۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

با ایده های ناب برای زندگی بهتر، در جنبش سبز حضور داشته باشید!

این نوشته بسیار زیبا توسط یک دوست در اختیار ارتش سبز قرار داده شده است.
در تکثیر آن بکوشید:

ايران من؛
من رويايي دارم،
آرزو دارم ايران من،
سرزمين
رنگ ها، شادي ها و لبخندها باشد ...


- آيا دوست داريد ايران سبز ما، مقصد اول توريست هاي جهان بشه و خيابون هاي شهرهامون مملو از توريست هاي کشورهاي مختلف باشه؟
- آيا دوست داريد که تنها با داشتن پاسپورت ايراني و بدون نياز به ويزا بتوانيد به بيش از 140 کشور جهان مسافرت کنيد؟
- آيا دوست داريد وقتي به يک کشور خارجي مسافرت مي کنيد، به خاطر ايراني بودن شما بيشترين احترام از طرف مردم و مسئولين آن کشور به شما گذاشته بشه؟
- آيا دوست داريد ميليونها ايراني که در طي 30 سال گذشته از ايران مهاجرت کردند همگي به ایران برگردند و تجربيات مدرن خويش را در خدمت آباداني ايران به کار گيرند؟
- آيا دوست داريد اگر يک ايراني در کشور ديگري مورد اذيت و آزار قرار گرفت، دولت ايران سفت و سخت پاي شهروندش بايسته و از حقوقش دفاع کنه؟
- آيا دوست داريد از تهران تا فرودگاه "جان اف کندي" در نيويورک آمريکا خط مستقيم پرواز هوايي وجود داشته باشه؟
- آيا دوست داريد که روزي برسه که بازي هاي المپيک توي ايران برگذار بشه؟
- آيا دوست داريد روزي برسه که دانشجويان کشورهاي خارجي براي تحصيلات در دانشگاه هاي ممتاز کشورمون بيایند ايران؟
- آيا دوست داريد که در ايران كليه منازل به صورت رايگان به خطوط اينترنت پرسرعت (حداقل 1 مگابيت بر ثانيه) مجهز بشه؟
- آيا دوست داريد که با سرعت 40 مگابيت وصل بشين به اينترنت پر سرعت و بدون فيلتر اون هم با کمترين هزينه ممکن؟!
- آيا دوست داريد سواحل دريايي ايران جزو زيباترين ساحلهاي دنيا باشه؟
- آيا دوست داريد که توي تموم خيابون هاي ايران مسيرهاي مخصوص عبور دوچرخه وجود داشته باشه؟
- آيا دوست داريد که همه شهرهاي ايران خطوط مترو و ترن هوایی وجود داشته باشه؟
- آيا دوست داريد شبکه حمل و نقل ريلي سريع السير در سراسر ايران وجود داشته باشه؟
- آيا دوست داريد در تمام خطوط تاکسیرانی، اتوبوسراني، مترو و قطار کل کشور براي مسافرين در حین حرکت موزيک هاي شاد و زيبا پخش بشه؟
- آيا دوست داريد خيابون هاي مهم شهرهامون همه سنگ فرش باشه؟
- آيا دوست داريد هر از چندگاهي کارناوال هاي موسيقي و شادي در شهرهاي مختلف ایران برپا بشه؟
- آيا دوست داريد کسي ديگه آب دهان و بيني اش را در خيابان های ایران پرتاب نکنه؟
- آيا دوست داريد که در خيابانهاي شهرهاي ما مطلقا آشغال و پلاستيک پاره و ته سيگار پيدا نشه؟
- آيا دوست داريد که راننده ها توي خيابون بي خودي بوق نزنند و به حریم همديگه تجاوز نکنند؟
- آيا دوست داريد که در ايران هيچ حيواني (نظير گوسفند، بز، گاو، شتر، مرغ، خروس و غيره) در خيابان ها و خانه ها به بهانه هاي مختلف مذهبي و غير مذهبي سر بريده نشه و قانون سفت و سختي براي جلوگيري از اين عمل ترويج دهنده خشونت اعمال بشه؟
- آيا دوست داريد خيابون هاي شهرهامون پر از کبوترها و پرندگان زيباي ديگري باشه که روي دست انسانها غدا مي خورند؟
- آيا دوست داريد بر روی درخت های خیابان های شهر های ایران، به جای کلاغ، انواع طوطی ها و بلبل ها و پرنده های رنگارنگ و خوش آواز دیگر به وفور یافت بشه و کسی هم نتونه به اونها هیچ آزاری برسونه؟
- آيا دوست داريد فرهنگ پوشیدن لباس هاي با رنگ مشکي و تيره در ایران برچيده بشه و به جایش ايراني ها هميشه لباس هاي شاد با رنگ هاي دلپذير بپوشند؟
- آيا دوست داريد که استادان بزرگ موسيقي ايران، کنسرت هاي بزرگ ده ها هزار نفري موسيقي در جاي جاي ايران آن هم در سالن های پیشرفته مخصوص این کار برگذار کنند؟
- آيا دوست داريد گروه هاي موسيقي و تئاتر روز دنيا بدون هیچ محدودیتی در ايران بيایند براي اجراي کنسرت يا نمايش؟
- آيا دوست داريد که در شهرهای ایران، کلید کتابخانه های عمومی، سالن های کنسرت عمومی، سالن های نمایش تئاتر، و همچنین میدان های اصلی شهرها و خیابان های مهم در دست هنرمندان، هنر پیشه ها و شاعران به نام و مشهور اون شهر ها باشه و اونها مسئول کنترل، حفظ و نگهداری و توسعه این محیط های فرهنگی و هنری و همچنین پر رفت و آمد باشند و کمیته ای متشکل از تمام این هنرمندان، هنر پیشگان و شاعران کلید دار بر صحت انجام کار فرهنگی و هنری خودشان نظارت کند؟
- آيا دوست داريد که بتوانید در ایران با نامزدتون توي خيابون بدون هيچ واهمه و ترسي دست توي دست يکديگر قدم بزنيد؟
- آيا دوست داريد که سربازي در ایران اجباري نباشه و امور نظامي يک امر حرفه اي و تخصصي باشه و نه براي همه؟
- آيا دوست داريد مجازات هاي اعدام و سنگسار و قطع دست و پا و ... در ايران براي هميشه به زباله داني تاريخ سپرده بشه؟
- آيا دوست داريد روزي برسه که ديگه هيچ کس خودکشي نکنه؟
- آيا دوست داريد روزي بياد که هيچ دختر ايروني از ترس خانواده يا جامعه خودسوزي نکنه؟
- آيا دوست داريد که ديگه هيچ هواپيمايي تو ايران سقوط نکنه؟
- آيا دوست داريد به خاطر وجود اتوبان هاي مدرن چند بانده بزرگ در فواصل بين همه شهرها، تلفات سوانح جاده اي در ايران به صفر برسه؟
- آيا دوست داريد که کسي مادام العمر بر کشور ما حکومت نکنه؟
- آيا دوست داريد يک روز برسه که رئيس جمهور ايران يک بانوي فرهيخته ايراني باشه؟
- آيا دوست داريد مدت زمان رياست جمهوري در ايران تنها یک دوره 3 یا 4 ساله برای هر کس که انتخاب میشه باشه و هر کس هم که در اين مدت رئيس جمهور شد حتي اگر سر تا پاي ايران را طلا گرفت ديگه شانس انتخاب شدن به عنوان رئيس جمهور ايران را در دور بعد و دوره هاي بعد به هيچ عنوان نداشته باشه و اينجوري هميشه گروه ها و حزب هاي مختلف با هم در رقابت باشند براي خدمت رساني به ايران و ايراني؟
- آيا دوست داريد روزي بياد که اگر رئيس جمهور کشورمون چرنديات گفت و حرف های مزخرف و سخیف زد خیلی ساده بتوانيم محاکمه اش کنيم و بندازيمش زندان تا آب خنک بخوره و از اونجا دنيا را مديريت کنه؟!
- آيا دوست داريد رئيس جمهور کشور ما شيک ترين لباس ها را بر تن کنه، بهترين غذاها را بخوره، گرانترين اتومبيل ها را سوار بشه ... ولي در عوضش دروغ نگه، حرف بي ربط نزنه، واژه های سخیف کوچه بازاری بر زبان نیاره، جلوي دوربين دست توي بيني نکنه و زيپ شلوارش را بالا نکشه، و نرخ تورم و بيکاري را تک رقمي نگه داره؟
- آيا دوست داريد براي حل مشکلاتمون لازم نباشه نامه بنويسيم و پشت سر ماشين رئيس جمهور بدوييم و گرد و خاک بخوريم؟
- آيا دوست داريد در ايران فقط يک مصلحت وجود داشته باشه و اون هم تنها مصلحت حفظ منافع مردم باشه؟
- آيا دوست داريد توي ايران به غير از پليس، تنها يک نيروي نظامي مسلح موجود باشه و اون هم ارتش ملي تخصصي باشه که توي سياست هم مطلقا حق دخالت نداشته باشه؟
- آيا دوست داريد بيشترين حقوق و مزاياي دريافتي از طرف دولت به رفتگران، كارگران، معلمان، پزشکان و استادان دانشگاه پرداخت بشه؟
- آيا دوست داريد که در ايران هيچ قومي بر قوم ديگر، هيچ مذهبي بر مذهب ديگر و هيچ انساني بر انسان ديگر برتري نداشته باشه و تمامي انسانهايي كه در ايران زندگي مي كنند داراي حقوق شهروندی و اجتماعی و سياسي برابر باشند؟
****

اگر اين چيزها را دوست داري بايد زمان را بیهوده از دست ندی و با خواسته ها و ایده های ناب تر اینچنینی یار و همراه جنبش سبز باشی تا آینده بهتری را برای این سرزمین پیاده کنیم ... امروزه با داشتن یک دولت کاملا مردمی و مطبوعات کاملا آزاد، طولاني ترين زمان اجراي يک پروژه مربوط مي شود به ساخت نيروگاه اتمي که نزديک به 4 سال زمان مي برد! تمام این خواسته ها در کمتر از چهار سال محقق می شوند اگر ...


جامعه ای که در حال تغییر است برای پیشرفت به دو چیز نیاز دارد:
- اولی ایده های ناب برای آینده،
- و دومی حضور انبوه تک تک مردم از هر گروه و دسته برای خواستن و فریاد زدن این ایده های ناب هست تا اجرایی و عملیاتی شوند.


جنبش سبز همانطور که مهندس میرحسین موسوی و بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران برجسته بارها و بارها به آن اشاره کرده اند،، جنبشی متن باز است که با مشارکت همگان رشد و بالندگی پیدا می کند و رو به جلو می رود و به شخص وابسته نیست. بنابراین با خلق ایده های نو و حضور هدفمند و انبوه در این جنبش می توان آینده بسیار مدرن و شیک و بهتر، سرشار از رفاه و پیشرفت برای ایران و ایرانیان ایجاد کرد:
مهندس موسوی در تبیین چشم‌انداز تحولات کنونی، با اشاره به این نکته که «باید انعطاف داشته باشیم و روی یک شکل و شمایل از حکومت تصلب پیدا نکنیم»، توضیح داد: «نقاش‌های مدرن هنگام خلق اثر عمدتا دو رویکرد دارند؛ یک گروه آنچه را که مشاهده کرده‌اند و یا تصور کرده‌اند متحقق می‌سازند و به روی بوم می‌آورند؛ و گروه دیگر، کار را شروع می‌کنند و بدون تصوری از اثر نهایی به‌تدریج و بر روی بوم، نقاشی نهایی را سامان می‌دهند و متولد می‌کنند. آنچه در جنبش سبز در حال وقوع است را می‌توان از نوع رویکرد و روش گروه دوم توصیف کرد.»
مهندس میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از فعالان ملی-مذهبی

مهندس موسوی: باید دامنه آگاهی را به روستاییان، کشاورزان، صنعتگران، کارگران و معلمان بکشانیم به آنها بگوییم این زندگی، شایسته شما نیست/باید روش هایمان را به روزتر کنیم.
مهندس میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از ایثارگران

سطح توقع خود و اطرافیانتان را از زندگی در ایران بالا و بالاتر ببرید و با ایده های ناب برای زندگی بهتر در جنبش سبز حضور داشته باشید تا آینده پیشرفته تری را برای کشور خودمان خلق کنیم.

با ارسال این مطلب از طریق ایمیل برای دوستانتان می توانید گامی بزرگ در گسترش ایده های ناب به جهت خلق آینده بهتری برای ایران بردارید.

هیچ نظری موجود نیست: