۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

دروغگو 63 درصدت کو؟ (این قسمت: تبريز)

21 آبان ماه 1388 خبرگزاري فارس و خبرگزاري مهر گزارش مي دهند:
ساماندهی یکصد هزار نفر از مردم تبریز برای استقبال از رئیس جمهور
تبریز - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد مردمی استقبال از رئیس جمهور از ساماندهی یکصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم تبریز برای استقبال از رئیس جمهور خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، غلامرضا آفریده بعد از ظهر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: تشکل های مردمی تبریز با هدف استقبال با شکوه از رئیس جمهور اقدام به این ساماندهی کرده اند.
وی اظهار داشت: راه اندازی 30 کاروان خودرویی، 20 ایستگاه صلواتی و نصب ده ها اقلام تبلیغی در مسیر استقبال از دیگر اقدامات ستاد مردمی استقبال از رئیس جمهور در تبریز است.
آفریده افزود: مردم تبریز برای نشان دادن شور و نشاط خود امشب ساعت 30/18 در میدان شهید پیشقدم تجمع می کنند. وی با اشاره به دیگر برنامه های ستاد استقبال گفت: همایش بزرگ فعالان فرهنگی و سیاسی تبریز در مسجد کرامت تبریز برگزار می شود. آفریده در خاتمه گفت: امیدواریم مسئولان استان با انجام به وظیفه و خدمت رسانی بیشتر قدردان حضور مردم همیشه در صحنه استان باشند.

اما در 28 آبان 1388 روز استقبال، ساماندهي شده هاشون شد اينقدر!!!:

استقبال سرد تبریزی ها از محمود احمدی نژاد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): محمود احمدی‌نژاد صبح امروز برای سفری سه روزه عازم آذرباییجان شرقی شد اما آنگونه که تصاویر خبرگزاری مهر نشان می دهد، سخنرانی رئیس دولت در تبریز با استقبال سرد مردم این شهر مواجه شده است.
سایت خبری "یولداش" در گزارشی نوشته است که روز گذشته غلامرضا آفریده "رئیس ستاد مردمی" استقبال از احمدی‌نژاد در آذربایجان شرقی‌، از سازماندهی یک‌صد هزار نفر از مردم استان برای استقبال از او خبر داده بود‌ ولی امروز حداکثر 10 هزار نفراز جمعیت بیش از یک میلیون نفری تبریز در جریان سخنرانی وی در ورزشگاه باغشمال حضور یافتند.
در گزارش این سایت همچنین آمده است که براساس تصاویر منتشر شده از سخنرانی رئیس دولت در شبکه‌ استانی آذربایجان شرقی، سکوهای ورزشگاه تماما خالی بوده و جمعیت در محوطه‌ی چمن روبروی جایگاه متمرکز شده بودند‌، به نحوی که جمعیت مذکور حتی نصف محوطه‌ چمن را نیز پوشش نمی‌داد. دوربین‌های صدا و سیما نیز اغلب به نمایش نماهای بسته پرداخته و با پخش تصاویری آرشیوی از سفرهای قبلی احمدی‌نژاد به تبریز سعی در ارائه‌ تصویری غیرواقعی از حضور کمرنگ مردم داشت.
سایت یولداش همچنین خبر از تبلیغات پرهزینه سازمانهای دولتی برای حضور مردم در این مراسم می دهد و می نویسد: از چند روز قبل سطح شهر با صدها بنر و پلاکارد که هزینه‌های بالایی را متوجه شهرداری و ادارات و سازمان‌های دولتی می‌کند‌، پر شده بود و مدارس و ادارت به سازماندهی دانش‌آموزان و کارمندان برای حضور و استقبال از رئیس دولت پرداخته بودند‌، تا آنجا که کادر برخی بیمارستان‌ها خبر از فشار بر پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای حضور در سخنرانی محمود احمدی‌نژاد می‌دادند.
چند روز پیش نیز محمود احمدی نژاد سفری به مشهد داشت که عکسهای هوایی نشان دهنده خالی بودن صحن اصلی حرم امام رضا (ع) و محل سخنرانی رئیس دولت داشت.

یک محاسبه ساده!
سفر استانی احمدی نژاد به تبریز درسهای بسیاری در ورای خود داشت که باید به مرور به آن پرداخت:
جمعیت تبریز یک و نیم میلیون نفر است. از این تعداد طبق آمار وزارت کشور، یک میلیون و صد هزار نفر واجد رای دادن بودند باز هم طبق آمار 85 درصدر مشارکت اعلام شده، در حدود 900 هزار نفر رای داده اند. طبق آمار وزارت کشور که آقای حداد عادل از شبکه 2 اعلام کرده بودند،در شهر تبریز 51 درصد مردم به احمدی نژاد رای داده اند و طبق اعداد بالا، آمار رای دهنده ها به احمدی نژاد بیش از 450 هزار نفر بوده است!!
پس در روز استقبال ا.ن در حين ورود به تبريز این 450 هزار نفر کجا بودند؟ چرا فقط 5 تا 10 هزار نفر آمده بودند که احمدی نژاد را ببینند؟ حتی اگر 10000 نفر هم بوده باشند، بر اساس عکسهای گرفته شده نيمي از اين جمعيت بچه هاي مدرسه ای بودند که در انتخابات حق رای نداشتند!
باقی مي ماند حدود 5000 نفر. با یک محاسبه ساده می فهمیم که 5000 نفر یعنی فقط 1.11 درصد رای دهنده ها!!! یعنی فقط حدود 1 درصد کسانی که ادعا می کنند به احمدی نژاد رای داده اند برای استقبالش آمده اند! که این خود شکستی بسیار بزرگ است. چگونه است که در فاصله فقط 5 ماه از انتخابات 99 درصد کسانی که به این دولت رای داده اند، الان به استقبال رئیس جمهور منتخبشان نمی روند!


چگونگي پوشش خبري استقبال مردم تبريز از ا.ن در رسانه دولتي

بنگاه لجن پراکني خبرگزاري ايرنا از اين سـفر حاشيه‌نگاري كرده است كه بدين شرح مي‌باشد:
** حضور گسترده مردم براي استقبال از رييس جمهوري در مسير عبور وي از فرودگاه تبريز تا ورزشگاه تختي اين شهر باعث شد تا دکتر احمدي نژاد که ساعت 9 وارد فرودگاه شده بود، ساعت 12 به ورزشگاه برسد.
** اقشار مختلف مردمي اعم از جوانان، زنان، ‌مردان و افراد مسن و کودکان تلاش مي کردند با عبور از مسير تعيين شده خود را به ورزشگاه تبريز رسانده و به سخنان رييس جمهوري گوش فرا دهند.
** تعداد جمعيت حاضر در ورزشگاه 20هزار نفري تختي به حدي بود که بسياري از مردم به دليل کمبود جا بيرون از ورزشگاه به سخنان رييس جمهوري گوش مي دادند.
** در اين ورزشگاه عکس هايي از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، ‌رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري نصب شده بود.
** پخش موسيقي آذربايجاني در اين ورزشگاه باعث شعف حاضران و تشويق گسترده آنان شد.
** امروز هواي تبريز سرد و باراني بود اما با اين وجود، مردم مشتاق ديدن رييس جمهوري، با چشماني گريان اما خندان و با شور و اشتياق همچنان در اين ورزشگاه حضور داشتند.
** رييس جمهوري وقتي ساعت 12 به ورزشگاه رسيد به دليل حضور گسترده جمعيت در اطراف وي قادر به پياده شدن از خودرو نبود.
** در حالي که شبکه استاني سيما طي روز گذشته اعلام مي کرد رييس جمهوري ساعت 9 وارد تبريز خواهد شد، اقشار مختلف مردم ساعت ها پيش از آن نزديک فرودگاه و مسير عبوري رييس جمهوري حاضر شده بودند.
** امروز سراسر شهر تبريز به پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران و عکس هاي امام خميني(‌ره)، مقام معظم رهبري و رييس جمهوري مزين شده بود.
** در بدو ورود رييس جمهوري به فرودگاه، کودک آذري زبان با قرائت اشعاري از شهريار شاعر ايران زمين به دکتر احمدي نژاد خوش آمد گفت.
** به کار بردن جملات آذري از سوي رييس جمهوري از جمله "‌ياشاسين آذربايجان" خطاب به مردم، حاضر باعث شور و شعف آنان شد.
** رييس جمهوري هنگام سخنراني، ‌يک کودک آذري را که با در دست داشتن پرچم ايران در جايگاه حضور يافته بود، در آغوش گرفت و بوسيد.
** کيسه هاي بزرگي براي جمع آوري نامه هاي مردمي در اطراف ورزشگاه تختي قرار داده شده بود.

شکرخوري لجن پراکن بزرگ، هجونامه کيهان:

تصوير مقايسه تجمع سبزها در همين ورزشگاه قبل از انتخابات:
عدو شود سبب خير اگر خدا بخواهد

گزارش تصويري از سخنراني ميرحسين موسوي در باغشمال تبريز قبل از انتخابات 22 خرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست: