۱۳۹۰ آبان ۱۶, دوشنبه

زرتشت: نفرین تو ای مزدا به کسانی باد که با تعلیمات خود مردم را از کردار نیک منحرف می‌سازند و به کسانی که حیوانات را با فریاد شادمانی قربانی می‌کنند!

زرتشت در گاتاها صریحاً اعلام می‌کند: نفرین تو ای مزدا به کسانی باد که با تعلیمات خود مردم را از کردار نیک منحرف می‌سازند و به کسانی که حیوانات را با فریاد شادمانی قربانی می‌کنند.
در حقیقت چون آئین‌های چند خدایی پیش از زرتشت بر قربانی‌های متعدد و مکرر استوار بود زرتشت با ایجاد یک رفرم مذهبی، برخی آداب و رسوم مرسوم رایج زمان خویش را حذف و آئین جدیدی بنیان نهاد.
********
امروز عید قربان است. روزی که صدها هزار نفر از خانه خدا به خانه خود بر می‌گردند و در راه بازگشت، صدها هزار بیگناه را به مسلخ می‌کشانند، دست‌آورد یک سفر معنوی گرفتن جان و ریختن خون یک جاندار است! دست و پایشان را مانند زبانشان که از اول بسته بود می‌بندند، در میان شادی و همهمه دوست و همسایه بدن لرزان از ترسشان را به زمین میکوبند، گلوی پر از بغضشان را می‌پیچانند و خرخر گلویشان را می‌برند تا نگاه وحشت زده و سراسر دردشان را در حدقه چشمانشان قاب بگیرند و چند ساعتی بر کف زمین یا آویزان به جایی یا در تشتی پر از خون به نمایش کودکان بگذارند. باشد که وجدان آنها نیز نسبت به درد و رنج دیگران بی‌حس شود!

روز قربان، روز روان کردن جویهای خون است به نام خدا. روز قربان روزی است که بوی جهالت با بوی تعفن روده‌های پخش شده در هر کوچه و خیابان و حیاط در هم می‌آمیزد و به یاد می‌آورد چه زشت است مسخ آیین نامردمی بودن و تن دادن به آن بی هیچ اندیشه‌ای که آیین، آیین دیرینه‌ای است و چه زشت است به لجن کشیدن نام پروردگار مهربانی که در حد یک ضحاک یا یک زامبی تشنه به خون در آمده است ... و به راستی اگر این خدای جان ستانندگان است پس خدای گوسفندان کجاست؟
منبع: دلنوشته‌های دلنشین

در کشور ما در کل برای ختنه سوران بچه، ازدواج، به دنیا آمدن فرزند، خرید ماشین، خرید خانه، شکستن طلسم، عید قربان، مکه رفتن، عمره رفتن، زیارت کربلا و مشهد رفتن و ... گوسفندان را بیخود و بی جهت کشته و برای رضای خداوند قربانی می کنند!

قرباني كردن حيوانات حركت معكوس ساعت زمان است به سوي عقب افتادگي!
گاندی


دردناک تر آنکه در کشور ما بیشترین گوسفند برای دفع بلا قربانی می شود، در صورتی بیشترین حوادث ناگوار در کشور ما اتفاق می افتد و هیچ کدام از آن گوسفند ها هم نمی توانند با کشته شدن جلوی این حوادث را بگیرند!

تازه این عمل را هم در مدارس با نام فرهنگ اشاعه می دهند!:
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش برای اولین بار طی مراسمی دانش آموزان و معلمان مدرسه راهنمایی دخترانه شهید خدادادیان شهر بابک با ذبح گوسفندان و قرائت دعا به استقبال عید سعید قربان رفتند:
در این مراسم که مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره ارشاد اسلامی و اعضاء شورای آموزش و پرورش و دبیران آموزشگاه حضور داشتند. حجت الاسلام مؤمنی مدیر آموزش و پرورش هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی دانش آموزان با مراسم و مناسک حج ابراهیمی، سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ خیرات ذکر کرد و پیرامون فلسفه حج و عید قربان مطالبی ایراد نمود!
علاوه بر این در سیاست هم از قربانی کردن گوسفندان برای کوباندن مشت محکم به دهان دشمنان استفاده می کنند:
عکس: قربانی گوسفند برای سلامتی احمدی نژاد از شر دشمنان داخلی و خارجی!
و با آن چهره خیابان ها را تبدیل به مناطق جنگ زده می کنیم:
تصاویری از کثافت کاری مردم ما در ملا عام!:
انتقال فرهنگ حیوان آزاری از نسلی به نسل دیگر:ترکمن صحرا:
به هر انسان مذهبی هم که این موضوع را گوشزد کنیم و بگوییم این رسوم کهنه ترویج کننده خشونت در جامعه را باید به دور انداخت و طرحی نو در انداخت، می گوید نگاهی به آبگوشت ناهارت بیانداز! اما واقعیت این است که کشتار در کشتارگاه ها برای وعده های غذایی مردم با قربانی کردن این گوسفندها در ملا عام برای مقاصد مذهبی نظیر مکه و کربلا رفتن، و مقاصد غیرمذهبی نظیر عروسی و ختنه سوران و  خرید ماشین و ... به هیچ وجه متوقف نمی شود و سر جای خودش برقرار است. و تنها اتفاقی که می افتد این است که این حیوانات در ملا عام قربانی رسوم مزخرف و خرافات قرون وسطایی برخی مردم ما می شوند و چهره جامعه ما را به گند کشیده و خشونت و جنایت را در مقابل دید همگان ترویج می کنند گو اینکه نوعی حیوان آزاری مقدس هم به شمار می آید!
به خنده کثیف این پیرزن نگاه کنید چگونه از آزردن این حیوان دارد لذت می برد!:

انجمن حمایت از حیوانات استرالیا: ارسال دام زنده برای عید قربان ظلم به حیوانات است.
انجمن حمایت از حیوانات ارسال دام زنده (گوسفند) را به کشورهای خاورمیانه برای عید قربان را عملی ضد انسانی دانست و گفت بسیاری از این حیوانات در شرایط بسیار سختی روزهای متوالی در سفرند و به صورت بسیار وحشیانه و درحالیکه کاملا هوشیارند گردنشان بریده میشود. این کار نه تنها عملی کاملا ضداخلاقی است بلکه هیچ سودی نیز به همراه ندارد.
عزمی راسخ و قانونی سفت و پشتوانه قانونی سخت می طلبد برای از بین بردن این کثافت کاری های مذهبی در کشور ما!
همه ما مسئول پاکسازی این کثافات از چهره فرهنگ و مذهب کشورمان هستیم!
کار عملی در راستای زدودن این کثافات را از هم اکنون در بین اطرافیان خود آغاز نمایید!
در هر زمانه ای که زندگی می کنید و این مطلب را می خوانید: با شدیدترین حالت ممکن در مقابل این رفتارهای کثیف اطرافیانتان موضع بگیرید و عملکرد آنها را به نقد بکشید! رفته رفته با فراگیر شدن این نقدها توسط افراد مختلف در جای جای ایران زمین، راه برای پاکسازی جامعه از این افکار باز می شود! هیچ فرهنگی خود به خود و بدون تلاش عمومی نخبگان یک کشور اصلاح نشده است! ایران جدید متعلق به باورهای نسل جدید آن است! تا آنجا که میتوانید باورهای مضحک و کثیف نسل های قدیمی را به چالش بکشید و از خود و جامعه جدید پیرامونتان دور کنید!
به امید از بین رفتن رسوم کثیف و مضر گذشتگان در سراسر سرزمین ایران!

توضیحات تکمیلی پیرو این مطلب:
عده ای دوستان می گویند که قربانی کردن در بین زرتشتیان هم مرسوم است! بلی درست است ولی با تفکرات زرتشت در تناقض است! خود زرتشت این عمل را نکوهش میکرده و با آن سخت مخالف بوده است. برای بررسی آئین قربانی در دین زرتشت بهتر آن است آن را در سه دوره قبل، همزمان و بعد از زرتشت بررسی كنیم:
الف- قبل از زرتشت:
در این دوره ذبح قربانی وجود داشته است. آئین و دین رایج آن زمان "مهرپرستی" و "میترائیسم" بوده و به گواهی تاریخ در این كیش قربانی جایز بود. پیروان این كیش به هنگام بهار گاوی را در معبد قربانی می كردند. در این دوره علاوه بر اهورامزدا چهارعنصر آفتاب و ماه، آب و خاك نیز مقدس شمرده می شدند و برای آنها فدیه وقربانی می دادند.

ب- همزمان با زرتشت:
در زمان ظهور زرتشت اختلاف بسیار است و این اختلاف زمانی از 6500 تا 400 قبل از میلاد مسیح را در بر می گیرد ولی زمان ظهور زرتشت هرزمان بوده باشد، به گواهی مطالب گاتاها (گفته های زرتشت) هرگونه ذبح حیوانات، قربانی كردن آنها و ساختن معبد ممنوع بوده است. چرا كه به اعتقاد ایشان چهارپایانی كه بشر را غذا می دهند و برای او كار می كنند باید مورد احترام قرار گیرند. زرتشت در گاتاها صریحاً اعلام می كند: نفرین تو ای مزدا به كسانی باد كه با تعلیمات خود مردم را از كردار نیك منحرف می سازند و به كسانی كه حیوانات را با فریاد شادمانی قربانی می كنند.
در حقیقت چون آئین های چند خدایی پیش از زرتشت بر قربانی های متعدد و مكرر استوار بود زرتشت با ایجاد یك رفرم مذهبی، برخی آداب ورسوم مرسوم رایج زمان خویش را حذف و آئین جدیدی بنیان نهاد.

ج- بعد از زرتشت:
بعد از مرگ زرتشت تعالیم وی تحت تأثیر سنن جاری و احتیاجات زندگی و تمایلات مومنین تغییر یافت و ذبح قربانی با مراسم شگفت آوری پای به عرصه نهاد و تا آنجا پیش رفت كه زرتشتیان در مراسم و اعیاد خویش از قربانی استفاده می كردند. یكی از این مراسم جشن مهرگان است (به جا مانده از روزگاران مهرپرستی) كه زرتشت با تمام نیرو با آن مخالفت ورزیده بود ولی معلوم نیست دوباره در چه عهدی و در اثر چه عواملی در بین زرتشتیان متداول شده است.  در قرن های اخیر اغلب خانواده های زرتشتی ساكن ایران در جشن مهرگان گوسفندی را سر می بریدند.
********
عده ای دیگر از دوستان هم باز مطرح می کنند ما سیخ جگر دوست داریم! آبگوشت میخواهیم و خلاصه در مقابل تغییرات جدید فرهنگی و اجتماعی برای زیستن در دنیایی بهتر مقاومت ذهنی می کنند! خطاب به دوستان این چنین، عرض می کنم که این نوشته نفی گوشتخواری شما نیست، بلکه در صدد به چالش کشیدن افکار مذهبیونیست که فکر می کنند خداوند خالق آسمان ها و کهکشانها و زمین و هر آنچه موجود در اوست، به خون حیوانی احتیاج دارد! و دیگر اینکه این اعمال خشونت زای سر بریدن حیوان، در ملا عام و در مقابل دید همگان به بهانه های مختلف انجام می شود که باید با شدت هرچه تمام با این رفتارهای خشونت زا در جامعه مقابله کرد و آنها را به چالش کشید و نقد کرد تا اصلاح شود! پس به جای مقاومت ذهنی در برابر افکار جدید برای زندگی بهتر، شما نیز همراه شوید و به کمک بیایید تا جامعه جدیدی بدور از افکار مزخرف و کثیف گذشتگان خلق کنیم!
اما در پایان افراد بسیار مذهبی اندکی هم هستند که در برابر تفکرات جدید مقاومت ذهنی بسیار انجام می دهند. خطاب من به این دسته اندک اصلاح ناپذیر هم این است که شما که مدعی هستید که سنت حسنه سر بریدن حیوان برای قربانی کردن به خدا یا خدایان در همه ادیان قدیم وجود داشته پس ما هم باید این کار را به نحو احسنت بکنیم، لطفا با همون وسیله ای که گذشتگان صاحب این تفکرات با آن تردد می کردند اینور و اونور بروید! الاغ و قاطر منظورمه! لطف کنید از ماشین و اتوبوس به خاطر اینکه مربوط به علوم و تفکرات جدید انسانی هست استفاده نکنید! بروید به همون آیین گذشتگان طی مسیر کنید!

هیچ نظری موجود نیست: