۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

شعار نويسي سبز بر روي اسکناس؛ فرمانده شماييد!

"تاريخ انقضاي اين روش تا زمان رسيدن به آزاديست و تا آن هنگام هرگاه که شما تصميم به اجراي اين شيوه از مبارزه را براي مقابله با ديکتاتور و ديکتاتوري بگيريد ارزشمند است و جاي تقدير و تشکر فراوان از شما هموطن آگاه و خردمند را دارد. اما توجه داشته باشيد که زمان طلاست. هر چه زودتر، بهتر. پاينده باشيد"
وقتی یک اسکناس شعار نویسی شده به دستم می رسد
احساس دلگرمی عمیقی می کنم.


و اين يعني اميد


اسکناس تنها رسانه ايست که 24 ساعت شبانه روز در دست همه افراد جامعه در حال رد و بدل شدن است. همين الان بلند شده و هرچه اسکناس در منزل داريد را با شعارهاي سبز مورد مهرورزي قرار دهيد. اصلا نگران اين نباشيد که اسکناس سرمايه ملي است و نبايست به آن آسيب رساند و از اين حرف ها.... بهترين سرمايه هاي اين مملکت جوان ها و زنان و مردانش هستند که حکومت خون با گلوله از اونها پذيرايي ميکنه و .... پس اصلا حس ترحم نسبت به اسکناس نداشته باشيد. در ضمن ايرانمان را که پس گرفتيم آنوقت يک دانه از اين اسکناس ها را هم در دست نخواهيم گرفت، همه آنها سوزانده مي شوند و به جاي نقوش ضحاکان بر روي آنها اسکناس هايي با نقوش زيباي برگرفته از فرهنگ کهن سرزمين سبزمان جايگزين مي شود.


  • در حال حاضر در کشور ما 8 ميليارد قطعه اسکناس گردش مي کند
بر اساس گزارش اداره کل نشر اسکناس بانک مرکزي در سه سال گذشته به طور ميانگين سالانه يک تا يک ميليارد و 400 ميليون قطعه اسکناس چاپ شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، ميانگين عمر اسکناس در ايران با وجود رعايت همه استانداردهاي کيفيتي در تهيه آن، حدود نصف عمر اسکناس در کشورهاي صنعتي است. ميانگين عمر اسکناس در ايران، پنج سال است که با توجه به کيفيت اسکناس ها حداقل بايد دو برابر مقدار فعلي يعني 10 سال باشد. وي سرانه اسکناس در ايران را 115 قطعه اعلام کرد که حدود 10 برابر استاندارد جهاني است.
صنيعي آبادي با بيان اين که ميزان قطعه اسکناس در گردش از سرانه اسکناس ضرب در جمعيت به دست مي آيد، افزود: در حال حاضر در کشور ما هشت ميليارد قطعه اسکناس گردش مي کند.
به اين ترتيب اگر تعداد افرادي که به شعار نويسي بر روي اسکناس در جنبش سبز مشغول هستند را هم حداقل 1 ميليون نفر برآورد کنيم، هر نفر بايد در حدود 1000 قطعه اسکناس را شعار نويسي کند تا بتوانيم رکورد شعار نويسي بر روي اسکناس را با تعداد 1 ميليارد اسکناس شعار نويسي شده براي اولين بار در ايران بشکنيم! و اسکناس ها را حاوي پيامهاي آزادي و عدالت کنيم.
اسکناس رسانه ماست. دست در دست يکديگر اسکناس هاي اطرافمان را بايد شعار نويسي کرد.
بهترين راه برنامه ريزي است. مثلا مانند برنامه ورزش روزانه، عهد ببنديد با دوستان خود که هر کدام روزي 20 عدد اسکناس را هر جور شده شعار نويسي کنيد و روانه بازار مصرف نماييد.
سونامي اسکناس نويسي در ايران
  • اطلاع رساني مناسبت هاي مهم بر روي اسکناس
فرضا قرار است راهپيمايي بزرگي طي روزهاي ديگر انجام شود. اسکناس بهترين رسانه براي اعلام فراخوان عمومي به شرکت در اين مراسم است. مثلا از اين روش براي روز قدس بهره برداري شد:
پس قدرت اسکناس را دست کم نگيريد!

  • مزاياي شعار نويسي بر روي اسکناس
- اسکناس خود به خود پخش میشود، حتی به دست حامیان و هواداران حکومت.
- پيام شما بر روي اسکناس بدون هیچ هزینه ای شهر به شهر و روستا به روستا به همه جای ایران حتی دورافتاده ترین نقاط میرود و بدون هیچ مانع و سدّی به درون خصوصی ترین حوزۀ زندگی افراد نفوذ میکند.
- اسکناس مثل اس ام اس و سایت و روزنامه و شبکۀ ماهواره ای نیست که نهادهای حکومتی بتوانند آن را مسدود، فیلتر، یا توقیف کنند و یا به صورت سیستماتیک روی آن پارازیت بیندازند.
- شیوع آن در کل ایران یکنواخت است، و دایرۀ مخاطبان آن همۀ اقشار را در بر میگیرد، برخلاف روزنامه ها، سایتها و... که نه همه به آنها دسترسی دارند و نه گستردگی اش در همه جای ایران به یک اندازه است. اکثر روستاهای ما از روزنامه و اینترنت محروم اند. و اسکناس را همه دارند.
- این کار وقتی به صورت گسترده و موجوار شایع شود امکان ردیابی و شناسایی وجود ندارد و کاملا ایمن است.
ــ فعالیت وقتگیری نیست و تقریبا هیچ هزینه ای بر نمی دارد.
ــ همه میتوانند در این کار به راحتی شرکت کنند. دکتر، مهندس، پرستار، معلم، راننده، بازاري، خانه دار، پير و جوان و ...


  • نکات مهم در شعار نويسي بر روي اسکناس
- جملات با مسما و زيبا و داراي اثربخشي بالا خلق کنيد و در شعارهايتان به کار ببيريد. اين برعهده ذهن خلاق شماست که تا چه اندازه مي تواند در اين راستا قدرت مانور داشته باشد.
- برای تشخیص اسکناس شعاردار، کارمند بانک نمیتواند از دستگاه شمارشگر استفاده کند. پس او باید اسکناسها را با دست بشمرد. ولی در هنگام شمارش اسکناس با دست همیشه گوشه بالا یا پایین اسکناس دیده میشوند. بنابرین اگر شعار نویسی در وسط اسکناس باشد (ترجیحا به صورت عمودی)، کارمند بانک متوجه آن نخواهد شد.
- مطالب را با خط خوش و خوانا بنویسید (ننوشتن بهتر از بد نوشتن است).
- در نوشتن فرقی بین اسکناس ریز و درشت نیست؛ از این لحاظ ارزش اسکناس 50 تومانی و پنج هزار تومانی یکسان است.
- شعارها را بر روی قسمتی از اسکناس بنویسید که زمینۀ سفید و روشن دارد تا کاملا به چشم بیاید.
- ترجیحا از رواننویس خوشرنگ یا ماژیکهای نازک مخصوص سی دی و یا خودکارهای پررنگ استفاده کنید. (و ترجیحا سبز پررنگ)
- روی هر اسکناس آنقدر ننویسید که در نگاه اول زیاد غیرعادی و شلوغ به نظر برسد و نتوانید آنرا به کسی بدهید. حداکثر دو جای اسکناس را بنویسید و آنهم طوری باشد که بتوانید آنرا براحتی به هر کس بدهید.
- از هر فرصت و فراغتی برای نوشتن روی اسکناسها استفاده کنید و سعی کنید هر شب (با صرف چند دقیقه وقت) تعدادی اسکناس برای فردا آماده کنید تا حتی الامکان اسکناس ننوشته به کسی ندهید (میتوانید اوقات فراغت خودتان را به این کار اختصاص دهید). همچنین میتوانید یک قلم همراه خود داشته باشید تا هرجا لازم شد برای این کار از آن استفاده کنید. هیچ اسکناسی را ننوشته باقی نگذارید.
- مهم همّت بلند و تداوم کار است. این کار باید از این به بعد جزء کارهای روزانۀ ما قرار گیرد و مثل غذاخوردن به آن عادت کنیم تا نتیجۀ کامل داشته باشد. ما به دنبال یک هدف بلندمدت هستیم که نتیجۀ آن هم ماندگار است. نکند به گمان اینکه این کار اثر آنی و فوری ندارد سُست شویم. ما می خواهیم مردم را آگاه کنیم، زیرا همین آگاهی درمان تمام بیماری های فرهنگی و سیاسی کشور ماست. میگویند "ملت آگاهند" اما در حقیقت از آگاه شدن ملّت میترسند، و شاهد آن بستن سایتها و روزنامه ها و دستگیری روزنامه نگاران و خبرنگارانی است که میخواهند مردم را از واقعیّات جاری کشور آگاه کنند، و نیز با ممنوع کردن ماهواره، مانع گردش آزاد اطلاعات میشوند. رمز پیروزی ما آگاه شدن مردم است. ما میخواهیم اعتراض مدنی خود را به گوش تک تک مردم و صاحبان قدرت برسانیم. برای این کار به سه عامل زمان، پشتکار، و حوصله نیاز داریم.

  • سفارش ساخت مُهر براي راحتي کار در اسکناس نويسي
اگر مُهر ساز آشنايي سراغ داريد، شعار هاي خود را به او سفارش داده تا برايتان به صورت مُهر در آورد تا با سرعت بالاتري بتوانيد اسکناس هاي دم دست خود را شعار نويسي کنيد. توجه کنيد اگر مهر ساز آشنا سراغ داريد براي هر شعار با مسما چندين مهر سفارش دهيد و اين مُهرها را هم بين دوستانتان پخش کنيد تا آنها هم به موازات شما کار شعار نويسي را انجام دهند.
اگر مُهر ساز آشنا سراغ نداريد، بهترين کار اين است که اگر دوست و آشنايي در خارج از کشور سراغ داريد نمونه شعارهاي خود را در فتوشاپ در آوريد و براي اين آشناي خود در خارج از کشور ايميل کنيد تا مهر ژلاتيني آن را براي شما ساخته و با خود به ايران بياورد. هميشه به فکر دوستان خود نيز باشيد و براي آنها نيز سفارش مهر دهيد.


  • چگونه مُهر ژلاتینی یاحسین، میرحسین بسازیم؟
چگونه در مُهرسازی های مجاز، مُهر ژلاتيني "یا حسین میرحسین" جهت شعار نویسی روی اسکناس بسازیم؟

یک- به یک مهرسازی مراجعه کرده و خود را حسین یاوری معرفی کنید، در خواست ساخت ژلاتین ساده به اسم حسین یاوری کنید.
دو- به یک مهرسازی دیگر مراجعه کنید و خود را حسین میرلوحی معرفی کنید، درخواست ساخت ژلاتین ساده به اسم حسین میرلوحی کنید.
سه- در همان مهرسازی یک دسته مهر و یک استامپ سبز رنگ نیز سفارش دهید و اگر مهر ساز خواست ژلاتین را به دسته مهر بچسباند از وی بخواهید که این کار را انجام ندهد.
چهار- یک چسب قطره ای و یک تیغ خریده و به منزل بروید.
پنج- بخش "حسین" از ژلاتین اول را جدا کرده و "یا" از فامیلی یاوری را نیز با تیغ جدا کنید.
شش- بخش "حسین" از ژلاتین دوم را جدا کرده و "میر" از فامیلی میرلوحی را نیز با تیغ جدا کنید.
هفت- به ترتیب ژلاتین های "یا"، "حسین"، "میر"، "حسین" را با چسب قطره ای به دسته مهر چسبانده تا خشک شود.
هشت- از این به بعد هر اسکناسی که به دستتان رسید را به "یاحسین میر حسین" مزین کنید تا متوجه شوند ما بیشماریم.

اين يک مثال بود. از اين روش بي خطر مي توانيد براي ساختن انواع مهرهاي ژلاتيني حاوي شعارهاي جنبش سبز استفاده نماييد. کافيست قدرت خلاقيت ذهن خود را به کار بگيريد.

  • ساختن مُهر دستی با پاک‌کن
راهنمایی‌های يک دوستِ سبز برای ساختن مُهر دستی با پاک‌کن را در زير مشاهده مي کنيد.

موادِ لازم:
پاک‌کن، کاتر، چسب.

پاک‌کن را از پهنا دو قسمت می‌کنیم. یکی باریک‌تر و یکی ضخیم‌تر. سعی کنید صاف ببرید.


روی قسمت باریک‌تر، طرحِ مورد نظرتان را بکشید. هرچه طرحتان ساده‌تر باشه، کار شما موقعِ برش‌ راحت تر هست.


دورش را با کاتر ببرید تا طرح‌تون در بیاد.
طرحِ آماده را روی قسمتِ قبلیِ پاک‌کن بچسبانید.
میشه یک مهر با طرحِ برجسته:

مي توانيد طرح ها و نوشته هاي ديگر را هم دربياوريد.
حالا يک استامپِ سبز تهيه کنيد (۱۵۰۰-۲۵۰۰تومن). دمِ دست‌تون و هرجا را که دوست دارید، از جمله روي اسکناس هاتون را باهاش مُهر کنید:

روشهاي زيادي براي مبارزه بدون خشونت و رساندن پيام آزادي در سراسر ايران وجود دارد، کافيست بيکار ننشسته، اندکي تفکر کنيد و همراه شويد...

  • شيوه اي جديد و بسيار شيک براي اسکناس نويسي سبز با پرينتر
در صورتي که پرينتر رنگي يا سياه و سفيد هم در اختيار داريد به راحتي مي توانيد طرحي را در فتوشاپ آماده کرده و به صورت انبوه بر روي اسکناس هاي خود چاپ نماييد.

اگر هر ایرانی روزی 20 اسکناس را شعار نویسی کند میدانید چه ضربه محکمی به این رژیم دیکتاتوری وارد خواهد شد، این شاید کمترین کاری باشد که می توانیم انجام دهیم. هم از لحاظ مالی برای دولت خیلی گران تمام می شود و هم از لحاظ مدنی این یک مبارزه مدنی بسیار قدرتمند است که بزودی تاثیرات مثبتش را خواهد گذاشت.

  • نمونه اسکناس هاي شعارنويسي شده با متن آنها جهت الگوبرداري شما:

«سهراب مرده راست غمی سنگین
اما، غمی که افکند از پا نیست
برخیز رخش سرکش خود زین کن
امید نوشداروی تو از کیست؟»، «ننگ بر دیکتاتور».


«اندیشه را نمی‌توان زندانی کرد»، «چه کسی می‌خواهد من و تو، ما نشویم / خانه‌اش ویران باد».


«اندیشه را نمی‌توان زندانی کرد»، «شب سیه سفر کند، غم از وطن گذر کند».


«شهید ندا آقا سلطان»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم».


«ننگ ما صدا و سیمای ما»، «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد».


«با نگاهی گویا، با لبانی خاموش / قصر ضحاک هنوز آباد است / تو به ویرانی این کاخ بکوش»، «سهراب مرده راست غمی سنگین، اما غمی که افکند از پا نیست / برخیز رخش سرکش خود زین کن، امید نوشداروی تو از کیست؟».


«هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا / آنچه این نامردمان با جان انسان می‌کنند»، «رای سبز من، نام سیاه تو نبود».


«چه کسی می‌خواهد من و تو، ما نشویم / خانه‌اش ویران باد»، «ننگ بر دیکتاتور».


«هموطن! آیا این حکومت و این دولت / شایسته ما ایرانیان است؟»، «بازاری‌ها / بازار را تعطیل کنید... هموطن اتحاد رمز پیروزی ماست».


«هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا / آنچه این نامردمان با جان انسان می‌کنند»، «همه با هم صدا و سیمای کودتا را تحریم کنیم».


«آیت الله منتظری:‌ ولی فقیه بدون انتخاب آزاد مردم، مشروعیت ندارد»، «من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه بر می‌خیزند».


«میرحسین موسوی: تا ما نا امید نشویم این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد»، «شهید ندا آقا سلطان، راه سبز امید».

  • ۹ دلیل برای اسکناس نویسی
ن.نوروزی
پیشنهاد شعارنویسی بر روی اسکناس‌ها اولین بار در فضای اینترنت فارسی منتشر شد. این پیشنهاد به سرعت از جانب معترضان جدی گرفته شد و موج رسانه ای تازه ای از جانب معترضین بلند شد. حکومت در هفته‌ها و ماه‌های اول سعی کرد خود را نسبت به این رسانه جدید بی تفاوت جلوه دهد اما تاثیرگذاری این رسانه چنان گسترده بود که کمر انکارها و انکارکنندگان شکست و نمایندگان حکومت لب به اعتراض گشودند که اسکناس سرمایه ملی است و شعارنویسی بر روی آن جرم و شعارنویس مجرم محسوب می‌شود. به راستی این رسانه جدید چه ویژگی هایی دارد که حکومت را این چنین برآشفت و به تکاپو واداشت؟

اولین ویژگی اسکناس - این جوان ترین رسانه غیررسمی در دست معترضان – عمومی بودن آن است.
اسکناس ابزاری است که در دست تمام اقشار جامعه می‌چرخد؛ کودک و جوان و میانسال و کهنسال، فقیر و غنی، باسواد و بیسواد، بیکار و کارگر و کارمند و مدیر و کاسب و معلم و مهندس و پزشک، زن و مرد، شهری و روستایی، اصلاح طلب و اصولگرا، معترض و غیرمعترض، و خلاصه همه و همه، هر روز از اسکناس استفاده می‌کنند و عاملی موثر در چرخش آن در سطح جامعه هستند. به راستی کدام رسانۀ دیگر را می‌شناسید که چنین سطح دربرگیری بالایی داشته باشد؟ به جرات می‌توان گفت که صدا و سیما نیز چنین گستردگی مخاطبی ندارد.

دومین ویژگی اسکناس، غیرقابل حذف بودن آن است.
اسکناس ابزارِ داد و ستد است و دارای ارزش مادی می‌باشد؛ پس وقتی به دست کسی می‌رسد احتمال نابود کردن آن بسیار کم و در حد صفر است چراکه اگر کسی اسکناسی را نابود کند، دارایی خود را نابود کرده است. در این حالت اگر اسکناسی که روی آن شعارنویسی‌شده، به دست یکی از مخالفان جنبش مردمی بیافتد وی هیچ چاره ای جز دور کردن اسکناس از خود ندارد که همین مساله هم سرعت انتشار این رسانه را بیشتر می‌کند. حتی اگر دولت هم کمر به حذف این اسکناس‌های شعارنویسی‌شده ببندد، نمی‌تواند به موفقیتی دست پیدا کند چراکه جمع کردن تمام اسکناس‌های شعارنویسی‌شده، توسط سیستم بانکی کشور بسیار وقتگیر و البته غیرممکن است. ضمن اینکه حذف این اسکناسها و انتشار اسکناس‌های جدید مستلزم صرف وقت و هزینه دوچندانی برای دولت است. حال این رسانه را، از لحاظ قابل حذف بودن با سایر رسانه‌ها مقایسه کنید؛ اسکناس نه توقیف می‌شود، نه پارازیت پذیر است، نه فیلتر می‌شود، نه با رنگ پاک می‌شود، نه قابل سرکوب شدن است.

سومین ویژگی بارز اسکناس، در دسترس بودن است.
این رسانه از لحاظ امکان تولید در مقایسه با سایر رسانه ها، در دسترس ترین و ساده ترین رسانه است. شعارنویسی روی اسکناس و تبدیل این ابزار داد و ستد به یک رسانۀ غیررسمی به هیچ چیز احتیاج ندارد؛ نه به برق، نه به اینترنت، نه به سرور ماهواره، نه به دیش، نه به دستگاه تکثیر و چاپگر، نه به فرستنده و نه حتی به کاغذ. فقط کافی است دست خود را در جیبتان کنید. در جیب ندارترین ایرانی‌ها هم حداقل یک اسکناس پنجاه یا صدتومانی پیدا می‌شود که برای نشان دادن اعتراضشان روی آن بنویسند: "رای من کجاست؟"

چهارمین خصوصیت این رسانه غیررسمی، امن بودن آن است.
شعارنویسی روی اسکناس کم خطرترین نوع فعالیت رسانه ای است، چراکه حکومت به هیچ وجه قادر به شناسایی شعارنویسان نیست؛ شعارنویسی در خانه‌ها انجام می‌شود و اسکناسها در مبادلات روزمره به چرخش در می‌آیند. حتی اگر کسی یک اسکناس شعارنویسی‌شده هم در میان سایر اسکناس‌های جیب یا کیف پولش داشته باشد، به سادگی می‌تواند از وجود آن ابراز بی اطلاعی کند. البته واضح است که اگر تمام اسکناسهای موجود در یک کیف پول شعارنویسی‌شده باشد، صاحب کیف نمی‌تواند اظهار بی اطلاعی کند. با اندکی هوشمندی و درایت می‌تواند این فعالیت رسانه ای بدون هیچ خطری تا رسیدن به هدف نهایی دنبال کرد.

پنجمین ویژگی اسکناس، انتشار ساده آن است.
اسکناس‌های شعارنویسی‌شده را می‌توان به سادگی در مبادلات کالا و خدمات روزانه پخش کرد؛ هنگام پیاده شدن از تاکسی، هنگام خرید یک ساندویچ یا روزنامه، هنگام پرداخت قبض آب و برق، هنگام واریز قسط بانک و حتی هنگام کمک به یک مستمند می‌توان به سادگی این رسانه را منتشر کرد و در معرض دید یک مخاطب تازه گذاشت. هیچ رسانه غیررسمی دیگری را نمی‌توان به این سادگی در جامعه پخش کرد. شاید کمی خنده دار باشد اما نمی‌توان به این سادگی از اعتراض خود با "یک غریبه" سخن گفت.

ششمین ویژگی اسکناس که منحصر به فرد می‌باشد، قابلیت بازنشر آن است.
هر اسکناس روزانه در دست چندین نفر رد و بدل می‌شود. هیچ فردی اسکناسهایش را قاب نمی‌کند و یا در پستوی خانه اش نگه نمی‌دارد. همه افراد جامعه، اسکناس را خرج می‌کنند و هر قطعه اسکناس در طول روز بارها خرج و خرج و خرج می‌شود. پس اسکناس شعارنویسی‌شده برخلاف سایر رسانه‌ها که یکبار (مثل یک برنامه رادیویی) و یا نهایتا چندبار مصرف هستند (مثل روزنامه ای که توسط چند نفر خوانده می‌شود)، رسانه ای "بی نهایت بار مصرف" است.

هفتمین خصوصیت اسکناس، تیراژ گسترده آن است.
اگر تنها ده هزار نفر از معترضان جنبش سبز تصمیم بگیرند روزانه فقط روی 10 قطعه اسکناس شعار بنویسند، هر روز یکصدهزار اسکناس شعارنویسی‌شده وارد جامعه می‌شود. پس از یک ماه، حکومت با رسانه ای روبروست که با تیراژ 3.000.000 نسخه هر لحظه و هر روز، منتشر و توزیع می‌شود. جالب است که بدانید تیراژ کل روزنامه‌های کشور به زحمت به دو و نیم میلیون نسخه در روز می‌رسد.

هشتمین خصوصیت اسکناس، گریزناپذیر بودن آن است.
مخاطب این قدرت و اختیار را دارد که یک شبکه تلویزیونی را نبیند، یا صدای رادیو را در زمان پخش یک برنامه ببندد، یا از خرید یک روزنامه خودداری کند و یا به یک سایت خبری اصلا سر نزند. اما مخاطبِ "اسکناس شعارنویسی‌شده" چنین قدرتی را ندارد و به دلیل سرعت زیاد خرده‌مبادلات اقتصادی روزانه همیشه خود را در مقابل عمل انجام شده می‌بیند.

و در نهایت آخرین و مهمترین خصوصیت اسکناس، انگیزه زا بودن آن است.
یک تکه سنگ بسیار کوچک، وقتی از روی دامنه شیب دار یک کوه بلند که پوشیده از برف است، به سمت پایین غل می‌خورد، فقط در همان لحظه اول یک تکه سنگ کوچک است. این ذره هرچه که پایین تر می‌آید بزرگ و بزرگتر می‌شود و از یک تکه سنگ بسیار کوچک به یک توده بزرگ برفی که توان ویران کردن یک روستا را دارد، تبدیل می‌شود. یک اسکناس شعارنویسی‌شده، همانند همین تکه سنگ کوچک است؛ وقتی این اسکناس به دست یکی دیگر از معترضین می‌رسد او هم به جریان شعارنویسی روی اسکناسها می‌پیوندد. چراکه او هم هنوز سئوال بی پاسخ دارد و نمی‌داند که "رأی اش کجاست؟" پس با دیدن این رسانۀ سادۀ غیررسمی، تصمیم می‌گیرد به همین شیوه سئوالش را مطرح کند و به گوش سایرین برساند.

و این چنین می‌شود که حکومت پس از چند هفته بی تفاوتی نسبت به اسکناسهای شعارنویسی‌شده، ناگهان خود را معرض یک بهمن ویران کننده می‌بیند؛ بهمنی که در ابتدا یک سوال ساده بود اما امروز به توده ای غیرقابل مهار تبدیل شده است.

جنبشي که فراموش نشود حتما ثمر خواهد داد
اینجوری:
خودپردازها هم اسکناس شعار نویسی شده بيرون مي‌دهند!
روزنامه «تهران امروز»‌ در گزارشي نوشت: از يکسو تعداد اسکناس‌هاي شعارنويسي شده يا پيغام‌هاي گروهي از طريق اسکناس‌ها بيشتر از پيش شده و از سوي ديگر بانک‌ها از عهده جمع‌آوري و نظارت براين موضوع برنمي‌آيند و ناآگاهانه خود نيز بر انتشار اين اسکناس‌ها دامن مي‌زنند! خودپردازها اسکناس‌هاي مخدوش شده بيرون مي‌دهند! اين اتفاقي است که شايد بارها وقتي براي دريافت پول به خودپردازي واقع در يکي از خيابان‌هاي اصلي تهران مراجعه مي‌کنيد، با آن مواجه شده باشيد.

فرمانده شماييد!
شعارهاي با مسما را با قدرت خلاقيت خود توليد کنيد
و بر روي اسکناس هايتان هنرنمايي نماييد
اين دانه ها که ما روي پول مي پاشيم از هر رسانه اي قوي تر هستند
چون بارها و بارها پيامشان در سطح جامعه پخش مي شود...

دوستانتان را با اين پيام در ياهومسنجر به جنبش سبز اسکناس نويسي دعوت کنيد:
پیروزی اسکناس ها بر گلوله های سیاه حکومت اسلامی؛ هیچ اسکناسی نباید بدون شعار جنبش سبز در دست مردم بچرخد! روزي 20 عدد اسکناس را تا آزادي ميهنمان از چنگال سيه رويان تاريخ شعار نويسي خواهيم کرد. به ياد ندا و سهراب و ديگر شهيدان آزادي ميهنمان همراه شو عزيز ...
اين پيام را در ياهومسنجر براي دوستان خود ارسال کنيد.

اسکناس نویسی و دیوارنویسی = امید

انیمیشن فراخوان و آموزش اسکناس نویسی:


مشاهده انیمیشن آموزشی اسکناس نویسی، در یوتیوب:

دانلود فایل MP4 انیمیشن اسکناس نویسی، برای کامپیوتر:

دانلود فایل 3GP انیمیشن اسکناس نویسی، برای موبایل:

- دانلود KMPlayer قوی ترین برنامه رايگان پخش انواع فایل های صوتی و تصویری در کامپیوتر:

به ياد داشته باشيد؛
يک ضرب المثل فرانسوي مي گويد:
"اين کتب قطور نيستند که باعث انقلاب ها مي شوند بلکه بايد از جزوه هاي کوچک چند خطي ترسيد!"

ايمان بياوريم به آغاز حکومت مردم بر مردم

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دقيقا"بياد مي‌آورم اوايل انقلاب را از همين كار ها شروع شدو به سرنگوني رژيم منجر شد . موفق باشيد

Iran Ziba گفت...

سلام

سایت زیر آمار اسکناسهای شعارنویسی شده را ثبت و اطلاع رسانی می کند

http://sites.google.com/site/GreenEskenas

ناشناس گفت...

یک اسکناس را در حمایت از جنبش سبز شعارنویسی کنید
سپس به سایت زیر بروید
http://sites.google.com/site/GreenEskenas
آمار آن را در سایت فوق ثبت کنید و نتیجه را در وب سایتهای مختلف اطلاع رسانی کنید

نظرها و پیشنهادها و مشکلاتی را که در حمایت از شعارنویسی سبز روی اسکناس و ثبت و اطلاع رسانی آمار اسکناسها با آن مواجه شده اید، در وبلاگ سایت فوق بنویسید

ناشناس گفت...

آفرين به غيرت و همت شما

s_m180s گفت...

دمتون گرم منم در شهر کوچک خودمون شروع کردم به شعار نویسی روی اسکناس و دیوارها به امید پیروزی

Persian Creed گفت...

من فکر می کنم جنبش مردم ایران نیاز به کمی عقل مداری است. عقیده من این است که شعار یا حسین میر حسین شعار بی جاییست. برای گریز از یک حکومت اسلامی نمی توان دوباره به اسلام گریخت. دوباره خامنه ای دیگر در انتظار ما خواهد بود. شعار استقلال آزادی جمهوری ایرانی بسیار شعار زیباییست.

ایرانی آزاد گفت...

سلام و درود بر شما و همه آزادی خواهان ایران من خودم شب به این فکر بودم و هر از چند گاهی شعار مینوشتم و حدس زدم باید سایتی باشه که اینو پیگیری کنه و شما رو دیدم.آفرین.همه باید باهم باشیم ناامیدی بدترین مریضیه همه با هم تا ایران و ایرانی آزاد بشه