۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

کیهان، دروغگویی از عکس امام روی کره ماه تا عکس موسوی روی مجله تایم!

شنیده شد دروغ نامه کیهان مثل همیشه گافی به بزرگی تمام دروغ های گذشته اش داده و گفته موسوی تو نظرسنجی مجله تایم نفر 190 بوده و یک شبه شده نفر اول!
کیهان: سازمان سيا در عملي ناشيانه ميرحسين موسوي را از جايگاه صد و نودم يك نظرسنجي به رتبه اول ارتقاء داد. در حالي كه در آخرين نتيجه نظرسنجي مجله تايم درباره 200 چهره مشهور دنيا در سال 2010، موسوي در جايگاه صد و نودم- زير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي- قرار داشت، اين مجله در مدت چند ساعت ناگهان او را به عنوان موثرترين چهره دنيا معرفي كرد!
ح.شریعتنداری؛ این شاهکار خلقت هنوز عقلش به اون حد از تکامل نرسیده که بفهمه وقتی اسم 200 شخصیت برجسته را می خواهند برای یک نظرسنجی بیاورند اون ها را درهم ست می کنند، و موسوی هم تو این چیدمان، اسمش میشه نفر 190 در این لیست:

بعدش که با همت شبانه روزی سبزها میرحسین موسوی از بسیاری از افرادی که اسمشون در این لیست هست و بعضا در فیس بوک بالای 10 میلیون علاقه مند دارند رایش بیشتر میشه و اول میشه. یعنی اونهایی که بالای 10 میلیون علاقه مند در فیس بوک داشتند نتوانستند 1 میلیون و چهارصد هزار رایی را که میرحسین موسوی برای خود با تلاش هوادارانش جمع کرد را به دست بیاورند. که این نشانه دیگری از برتری قدرت جمعی ما سبزهاست.

اما به دلیل اینکه نظرسنجی اینترنتی تنها عامل برای معرفی چهره برتر سال نبوده و عوامل دیگری چون تعداد علاقه مندان در فیس بوک و توئیتر هم مد نظر بوده، و از اونجایی که فیس بوک در ایران فیلتر هست میرحسین تو این بخش نمیتوانه رقابت خوبی با اونهایی که بالای 10 میلیون علاقه مند در فیس بوک داشتند بکنه و عکس موسوی علی رغم اول شدن در نظرسنجی اینترنت بر روی این مجله نرفت!

حالا علامت سوال بزرگی که در ذهن من این چند روزه بد جور ایجاد شده اینه که:
ما که اینهمه جون کندیم با بهترین تکنولوژی روز (موبایل و اینترنت) یک ماه تمام زور زدیم تا عکس موسوی را ببریم روی مجله تایم! با توجه به اینکه تو نظرسنجی اینترنتی هم اول شدیم، نتوانستیم عکس موسوی را ببریم روی تایم! چیزی که برای من واقعا جای سوال داره اینه که این انقلابیون بهمن 57 چجوری و با چه امکانات و تکنولوژی در 31 سال پیش توانستند عکس امام را ببرند روی کره ماه!!!
لطفا یکی توضیح بده!
شب گذشته، بیست وسوم دیماه ۱۳۵۷ پس از غروب خورشید و پدیدار شدن ماه، میلیونها ایرانی موفق به دیدن تصویر آیت الله خمینی در کره ماه شدند. هیجان دیدن عکس آیت الله خمینی در ماه باعث شد که مردم شهرهای ایران تا پاسی از نیمه شب بیدار بوده و در خیابانها و پشت بامها به تماشای تصویر رهبر انقلابی خود در کره ماه بپردازند.مردم با دادن شعارهایی چون «مردم چه وقت خوابه ـ عکس امام تو ماهه» و «به کوری چشم شاه ـ عکس امام تو ماهه»، یکدیگر را به بیداری در طول شب و نگاه کردن به تصویر آیت الله خمینی در تنها قمر کره خاکی دعوت میکردند.برخی افرادی که در حمامهای عمومی بودند، با شنیدن این خبر در این فصل سرد، سراسیمه و با هیجان در حالی که تنها لنگی بر تن داشته و لخت بودند از حمامها بیرون آمده و به تماشای تصویر چهره امام در ماه پرداختند. جلسه رهبران اعتصاب صنایع نفت در آبادان نیز که با حضور احمد سلامتیان برگزار میشد به علت وقوع این حادثه بی سابقه ناتمام گذاشته شد و بهترین مهندسین صنایع نفت ایران که در بهترین دانشگاههای جهان فارغ التحصیل شده بودند نیز بر پشت بام محل برگزاری جلسه رفته و به دیدن عکس امام در ماه پرداختند. آنها این واقعه را معجزه ای الهی دانستند. مردم ایران امشب را با شور، شعف، عشق و هیجان خاصی سپری کردند و در خیال خویش، بیش از هر زمانی خود را نزدیک و در ارتباط با خدا و نماینده اش امام خمینی احساس کردند. کسانی که علیرغم تلاش خود موفق به دیدن عکس امام در ماه نمیشدند اگر جرأت بیان آن را داشتند متهم به ساواکی یا ارتشی بودن میشدند.
روزنامه کیهان – بیست و چهارم دیماه 1357

هیچ نظری موجود نیست: