۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

حکایت مسلمانی از زبان پدر سعدی! (قابل توجه دین فروشان)

ياد دارم كه ايام طفوليت، بسيار عبادت مى كردم و شب را با عبادت به سر مى آوردم. در زهد و پرهيز جديت داشتم. يك شب در محضر پدرم نشسته بودم و همه شب را بيدار بوده و قرآن مى خواندم، ولى گروهى در كنار ما خوابيده بودند، حتى بامداد براى نماز صبح برنخاستند. به پدرم گفتم: از اين خفتگان يك نفر برخاست تا دو ركعت نماز بجاى آورد، به گونه اى در خواب غفلت فرو رفته اند كه گويى نخوابيده اند بلكه مرده اند.
پدرم به من گفت: عزيزم! تو نيز اگر خواب باشى بهتر از آن است كه به نكوهش مردم زبان گشايى و به غيبت و ذكر عيب آنها بپردازى.
نبيند مدعى جز خويشتن را
كه دارد پرده پندار در پيش
گرت چشم خدا بينى ببخشند
نبينى هيچ كس عاجزتر از خویش
گلستان سعدی
حکایت مسلمانی پدر سعدی را مقایسه کنید با مسلمانی بعد از ورود اهریمن خمینی به ایران. و چقدر زیبا این دیو لباس خدا پوشید تا قبولش کنند و آنگاه بلایی بر سر دینداران در آورد که جملگی دین فروش شدند!:

1- بیانیه باشگاه فوتبال استیل‌آذین در اخراج علی کریمی: "باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود می داند در مقابل عدم تمکین در اجرای مقررات و حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری آقای علی کریمی یکی از بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه و عدم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در جریان تمرین به وظیفه دینی و قانونی خود عمل نموده و اخراج این بازیکن را اعلام نماید."

2- سردار آجرلو مدير باشگاه فوتبال استيل آذين در برنامه زنده تلویزیونی نود: من مصطفی آجرلو پاسدار انقلاب هستم و حافظ ارزشهاي مقام معظم رهبري و امام و انقلاب. من برای فوتبال به استیل آذین نیامده‌ام بلکه برای حفظ ارزشهای انقلاب و دینی آمده ام!

3- حجه الاسلام عليپور مسئول بخش حقوقي باشگاه استيل آذين: علي کريمي بايد از 10 روز تا 3 ماه حبس يا 75 ضربه شلاق بخورد!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

یاد دارم که در ایام طفولیت، متعبد بودمی و شب‌خیز(۱) و مولع زهد و پرهیز(۲). شبی در خدمت پدر ـ رحمة‌الله علیه ـ نشسته بودم و همه شب دیده بر هم نبسته(۳) و مصحف(۴) عزیز بر کنار گرفته و طایفه‌ای گرد ما خفته. پدر را گفتم: از اینان یکی سر بر نمی‌دارد که دوگانه‌ای(۵) بگزارد، چون‌آن خواب غفلت برده‌اند که گویی نخفته‌اند که مرده‌اند. گفت: جان پدر، تو نیز اگر بخفتی، به از آن که در پوستین خلق افتی(۶).
نبیند مدعى جز خویش‌تن را / که دارد پرده‌ی پندار در پیش
گرت چشم خدا بینى ببخشند / نبینى هیچ‌کس عاجزتر از خویش(۷)
توضیحات:
(۱) متعبد: عبادت‌کننده * شب‌خیز: شب‌زنده دار (برای عبادت)
(۲) معنی عبارت: به انجام عبادت و گزاردن فرایض، اشتیاق و ولع فراوان داشتم
(۳) دیده بر هم نبسته: چشم بر هم ننهاده و دمی نخفته
(۴) مصحف: (به ضم اول و سکون دوم و فتح سوم) سعدی در «گلستان» چند بار این کلمه را به معنای کتاب «قرآن» به کار می‌برد و این‌جا هم مراد هم‌آن است
(۵) در نسخ مختلف، املای این کلمه به صورت «دوگانیی» ضبط شده که من آن‌را برای راحت‌خوانی و ساده‌فهمی به شکل «دوگانه‌ای» نوشتم. دو گانه: نماز صبح؛ چون این نماز، در آیین مسلمانان تنها نماز دو رکعتی‌ واجب است، به این نام خوانده می‌شود
(۶) پوستین: جامه‌ی پوستی، چیزی شبیه پالتوهای ام‌روزین * معنی جمله: ای فرزند عزیزم، تو نیز اگر می‌خوابیدی، به از آن بود که بیدار بمانی و به عبادت مشغول، اما غیبت خلق کنی و از ایشان بد بگویی [که دعای نیمه‌شبان مستحب است و غیبت کسان گفتن، حرام (طبق شریعت اسلام)]
(۷) معنی قطعه: زهدفروش ریاکار، پرده‌ی خودبزرگ‌بینی و غرور پیش چشم دارد و خود را از همه‌گان برتر بیند؛