۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

از آمریکایی ها آموز اخلاص عمل، قدر اقوام ایرانی را بیشتر دان ای هم وطن!

آمریکا هر سال از طریق قرعه کشی(لاتاری) به 55000 نفر در سراسر دنیا این امکان را میدهد تا تابعیت این کشور را کسب کنند و شهروند آمریکا شوند. هزاران ایرانی هم در این لاتاری شرکت میکنند که هر سال 2000 نفر از آنها برنده شده و آمریکایی میشوند. اما آیا تا بحال فکر کرده اید که برای چه این طرح را اجرا میکنند؟ نام اصلی این طرح "برنامه قرعه کشی رواديد مهاجرت گونه گون" است و هدف آن اینست که برای گونه های نژادی که در آمریکا در اقلیت هستند، نیروی انسانی هم گون جذب کنند تا جمعیت آنها رو به افول نرود!

هدف از یادآوری این طرح آمریکایی ها آن است که به ما ایرانیان تلنگری بزند تا به عنوان یک ایرانی که در کشورمان اقوام گوناگون با فرهنگ ها و آداب و رسوم کاملا متفاوت زندگی می کنند، کمی به فکر فرو برویم و این تنوع قومی که در کشور ما وجود دارد را غنیمت بزرگی بشماریم و بیشتر از پیش قدرش را بدانیم و خاصه از اقلیت های قومی در کشورمان بیشترین حمایت را به عمل بیاوریم.

امروز آمریکا بزرگترین کشور قدرتمند و ثروتمند دنیا، مسائل نژادی و خود برتر بینی های نژادی را چنان در خود حل کرده است که سالی 55000 نفر از گوشه و کنار دنیا را بدون هیچ ترس و واهمه ای، آن هم بدور از هر گونه توهین و آزاری، در نهایت ادب و احترام جذب می کند و در متن کشور خود پخش می کند. رئیس جمهور این کشور هم که در حال حاضر یک سیاه پوست است!

بدین ترتیب ایالات متحده آمریکا یک درس بسیار بزرگ به بشریت می دهد و آن این است که برترین نژاد همانا اتحاد همه انسان هاست که ایالات متحده از آن کشوری ساخته است که هیچ کشوری یا اتحادیه ای از کشورها هم نمی توانند به پای آنها در پیشرفت و انسانیت برسند!

این همه خلقی که در کثرت بُوَند،
می توانند جملگی سیمرغ شوند،
مرغ هایی که به خود بالندمی،
عاقبت از حلقه اش می رندمی ...
ایران ما امروزه از اقوام زیادی از جمله: فارس، آذربایجانی، کرد، لر، بختیاری، بلوچ، مازندرانی، گیلک، قشقایی، عرب، لک، تالشی، ترکمن، خلج، آشوری، کلدانی، مندایی (صائبی)، تات، گرجی، سیستانی، ارمنی، و یهودی تشکیل شده‌ است.
در ایران ما در مجموع حدود ۷۵ زبان و گویش رواج دارد و بزرگ‌ترین گروه‌های زبانی ایران ما را فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی، ترکمنی، گیلکی، مازندرانی، خلجی، تالشی، لری، بختیاری، عربی، بلوچی، لکی، دیلمی، تاتی، ارمنی، آشوری، مندایی، گرجی، عبری، کلدانی و ... تشکیل می‌دهند.
هر کسی که هستیم باشیم، بر ماست تا آنجا که می توانیم از آمریکایی ها الگو بگیریم و گنجینه بزرگ اقوام ایرانی که در بین آنها رنگارنگ ترین لباس ها، غذاها، موسیقی ها، رقص ها، زبان ها و آداب و رسوم مختلف را می توان یافت، بیشتر از پیش قدرش را بدانیم و از هیچ کوششی برای رشد و بالندگی این تفاوت ها کوتاهی نکنیم که آنچه یک ملت را بدبخت می کند همانا تک صدایی و یکنواختی است.

اصلاحات فرهنگی سبز در بین ایرانیان:
گام اول از اصلاحات فرهنگی سبز در بین ایرانیان را می توانید شخص خود شما با "نه گفتن به توهین های قومی-نژادی و ملیتی" بر دارید و از ساختن جوک برای اقوام دیگر، مسخره کردن دیگر هم میهنان ایرانی و همچنین "مرگ بر نگفتن" به دیگر کشورهای جهان خودداری کنید و دوستان خود را نیز به انجام این اصلاحات فرهنگی ترغیب نمایید ... رسانه شمایید.

آدرس کوتاه "کمپین نه گفتن به توهین های نژادی- قومی و ملیتی"
برای تکثیر انبوه: http://bit.ly/etehad

از آمریکایی ها آموز اخلاص عمل، قدر اقوام ایرانی را بیشتر دان ای هم وطن:
برنامه قرعه کشی رواديد مهاجرت گونه گون (قرعه کشی کارت سبز) که توسط کنگره مورد تصویب قرار گرفته است، به صورت سالیانه توسط وزارت خارجه آمریکا و تحت بند 203(c) قانون مهاجرت و تابعیت (INA) اجرا می گردد. قسمت 131 قانون مهاجرت 1990 (Pub. L. 101-649) که به INA 203 افزوده شده است، برای مهاجرینی می باشد که "مهاجرین گونه گون" نامیده می شوند. بند c از 203 INA امکان اعطای سالیانه حداکثر 55000 رواديد گونه گون (لاتاری گرین کارت) به اشخاصی از کشورهایی با نرخ مهاجرت پایین به ایالات متحده را فراهم می کند.
برنامه سالیانه قرعه کشی DV امکان دریافت رواديد مهاجرت گونه گون (لاتاری گرین کارت) را برای اشخاصی فراهم می کند که واجد شرایط ساده و در عین حال صریح و مشخصی باشند. منتخبان دریافت رواديد گونه گون (لاتاری گرین کارت) بر اساس یک قرعه کشی شانسی توسط کامپیوتر انتخاب می شوند. این رواديدها در 6 منطقه جغرافیایی توزیع می گردند، بطوریکه مناطقی که دارای نرخ مهاجرت پایین تری به ایالات متحده هستند، رواديدهای بیشتری دریافت نموده و اتباع کشورهایی که طی پنج سال گذشته بیش از 50,000 مهاجر به ایالات متحده اعزام داشته اند، نمی توانند این رواديد را دریافت کنند. در هر سال، هر کشور در یکی از این مناطق شش گانه نمی تواند بیش از 7 درصد از رواديدهای گونه گون (قرعه کشی کارت سبز) موجود را دریافت کند.
اتباع کشورهای زیر واجد شرایط ثبت نام در DV-2011 نمی باشند، زیرا طی پنج سال گذشته بیش از 50,000 مهاجر به ایالات متحده آمریکا فرستاده اند:
برزیل، کانادا، چین (متولدین سرزمین اصلی)، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، ال سالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوستان، جاماییکا، مکزیک، پاکستان، فیلیپین، پرو، لهستان، روسیه، کره جنوبی، بریتانیا (به غیر از ایرلند شمالی) و مناطق تحت قیمومیت آن و ویتنام.

هیچ نظری موجود نیست: