۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

زین پس به جای امام جمعه تهران یا ایران بگویید "امام جمعه شیعیان"


امروز به لطف جمهوری اسلامی و نعمت نماز جمعه سیاسی اش، از چین تا ماچین در حال تمسخر ما ایرانیان هستند و روزنامه ای در دنیا نیست که وارد آن شوی و ببینی که مطلبی به تمسخر درباره "رابطه ممه بانوان با زلزله در ایران" و "کمپین چند صد هزار نفری زنان ممه لرزان در فیس بوک" چاپ نکرده است!
ابتدا جای بسی تقدیر و تشکر فراوان از جناب آیت ا... کاظم صدیقی هست که در افاضات گوه.ر بار خود تنها به این موضوع اشاره کردند که بد حجابی در زنان موجب زلزله می شود و خدا را صدهزار مرتبه شکر که کوچکترین اشاره ای به بد حجابی در مردان و ارتباط آن با زلزله نکردند. وگرنه تصور کنید کمپینی چندصد هزار نفری در سراسر دنیا از مردانی که اندام لرزان خویش را در دست می چرخانند تا تست کنند که آیا زلزله ای می آید یا نه!

از طنز تلخ ماجرا که بگذریم، اما آیا هیچ فکر کرده اید که این اظهارات بی شرمانه چگونه آبروی ما ایرانیان را در دنیا برده است؟!
امروز تمام این تمسخرها در سراسر دنیا با نام ایران همراه است: "امام جمعه ای در ایران گفت: ..."
گیرم همین فردا جمهوری اسلامی سر بر بالین گذاشت و بدرود حیات گفت، چگونه این آبروهای بر باد رفته را می خواهیم برگردانیم؟ چند نسل بعد از ما باید همچون ابر و باد و مه و خورشید و فلک شبانه روز در کار باشند تا این لکه های ننگ را از پیشانی ایرانیان و اذهان جهانیان پاک کنند؟

بلاگرهای ایرانی زیادی به این موضوع اشاره کرده اند. از جمله این مطلب را ببینید:
آقای صدیقی امام جمعه محترم تهران ، به لطف فرمایش شما امروز روز جهانی “ممه لرزه” است
واقعا که آبروی خودتان و همراه آن آبروی کشور باستانی ما را میبرید. آقای صدیقی امام جمعه محترم تهران، نمیدانید چه آبرویی از ایران در دنیا بردید با افاضات اخیر خود در نماز جمعه تهران. شما گفتید “وقتی بانوان بد حجابی می کنند، زنا زیاد می شود، … و زیاد شدن زنا، از عوامل وقوع زلزله است” و یک دختر 22 ساله آمریکایی (جنی مک کریگ) در فیس بوک از همه زنان جهان خواست امروز دوشنبه با عیان کردن سینه هایشان این تئوری علمی شما را به آزمایش بگذارند. با این سخن شما دوباره ایران رفت به سرفصل اخبار جهان ولی نه به خاطر پیشرفتهای علمی یا اجتماعی یا اقتصادی، خیر، دوباره به خاطر سخنان سخیف و ابلهانه یکی از مسئولان کشور تا کی میخواهید آبروی ایرانیان را در جهان ببرید.
آیا بهتر نیست اصلا دهان ببندید و صحبت نکنید؟ آیا از دیدن عکسهای خودتان که امروز در کنار عکس سینه های جنی و سایر زنان غربی صفحات مهمترین روزنامه های جهان را اشغال کرده لذت میبرید؟ خوشتان می آید که به این سرعت به اشتهار جهانی دست یافتید؟ آخر شما که سواد علمی ندارید بهتر نیست فقط به همان احکام نماز و روزه خود بپردازید و امور مهمی مانند دلائل علمی زلزله را به متخصصان آن واگذارید؟ آقای صدیقی همه جا که قم نیست که طلبه های جوان و ساده لوح روستایی به هر چرندی شما میگویید بله بله میگویند. به هر حال خبر خوش اینکه یک شبه از کفر ابلیس در جهان مشهورتر شدید و هر سرچی که در اینترنت روی اسم شما میشود همراهش این مسئله “ممه لرزه” و تئوری علمی بیهمتای شما هم بیرون می آید. خوش باشید و از این اشتهار بی سابقه لذت ببرید.
اما اینها بی عار و بی دردند. داشتن آبرو برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد. نباید بیکار نشست تا این بی شرمان چنین لکه های ننگی را بر دامن فرهنگ و هویت ما بچسبانند و بعد هم به ریش ما بخندند.
به نظر بهترین راه مقابله این است که از این بی شرمان به هیچ وجه با نام امام جمعه تهران یا ایران نام نبریم و آنها را امام جمعه شیعیان بنامیم تا شاید گنده ملایان حوزه ها اندکی به خود آمده و افسار این گریختگان از شرم و آبرو و انسانیت را کشیده و دهانشان را در آخوری فرو کنند!

هیچ نظری موجود نیست: