۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

جنبشي که فراموش نشود حتما ثمر خواهد داد! مثل جنبش اسکناس نويسي سبز ايران

جنبشي که فراموش نشود حتما ثمر خواهد داد، بانک مرکزي جمهوري اسلامي در مقابل نهضت اسکناس نويسي مردم ايران بيانيه صادر کرد:
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ازآنجائیکه اسکناس های منتشره جزء سرمایه های ملی می باشد لذا لازم است کلیه افراد جامعه در حفظ و نگهداری آن دقت کافی مبذول نمایند. شایان ذکر است بانک مرکزی سالانه به طور متوسط 600 الی 700 میلیون برگ اسکناس های فرسوده را امحاء و به جای آن اسکناس های نو چاپ و جایگزین می نماید. هزینه چاپ هر برگ اسکناس به طور متوسط 300 الی 400 ریال می باشد. چنانچه این مبلغ در تعداد اسکناس های امحاء شده در سال ضرب گردد مبلغ قابل توجهی خواهد شد که با این مبلغ می توان ده ها مدرسه، بیمارستان و ... در سطح کشور به بهره برداری رساند. بنابراین وظیفه شرعی و ملی همه ما حفظ و نگهداری صحیح از اسکناس به عنوان ابزار معاملات روزمره می باشد. متاسفانه بعضا" مشاهده می گردد که برخی افراد اقدام به نگارش کلمات، عبارات و جملاتی بر روی اسکناس های رایج نموده یا آن ها را ممهور به مهرهای گوناگون می نمایند. نظر به اینکه این گونه اقدامات موجب مخدوش، فرسوده و از رده خارج شدن اسکناس می گردد، از اینرو به عموم مردم توصیه می گردد که از نوشتن و یا مهرزدن بر روی اسکناس جدا" خودداری نموده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند. بدیهی است دارنده این گونه اسکناس ها در سراسر کشور در این مرحله باید به شعب بانک ها مراجعه و نسبت به تعویض این گونه اسکناس ها اقدام نمایند.
و اين يعني اينکه اين روش مبارزه بدون خشونت، کاملا جواب داده و خشم کودتاچيان را برانگيخته است. پس بايد بيشتر و بيشتر اسکناس نويسي کرد!
هيچ دقت کرده ايد وقتي کودتاچيان همه درها را به روي خود بسته مي بينند متوسل به ميهن و دلسوزي براي آن مي شوند! يکي نيست به اين کودتاچيان احمق بگويد شما همان مدرسه ها و بيمارستانهايي که احمدي نژاد در ماجراي سهميه کردن بنزين قول داد از محل درآمدهاي سهميه کردن بنزين بسازد را بسازيد، نميخواهد غصه خراب شدن اسکناس هايي که با پول ملت مي سازيد و ملت خود تصميم مي گيرد آنها را سبز کند بخوريد!

اينجا را بخوانيد، مربوط به دو سال پيش است:
رئيس جمهور گفت: من در شهر با مردم صحبت كرده ام از اين كار خوشحالند و مي دانند صرفه جويي و كاهش مصرف بيست ميليون ليتر بنزين در روز حداقل ده ميليارد تومان به بيت المال برمي گرداند که در سال مبلغ سه هزار و ششصد و پنجاه ميليارد تومان مي شود و اگر به مرز 25 ميليون ليتر در روز يعني به چهار هزار و پانصد ميليارد تومان در سال برسد مي توان اين مبالغ را صرف توسعه پالايشگاه و گازسوز کردن خودروها کرد که با ساخت پالايشگاه ايران را به توليدكننده و صادر كننده بنزين تبديل خواهد کرد كه اين خود اقتدار است. آقاي احمدي نژاد توسعه حمل و نقل ريلي در هر سال هزار كيلومتر براي قطارهاي با سرعت بالا، توسعه بيمه و تامين اجتماعي را ازجمله طرحهاي دولت با اعتبار حاصل از صرفه جويي بنزين برشمرد و گفت: دولت مي خواهد بخشي از پول را صرف بيمه عمومي و تامين اجتماعي كند و هر کس سرپرست خانوار بوده و بيكار شده است دولت در دوره بيكاري ازطريق بيمه به او كمك مي كند بنابر اين هر قدر ميزان صرفه جويي بيشتر شود فهرست خدمات دولت بلندتر خواهد بود. آقاي احمدي نژاد گفت: با برنامه ريزي 5 ساله مي توانيم روزانه 150 ميليون ليتر بنزين صادر و در آمد آن را صرف ساخت دانشگاه، جاده و بيمارستان و پژوهشگاه كنيم.
پس همه با هم اسکناس هايمان را شعارنويسي مي کنيم.
براي کسب اطلاعات بيشتر اينجا را بخوانيد: هرگز نشه فراموش، نوشتن شعار سبز روي پول

نکته مهم در مورد شعار نويسي بر روي اسکناس:
برای تشخیص اسکناس شعاردار، کارمند بانک نمیتواند از دستگاه شمارشگر استفاده کند. پس او باید اسکناسها را با دست بشمرد. ولی در هنگام شمارش اسکناس با دست همیشه گوشه بالا یا پایین اسکناس دیده میشوند. بنابرین اگر شعار نویسی در وسط اسکناس باشد (ترجیحا به صورت عمودی)، کارمند بانک متوجه آن نخواهد شد.

دوستانتان را با اين پيام در ياهومسنجر به جنبش سبز اسکناس نويسي دعوت کنيد:
پیروزی اسکناس ها بر گلوله های سیاه حکومت اسلامی؛ هیچ اسکناسی نباید بدون شعار جنبش سبز در دست مردم بچرخد! روزي 20 عدد اسکناس را تا آزادي ميهنمان از چنگال سيه رويان تاريخ شعار نويسي خواهيم کرد. به ياد ندا و سهراب و ديگر شهيدان آزادي ميهنمان همراه شو عزيز ...
اين پيام را در ياهومسنجر براي دوستان خود ارسال کنيد.

يک ضرب المثل فرانسوي مي گويد:

"اين کتب قطور نيستند که باعث انقلاب ها مي شوند بلکه بايد از جزوه هاي کوچک چند خطي ترسيد!"

هیچ نظری موجود نیست: