۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

چگونه در کمتر از 5 دقیقه و به سادگی هرچه تمام یک روزنامه تک برگی بسازیم؟!

همانطور که می دانید در جنبش های آزادی خواهی، گردش باز اخبار و اطلاعات بدون سانسور در بین اقشار سانسور زده و بدور مانده از اخبار و تحلیل ها و رفتارهای جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این بین پخش روزنامه ها و شب نامه های تک برگی در بین مردم نقش کلیدی مهم و استراتژیکی را در این روند اطلاع رسانی آزاد بر عهده دارد.


با ساخت یک روزنامه تک برگی برای خود،
مطالب وبلاگ خود یا وبلاگ های مورد علاقه تان را به درون خانه های مردم ببرید!


در حال حاضر سه روزنامه تک برگی کلمه، اعتماد ملی و قلم سبز از سوی گروه های سیاسی درون حکومتی سبزها برای تکثیر در بین مردم منتشر می شود. اما در این بین نباید نشست و تماشا کرد تا آینده سرزمین تنها به دست سیاسیونی که در حکومت نقش داشته اند رقم بخورد. لذا بر همه فعالین غیر وابسته به جناح های سیاسی درون حاکمیت که در راه آزادی ایران گام بر می دارند واجب است که خودشان هم دست به کار شده و در وبلاگ یا فیس بوک خود روزنامه های تک برگی حاوی: اخبار روز، تحلیل های انقلابی، افکار ناب و همچنین روش های زندگی بهتر در قرن 21 درست کنند و از طریق ایمیل انبوه فرستادن و ارسال با یاهو مسنجر، همچنین اشتراک لینک دانلود روزنامه در شبکه های اجتماعی فیس بوک و فرند فید و توئیتر و سبزلینک و دنباله و غیره به دید دیگر سبزهای آنلاین برسانند تا توسط افراد مختلف پرینت شده و در سراسر شهرها و روستاهای ایران بین در و همسایه های سبز آفلاین پخش شود!

هر کس در بین اقوام و همسایگان خود
حداقل 50 نفر آدم مطمئن را دارد که روزنامه تک برگی را به دست آنها برساند!


>> ساخت یک روزنامه تک برگی از آب خوردن هم راحت تر است!
توسط برنامه Microsoft Word 2007 که امروزه بر روی کامپیوتر همه ما ایرانیان نصب است به راحتی می توان با استفاده از Template های آماده مخصوص ساخت روزنامه شخصی، اخبار جدید را از سایت های خبر رسانی نظیر سبزلینک و دنباله یا بالاترین و غیره Copy کرد و در درون این تمپلیت های آماده Paste کرد. در نهایت پس از آماده شدن روزنامه شخصی تان آنرا در اینترنت منتشر کنید و همچنین در بین در و همسایه و آشنایان پرینت گرفته و پخش انبوه نمایید.
با توجه به اینکه توسط این قالب های آماده، لازم نیست دیگر کار طراحی و جانمایی تیترها، ستون ها و مطالب روزنامه را انجام بدهید و از طرف دیگر مطالب و اخبار جدید هم در سایت های سبز لینک و دنباله و بالاترین و امثال اینها تایپ شده و آماده هستند، لذا هر ایرانی سبز که در اینترنت آنلاین است و دغدغه رساندن اخبار جدید در سطح جامعه را دارد تنها با چند Copy و Paste ساده در کمتر از 5 دقیقه می تواند روزنامه تک برگی شخصی خود را که حاوی اخبار خیلی مهم و گلچین شده است تولید کرده و منتشر سازد، پرینت کرده و به دست در و همسایه ها و اقوام برساند!

همچنین قالب های آماده ساخت روزنامه تک برگی، برای برنامه های Adobe Photoshop ، Adobe Illustrator ، Microsoft Power Point نیز مهیا می باشد.
به همین سادگی تکنولوژی های روز هر کدام از ما را می تواند به راحتی تبدیل به یک امپراطوری بزرگ رسانه ای کند! تنها باید اراده کنیم. همین. هیچ چیز دیگری نیاز ندارد.

ارتش سبز
تعداد 7 عدد الگوی آماده مخصوص ساخت روزنامه تک برگی در Word 2007 به همراه چند نمونه تمپلیت آماده روزنامه تک برگی در آدوب فتوشاپ و مایکروسافت پاورپوینت و ادوب ایلوستریتر را در اینجا برای شما گردآوری کرده است.

دانلود کنید:
Template NewsPaper های بیشتر را می توانید در موتور جستجو سرچ کنید و دانلود کنید.

با باز کردن این فایل ها توسط Word 2007 (برای فایل های .docx) الگوی مربوطه باز شده و شما می توانید با کلیک بر روی بخش های از قبل آماده شده، متن جدید خود را درون آن Paste کنید و در نهایت فایل جدید خود را Save as نمایید.
فقط چون این الگوها برای متون انگلیسی هستند تنها کاری که شما بعد از Paste کردن مطالبتان باید انجام بدهید یکی راست به چپ کردن ترازبندی است و دیگری تنظیم یک فونت زیبای فارسی.
روزنامه تک برگی شما اکنون به راحتی آماده است!
کافیست از برنامه های تبدیل فایل Word به PDF استفاده کنید و از روزنامه تک برگی خود یک فایل پی دی اف بسازید، سپس این فایل پی دی اف را توسط برنامه فتوشاپ Open کنید و توسط برنامه فتوشاپ آنرا با فرمت JPG ذخیره کنید و در اینترنت پخش نمایید.

انقلابی در کار اطلاع رسانی واقعی؛
وبلاگ نویسان سبز آزادی خواه و کاربران همیشه آنلاین،
متحد شوید و هر یک روزنامه تک برگی خود را نیز به طور منظم در اینترنت منتشر کنید!


نکات مهم:

1- حتما برای روزنامه خود یک نام قشنگ مرتبط با جنبش آزادی خواهی ایران برگزینید. نام روزنامه باید ایرانی باشد.
2- از پیام های آموزنده کوتاه غفلت نکنید. سعی کنید در هر شماره از جملات کوتاه درباره دموکراسی برای به فکر فرو بردن مخاطبانتان استفاده نمایید.
3- همواره در روزنامه های تک برگی خود یادی بکنید از جوانان وطن که توسط ملایان اهریمن نژاد به شهادت رسیدند. تصویر شهدا را در شمارگان مختلف روزنامه های خود با شرحی از چگونگی شهادت آنها چاپ کنید.
4- در انتهای روزنامه تک برگی خود متذکر شوید که افراد پس از خواندن آن، آنرا به دور نیانداخته و به دست دیگران بسپارند.
5- آدرس اینترنتی وبلاگ خود جهت دریافت شمارگان بعدی روزنامه تک برگی خود را حتما در درون آن قید کنید.
6- جان پدر و مادرتان! نفرت پراکنی نکنید و تا می توانید به ترویج افکار مثبت و سازنده در روزنامه های تک برگی خود بپردازید.
7- جمهوری ایرانی را به هیچ وجه در روزنامه های خود از یاد نبرید و از هم اکنون پایه های جمهوری ایرانی را سفت و محکم در روزنامه های خود ببندید!
8- از فونت نستعلیق ایرانی گاها برای زیبا تر شدن کار استفاده نمایید.
9- در ضرورت اتحاد هرچه بیشتر در بین همه اقوام ایرانی و گروه های مذهبی تا می توانید مطلب منتشر کنید.
10- در شمارگان مختلف خود به دفعات مختلف به موضوع اقتصاد مردم بپردازید. تنها صرف پرداختن به موضوعات مهمی نظیر زندانیان سیاسی، نمیتوان به این رژیم اهریمنی ضربه زد. این اقتصاد خراب مردم است که نهایتا کار را تمام می کند. اقتصاد را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهید. مخصوصا اکنون که قیمت ها با برداشته شدن یارانه ها چند برابر شده است، فرصت طلایی برای جنبش سبز در راستای به حرکت درآوردن انبوه مردم جهت تغییر به وجود آورده است.
11- از کاریکاتورهای پر مفهوم و بی نظیر "مانا نیستانی" -برترین کاریکاتوریست همگام با جنبش سبز- در تک برگ های خود استفاده کنید. (اینجا و اینجا)
12- سعی کنید 80 درصد تمرکز خود را برای رساندن روزنامه های تک برگی به مردم شهرستان ها و روستاها و همین طور اقشار متوسط جامعه بگذارید تا شاید بتوان چنین فجایعی که خرافات مذهبی برای مردم ما ساخته است را به مرور زمان کمتر و کمتر کنیم.
13- اگر خودتان وبلاگ نویس نیستید یا مهارت کافی اینترنتی و کامپیوتری ندارید، وبلاگ نویسان محبوب خود را وادار به تهیه روزنامه تک برگی از مطالب ارزشمند شان در وبلاگشان کنید. لینک این مطلب را در اختیار آنها قرار دهید تا قالب های آماده ساخت روزنامه تک برگی را دانلود کنند.
14- بیشتر از اینکه حرف بزنید یا تماشا کنید، عمل کنید!

بهترین راه برای پخش کردن روزنامه های تک برگی در بین مردم:
به نظر بیشتر افرادی که در کار پخش روزنامه تک برگی بوده اند، قرار دادن و رها کردن 10 تا 20 عدد روزنامه در محل های پر رفت و آمد (نظیر سر گذرها، پل های عابر پیاده، باجه های تلفن عمومی، صندلی اتوبوس ها، صندلی پارک ها و غیره)، گزینه بسیار عالی است و از امنیت بالایی برخوردار می باشد و از عهده همگان هم بر می آید. بدین ترتیب هرکس که روزنامه را دوست داشته باشد یک عدد برای خودش بر می دارد و مطالعه می کند! برای این منظور روزنامه تک برگی شما باید حاوی تیترهای جذاب و درشت باشد تا نظر رهگذران را به خود جلب نماید!

>>> پرینترهای مخصوص جنبش سبز آزادی خواهی ایران
جنبش رنگی نیاز به پرینتر رنگی در خانه همه مبارزان دارد! این را فراموش نکنید. امروزه تنها با مبلغ 40 هزار تومان (پول یک باک پر بنزین!) می توانید یک دستگاه پرینتر رنگی جوهر افشان خریداری کنید. کارتریج این پرینترها هم عموما قابل شارژ هستند و پس از اتمام شارژ آنها با مبلغ کمی شارژ می شوند.
الف) پرینترهای رنگی جوهر افشان مناسب برای تکثیر شب نامه و روزنامه در جنبش سبز:
- پرینتر رنگی تک کاره اچ پی HP Deskjet D1663 با قیمت حدود 44 هزار تومان!!!
- پرینتر رنگی سه کاره (پرینتر، اسکنر، کپی) اچ پی HP Deskjet F4235 با قیمت حدود 75 هزار تومان
- پرینتر رنگی سه کاره (پرینتر، اسکنر، کپی) اچ پی HP Deskjet F2483 با قیمت حدود 75 هزار تومان -فوق العاده!
- پرینتر رنگی تک کاره کانن Canon Pixma IP-2700 با قیمت حدود 51 هزار تومان
- پرینتر رنگی سه کاره (پرینتر، اسکنر، کپی) کانن Canon PIXMA MP250 با قیمت حدود 75 هزار تومان
- پرینتر رنگی سه کاره (پرینتر، اسکنر، کپی) کانن Canon PIXMA MP270 با قیمت حدود 85 هزار تومان
- پرینتر رنگی سه کاره (پرینتر، اسکنر، کپی) کانن Canon PIXMA MP-280 با قیمت حدود 89 هزار تومان
- پرینتر رنگی تک کاره کانن Canon Pixma IP-4840 با قیمت حدود 145 هزار تومان (با قابلیت چاپ بر روی سی دی! و چاپ دو طرفه) -فوق العاده!

(پرینتر رنگی که می تواند روی سی دی هم چاپ کند مناسب تکثیر ویدئوهای جنبش بر سی دی می باشد. روی این سی دی ها تصاویر حماسی چاپ کنید!)

ب) پرینتر لیزری سیاه و سفید مناسب چاپ روزنامه و شبنامه در جنبش سبز:
-پرینتر سیاه و سفید لیزری اچ پی HP LaserJet P1102 با قیمت مفت 139 هزار تومان!!! هر کارتریج آن تا 5000 صفحه پرینت می گیرد! - فوق العاده!!!
کارتریج این پرینتر راحت تا 20 بار قابل شارژ است و هر بار شارژ آن کمتر از 10 هزار تومان هزینه بر می دارد!

نکات مهم:
1- برای پرینت کردن، در تنظیمات پرینتر خود از حالت Fast Drafts استفاده نمایید تا هم سرعت چاپ شما بالاتر برود و هم اینکه در مصرف جوهر پرینتر شما صرفه جویی شود.
2- اگر پرینتر شما سیاه و سفید است از ماژیک های مخصوص هایلایت کردن به رنگ سبز استفاده کنید و بر روی مطالب مهم و تیترهای درشت روزنامه تک برگی پرینت شده خود بکشید.
3- اگر روزنامه را در بین افراد غریبه پخش می کنید حتما در تمام مراحل خرید کاغذ، چاپ با پرینتر و پخش آن از دستکش استفاده کنید تا اثر انگشت شما بر روی آن باقی نماند.
4- پرینتر را حتما از فروشگاهی بخرید که اسم و آدرس و مشخصات شما را نزد خود ثبت نکند. جهت احتیاط و امنیت خیلی بیشتر.
5- باز هم تاکید می کنم که 80 درصد نیروی خود را در آگاه سازی مردم شهرستان ها و روستاها و اقشار متوسط جامعه صرف کنید تا همه ما با الگوهای جدید زندگی و تفکر در قرن 21 به یک اندازه آشنا و آگاه شویم تا در آینده آزاد ایران یکدست رشد کرده باشیم و بالا و بالاتر رویم!

۸ نظر:

"ارتش سبز" گفت...

دوستان هر وبلاگ نویسی اگر روزنامه تک برگی خودشو بده بیرون این میشه کابوس رژیم!
نزارید انقلاب سبز ما دست مردم عادی با صدای خمینی خمینی برسه.
روزنامه های تک برگی موجود همش حرف های خمینی را میزنند چون وابسته به حکومت هستند.
ولی اگر وبلاگ نویس های آزاد اندیش بزنند تو کار تولید روزنامه تک برگی در کنار فعالیت وبلاگیشون، ورق بر میگرده. مردم عادی هم با افکار باز آشنا میشن.
خیلی تاثیر میزاره.
هفته ای دو تا روزنامه هم که بدین بیرون سر مجموع 10 دقیقه هم وقت شما را نمیگیره.
تصمیم با خودتونه.

ناشناس گفت...

من یک آدم دین گریز و ضد مذهب هستم ، اما از انقلاب میترسم . چون معلوم نیست بعدش چی میشه .
واقعا ترجیح میدم مملکت رو آدم های با تجربه و پخته ای مثل موسوی و خاتمی و ... بگردونند . حتی اگر باز هم حرف از خمینی بزنند.
اصلاحات خیلی مطمئن تر و بهتر از انقلاب هست ، باور کنین .
میتونیم با اصلاحات خامنه ای رو برکنار کنیم.
---
درضمن میشه یک (آنتی پروکسی :دی) خوب و با "امنیت" معرفی کنین . ترجیحا با ویندوز 64بیت سازگار باشه
امنیتش خیلی مهمه
ممنون میشم

"ارتش سبز" گفت...

من هم بر همین عقیده شما هستم. ولی نباید فقط نشست و تماشا کرد.
همین آقای خامنه ای هم قبل از قدرت بسیار آدم لوطی و با مرامی بوده. همین که مردم نشستن و تماشا کردند و مملکت را شش دانگ به نامش کردند مصیبت ها شروع شد.
متاسفانه تجربه تاریخ نشان داد که از بزرگان مذهبی حتی، تا همین خمینی و خامنه ای وقتی به قدرت می رسند قضیه فرق میکنه.
از چهره رئوف قبل از قدرت تبدیل میشن به شمشیر کش متاسفانه.
هر چی فکر می کنم نمیتونم جواب چرایی این رفتار را پیدا کنم.
اما برای من مثل روز روشنه که اگر ما پیروز بشیم و نتونیم قدرت را مهار کنیم موسوی هم چند صباح دیگه بلای جان مردم میشه و مورد لعن و نفرین مردم قرار میگیره و تباه میشه.
برای همینه که مردم نخبه و گروه های مردمی تفکر گرا و فهمیده تا میتوانند باید خودشونو قدرتمند و ثروتمند کنند، نقش های اجتماعی بر عهده بگیرند و هر کدوم شهروند خبرنگار و همین طور روزنامه نگار هم بشن.
تک صدایی برابر با بردگی دوباره مردم ایران هست.
این روزنامه های تک برگی به دست قشر کم اطلاع جامعه میرسه. چون اونی که به اینترنت وصله و اخبار سیاسی و اجتماعی را مرور میکنه مشتری این روزنامه نیست.
پس خیلی مهمه که موادی را در درون این روزنامه های تک برگی بریزیم که قشر معمولی جامعه را هم بکشه بالا و بیاره در صدر مسائل مهم و حیاتی زندگی بشری امروز قرار بده و از سیاه چاله مذهب خرافه و گذشته متوهم بیرون بیاره.
امیدوارم متوجه دغدغه های شخصی من برای آینده ایران شده باشید.

"ارتش سبز" گفت...

در ضمن بهترین آنتی فیلتر و مخفی نگهدارنده آی پی، برنامه TOR هست.
ورژن های متفاوت این برنامه برای سیستم عامل های مختلف را از اینجا دانلود کنید:
http://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

ناشناس گفت...

شما هم دید درست و واقع بینانه ای دارید ، اما در حال حاظر تمام تلاش حکومت اینه که مردم رو از رهبرای جنبش دور کنه و ما با این دید که اگه اونا رو خیلی بزرگ جلوه بدیم فردای پیروزی احتمال داره اونا هم یه احریمن تازه بشن فقط به حکومت تو رسیدن به حدفش کمک کردیم.
یکی از دوست های سبز مطلب جالبی رو نوشت که در قسمتی از آن می آورد:
((اگر سال گذشته همین ملت هوادار جنبش سبز متوجه می شدند که مهندس موسوی مثلا در خانه اش سر درد گرفته و یا چند نفری اورا تهدید تلفنی کرده اند ، تهران را روی سرشان می گذاشتند و از تهدید و ارعاب رهبرشان شکوه می کردند و فریاد اعتراضشان به هوا می رفت ! حالا بیش از یک هفته است که زهرا رهنورد اعلام کرده است ؛ میر حسین موسوی در بازداشت خانگی است و آب هم از آب تکان نمی خورد ! این دقیقا نتیجه همان قروم قروم است که یکسال شنیده ایم و حالا قرمساقش را هم که می شنویم زیاد بهمان بر نمی خورد و انگار نه انگار که رهبر این جنبش در بازداشت است !))
http://www.goftaniha.org/2010/12/blog-post_8368.html
درضمن ممنون از معرفی آنتی فیلتر
ازش استفاده کردم و واقعا خوب بود

"ارتش سبز" گفت...

به نظر بیشتر افرادی که در کار پخش روزنامه تک برگی بوده اند، قرار دادن و رها کردن 10 تا 20 عدد روزنامه در محل های پر رفت و آمد (نظیر سر گذرها، پل های عابر پیاده، باجه های تلفن عمومی، صندلی اتوبوس ها، صندلی پارک ها و غیره)، گزینه بسیار عالی است و از امنیت بالایی برخوردار می باشد و از عهده همگان هم بر می آید. بدین ترتیب هرکس که روزنامه را دوست داشته باشد یک عدد برای خودش بر می دارد و مطالعه می کند! برای این منظور روزنامه تک برگی شما باید حاوی تیترهای جذاب و درشت باشد تا نظر رهگذران را به خود جلب نماید!

ناشناس گفت...

من شخصااعتراضهاي بسياري نسبت به سياستهاي جاري در كشورم دارم اما نميتونم چشمامو ببندم به روي حقايق موجود.منظورم اينه كه كسايي كه دارن از سبزها دفاع ميكنن خودشون تروريست هستند (آمريكا). بلايي كه بسر مردم بي دفاع عراق آوردن جنايتهايي كه مرتكب شدن از ياد رفتني نيست مطمئن باشيد اگه اين رژيم تغيير كنه خواه ناخواه آمريكاي جنايتكار بركشورمون تسلط پيدا ميكنه حالا شما بگيد نه
درضمن فقط نظرات موافق با خودتونو تاييد نكنيد چونشما مخالف ديكتاتوري هستيد اللهم عجل لوليك الفرج

"ارتش سبز" گفت...

دوست عزیز اینکه یک کشوری مثل آمریکا مثلا از سبزها دفاع کنه این دلیل نمیشه که سبزها بد باشن!
هر کشوری توی دنیا آزاد هست از مردم دیگر حمایت کنه یا توی سرشون بزنه!
اینجا فقط دو چیز هست که کشورهای تو سری خور را به وجود میاره:
اکثریت جاهل و نادان + اقلیت خائن!
پس شما به جای اینکه تاریکی را لعنت کنی یک شمع بگیر دستت!
که اکر کشور ما اکثریت دانشمند و آگاه را داشته باشه هیچ وقت مشکلی براش پیش نمیاد!
در ضمن من یک آزادی خواه اگر قرار باشه بین چین و روسیه با آمریکا یکی را وردارم، شک نکن که تف هم تو صورت چین و روسیه نمیندازم!
دو کشوری که جمهوری اسلامی تا خرخره تو باتلاقش فرو رفته!
ولی عوضش شما کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن که روابط بالایی با آمریکا دارند را نگاه کن!
اگر این وبلاگ را مطالعه کرده باشی من همش دارم تلاش می کنم آگاهی مردم بالا بره! نه چیز دیگر!
لعنت بر وطن فروش!
زنده باد ایرانیان.
زنده باد ایران.
زنده باد انسانیت و شعور و خرد و دانایی.