۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

دانلود ويدئوهاي يوتيوب Youtube بر روي کامپيوتر بدون نياز به نرم افزار

بدون شک ويدئوهاي مبارزات مردمي و نيز صحنه شهادت همپروازانمان که در سايت اشتراک ويدئو www.youtube.com آپلود شد، سهم بالايي در رساندن صداي جنبش به جهانيان و به خصوص ديگر هموطنانمان داشت.
براي آن دسته از افرادي که به اينترنت دسترسي ندارند بايد ويدئوهاي برتر جنبش را از سايت يوتيوب پيدا کرده؛ ويدئوها را بر روي کامپيوتر خود (با فرمت قابل پخش هم براي موبايل و هم براي کامپيوتر) دانلود کرده و سپس در بين اطرافيانتان با سي دي يا بلوتوث پخش نماييد.

چگونه اين ويدئوها را از يوتيوب دانلود کنم؟
خيلي ساده...
کافيست مرورگر فايرفاکس را در کامپيوتر خود نصب کنيد.
اگر فايرفاکس نداريد جديدترين نسخه آن را از اينجا دانلود کنيد:


اگر هم نسخه پرتابل و قابل حمل فايرفاکس را مي خواهيد آن را از اينجا دانلود کنيد:


به وسيله مرورگر فايرفاکس و نصب اين اکستنشن بر روي آن به راحتي مي توانيد فايل اين ويدئو ها را در فرمت 3GP براي موبايل و نيز MP4 براي کامپيوتر دانلود کنيد.

از طريق فايرفاکس وارد آدرس زير شويد:


و اکستنشن Easy YouTube Video Downloader by Deepesh Agarwal را بر روي فايرفاکس نصب کنيد.
پس از نصب اکستنشن، فاير فاکس را ببنديد و دوباره اجرا کنيد.
حالا با فايرفاکس وارد يوتيوب شويد و ويدئوي خودتان را مشاهده کنيد.

ملاحظه مي کنيد از اين به بعد در سمت راست هر ويدئويي که نگاه مي کنيد لينک پيشنهادي دانلود فايل اين ويدئو در فرمت هاي گوناگون وجود دارد: Download Video As: FLV 3GP MP4 که مي توانيد فرمت 3GP را براي تماشا در موبايل و فرمت MP4 را براي تماشا در کامپيوتر دانلود کرده و بر روي کامپيوتر داشته باشيد:

توجه داشته باشيد که در مرورگر فايرفاکس بايد حتما برنامه Adobe Flash player را نصب کنيد تا ويدئوهاي يوتيوب -که به صورت فايل فلش هستند- در فايرفاکس قابل مشاهده باشند. جديدترين نسخه فلش پلير را از اينجا دانلود کنيد:

حالا بايد به وظيفه مهم رسانه اي خود در قبال جامعه بپردازيد. ويدئو ها را براي فرمت هاي مختلف بر روي سي دي تکثير کنيد و در سطح جامعه پخش کنيد يا آنها را بريزيد روي موبايلتان و از طريق بلوتوث براي ديگران ارسال کنيد.

يادتان باشد يک اکانت در يوتيوب بسازيد و در آن عضو شويد و هر ويدئويي از جنبش را که مي بينيد بر روي ستاره پنجم قرمز رنگ Rating کليک کنيد تا راي آنها افزايش يافته و به آساني قابل حذف نباشند.

هیچ نظری موجود نیست: