۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

وای اگر رضاخان کشف حجاب نمی کرد!

یک پرسش که همیشه ذهن من را بخود مشغول می دارد این است که اگر خدای ناکرده بعد از سلسله قاجار، مثلا حکومت جمهوری اسلامی مستقیما بر سر کار می آمد و ما دوره رضاخان و اصلاحات فرهنگی- اجتماعی اش، و دوران محمد رضا شاه با اصلاحات صنعتی اش را نداشتیم الان چهره ایران ما واقعا چگونه بود!؟
پاسخ این پرسش تنها با نگاهی به وضعیت زندگی مردم در دوره قاجار به دست شما می آید! اگر این دوران پهلوی نمی بود، من مطئنم که هم اکنون بسیاری از ما مردان ایرانی در حال متر کردن ریش مردم بودیم تا آنهایی که ریش کم حجمی را دارند را شلاق بزنیم! یا در حال سنگسار دخترکان و پسرکان عاشق یکدیگر در میدان های شهرها می بودیم! زنهای ما تماما سیاه پوش و با برقع می بودند! و ما ژنتیکی هر کس را که برقعش را بر میداشت با انواع خشونت ها شکنجه و مجازات می کردیم!
باور کنید اصلا شوخی نمی کنم! یک لحظه درست فکر کنید! عکس های زنان در دوران قاجار را ببینید و با وضعیت زنان امروز افغانستان، یمن، عربستان و پاکستان مقایسه کنید! هیچ فرقی با هم ندارند! 
یعنی اگر دوران پهلوی نبود شک نداشته باشید که همه ما اکنون به سان متعصبان مذهبی دریده در افغانستان و پاکستان روزگار می گذراندیم!

گرچه خود من انتقادهای فراوانی به دوران محمدرضا شاه پهلوی دارم، که اگر ساواک را راه نمی انداخت و توی دهن مخالفین نمی زد و هفته ای دو ساعت دربست و بدون قید و شرط تلویزیون و رادیوی ملی را در اختیار مخالفین می داد مردم با سر به شکم خمینی و مجاهد خلق و چپ و توده ای نمی رفتند، اما هر چه می نگرم نمیتوانم اقدامات چماق گونه رضاخان را زیر سوال ببرم!
چرا که مردمی که اجدادشان با زور شمشیر و کشت و کشتارهای انبوه به برقع و چادر عرب ها روی آورده اند، تنها با چماق می شود از ادامه این کار کثیف و توهین آمیز به انسانیت منصرفشان کرد!
و واقعا اگر رضاخان این حرکت را نمی کرد و کشف حجاب نمی شد، مطمئنم ایران ما سیاهه تاریک گونه ای بود که دیگر به هیچ وجه امید به مدرن شدن و رنگارنگ شدن آن نمی رفت! اما امروز من سراسر وجودم پر از امید و آرزوست که روزی بالاخره کشور ما هم مثل سوئد و نروژ و هلند و ...، سر تا پا زنانه می شود و زمام امور از دست نره سیه ریشان زشت خو، به در آمده و به دست زیبارویان سیه چشم فراخ رو می افتد!

 
نقاشی از پوشش زنان در عصر قاجار، 1800 میلادی. این پوشش شامل چادر، چاقچور، و روبند بوده است. 
پوشش عادی زنان ایرانی در خارج از منزل در دوره قاجار
مقایسه کنید با:
 زن افغان در حال خرید چادر
 پوشش سنتی امروز زنان افغان
 
 پوشش سنتی امروز زنان عرب

و اما:
بیایید تمام توان خود را به کار ببریم تا از ایران کشوری زنانه بسازیم! ایران نامیست زنانه که امروز به دست نره گردن کلفتان ریش دار بی خاصیت اداره می شود و ما می توانیم آنرا از این وضعیت نجات داده و همه ارکان آن را زنانه کنیم! چراکه زنان ایرانی در خارج از کشور ثابت کرده اند که ما کوچکترین تعلقی به افکار مریض و بیمار قرون وسطایی نداریم!

 برنده ایرانی مسابقه‌ بیکینی در هوستون آمریکا

به امید روز ملی بیکینی در ایران آزاد با رژه سراسری زنان بیکینی پوش در همه شهرهای ایران زمین!

هیچ نظری موجود نیست: