدف اصلي را مد نظر داشته باشيم تا آن اقدام به ضد خودش تبديل نشود. هدف ما از تحريم پيامک چيست؟ جلوگيري از افزايش درآمد به منظور کاستن از قدرت دولت. بنابراين تحريم پيامک بايد به گونه اي باشد که اولا کم‌ترين درآمد را نصيب دولت کند و ثانيا به قدرت دولت ضربه بزند نه به قدرت خودمان. حالا بياييد اين واقعيت‌ها در نظر بگيريم که اولا پيامک مي‌تواند يک ابزار اطلاع رساني بسيار قوي و کارآمد در اين جنبش باشد (و اصولا اين قطعي سه‌هفته اي هم به همين خاطر بود!) ثانيا، سودي که از يک پيامک نصيب مخابرات مي‌شود مي‌تواند بسيار کم تر از يک تماس تلفني باشد. با توجه به اين جوانب بهتر است به جاي يک تحريم کلي و کور، يک تحريم هوشمند داشته باشيم. يعني در تمام موارد راهي را انتخاب کنيم که کم‌ترين سود و بيش‌ترين ضرر را متوجه طرف مقابل کنيم. به عنوان مثال در مورد مخابرات بايد اولا با مراجعه به دفاتر مخابراتي و ارائه مدارک موبوطه بخواهيم که پيامک‌هاي تبليغاتي برايمان نفرستند، از ارسال پيامک‌هاي غير ضرروي بپرهيزيم و حتي‌الامکان به جاي موبايل از تلفن ثابت استفاده کنيم اما در عين حال از هر ابزار و رسانه اي براي بهينه کردن اطلاع‌رساني‌هاي مربوط به جنبش بهره ببريم. اين “هوشمند بودن” در تمامي اقدامات مربوط به جنبش مي‌تواند کارساز باشد.


2-مي توانم کالاهايي که از طريق صدا و سيماي حکومت خون تبليغ مي شوند را نخرم.

3- مي توانم ديگر روزنامه هاي کيهان, جام جم, ايران و وطن امروز نخرم.

4- مي توانم کالاهاي شرکت هايي که در روزنامه هاي دولتي کثيف کيهان، جام جم، ايران و وطن امروز تبليغ مي کنند نخرم.

5- مي توانم با خارج ساختن پولم از موسسات مالي اعتباري مهر، انصار، قوامين، سينا و بانک هاي سرمايه، کشاورزي، پاسارگاد و ملت آنها را که به مافياي اقتصادي خامنه اي و هوادارانش تبديل شده اند تضعيف کنم.

6- مي توانم با شعارنويسي يا حتي کشيدن نماد پيروزي به شکل عدد هفت (V) روي اسکناس ها، ديوارها، کيوسک هاي تلفن و ... پيام زنده بودن جنبش سبز را در دل و جانم به همه اعلام کنم.

7- مي توانم ديگر در صندوق هاي صدقاتي که به جيب امثال هيات موتلفه وصل است پول نريزم و کمک هايم را خود شخصا به افراد مستحق شناخته شده تقديم کنم.

8- مي توانم با ارسال اخبار و اطلاعات از طريق ايميل، شب نامه، شفاهي باعث روشن شدن ذهن همه مردم در شهرها و روستاها شوم.

9- مي توانم با همسايه يا همکار بسيجي ام صحبت کنم و او را از وضعيت اسفبار مردم آگاه کنم.

10- مي توانم با پدر يا بردار يا اقوامم که در نيروي انتظامي يا سپاه خدمت مي کند صحبت کنم و آنها را به سوي مردم دعوت کنم.

11- مي توانم با يک ماژيک ساده شب موقع برگشتن به منزل تابلويي را که نام کوچه روي آن درج شده به نام شهدا و نمادهاي جنبش مانند «ندا آقا سلطان» يا «سهراب اعرابي» و ... تغيير دهم.

12- مي توانم اخبار تجمعات را به دوستانم اطلاع دهم.

13- مي توانم با تحريم بورس منابع مالي خود را از اين بازار بيرون بکشم.

14- مي توانم شبها با شعار الله اکبر خواب را از سر بسيجيان خدا نشناس خارج کنم.

15- مي توانم با شرکت در اعتصابات يا عدم انجام کار در محل کار، مانع پيشبرد اهداف حکومت شوم.

16- مي توانم سايت هاي دولتي را غيرفعال کنم يا از کار بياندازم.

17- مي توانم اگر در خارج کشور هستم به برنامه هاي زنده تلويزيون حکومت زنگ بزنم و آنها را سرزنش کنم.

18- مي توانم اسامي زندانيان و شهدا را به مراجع و خبرگزاري هاي بين المللي اطلاع دهم.

19- مي توانم ديگر گوشي‌هاي نوکيا و زيمنس را نخرم. (به دليل فروش ابزارهاي شنود اطلاعاتي توسط اين شرکت‌ها به رژيم ستمگر)

20- مي توانم متن حاوي اين راهکارها را براي حداقل 50 نفر ارسال کنم!

نتيجه دو اقدام بزرگ ملي

1- فروش نوکيا نصف شد به تاييد مغازه داران، بازار و روزنامه اعتماد ملي
2- رکود در آگهي هاي صدا و سيما به تاييد سايت هاي حيات نو و تابناک
3- افت 60 درصدي بينندگان صدا و سيما به اعتراف ضرغامي

هیچ نظری موجود نیست: