۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

آفرین و صد هزار آفرین به مردم لار ... بگو چرا؟

بعضی ها قضایای قیام اخیر مردم در شهر لار را نکوهش میکنند که چرا مردم این شهر نسبت به موضوع تبديل شدن بخش «گراش» به شهرستان چنین واکنش تندی را نشان دادند.
بعضی ها مثلا می گویند:
«این یک درگیری کاملا محله ای و شخصیه برای مردم اون شهر. هیچ ربطی هم به جنبش سبز نداره. پس بیخود بزرگش نکنید.» ... یک کاربر سایت بالاترین
کاری به اینکه این جریان به جنبش سبز ربط داره یا نه نداریم. مسئله را از زاویه دیگر تحسین می کنیم. اگر هر کدام از ما به سهم خودمون در 31 سال گذشته نسبت به مسائل کوچکی که در اطراف شهر و روستا و استانمون پیش آمده بود اعتراض میکردیم و ساکت نمینشستیم، الان نمیخواست برای اندکی اصلاحات در کشور با یک اهریمن 80 سر و هزار دست و پا مبارزه کنیم تا باز از خون جوانان وطن لاله بروید! در واقع در جمهوری اسلامی کثافت چکه چکه جمع شد، وانگهی مرداب شد!
31 سال به بهانه های مذهبی و غیر مذهبی و یا از سر ترس سکوت کردیم این شد که روبهان مرده از فرصت پیش آمده استفاده کردند و هر یک شیرانی شد که به جان خودمان افتادند.
بیایید از این به بعد در مقابل هر تصمیمی که به ضرر خودمان و آینده فرزندانمان است با کسی شوخی و تعارف نداشته باشیم و واکنش شدید و بسیار تند نشان بدهیم. نگذاریم مسایل کوچک روی هم جمع بشه تا کوهی از مشکلات بزرگ پیش بیاد و کار به جاهایی برسه که برای اندکی اصلاحات اون هم بعد از 31 سال چپاول آشکار، بخواهیم جوان رشید رعنا و تحصیل کرده دم بخت را بفرستیم دم گلوله....

۲ نظر:

رضا گفت...

آفرین به شما شما برای اشاره به این نکته مهم. پدر من هم که در انقلاب اسلامی به طور فول تایم شرکت داشته همین را در مورد آن میگوید. پیش از فراگیر شدن اعتراضات سیاسی در بیشتر موارد در نخستین روزها در آن زمان هم اعتراضات بیشتر صنفی بوده است. حرکت مردم لار هم مانند آن است. حرکتهای صنفی در واقع پوشش است و یا راهی برای بیان عقده‌های فروخفته وقتی که امکان بیان صریح وجود ندارد.

ناشناس گفت...

آقا خدا وکیلی دمت گرم با این تحلیل زیبا.