۱۳۸۹ آبان ۲۱, جمعه

ما همان پدرانمان در بهمن 57 هستیم فقط اینبار تحت ویندوز شخصیت سوزی می کنیم!

در تصویر زیر انبوه بی شمار از انقلابیون سیاه 57 دیده می شوند که جنازه یک فاحشه را پس از سوزانده شدن بر روي دست های خود کشان کشان می برند. این عکس مربوط می شود به آتش کشیده شدن شهر نو و سوزاندن فاحشه ها توسط مردم:
عکس: آژانس مگنوم

اکنون پس از 31 سال از آن رخداد کثیف و شوم، ملت سبز و انقلابی آنلاین ایران در سایت های بالاترین و دنباله و فیس بوک و غیره در عرض یک شبانه روز برچسب فاحشه (از نوع هنری) را به یک خانم بازیگر سینما (با هر طرز تفکری که داشته و معلوم هم نبود بیچاره گناهی داشته یا نداشته) چسباندند و وی را با کلیک های خود دست به دست با عنوان فاحشه در این سایت ها چرخاندند و در کمتر از 24 ساعت از عرش بر روی فرش رساندند!

بدین ترتیب نتیجه ای که حاصل می شود این است که ما همان انقلابیون 57 هستیم منتها آنها تحت سیاهی داس شخصیت سوزی می کردند و اینک ما فرزندان برحق آنها تحت محیط سیستم عامل رنگارنگ ویندوز اجازه انجام این کار را به خود می دهیم و مشغول به این کار کثیف در فضای مجازی هستیم!

میدانم علت این موضوع چیست. ما چون زورمان به دیوارهای بلند حکومت نمی رسد، مجبوریم دیوارهای کوتاه را هدف پریدن خود قرار دهیم ولی این وسط جمله زیبایی از نیچه را فراموش می کنیم که:
آنکس که با هیولا به جنگ بر می خیزد، می باید هوشیار باشد که خود در طی آن به اژدها تبدیل نگردد!
بلی ما یواش یواش در حین مبارزه با هیولای خونخوار جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به اژدهای خطرناکی هستیم که حیثیت و شرف هر انسانی را به راحتی همچون هیولای مقابلمان لگدمال می کنیم و می سوزانیم.

باید چاره ای برای ترک این عادت های کثیف جمعی و ژنتیکی اندیشید. وگرنه مبارزه ای که در آن هیولایی برود و اژدهایی وارد شود همان حکایت بهمن 57 می شود و آبرو و حیثیت همه ما را بار دیگر به طریق دیگر با خود می برد.

وبلاگ ارتش سبز ضمن برائت از چنین اقدام سخیفی در تخریب شخصیت یک بازیگر سینما، نهایت تاثر و اندوه و ناراحتی خود را از این اقدام نابخرادانه انقلابیون بالاترین و دنباله و فیس بوک و غیره ابراز می کند. امید است عده ای فرهیخته درصدد دلجویی از بازیگر مورد نظر (با هر طرز تفکری که دارد) برآیند و در راستای جبران این تخریب شخصیت بکوشند.

نکته اخلاقی:
نظرات بالاترینی ها درباره عکس بالا واقعا خواندنیست! حتما بخوانید و با حال فعلی مقایسه کنید!

۲۱ نظر:

"ارتش سبز" گفت...

دوستی در بالاترین فرمودند:
"اینقدر حرف چرت نزن . ما اگه اوتادی را میکوبیم برای پاس داشت خون پاک نداست که نباید دستاویزی برای یک عده بی هویت شود تا از این راه به نوائی برسند. تو هم نمیخواد زیاد احساسی بشی"

پاسخ ایشان را به دلیل بسته شدن آی دی خودم در بالاترین، اینجا می دهم که:

نظیر همین قضیه برای خانم پروانه معصومی هم اتفاق افتاد. ولی اونجا کاملا معلوم بود که ایشان چنان اظهاراتی را کرده و کسی هم به اعتراض مردم به ایشان خرده نگرفت.
ولی این یکی واقعا خطای نابخشودنی هست. چون هیچ چیز معلوم نبوده و هم اکنون هم نیست، و چه بسا این خانم بازیگر هم یکی از خود ما باشد. مسئله بر سر این است که ما دوست داریم وقتی زورمون به آدم بزرگه نمیرسه فعلا آدم کوچیکه را قربانی کنیم تا ببینیم بعدش چی میشه!
و این اشتباه بسیار بزرگیست.
اگر واقعیت چیز دیگری بود و این خانم هم یکی از ما سبزها بود، آیا شما حاضری بنشینی دونه دونه این توهین ها را از بالاترین و فیس بوک پاک کنی؟!
نه این کار را نمیکنی.
پس نباید زود قضاوت کنی و رای صادر کنی و اعدام را هم برگذار کنی.
کاری که جمهوری اسلامی رکورد دارشه و از مرحله قضاوت، صدور حکم تا اعدام، زمان 7 دقیقه را تو کارنامه خودش داشته!
باید عبرت بگیریم تا عبرت دیگران نشویم!

ناشناس گفت...

دوست عزیز حضور ایشون در سیاه بازی حکومتی - به گفته تهیه کننده اما نه در نقش ندا - حضور دارند. تلاش جهت بازداشتن هنرپیشه های سینما از ترس عواقبی که امثال اوتادی و افتخاری ها و شریفی نیا ها اقدامی که نباید به این ژست ها جلوی اون رو گرفت اما از لحاظ شکلی منم منتقد برخی از القاب و عناوین از جمله فاحشه به عنوان فحش هستم چرا که این توهین ریشه در فرهنگ مردسالار جامعه ایران داره. - و برخی توهین هایی از این دست -

"ارتش سبز" گفت...

ببینید کار افتخاری و شریفی نیا عیان هست. بارها این کار را کردند.
من خودم هم از اینها بیزارم چون برایم یقین حاصل شده که وجدان ندارند.

اما این خانم فعلا تنها به استناد یک خبر، به هیچ وجه با افتخاری و شریفی نیا قابل مقایسه نیست، چون ما هیچ چیز مبهمی در گذشته از ایشان نداشتیم و باید صبر کنیم تا همه چیز مشخص شود. یک شبه این خبر اومده و فرداش هم تکذیب شده.

و ما به هیچ وجه حق نداریم تنها به خاطر یک خبر، یک بازیگر اون هم از نوع خانم را اینجور خطاب قرار بدیم.

اصلا چه کسی چنین اجازه را به ما داده است که هر چرندی را خواستیم به اسم مبارزه با حکومت بار یک خانم کنیم؟!

تا این فرهنگ کثیف و چندش آور اصلاح نشود این دور باطل را ما مدام دور خواهیم زد!

"ارتش سبز" گفت...

همین امروز هم خبرگزاری فارس نوشته که هانیه توسلی قراره نقش ندا را بازی کنه و اوتادی نیست!
خب نفر بعدی که قراره در 7 دقیقه توسط ملت سبز آنلاین محاکمه و اعدام بشه آن هم بر اساس خبر یک سایت وابسته به کودتاچیان، پیدا شد!

محسن کردی گفت...

خوب به این عکس نگاه کنید.. جلوه دیگری از چهره زشت ما ایرانی هاست. همه آن آدمهای عوضی دور و بر آن جسد را می بینید.. همه مشتری های این زن بوده اند.. همه شان. آن زمان بندرت میشد مرد یا پسری را یافت که سری به شهر نو نزده باشد. انقلاب ما هم مثل تفکرمان عقبمانده است. و حقیقت دارد.. نسل جدید فرزند نسل پیشین است. همچنان جوشی و بی فکر جوش آوردن. اما خوب.. سیاسی تر هستند.

"ارتش سبز" گفت...

همیشه هر حرکتی می خواهید بکنید اول به این بیاندیشید که فرزندان 30 سال آینده این سرزمین در مورد این رفتار امروز شما چه فکری خواهند کرد، سپس گام بردارید!
خواهش می کنم این جمله را از من در گوش خود فرو کنید و به آن همیشه عمل کنید.
ما در حال حاضر زیر ذره بین آیندگان این سرزمین هستیم. نباید مورد سرزنش و یا تمسخر آنها قرار بگیریم!

ناشناس گفت...

من موافق با القاب یا فحش دادن به افراد حتی آنهایی که بنظرم در جرائمی چون کشتن افراد نقش مستقیم داشته اند نیستند. و کاملا موافقم که همواره عده‌ای چون شما باید به بقیه یاد آوری کنند تا نفرت و احساسات مردم دوباره فجایعی چون آنچه بعد از انقلاب اتفاق افتاد به پیش نیاورند. اما از آنجایی که معتقد به مبارزه مدنی هستم به نظر من اظهار انزجار و بایکوت کردن افرادی که مشخصا در راستای اهداف سرکوب مردم به دولت کمک میکنند یکی از پایه‌های مبارزه مدنی بدون خشونت است. همینقدر که افراد بدانند خون جوانانی که کشته شده اند فراموش نشده و کسانی‌ که میخواهند آن اعمال را توجیه کنند نزد مردم منفور خواهند شد هزینه این کار برای دولت بیشتر خواهد شد. چون افراد کمتری به خاطر پول دست به چنین کاری خواهند زد. قبول دارم که با صرف شایعه نباید بایکوت کرد اما اینکه چنین خبری آنچنان طنین پیدا می‌‌کند که سریع تکذیبیه داده میشود کم دست آوردی نیست! این نشان می‌‌دهد که ما هنوز افرادی که ندا وبقیه را کشته اند مجرم می‌‌دانیم و اگر کسی‌ بخواهد این جرم را توجیه کند بهتر است بداند از لحاظ فرهنگی‌ و اجتماعی منزوی خواهد شد.

به نظر من مثال شما کاملا یک نوع مغلطه است. تصویر سوخته آن زن بخش تاریکی‌ از تاریخ ما است که هرگز نباید فراموش شود و باید از آن عبرت بگیریم. اما آتش زدن یک انسان بی‌ پناه هیچ ربطی‌ به منزوی کردن اجتماعی با پرهیز از خشونت و با استراتژی‌های فرهنگی‌ در مورد افرادی که سعی‌ در توجیه و تبلیغ خشونت دارند اتفاقا برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند آنچه در گذشته شاهد آن بوده ایم می‌‌باشد.

ناشناس گفت...

آقا دمت گرم خداییش این بالاترین آبروی سبزها رو برده، همش فحاشی میکنه اینگار که آدم های عهد قجر هستن.به کارت ادامه بده موفق باشی

ناشناس گفت...

این دو مسئله چه ارتباطی با هم داره؟
اگر این خانم در چنین فیلمی قرار هست بازی کنه که همه این حرفها حقشه چون کار بینهایت شنیعی هست که اینطور توی صورت مردم مظلوم با اینکارش تف انداخته اگر هم خبر غلط هست که (با توجه به منبعش که یک سایت سینمایی هست احتمال غلط بودنش کم هست) این بدو بیراهها با فرض درست بودن مطلب گفته شده که غلط بودن اون قضیه رو منتفی میکنه. کسی که به این خانم صدمه فیزیکی نزده مسئله آبرو هم وقتی غلط بودنش کاملا مشخص بشه کسی ذهنیت بدی از ایشون در ذهنش باقی نمیمونه.
شما هم زیادی شلوغش کردید. البته اگر کسی برمبنای این خبر صدمه ای به این خانم زده بود حرف شما درست بود.

"ارتش سبز" گفت...

صل علی محمد بوی خلخالی آمد!
جناب ناشناس،
خلخالی هم یک بار برادر دوقلوی یک فرد سیاسی را به جای اون فرد اعدام میکنه و بعد که میگن حاج آقا اون برادرش سیاسی بود این یکی که دوقلوشه هیچ کاره بود که کشتینش، در جواب میگه عیب نداره میره بهشت!
حالا شده حکایت شما!
اگر فیلم را بازی کنه که حقشه اگه نکنه تکلیف اینکه زدین طرف را ترور شخصیتی کردین چی میشه؟!
آهان اوتادی به بهشت میره!
اصلا حواسم نبود!
خیلی خوبه!
ادامه بدین!

محمد گفت...

سلام
جانا سخن از زبان ما می گوئی.

دیشب داشتم به همین فکر می کردم، اینکه ملت عصبانی ان و دق دلی شون رو سر اوتادی، اونم فقط با خبری که حتی هنوز معلوم نیست راسته یا دروغ، خالی می کنن.

البته خوب، این دو آتیشه های سبز هم آروم می شن و به مرور زمان یاد می گیرن که روش درست اعتراض چیه.


در هر صورت خوب نوشتی و حق مطلب رو ادا کردی. دست مریزاد

ناشناس گفت...

+++++++++++++++++++++++++++
WE HAVE NOT CHANGED

ناشناس گفت...

این دو مسئله چه ارتباطی با هم داره؟
اگر این خانم در چنین فیلمی قرار هست بازی کنه که همه این حرفها,,,,,,,,,,,,

کسي که اين commentرا نوشته قطعا قادر به درک غير انسانی و پليد بودن اين نضر نيست.
از اينکه کسی به راحتی صدها بلکه هزاران دشنام جنسی اخلاقی عاطفی را که در زمانی کوتاه با انواع گوناگون ابراز نفرتنسبت به هنرپيشه جوانی که بی دليل و بر مبنای خبری دروغ متهم شده را به هيچ می اتگارد و به جای طلب بخشش از عملکرد شکنجه گرانه جمعی حمايت هم ميکند
خشونت نهادينه شده اينچنينی توسط نظام جنايتکار اسلامی در بخشی از نيروهای مخالف که عمدتا هم در خارج از کشور سکونت دارند هوشياری مردم را بيش از پيش می طلبد

bardia گفت...

جنبش هیجان زده نیست این شمایید که هیجان زدهاید که امروز چهار خط خبر بی سر وته خبرگزاری دروغ پرداز فارس واستون حجت شده تا دیروز فالس نیوز بود امروز شد منبع معتبر اونا فقط میخواستن این اتحاد اینترنتی که تنها چبز باقی مونده است خراب کنن که برای بار هزارم موفق شدند/ خبرگزاری کثیف فارس میخواد با فرافکنی وتکذیب خبر اتحاد در اعتراض به لیلا اوتادی رو کمرنگ کنه/اصلا مهم نیست نقش ندا رو بازی میکنه یا نه مهم اینه که در یک فیلم برای دروغ پراکنی و تهمت به همه جانباختگان بازی میکنه حالا دوباره برید متن روشنفکرنمایی بنویسید ولی یادمان نرود لیلا اوتادی ها و شریفی نیاها برای چشم پوشی برخی اعمالشان از سوی صاحبان قدرت اینچنین میکنند نیازی که جعفر پناهی و باران کوثری و رخشان بنی اعتماد و...ندارند

عبود گفت...

جنابعالی سوزاندن یک آدم زنده رو با اعتراض از طریق کمپین براه انداختن و مطلب نوشتن یکی می بینی؟ چند سالته برادر من؟

Unknown گفت...

من هم با نظر شما کاملا موافقم . اعتراض به یک عمل زشت در هیچ تمدنی عرفا مذموم نیست و اینجا بحث بر سر نوع اعتراض است که دراین مورد خاص بیشتر به هتاکی شبیه بود تا اعتراض و همین امر بیشتر به ضرر جنبش تمام خواهد شد. از دوستان دعوت می کنم که این نوع اعتراض را با کامنت های برادران بسیجی منصوب به نظام مقایسه کنند . آیا تفاوتی با هم دارند؟
قرار بود ما با آنها تفاوتی داشته باشیم حداقل در نوع گفتمان !

"ارتش سبز" گفت...

جناب بردیا هیجان زده اونهایی هستند که در عرض کمتر از 24 ساعت با استناد به یک خبری که تایید نشده، شخصی را که هیچ سابقه منفی نداشته را لجن مال میکنند.
شما کلمه فاحشه را با اسم اون بازیگر توی گوگل سرچ بفرمایید ببینید چه خبره!
توی بالاترین و فیس بوک که دیگه غوغاست!
یک جاهایی لازمه که محکم توی دهن خودمون بزنیم تا دیگه از این کثافت کاری ها اگه خواستیم بکنیم فقط برای اونهایی باشه که مطمئنیم دارن خیانت می کنند!
نه افرادی که جرمشون معلوم نیست.
بله اگر روزی معلوم شد این خانوم نقش را پذیرفته اونوقت من هم مثل این پست حسابی از خجالتش در میام:
http://arteshesabz.blogspot.com/2010/07/blog-post_4448.html
در ضمن اونهایی که میگن خبر تکذیب را فالس نیوز زده، یادشون باشه که خبر هم آغوشی افتخاری و ا.ن را هم فالس نیوز زد و عکسش را منتشر کرد!
به هر حال توی خبرگزاری فالس از زبان خودش ننوشته و از زبان خانم بازیگر معروف نوشته. پس اینجا مسئله بر سر فالس نیوز نیست.
اینجا مسئله سر اینه که ما یک مقتول نیاز داریم و هر جور شده باید کشته بشه! ولو اینکه به ما التماس کنه که منو نکشید برسونید به یک درمونگاه!
ولی اگه ما این کار را بکنیم که فیلم بلوتوثمون جور نمیشه!
اونجایی که خوشمون میاد (مثل افتخاری) فالس نیوز خوبه!
اینجا حرفهایی را از قول یک خانوم بازیگر نوشته که خودش میتونه تایید یا تکذیب کنه.
دیگه نمیدونم چی بگم.
شما مو (حال) می بینید و من پیچش مو (آینده)!

ناشناس گفت...

ما در کشور و بهتر بگویم منطقه ای هستیم که سال ها و حتی قرن ها اسیر خشونت (چه فیزیکی و چه کلامی و ...) بوده ایم و تا از این گرداب خشونت خارج نشویم نمی توانیم به آزادی و دموکراسی برسیم و در این راه انواع و اقسام خشونت را چه له و چه علیه خودمان باشد باید یک جا محکوم کنیم مثل کاری که گاندی کرد (دوستان این یک بحث روانشناسی در رابطه با ساختار تفکر آدمی است )در همین جا عرض می کنم: "حرکت" هرکسی که بخواهد آزادی خواهی این مردم را به سخره بگیرد محکوم است، اما خود آن شخص خطاکار به عنوان یک انسان باید دارای احترام باشد تا در آینده بتواند عمل خود را جبران کند.

mojtaba hojatoleslami گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

ناشناس گفت...

آقا مجتبی که فعلا زورت زیاده، شما بی زحمت اگه امام خامنه ای توی چاه هم رفت باهاش برو! فقط امیدوارم اونجا از آقا سرپیچی نکنی!
خدا هم که عقل بهت نداده که بدونی دست خدا با مردمه نه ولایت یا سلطنت یک شخص!

بنفشه گفت...

سلام بچه های خوب من قصد دارم یه داستان درباره ی فاحشه سوزی شهر نو بنویسمو میخوام اینکارو زشت و مردمی که اینکارو کردن رو مورد مواخذه قرار بدم و ازتون میخوام اگر کسی اطلاعات جالبی داره که فکر میکنه بدرد داستانم می خوره لطفا به ادرس ایمیلم بفرسته ازتون مچکرم bani_chakavak@yahoo.com