۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

اهریمن نامه دودوزه، منظومه ای سبز اندر رسوایی دولت کودتا

این منظومه در هفت بخش یا دفتر کوچک نوشته شده و در آن تلاش شده تا به اندازه ای که بضاعتم در ادبیات فارسی اجازه میدهد ترکیبی از اشعاری شبیه به شاهنامه فردوسی همراه با برخی از اصطلاحات روزمره به رشته تحریر درآید. پس اگر در لابه لای برخی از سطور بالاجبار از دایره ادب خارج شده ام پیشاپیش از خوانندگان عزیز پوزش میطلبم. موضوع این منظومه که روایت بسیار مختصری از زندگی محمود احمدی نژاد از ابتدا تا کنون (تیرماه 1389) است، در ابتدا قرار بود طنز آمیز باشد که با پیش رفتن کار، اندک اندک وجهه حماسی قضیه بر وجهه طنز آن چربید به گونه ای که تغییراتی اساسی در طرح اولیه پدید آمد.
تأکید میکنم که:
1) در این نوشتار با توجه به بی حوصله گی اکثر خوانندگان ایرانی در خواندن مطالب بلند بخصوص شعر، حتی الامکان سعی شده که روایت به صورت بسیار خلاصه ارائه شود به گونه ای که به اصل آن خدشه ای وارد نشود. دفتر نخست، کوتاهترین دفتر این مجموعه است و بخشهای بعدی حاوی ابیات بیشتری خواهند بود.
2) داستان این منظومه برداشت و استنباط شخص من از وقایع ایران بوده که در برخی موارد با تخیلات من آمیخته شده است و لزومن درست نیست.
3) با توجه به اینکه هیچگونه چشمداشت مادی از ارائه این کار برایم متصور نیست، پس، از خوانندگان عزیز استدعا دارم در صورت ارسال این مطلب به فضای مجازی وب، دستکم برای حفظ اجر معنوی، نشانی وبلاگ و منبع اصلی و نام نویسنده مطلب را نیز حتمن ذکر کنند و از دستکاری مطلب اصلی جدن خودداری نمایند.
4) برای آسایش بیشتر خوانندگان، واژه هایی که بنظرم کمی غیر معمول می آمدند را به صورت پیوست به معنای واژه در فرهنگناامه اینترنتی دهخدا، پیوند دادم. این واژها ها به رنگ آبی و با زیر خط مشخصند.

این نوشته را تقدیم میکنم به جنبش آزادیخواهی ملت ایران.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
ارادتمند همه ی شما دودوزه :)

عنوان دفاتر:
یکـــم: اندر زاده شدن محمود و رفتن به تهران
دویــم: اندر جوانی تا انقلاب
سِیُـــم: اندر دوران پس از انقلاب و نبرد با اراکیان (عراقیان)
چهارم: اندر دوران سازندگی، اصلاحات و شهرداری تهران
پنجـــم: اندر ریاست جمهوری دور نخست
ششــم: اندر مناظره با میرحسین
هفتـــم: اندر کودتا

دانلود نسخه PDF: اهریمن نامه دودوزه اندر رسوایی دولت کودتا
دانلود PDF: از سایت 4Shared.com

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
دمتون گرمه گرم