۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

ایرانی! سالنمای ایرانی استفاده کن

جمهوری ایرانی همینجوری نمیشه!
ما نمی توانیم در شعارهایمان خواستار جمهوری ایرانی باشیم ولی در عمل روزانه خود، هنگام حرف زدن از واژگان عربی و انگلیسی استفاده کنیم، لباس های سیاه رنگ و نامرتب و غیر ایرانی بپوشیم، غذاهای غیر ایرانی بخوریم، برای اقوام مختلف ایرانی جک درست کنیم، در خیابان آب دهان و بینی پرت کنیم، موقع رانندگی مدام بوق بزنیم و سرمان را از پنجره بیرون کنیم و به دیگران ناسزا بگوییم و ...
برای رسیدن به جمهوری ایرانی، باید هر آنچه که رنگ و بوی غیر ایرانی دارد را از رده خارج کنیم. گام اول را با سالنما شروع می کنیم. اگر ایرانی هستید سالنماهای تقلبی موجود در بازار را کنار بگذارید و تنها از سالنمای ایرانی که همراه با راهنمای زمان جشن‌ها و گردهمایی‌های ملی ایران باستان است، استفاده نمایید:

1- گاهنمای فرهنگی سال 1389
- دانلود گاهنامه فرهنگی سال 1389
3748 زرتشتی
2569 شاهنشاهی
2011 -2010 ترسایی
1432 - 1431 ماه شیدی
1389 خورشیدی
تهیه کننده: سایت فرهنگ ایران

2- سالنمای سال 1389 ایرانی
از مبدأ هجری خورشیدی و 3735 از مبدأ اندازه‌گیری گاهشماری ایرانی
نسخه‌های پی‌دی‌اف سالنمای سال آینده ایرانی همراه با راهنمای زمان جشن‌ها و گردهمایی‌های ملی ایران باستان در دو گونه هفتگی و ماهانه منتشر شده است.
این سالنما را می‌توانید از اینجا دریافت کنید:

- سالنمای سال 1389 ایرانی، هر هفته در یک صفحه، 280 کیلوبایت

- سالنمای سال 1389 ایرانی، هر ماه در یک صفحه، 180 کیلوبایت

- راهنمای زمان جشن‌ها و گردهمایی‌های ملی ایران باستان

این سالنما را از طریق ایمیل برای دوستانتان ارسال نمایید.

یادآور می‌شود که تقویم قمری و مناسبت‌های مبتنی بر آن در تقویم دولتی امسال با ترکیبی ناشناخته از ماه‌های قمری متوسط و هلالی (با تأکید بر رؤیت هلال ماه رمضان و شوال در افق تهران) تنظیم شده‌اند. این شیوه با قواعد و معیارهای شناخته‌شدهٔ تقویم‌نگاری قمری که در این سالنما نیز بکار گرفته شده است، مطابقت ندارد. با این حال تعطیلات رسمی در این سالنما به ناچار مطابق با تقویم دولتی است و به چند اختلاف موجود (تا اندازه‌ای که به روزهای تعطیل و یا آغاز ماه‌های رمضان و محرم مربوط می‌شوند)، در جای خود اشاره شده است. در بارهٔ لزوم خودداری از تغییر در محاسبات و معیارهای تقویم‌نگاری بخاطر مصالح روزمره و گذرا (همچو مسئلهٔ بدون راه حلِ رؤیت هلال)، گفتار جداگانه‌ای نوشته خواهد شد.
امسال برخلاف سال‌های پیشین، احتمالا نسخه‌های چاپی از این سالنما منتشر نخواهند شد. چرا که علاوه بر برخی معذورات، بارگیری نسخه‌های اینترنتی سالنمای سال گذشته چندین برابر شمار نسخه‌های چاپی آن بود. سالنمای 1388 حدود 80.000 بار از وبگاه پژوهش‌های ایرانی بارگیری شد و این جدای از بارگیری‌های بسیار بیشتری بوده که از طریق ده‌ها وبگاه دیگر انجام شد. در اینجا جا دارد از توجه فراوان مخاطبان به این سالنما و پیام‌های مهرآمیزی که فرستادند، سپاسگزاری کنم.
تکثیر این سالنما در محیط وب، بدون هیچگونه تغییر در متن آن برای همگان آزاد است.

تقویم گوگل برای جشن های ایرانی


۵ نظر:

ناشناس گفت...

حرف دل من و زدی مرسی.بهمن

ناشناس گفت...

با سلام و تشكر

متاسفانه من از ايران نتونستم كه اينها رو دانلود كنم . اين وبلاگ توي ايران فيلتر هستش و با فيلتر شكن فقط ميشه مطالب رو خوند .
سپاسگزار ميشم اگه زحمت بكشيد و چند جاي ديگه براي دانلود قرار بدين .

"ارتش سبز" گفت...

من هم با فیلترشکن وارد میشم ولی مشکلی برای دانلود ندارم. متاسفانه فایل ها را جای دیگری نمی توانم آپلود کنم.

ناشناس گفت...

سلام
لطفا اگر امکانش هست اینو به یک برنامه تبدیل کنید
چون در حالت پی دی اف همه یه نگاه اجمالی میکنن بعدم یه جا ذخیره میکن که خودشونم نمیدونن کجاس سالی یه بارم بهش سر نمیزنن
ممنون

ناشناس گفت...

درود بر شما
به نظر من بهتر است سالنامه ای پخش و استفاده شود که مبنای مذهبی و سیاسی نداشته باشد و تاریخ کامل در بر گیرد. و به مردم تارخ و کل حوادث آن را یاد آوری کند. و حتی این تقویم می تواند مورد استفاده محققان و تاریخ دانان قرار گیرد چون مدت تاریخ زیادی را شامل میشود. تنها تقویمی که میشود گفت این شرایط را دارد تقویم آریایی-میترایی هست.
منبع برای دانلود:
http://ariyabod.blogspot.com/2010/05/blog-post_109.html