۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

افشای عملیات رسانه ای-روانی دولت کودتا بر علیه جنبش سبز

به یاد داشته باشید ضمن آشنایی با عملیات رسانه ای-روانی دولت کودتا،
از این تکنیک ها میتوانید برای مبارزه روانی با خود کودتاچیان نیز استفاده کنید.

بخش اول: ضد خبر 12 ساعته
ضد خبر چیست؟
ضد خبر روشی است که دولت کودتا برای مبارزه با اخبار بسیار مهم جنبش سبز در یک سال اخیر توسط مشاوران روسی ایجاد کرده است. معنی ساده آن این است که وقتی یک خبر بسیار مهم از جنبش سبز پخش می شود دولت کودتا فورا اقدام به پخش خبر یا ایجاد خبر ظاهرا مهمی می کند که تمام توجهات جنبش از خبر اصلی منحرف و به سوی خبر ساخته شده منعطف شود.

چند نمونه ساده را در ادامه می گوییم:
1- پخش خبر دستگیری عبدالمالک ریگی 12 ساعت پس از پخش فیلم حمله به کوی دانشگاه.
بسیاری معتقدند ریگی مدتها قبل دستگیر شده بود و دولت کودتا این خبر را مخفی کرد تا در زمان مناسب اقدام به پخش آن کند و با اینکار تمام توجهات را از فیلم فاجعه بار کوی دانشگاه منحرف کرد.

2- پخش خبر دستگیری محافظ موسوی 12 ساعت پس از نوشیدن جام زهر هسته ای.
این بار هم دولت کودتا مورد حمله شدید قشرهای مختلف مردم و بدنه جنبش سبز بابت قبول کردن ذلت بار جام زهر هسته ای قرار گرفت و فورا با دستگیری محافظ موسوی حمله های خطرناک را از سر خود دفع و توجه مردم را به سوی دیگری جلب کرد.

3- پخش خبر اعدام عبدالحمید ریگی 12 ساعت پس از بیانیه مشترک موسوی و کروبی.
این بار هم با اعدام عبدالحمید ریگی توانست قسمت بزرگی از توجه رسانه ای جنبش سبز را از بیانیه موسوی و کروبی برای شرکت در راهپیمایی 22 خرداد منحرف کند گرچه در این مورد آخر چندان موفق نبوده است.

4- پخش خبر بازگشت معین و بیژن مرتضوی به ایران در 22 خرداد 1389

این خبر درست در صبح 22 خرداد 1389 در سایت های خبری کودتاچیان برای تحت الشعاع قرار دادن اخبار مربوط به اولین سالگرد کودتای انتخاباتی 88، مثل قارچ تکثیر شد و چند روز بعد هم توسط معین و بیژن مرتضوی تکذیب شد!

5- پخش خبر اعدام عبدالمالک ریگی در 30 خرداد 1389
این خبر هم در بامداد 30 خرداد 1389 برای تحت الشعاع قرار دادن اخبار مربوط به اولین سالگرد شهادت ندا و 40 نفر دیگر در شنبه خونین 30 خرداد 1388 در رسانه های کودتاچیان به صورت انبوه پخش شد.

برای مقابله با ضد خبرها،
در روز خاصی که قرار است اتفاق سرنوشت ساز بزرگی بیافتد، از پخش این اخبار در رسانه های خود به شدت خودداری کنید و به هیچ وجه به آنها اعتنا نکنید!

بخش دوم: انحراف انرژی
محیط اینترنت از نظر بسیاری از عوامل کودتا مخصوصا مجتبی خامنه ای و همدستانش به بزرگ ترین تهدید بر علیه حکومت کودتا تبدیل شده است. محدود کردن اطلاع رسانی هدف اول آنها و در صورت امکان ناپذیر بودن، انحراف انرژی موجود در محیط اینترنت و پخش و پراکنده کردن این انرژی عظیم است. طبق اعلام وزیر مخابرات همین دولت کودتا 30 میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. تعداد بسیار زیادی به فیلتر شکن و طبیعتا با سایتهایی مثل بالاترین هم دسترسی خواهند داشت. پارسال پس از کودتا سایت بالاترین نقش بسیار تاریخی در اطلاع رسانی، هماهنگی ها، رساندن اخبار لحظه به لحظه رهبران جنبش و پخش ویدئوهای کوتاه کاربران ایفا کرد. حملات هکری مداوم با بالاترین با مقاومت مردانه تیم فنی بالاترین خنثی شد. (برای دریافت روزانه لینک های سایت بالاترین کافیست یک ایمیل خالی به این آدرس بفرستید subscribe@balatarin.com مطالب برای شما ایمیل می شود.)

پس راه دوم برگزیده شد:
انحراف انرژی!
ناگهان بالاترین با تعداد بسیار زیادی کاربران خاص مواجه شد که اقدام به پخش اخبار اشتباه، ایجاد جنگ روانی و منفی های غیرقانونی به اخبار مهم جنبش برای جلوگیری از داغ شدن می کردند. این کار تا جایی ادامه پیدا کرد که مدیران بالاترین اقدام به بستن امکان ارسال دعوتنامه کردند. ولی دولت کودتا از پای ننشست. آنها نقشه جدیدی ریختند. این نقشه ایجاد و ارسال لینکهای شدیدا توهین آمیز برای ایجاد اختلاف، ایجاد بسته لینکهای سرگرمی 100 تایی ناگهانی برای پائین راندن لینکهای سیاسی خطرناک و جلوگیری از داغ شدن آنها بوده است. متاسفانه این ترفند انحراف انرژی دولت کودتا به غایت موثر بوده است. تنها راه مبارزه با این مسئله دقت کاربران بالاترین در رای دادن به لینکهای انحراف انرژی است. باید دقت کرد نهایت آرزوی دولت کودتا داغ شدن و بحث برانگیز شدن بعضی لینکهای توهین آمیز در مواقع خاص است. هوشیار باشیم.

بخش سوم: تکنیک ایجاد تونل وحشت با ضد اطلاعات
تونل وحشت قبل از اینکه واقعا وحشتناک باشد، اسم و رسم وحشتناکی دارد، در صورتی که منطقا نباید ترسناک باشد. در واقع 90% از وحشت تونل از اسم آن ایجاد می شود و نه محتویات واقعی آن.
در قدیم ارتشهای کوچک و حقیر که به جنگ ارتش بزرگی میخواستند بروند جاسوسان دو جانبه ای را به میان آن ارتش بزرگ می فرستادند تا راجع به خوانخواری، شکنجه های وحشیانه و نفرات بسیار بسیار زیاد آن سپاه حقیر داستانهای دهشت آور تعریف کنند. همزمان دهل ها و طبل های بسیار بزرگی با خود بر می داشتند و قبل از اینکه به آن ارتش بزرگ برسند سر و صدای بسیار زیادی را در کوهها ایجاد می کردند. در واقع 90% کار انجام شده بود و ارتش بزرگ خود به خود شکست خورده بود. ترس آنقدر بر آنها غلبه می کرد که خود به خود تسلیم سپاه حقیر طرف مقابل می شدند و گاها حتی بدون درگیری فرار می کردند.
به عنوان مثال دقیقا 1 ساعت پس از اعلامیه موسوی و کروبی برای اعلام مسیر راهپیمایی در 22 خرداد 89، ناگهان خبری با بی دقتی مسئولین بعضی از سایتها از قول منابع موثق!! منتشر شد که قرار است فلان تعداد خیلی زیاد نیرو که اصلا سابقه نداشته و فقط در جنگ خرمشهر!! از این تعداد استفاده شده برای سرکوب مردم استفاده شود!!!

سوالات بسیار مهمی اینجا مطرح می شود:
1- ظاهر خبر سبز است. از کلماتی مانند کودتا در آن استفاده شده. ولی به تعداد نیروهای بسیجی با کلمه عظیم!!! اشاره شده است.
چرا؟! این نمونه بی دقتی سایتهای سبز است.
2- چرا چنین خبری باید دقیقا 1 ساعت پس از تصمیم موسوی و کروبی و دمیدن روح تازه در جنبش سبز بیرون بیاید؟!
3- در متن خبر از کلماتی به عمد برای ترساندن استفاده شده مانند: سرکوب، شکنجه، شدید!!!
چرا!؟ برای ترساندن.
4 - در متن خبر تعداد دقیقا مشخصی نیرو که کاملا غیر ممکن است ذکر شده است! شما فکر می کنید دولت کودتا اطلاعات دقیقش به همین راحتی روی شبکه قرار می گیرد؟
خیر! آنها می دانند چه کنند و چه اطلاعات غلطی را منتشر کنند تا بیشتر مردم را بترسانند. به این می گویند ضد اطلاعات. اطلاعات غلطی که به ((دشمن)) داده می شود تا او را در تصمیم خود سست کند! این همان ایجاد تونل وحشت با کلمه وحشت و با ضد اطلاعات است.

واقعیت این است که نیروهای سپاه ریزش بسیار زیادی در یک سال گذشته داشته اند. آنها حتی به سختی و با بدبختی توانستند روز عاشورا کنترل کنند و همین وحشت زیادی را در دل دولت کودتا گذاشته است. راهپیمایی 22 خرداد اگر میلیونی شود که قطعا خواهد شد به هیچ عنوان قابل سرکوب نیست. آنها خود می دانند و می خواهند مقدار زیادی از مردم را با ترساندن در خانه نگه دارند.

در روزهای آینده اجرای مراسم تونل قلابی وحشت شامل موارد ذیل را از دولت کودتا خواهیم دید: (این مطلب قبل از 22 خرداد 1389 نگاشته شده است)
1- مصاحبه های شدیدا برخورد می کنیم در رادیو تلویزیون!
2- خطبه نماز جمعه تهدید آمیز و خط و نشان!
3- لینکهای زیادی در مورد تعداد میلیونی!!! بسیجیان!!!
4- لینکهای زیاد در مورد شکنجه وحشیانه کسانی که دستگیر می شوند! (متاسفانه در این زمینه بسیار ناشیانه عمل می کنیم و همینطوری این اخبار را پخش می کنیم!)
5- SMS های تهدید آمیز برای عدم شرکت در راهپیمایی به همه مردم
6- ضد اطلاعاتی در مورد کنترل ایمیل ها (بیشتر جنگ روانی است تا واقعیت برای عموم مردم) کنترل موبایل ها و شنود.
البته نباید احتیاط را از دست داد و شنود روی موبایل (باز هم نه برای همه) و ضبط SMS ها (برای همه) واقعی است. باید از طریق دیوارنویسی اطلاع رسانی شود.

یاران! ملت عزیز! لطفا در رای دادن و مثبت دادن به اخبار دقت کنید! هر مثبت شما می تواند تیری به نفع دولت کودتا باشد. لینکهای در مورد شکنجه و وحشیگری کاملا باید به ارگانهای حقوق بشری بین اللملی فرستاده شود نه اینکه دائما بین مردم تکثیر شود! مواظب باشید شما طبل و ساز دولت کودتا نشوید!!!

بخش چهارم: تکنیک آنتی هوپ (ضد امید)
Anti Hope چیست؟ آنتی هوپ در کلمه به معنی "ضد امید" می باشد.
واقعیت این است که جنبش سبز صدمات بسیار شدیدی را بر پیکر دولت کودتا وارد کرده است و احتمال اینکه این کودتا بتواند با عواقب خارجی وداخلی این مسئله مدت زیادی دوام بیاورد بسیار ضعیف است.
مشروعیت داخلی آقای خامنه ای که بسیار برایش مهم بوده شدیدا دچار مشکل شده است.
داخل نظام 95% افراد می دانند که در انتخابات تقلب شده و آن وجهه داخلی آقای خامنه ای و پسرش را کاملا بین خودشان از بین برده است.
داخل سپاه ریزشهای عقیدتی بسیار زیادی انجام شده، وضعیت اقتصادی کاملا به هم ریخته و در حیطه بین المللی اندک آبرویی که خاتمی کسب کرده بود کاملا نابود شده است.
ولی یک راه می تواند حکومت کودتا را چند صباحی بیشتر زنده نگه دارد و این تکنیک "ضد امید" است. این مربوط فقط به محیط اینترنت نمی شود و در حال پیاده سازی آن در همه جا هستند. توجه من وقتی به این موضوع جلب شد که متوجه شدم یک کاربری در اینترنت تاکید بسیار زیادی بر روی "شکست خوردن جنبش سبز و غیر ممکن بودن 22 خرداد" دارد. این فرد با ظاهر کاملا جدید و شدیدا دموکرات یادش رفته که مدتها پیش نوشته های بسیاری در طرفداری از احمدی نژاد داشته است و ناگهان دموکرات شده است!
چرا چنین کاربری و بسیاری دیگر سعی در القاء شکست جنبش دارند؟ به این می گویند تکنیک آنتی هوپ یا ضد امید.

این تکنیک را شما جدیدا در تاکسی ها هم توسط عوامل رژیم می شنوید:
- آقا هیچی نمیشه! مگه 30 سال طوری شد که حالا بشه؟!
- این موسوی و خاتمی و کروبی دستشون با اینها تو یک کاسه هست. اینها هم میخوان خون مردم را بخورن!
- نه آقا اینها اینقدر قدرت دارن! عمرا اگر اینها جایی برن! اینها تازه اومدن!
- میزنن میکشن مردم را! اسلحه دارن! مگه میشه اینها چیزیشون بشه!

اینها نوعی از ایجاد "ضد امید" در میان مردم است. بی دلیل نیست که رئیس جمهور موسوی این جنبش را راه سبز امید نامید. تا وقتی امید هست دولت کودتا رفتنی است.

در ضمن یادتان باشد از این تکنیک ها برای مبارزه روانی با کودتاچیان استفاده کنید.
مثلا:
دیوارنویسی مهمترین ابزار جنگ روانی آنتی هوپ جنبش سبز بر علیه کودتاچیان است
همانگونه که ذکر گردید، کودتاچیان با استفاده از تکنیک "ضد امید" قصد کشتن امید مردم برای پیروزی را دارند. روش مقابله با این تکنیک ایجاد امید و اطمینان از پیروزی نهایی مردمسالاری بر دیکتاتوری است.

برای مثال نوشتن جملات زیر بر روی دیوار یا اسکناس:
"دمکراسی همیشه بر دیکتاتوری پیروز شده است. حتی یک استثنا وجود ندارد"
"جنبش سبز زنده است"
"سقوط دیکتاتوری هر روز نزدیکتر می شود"
نمونه ای از استفاده از تکنیک آنتی هوپ بر علیه کودتاچیان است.

خامنه ای به عنوان فرمانده کودتا چندین بار از درآمدن چشم فتنه صحبت کرده است ولی هر بار جنبش سبز یک جایی دوباره زنده شده است. آنها میخواهند امید داشته باشند که جنبش سبز مرده است. ولی این امید در آنها با زنده نشان دادن جنبش کشته می شود. دقت کنید که هر بار یک دیوارنویسی پاک می شود، بسیجیانی که این دیوارنویسی را پاک می کنند، دچار یاس و ناامیدی بیشتری نسبت به آینده خود و خانواده شان می شوند. آنها می بییند که هر روز اوضاع بدتر از دیروز می شود و باید با تکنیک ناامیدی در زنده ماندن دولت کودتا این موضوع را به طور مدوام به آنها نشان دهیم و بازی روانی سختی را به آنها وارد کنیم. این مسئله باعث می شود که توان روانی عوامل کودتا تحلیل برود. آنها خواهند دید که جنبش سبز مردنی نیست و هر روز قویتر می شود و طرفداران بیشتری پیدا می کند.

بخش پنجم: تکنیک ویک پوینت (نقطه ضعف)
Weak Point به معنای "نقطه ضعف" می باشد. در هر انسان، جنبش یا جامعه ای نقطات ضعفی یا به قول معروف پاشنه آشیلی هست که دولت کودتا با شناخت درست آنها می تواند یک جنبش را دچار ضربه و صدمات شدید کند. نقطه ضعف و همزمان قوت جنبش سبز گوناگونی عقاید و رنج (Range) بسیار مختلف آدمهای حاضر در جنبش یکی از نقاط ضعف و قوت جنبش است. این بازه جامعه شناختی از افراد شدیدا مذهبی جامعه یا طرفداران آقای خمینی که به رئیس جمهور موسوی یا آقای کروبی برای تغییر رای دادند شروع می شود و به گروههای لائیک نسبتا تندرو در خارج از کشور که حتی رای هم ندادند ولی اکنون از جنبش سبز حمایت می کنند ختم می شود. (لائیك به معنای جدایی دین از سیاست و تفكیك بین حوزه دین و سازمان حكومت می باشد.)
اکثریت مطلق این افراد می دانند که در انتخابات تقلب شده، و هم اکنون جنبش اعتراضی سبز را این بازه بزرگ تشکیل داده است.
حالا دولت کودتا برای تکه کردن جنبش سبز به حداقل دو قسمت، تا زمانی که رهبران جنبش حضور دارند، در حال استفاده از این ویک پوینت است.
مواردی را به عنوان نمونه ذکر می کنیم ولی به مورد مهمی قبل از آن دقت کنید:
((اخطار بسیار مهم : موارد ذیل توسط عوامل شناسایی شده دولت کودتا در حال انجام است ولی این به هیچ عنوان به این معنی نیست که هر کس این کارها را انجام می دهد عامل دولت کودتا است! بسیار دقت کنید و به هیچ عنوان به کسی بدون دلیل تهمتی نزنید !!))

1- جدا کردن طرفداران مذهبی بسیار پرتعداد داخلی جنبش سبز با انتشار دایم اخبار اهانتهای مذهبی و اعتقادی به نام جنبش سبز، نشان دادن جنبش سبز به عنوان یک جنبش طرفدار فساد و فحشا و بی بند و باری و احیانا عامل اسرائیل و آمریکا. نشان دادن ارتباط جنبش سبز با خارج از کشور و گروهک رجوی. این برنامه تا حدود زیادی توسط رادیو تلویزیون دولت کودتا در حال انجام است. آنها می خواهند با این پروپاگاندا جلوی ریزش نیروهای مذهبی خودشان که بعد از تقلب در حال مسئله دار شدن هم هستند بگیرند. (Propaganda یا تبلیغات سیاسی نوعی از ارائه اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای تأثیر گذاری بر عقاید و یا رفتارهای افراد یک جمعیت می‌باشد.)
2- جداکردن طرفداران مستضعف جنبش سبز با پروپاگاندای اقتصادی در مورد دزدی های هاشمی، یا دزدی های داخل دانشگاه آزاد و مرتبط کردن هاشمی با موسوی (در زمان انتخابات در مناظره ها انجام شد و هنوز ادامه دارد)
3- جدا کردن طرفداران لائیک جنبش از رهبری جنبش با درشت کردن عمدی مسائل مرتبط به علاقه آقای موسوی به آقای خمینی، انتشار اخبار نا امید کننده راجع به مذهبی بودن رئیس جمهور موسوی و اینکه جنبش سبز در صورت به حکومت رسیدن یک دیکتاتوری جدید خواهد بود و منطق پذیر نبودن جنبش سبز و . . . این باعث می شود که قسمت روشنفکرتر جنبش سبز با بمباران دائمی این نوع ضد اطلاعات و بدون هیچ گونه جایگزین مشخصی از جنبش سبز جدا شده و یا خود تبدیل به دشمنان احساسی جنبش سبز شوند.
(دقت کنید این نکته مهم است: بدون هیچ گونه جایگزین مشخص -نشانه جنگ روانی این موضوع است که هیچ جایگزینی را به جای موسوی در مقابل کودتا ارائه نمی دهند و فقط موسوی را می کوبند بدون معرفی هیچ جایگزین.)
رئیس جمهور موسوی تا الان توانسته است در مقابل این نوع حملات مدیریت بسیار قوی داشته باشد. ولی ادامه این راه نیاز به هشیاری همه ما دارد.

هیچ نظری موجود نیست: